"nem rendelkezik érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel".
azt jelenti hogy nincs forgalmija és rendszámja
a rendorseg azért jelent fel, mert ezek a brummik autóra hasonlító négykerekű tárgynak látszanak.
a közeg úgy veszi hogy ezzel hatosági jelzés hiánya nevű szabálysértés szerinte megáll. A kpm a besorolást elvégezné, de
mivel ez neki "autó"-ként több pénzt hoz, autóként készek örömmel besorolni.Ami maga után hozza a többi csöppnyi terheket is és már egyből nem éri meg a vásárlás.
Brumik szerintünk nem autók hanem zárt utasfülkével rendelkező kismotorok.
és mint ilyen, jelenleg nem rendszámköteles.
szerintem ezzel lehet érvelni.a kpm re nem lehet hivatkozni.
A rendszám is egy necces ügy.EU-ba se egyforma a helyzet hol van hol meg nem kell.De mindenütt mopedautók(Broemmobil;Leichtfahrzeug-azaz könnyűjármű.)
A teljestménye miatt nem alkalmas az autó kategóriához.
Nyugaton "mopedautó" nevű önálló kategóriát képeznek.
A benzin motorokat nem gyakran használják ezekbe.Ilyen méretbe is beváltabbak a dieselek- összehasonlítható a kispolskij motorjával
A súlykorlát miatt,-bár kiváló ötlet: a kis diesel mint áramforrás+elektromos hajtás
nem fér bele. a villanymotor és az aksikészlet a Yanmarral nehezebb lenne mint egy 1.6 golf diesel.
(2007.be a Toyota fog ilyen megoldást kihozni a Priusok mellé) >de ott nincs 400 kilós korlát
az EU-ban egy járműhöz csak egyetlen tagállamban lehet a típusbizonyítványt kérni, a többi tagállam köteles mindenféle vizsgálat nélkül azt elfogadni.
A gond a CM jelzés hiányával van, ui. nálunk a vázba beütött CM betű és a hengerűrtartalom ccm-ben, a hatósági jelzése a segédmotoroknak (pl. CM505). Ez még mindig hatályban van, ha ezt kérik akkor gáz van, mert a KF nem hajlandó beütni. Be kellene Őket perelni, de kinek van kedve egy hosszadalmas jogi procedúrához.
A cm jelzést beütheti a gyártó és a hivatalos forgalmazó is, de biztosan kellene rá valami engedély a KKF-től.
Állítólag volt vagy van egy jogszabály, ami azt mondja ki, hogy a típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpároknál hatósági jelzésként elfogadható a gyártó neve és a jármű tipusa, de még nem találtam rá. Azt mondták az 1988 I. törvényben van, de abban nem találtam, lehet már módosították, és kivették a szövegből. talán az eredeti közlönyben kellene keresni.
Szvsz érdemes arra hivatkozni, hogy Brüsszelből minden hónapban minden tagállamnak megküldik az újonnan kiadott és a visszavont típusbizonyítványok számát, tehát Mo-n is lennie kell egy adatbázisnak, amiben a mopedautónk EU-s azonosítójának szerepelnie kell. CSak meg kell keresnie a szabálysértési előadónak hogy benne van-e és érvényes-e, és rögtön nincs miről vitatkozni. Csak akkor néznénk nagyot, ha esetleg időközben valamelyik tipusnak visszavonták az engedélyét mert vmi miatt nem felelt meg a megváltozott előírásoknak.
Vannak 50 ccm-is benzines mopedautók, még a teljesítményük is nagyobb (7kW) mint a diesel motoroknak, de mégis kisebb a végsebességük, rosszabb a gyorsulásuk, gyengébb a fűtésük, és még a fogyasztásuk is több. A régi aprilia robogóm csak kb. 80 kg tömegű volt, és mégis 5 litert fogyasztott.
Megtaláltam a Köhém rendeletben a Jóváhagyó hatóság definícióját. Szerintem ezt fogom idézni a levelemben. Eszerint a KFF-nek el kell ismernie egy másik EUs ország által kiállított típusjóváhagyási okmányt is. Vagy nem jól értelmezem? Szóval ezzel úgy tűnik, megtámadható az a mondat a határozatomban, hogy "...nem rendelkezik érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel".
Jóváhagyó hatóság: a Központi Közlekedési Felügyelet, a Közlekedési Főfelügyelet, valamint az Európai Közösség valamely tagállamának illetékes hatósága, amely a járművek, jármű-tulajdonságok, alkatrészek és önálló műszaki egységek típus-jóváhagyási eljárásáért, különösen a típusbizonyítvány, illetve a típusjóváhagyó okmány kiadásáért és visszavonásáért felelős, továbbá kapcsolatot tart a többi tagállam jóváhagyó hatóságaival, és jogosult a gyártó berendezéseit ellenőrizni, a jóváhagyottal egyező gyártás biztosítása céljából.
Laikus vagyok de a sorokat olvasva, egész megtetszett nekem is ez a kis autó, valamint elméleti síkon felmerült bennem 1-2 gondolat.
Vannak már olcsó 50cm3-es robogók 4-5kw teljesítményűek igaz fele nyomatékkal, na meg nem mennek étolajjal sem,de benzinből 3-3,5öt esznek. Nem lehetne-e a kettőt összehozni, formás kisautó+ robogó motor.
Vagy az autót 4kw-os villamosmotor hajtaná, a dizel maradna, csak áramot termelne,vagy akkut töltene.
Szerintem egy kölcsönadási szerződés elég a rendőrnek, de valószínűleg meg se állítanának, ha egy osztrák v. cseh azonosító tábla rajta lenne a járgányon.
Sajna én az ország keleti határánál lakom, kicsit macerás lenne kétévente áthurcolni Ausztriába a járgány műszaki vizsgára, de majd megnézem a románoknál mi az ábra a mopedautókkal. Könnyen lehet, hogy ott rendezettebb a helyzet, és januártól már Románia is EU-s tagállam.
Van ami nem számít bele az üres tömegbe, de a 420 kg akkor is soknak tűnik. Szerintem azt kell hangsúlyozni, hogy a járgánynak van EU-s típusbizonyítványa, és azt itthon is kötelesek elfogadni, bármilyen vizsgálat nélkül.
Ezt a súlydolgot nem értem. Találtam egy osztrák oldalt: http://www.autotouring.at/archiv/export/September_2000/at_index_3_1_6.html ami egy 1998-as osztrák törvényre hivatkozik a 4-kerekű könnyű jármű meghatározásánál, és ez pedig 350kg-ot jelöl meg max. üres tömegként. Azt nem értem, hogy ha ez volt a törvény már 1998-ban, akkor 1999-ben hogy sorolhatták az én Microcaromat könnyű jármű kategóriába, ha több mint 350 kg az önsúlya.
elküldöm mailben amit én írtam legutóbb, azt át tudod fogalmazni.
Ma lemérték az egyik Virgómat, és üresen 420 kg a súlya. A gépkönyvben is ennyit írnak, de nekem azt mondták az a menetkész tömeg, és abból még le kell vonni a vezető súlyát (70 kg). Szóval a Microcar a túlsúly miatt elvileg nem lehet segédmotor, kérdés, hogy akkor ausztriában hogyan lehet az, vagy ott talán mások a szabályok?
A Ligier Ambra üres tömege is 380 kg, de annál meg van csillagozva, és a megjegyzés rovatba 350 kg van írva, valami jogszabályra való hivatkozással.
Éppen ma kaptam meg a "várva várt" határozatot. 18.000-re büntettek. Lehet, hogy a másik ügyem került ahhoz az előadóhoz. Végülis csak a KF-es állásfoglalásra hivatkoznak. Elég, ha a Köhém rendeletre hivatkozok fellebbezésnél? Woodoo, esetleg el tudnád küldeni, hogy te mit írtál nekik? Nekem a második ügyemnél egyébként elkérték a gépkönyvet is, aztán le akarták fénymásolni, de szerintem csak kiírták az adatokat. A tesómat megpróbálom megfűzni, hogy fordítsa le nekem a gépkönyvet. Ha meglesz, szólok.
Átnéztem a mai napon hatályos 6/1990-es rendeletet, és a segédmotorok kategóriábasorolása nem változott, maradt L2 a négykerekű könnyű jármű. A könnyű négykerekű tricikli besorolás, L6e, amit a 71/2006-os rendeletben olvastunk, az az EK-s szövegben van, úgy tűnik, ezt nem vették át.
Ma megjött a fiam szabálysértési ügye, nem róttak ki rá pénzbírságot, csak figyelmeztetésben részesítették, pedig a bírság maximális összege 149e Ft lehetett volna. Felhívtam az előadót, egy nagyon kedves őrnagy hölgy vette fel a telefont, és elmondta, hogy fogalmuk sincs milyen járművet vezetett a gyerek, nekik a rendőr semmilyen fényképet, adatot, stb. nem adott meg.
Kértek állásfoglalást a KF-től, de azok sem adtak semmilyen felvilágosítást. Azt beszéltük meg, hogy nem fellebbezek, de küldök neki egy fénymásolatot a jármű adatlapjáról, meg mellékelek hozzá néhány fényképet és az érvényes jogszabályokból egy gyűjteményt. Ja meg a másik ügyben született megszüntető végzést is elküldöm.
xeniah:
a Te feljelentésed is éppen most került ehez az előadóhoz (Microcar Virgo), fogalma sincs mi is ez a jármű, bár internet biztosan van a kapitányságon, simán rá tudna kereseni:) Mi volna, ha szóról szóra lefordítanál egy gépkönyvet, és azt is elküldeném neki? Talán előbbre vinné a Te ügyedet is.
Én is olvastam a 71/2006 (IX.28) GKM-rendeletet, Magyar Közlöny 118. szám. Szerintem a jármű kategórián belül, könnyű négykerekű tricikli amihez elég a segédmotorkerékpáros jogsi. Mivel jármű és nem gépjármű.
épp ma nézegettem én is az autójogász válaszát a 3 kerekű járgánnyal kapcsolatban. A jogász véleménye se "kötelező érvényű" a bíró számára:)
Fogalmam sincs hány literes a Virgo üzemanyagtartálya, de elvileg van egy kis sárga visszajelző az órában, ha világít sürgősen tankolni kell, mert ha belevegősödik a rendszer, nehezen fog beindulni a motor.
Ma találtam egy nemrég kihirdetett jogszabályt, ami a 6/1990-es MR-t módosítja, és sokminden változik a segédmotoros kerékpárokra vonatkozóan.
71/2006. (IX. 28.) GKM rendelet, innen töltöttem le:
Végigolvastam, de úgy tűnik főleg az új tipusengedélyek kiadása változik. Viszont a "B" függelék úgy módosul, hogy a négykerekű max. 350 kg tömegű, 45 km/h tervezési végsebességű járgányokat "könnyű négykerekű tricikli"-nek nevezi, ami se nem segédmotor, se nem motorkerékpár. Nálunk viszont ilyen kategória jelenleg nincs, kérdés hogy akkor most hova tartozik, és milyen jogsi, biztosítás, stb. szükséges hozzá.
A következőt tapasztaltam az Ligier Abrámon: Mentem vele és a következő indulásnál. Adom neki a gázt és iszonyú lassan gyorsul. egy kis emelkedőn sem képes felmenni.
Találtam egy érdekes oldalt: http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/bodi50119/ Érdemes megkukkantani. Az autójogász szerint segédmotorban 2 személy ülhet (bár ezt 2005-ben nyilatkozta).
Woodoo: Akkor végülis kevesebbet mutat a kmórám, nem? :) Igyekszem kímélni a járgányt, 45-nél nem száguldok többel (óra szerint). A fogyasztása mintha jobbnak tűnne, de ez majd később derül ki. Nem tudod véletlen, hány literes a tank? 18 körül? Köszi mindent, élvezet vezetni.
elfelejtettem mondani, hogy a km-órád többet mutat, mint amennyivel valójában mégy, mert nagyobbak a kerekeid mint a gyáriak. Gondolom észre is vetted, hogy kanyarodásnál hozzáérnek a doblemezhez. A járgányod most óra szerint 58-at megy, de valójában kb. 63 km/h a végsebssége. Jó lenne ha 1-2 ezer km-ig nem mennél 50-55 km/h-nál gyorsabban, és sokáig ne járasd alapjáraton a motort. A fogyasztás mérésénél is figyelembe kell venni a nagyobb kerekeket, de ha sokallod a járgány étvágyát, majd kicsit visszább tekerjük a csavarokat. Ha esetleg kicsit füstöl a motor, nem kell aggódni, ha összekopnak a gyűrűk, majd elmúlik.
csubi8: Nem ártana, ha minden rendőr úgy állna hozzá, ahogy te leírtad (vagyis elismerné, hogy smkp). A gond itt az, hogy állandóan leállítanak a rendőrök, meg feljelentenek, ha meglátnak egy rendszám nélküli mopedautót (tisztelet a kivételnek). Engem már 2x feljelentettek, pedig 1ik alkalommal sem ült mellettem másik személy.
nah, ceglédi rendőr spanomat felhívtam, ő meg telcsit továbbadta az egyik YARD kollégájának, akivel egy hosszas telcsibeszélgetésben kiveséztük a dolgot... a tények tehát, hogy tud ő is ezekről a mütyürökről és ha 350 kg alatt van és 4 kw max a teljesítmény akkor az SMKP, tehát kismotor jogsival vezethető, de fontos, hogy nem lehet benne szállítani 2. személyt, még akkor sem, ha nyerges-utánfutós-platós-űrhajó jogosítványod van. pont. ez itten Magyarország. egyetlen gondja, hogy beszélt már ő is ezügyben a közlekedésiekkel és még nem vizsgáztattak, vagy vizsgáltak ilyet, tehát igazából nem is a rendőrök itt a probléma, mert nekik csak ezek a számok számítanak. ajánlotta, hogy érdemes egy picit várni, monnyuk egy-két hónapot és valszeg lekockázzák a dolgot és minden kiderül (milyen papírok, vizsga, adó, stb) kell, vagy kellene ezekre a pöttömökre.
a 2. személy problémája megoldható, ha nagymotorként vesszük a mopedautót, de ahogy a nagymotorra kell rendszám és szinte minden, ami egy kocsinál, nos akkor ugyanott vagyunk ahol a part szakad, mert akkor megérkeztünk az autó átkos velejáróihoz... és fizethetünk mint katonatiszt.
bocs, ha lerágott csont ez a téma, mert aki ugye mopedőrült azt továbbra sem érdeklik a dolgok, hanem hasít az éjszakába - inkább azoknak próbálok "segíteni", akik előtte vannak egy vásárlásnak (mint én is).
Köszi a választ WooDoo Ha minden jól megy szombaton hoznak nekem egy ligiert(piros ez egy kicsit zavar ) 2001 ausztriából kiprobálom átnézem és véleményt alkotok és megosztom veletek. A JDM szerintem nagyon jó nehéz überelni de meglátjuk a puding probálya az evés.
Műszakilag a Ligier lényegesen komolyabb (alváz, futómű, váltó, fékrendszer), de a Yanmar motor sokkal jobb mint a Lombardini FOCS. Most pl. két kocsimban is elszállt a fesszabályzó, és az újabb Ambrákban már elektromos a hűtőventillátor, még egy normális generátort sem lehet beépíteni a nyomorult lendkerékmágneses generátor helyett. Egy kicsit masszívabb a JDM, nagyobb a hasmagassága, de az Ambrának sokkal jobb az útfekvése, és nekem jobban is tetszik.
Szóval döntetlen közeli a helyzet, szerintem még mindig az Aixam 400-as a legjobb mopedautó. Csak egy Yanmar motoros Microcar lenne tőle jobb, de ilyet meg nem gyártanak, viszont lehet nekem hamarosan lesz egy:)
Ilyen sületlenséget még nem is hallotam Bár ebben az országban ez is megtörténhet Én azt hallotam mopedekkel kapcs hogy a teljesitménnyel akarnak valamit variálni és 500-as mopedek nem férnek bele majd az elöírásba.Hallott valaki eről? WooDoo szeretném megkérdezni hogy a ligier vagy a JDM tartod megbizhatobnak. Az elöző válaszodat köszönöm(JDM futomű állitás)
Ragasztott rá papir rendszámot: ilyet még nem hallottatok. ezek a papírboltban kapható "helloszivi" meg ilyen matricák miatt közokirat v mifene hamisításért is veljelentették, mert hamis rendszámot használt!!!!!!
S.O.S. kellene nekem a 400-ashoz egy varioszíj, mert hajnalban előjel nélkül eldurrant. Nem megy valaki Bécsbe mostanában? Átmenetileg milyen helyettesítő iparival tudom pótolni? Az eset kvázi trepni gázon történt, először azt hittem kiszakadt a motor akkorát szólt. Mi a tapasztalat, mire számítsak, mi reccsenhetett még meg? Az biztos, hogy a motorház fedél bovden az szakadt, mert nyitni nem tudom a tetőt. Kösz a segítséget.
ha ne mehet úttestre az a szegény kvad akkor minek költeni a rendszámra meg kpm engedélyre? szerintem :-)
Nem messze lakunk a helyi inteligencia központtól,úgy hogy van szerencsém naponta többx látni ha a közeg urak a rendszámos kvadokon belovagolnak uzsira meg pisira a támaszpontjukra,és eligazitás után uccu vissza kicsiny büntikézni.
meglehet épp azokon a quadokkal rohangálnak amiket lefoglaltak bünnjelnek a rendszámtalanság okból.
---
ez a gőzmotor cikk egy modern technológiájú,és a legujabb kutatásokat is figyelembevevő fejlesztés.
az egész osszú cikket nem tudom itt hozni.
azt írják hogy üzemanyag lehet bármi az ismertek közül mint hidrogén föld-és pbgáz,kőolajszárm,stb az ujdonság ereje ott van hogy normális autó méretre csökkentették az egyébként igen terjedelmes gőzgépet.
ha egyéb konkrét kell kérdezd
sztem azér nem fog befutni mert a levegővel vagy vízzel ez se megy
Köriapu KYMCO kereskedő a lényeg igaz, kapnak rendszámot, forgalmit még ebben az évben, de beütnek a forgalmiba egy kódszámot ami azt jelenti, hogy szilárd burkolatú közúton nem közlekedhet!