Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ghost69 Creative Commons License 2006.12.09 0 0 346

"nem rendelkezik érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel".

azt jelenti hogy nincs forgalmija és rendszámja

a rendorseg azért jelent  fel, mert  ezek a brummik  autóra hasonlító négykerekű tárgynak látszanak.

a közeg úgy veszi hogy ezzel hatosági jelzés hiánya nevű szabálysértés  szerinte megáll. A kpm a besorolást elvégezné,  de 

mivel ez neki "autó"-ként több pénzt hoz, autóként készek örömmel besorolni.Ami maga után hozza a többi  csöppnyi terheket is és már egyből nem éri meg a vásárlás.

Brumik  szerintünk  nem autók hanem zárt utasfülkével rendelkező kismotorok.

és mint ilyen, jelenleg nem rendszámköteles.

szerintem ezzel lehet érvelni.a kpm  re nem lehet hivatkozni.

A rendszám is egy necces ügy.EU-ba se egyforma a helyzet hol van hol meg nem kell.De mindenütt mopedautók(Broemmobil;Leichtfahrzeug-azaz könnyűjármű.)

A teljestménye miatt nem alkalmas az autó kategóriához.

Nyugaton "mopedautó" nevű önálló kategóriát képeznek.

A benzin  motorokat nem gyakran használják ezekbe.Ilyen méretbe is beváltabbak a dieselek- összehasonlítható a kispolskij motorjával

A súlykorlát miatt,-bár kiváló ötlet: a kis diesel mint áramforrás+elektromos hajtás

nem fér  bele. a villanymotor és az aksikészlet a Yanmarral  nehezebb lenne  mint egy 1.6 golf diesel.

(2007.be a Toyota fog ilyen megoldást kihozni a Priusok mellé) >de ott nincs 400 kilós korlát

Előzmény: xeniah (343)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.09 0 0 345

xeniah:

az EU-ban egy járműhöz csak egyetlen tagállamban lehet a típusbizonyítványt kérni, a többi tagállam köteles mindenféle vizsgálat nélkül azt elfogadni.

 

A gond a CM jelzés hiányával van, ui. nálunk a vázba beütött CM betű és a hengerűrtartalom ccm-ben, a hatósági jelzése a segédmotoroknak (pl. CM505). Ez még mindig hatályban van, ha ezt kérik akkor gáz van, mert a KF nem hajlandó beütni. Be kellene Őket perelni, de kinek van kedve egy hosszadalmas jogi procedúrához.

A cm jelzést beütheti a gyártó és a hivatalos forgalmazó is, de biztosan kellene rá valami engedély a KKF-től.

Állítólag volt vagy van egy jogszabály, ami azt mondja ki, hogy a típusbizonyítvánnyal rendelkező segédmotoros kerékpároknál hatósági jelzésként elfogadható a gyártó neve és a jármű tipusa, de még nem találtam rá. Azt mondták az 1988 I. törvényben van, de abban nem találtam, lehet már módosították, és kivették a szövegből. talán az eredeti közlönyben kellene keresni.

 

Szvsz érdemes arra hivatkozni, hogy Brüsszelből minden hónapban minden tagállamnak megküldik az újonnan kiadott és a visszavont típusbizonyítványok számát, tehát Mo-n is lennie kell egy adatbázisnak, amiben a mopedautónk EU-s azonosítójának szerepelnie kell. CSak meg kell keresnie a szabálysértési előadónak hogy benne van-e és érvényes-e, és rögtön nincs miről vitatkozni. Csak akkor néznénk nagyot, ha esetleg időközben valamelyik tipusnak visszavonták az engedélyét mert vmi miatt nem felelt meg a megváltozott előírásoknak.

Előzmény: xeniah (343)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.09 0 0 344
Vannak 50 ccm-is benzines mopedautók, még a teljesítményük is nagyobb (7kW) mint a diesel motoroknak, de mégis kisebb a végsebességük, rosszabb a gyorsulásuk, gyengébb a fűtésük, és még a fogyasztásuk is több. A régi aprilia robogóm csak kb. 80 kg tömegű volt, és mégis 5 litert fogyasztott.
Előzmény: scudo (342)
xeniah Creative Commons License 2006.12.09 0 0 343
Megtaláltam a Köhém rendeletben a Jóváhagyó hatóság definícióját. Szerintem ezt fogom idézni a levelemben. Eszerint a KFF-nek el kell ismernie egy másik EUs ország által kiállított típusjóváhagyási okmányt is. Vagy nem jól értelmezem? Szóval ezzel úgy tűnik, megtámadható az a mondat a határozatomban, hogy "...nem rendelkezik érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel".

„Jóváhagyó hatóság”: a Központi Közlekedési Felügyelet, a Közlekedési Főfelügyelet, valamint az Európai Közösség valamely tagállamának illetékes hatósága, amely a járművek, jármű-tulajdonságok, alkatrészek és önálló műszaki egységek típus-jóváhagyási eljárásáért, különösen a típusbizonyítvány, illetve a típusjóváhagyó okmány kiadásáért és visszavonásáért felelős, továbbá kapcsolatot tart a többi tagállam jóváhagyó hatóságaival, és jogosult a gyártó berendezéseit ellenőrizni, a jóváhagyottal egyező gyártás biztosítása céljából.
scudo Creative Commons License 2006.12.09 0 0 342

Üdv!

 

Laikus vagyok de a sorokat olvasva, egész megtetszett nekem is ez a kis autó, valamint elméleti síkon felmerült bennem 1-2 gondolat.

Vannak már olcsó 50cm3-es  robogók 4-5kw teljesítményűek igaz fele nyomatékkal, na meg nem mennek étolajjal sem,de benzinből 3-3,5öt esznek. Nem lehetne-e a kettőt összehozni, formás kisautó+ robogó motor.

Vagy az autót 4kw-os villamosmotor hajtaná, a dizel maradna, csak áramot termelne,vagy akkut töltene.

Kósza ötlet volt..................................

WooDoo Creative Commons License 2006.12.09 0 0 341

Szerintem egy kölcsönadási szerződés elég a rendőrnek, de valószínűleg meg se állítanának, ha egy osztrák v. cseh azonosító tábla rajta lenne a járgányon.

Sajna én az ország keleti határánál lakom, kicsit macerás lenne kétévente áthurcolni Ausztriába a járgány műszaki vizsgára, de majd megnézem a románoknál mi az ábra a mopedautókkal. Könnyen lehet, hogy ott rendezettebb a helyzet, és januártól már Románia is EU-s tagállam.

 

Előzmény: ghost69 (340)
ghost69 Creative Commons License 2006.12.09 0 0 340

lehangoló egy helyzet. ez Joghiány 

>  minden szereplő mint tulaj; közeg; bíróság  találgat  és  ki így értelmez ki meg amúgy a saját  ötlete alapján. 

? lehetne felhívni  a figyelmet hogy  nem a jelenleg meglévő

járműkategóriákba kéne igyekezni  besuvasztani  ezeket a járgányokat

mivel szerencsésebb helyeken   nem idétlenkedtek vele

-ellenben  tökéletesen  megoldották.

 

mindjárt itt az új év és semmi jelét nem látom  hogy ez ügybe  előrehaladás lenne

kinti német oszták vagy slovák papírral lehet  a miniket  itthon használni??

WooDoo Creative Commons License 2006.12.08 0 0 339

Van ami nem számít bele az üres tömegbe, de a 420 kg akkor is soknak tűnik. Szerintem azt kell hangsúlyozni, hogy a járgánynak van EU-s típusbizonyítványa, és azt itthon is kötelesek elfogadni, bármilyen vizsgálat nélkül.

Előzmény: xeniah (338)
xeniah Creative Commons License 2006.12.08 0 0 338
Ezt a súlydolgot nem értem. Találtam egy osztrák oldalt: http://www.autotouring.at/archiv/export/September_2000/at_index_3_1_6.html ami egy 1998-as osztrák törvényre hivatkozik a 4-kerekű könnyű jármű meghatározásánál, és ez pedig 350kg-ot jelöl meg max. üres tömegként. Azt nem értem, hogy ha ez volt a törvény már 1998-ban, akkor 1999-ben hogy sorolhatták az én Microcaromat könnyű jármű kategóriába, ha több mint 350 kg az önsúlya.
Előzmény: WooDoo (337)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.08 0 0 337

xeniah:

elküldöm mailben amit én írtam legutóbb, azt át tudod fogalmazni.

Ma lemérték az egyik Virgómat, és üresen 420 kg a súlya. A gépkönyvben is ennyit írnak, de nekem azt mondták az a menetkész tömeg, és abból még le kell vonni a vezető súlyát (70 kg). Szóval a Microcar a túlsúly miatt elvileg nem lehet segédmotor, kérdés, hogy akkor ausztriában hogyan lehet az, vagy ott talán mások a szabályok?

A Ligier Ambra üres tömege is 380 kg, de annál meg van csillagozva, és a megjegyzés rovatba 350 kg van írva, valami jogszabályra való hivatkozással.

Megkérdezem BF-t, hátha van valami ötlete.

 

Előzmény: xeniah (336)
xeniah Creative Commons License 2006.12.08 0 0 336
Éppen ma kaptam meg a "várva várt" határozatot. 18.000-re büntettek. Lehet, hogy a másik ügyem került ahhoz az előadóhoz. Végülis csak a KF-es állásfoglalásra hivatkoznak. Elég, ha a Köhém rendeletre hivatkozok fellebbezésnél?
Woodoo, esetleg el tudnád küldeni, hogy te mit írtál nekik? Nekem a második ügyemnél egyébként elkérték a gépkönyvet is, aztán le akarták fénymásolni, de szerintem csak kiírták az adatokat. A tesómat megpróbálom megfűzni, hogy fordítsa le nekem a gépkönyvet. Ha meglesz, szólok.
Előzmény: WooDoo (335)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.08 0 0 335

Átnéztem a mai napon hatályos 6/1990-es rendeletet, és a segédmotorok kategóriábasorolása nem változott, maradt L2 a négykerekű könnyű jármű. A könnyű négykerekű tricikli besorolás, L6e, amit a 71/2006-os rendeletben olvastunk, az az EK-s szövegben van, úgy tűnik, ezt nem vették át.

 

Ma megjött a fiam szabálysértési ügye, nem róttak ki rá pénzbírságot, csak figyelmeztetésben részesítették, pedig a bírság maximális összege 149e Ft lehetett volna. Felhívtam az előadót, egy nagyon kedves őrnagy hölgy vette fel a telefont, és elmondta, hogy fogalmuk sincs milyen járművet vezetett a gyerek, nekik a rendőr semmilyen fényképet, adatot, stb. nem adott meg.

Kértek állásfoglalást a KF-től, de azok sem adtak semmilyen felvilágosítást. Azt beszéltük meg, hogy nem fellebbezek, de küldök neki egy fénymásolatot a jármű adatlapjáról, meg mellékelek hozzá néhány fényképet és az érvényes jogszabályokból egy gyűjteményt. Ja meg a másik ügyben született megszüntető végzést is elküldöm.

 

xeniah:

a Te feljelentésed is éppen most került ehez az előadóhoz (Microcar Virgo), fogalma sincs mi is ez a jármű, bár internet biztosan van a kapitányságon, simán rá tudna kereseni:) Mi volna, ha szóról szóra lefordítanál egy gépkönyvet, és azt is elküldeném neki? Talán előbbre vinné a Te ügyedet is.

Előzmény: herchee (334)
herchee Creative Commons License 2006.12.07 0 0 334

Én is olvastam a 71/2006 (IX.28) GKM-rendeletet, Magyar Közlöny 118. szám. Szerintem a jármű kategórián belül, könnyű négykerekű tricikli amihez elég a segédmotorkerékpáros jogsi. Mivel jármű és nem gépjármű.

Szerinted?

 

Előzmény: WooDoo (333)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.04 0 0 333

xeniah:

épp ma nézegettem én is az autójogász válaszát a 3 kerekű járgánnyal kapcsolatban. A jogász véleménye se "kötelező érvényű" a bíró számára:)

 

Fogalmam sincs hány literes a Virgo üzemanyagtartálya, de elvileg van egy kis sárga visszajelző az órában, ha világít sürgősen tankolni kell, mert ha belevegősödik a rendszer, nehezen fog beindulni a motor.

 

Ma találtam egy nemrég kihirdetett jogszabályt, ami a 6/1990-es MR-t módosítja, és sokminden változik a segédmotoros kerékpárokra vonatkozóan.

 

71/2006. (IX. 28.) GKM rendelet, innen töltöttem le:

 

http://fn.opten.hu/cgi-bin/loadpage.cgi?dest=@FTT1&tdisp=00100&teu=0&twhich=10362#firstnew

 

Végigolvastam, de úgy tűnik főleg az új tipusengedélyek kiadása változik. Viszont a "B" függelék úgy módosul, hogy a négykerekű max. 350 kg tömegű, 45 km/h tervezési végsebességű járgányokat "könnyű négykerekű tricikli"-nek nevezi, ami se nem segédmotor, se nem motorkerékpár. Nálunk viszont ilyen kategória jelenleg nincs, kérdés hogy akkor most hova tartozik, és milyen jogsi, biztosítás, stb. szükséges hozzá.

Előzmény: xeniah (331)
Attila_56 Creative Commons License 2006.12.04 0 0 332

Sziasztok

A következőt tapasztaltam az Ligier Abrámon: Mentem vele és a következő indulásnál. Adom neki a gázt és iszonyú lassan gyorsul. egy kis emelkedőn sem képes felmenni.

Ha tudtok segítsetek

Attila_56

xeniah Creative Commons License 2006.12.04 0 0 331
Találtam egy érdekes oldalt: http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/bodi50119/
Érdemes megkukkantani. Az autójogász szerint segédmotorban 2 személy ülhet (bár ezt 2005-ben nyilatkozta).

Woodoo: Akkor végülis kevesebbet mutat a kmórám, nem? :) Igyekszem kímélni a járgányt, 45-nél nem száguldok többel (óra szerint). A fogyasztása mintha jobbnak tűnne, de ez majd később derül ki. Nem tudod véletlen, hány literes a tank? 18 körül?
Köszi mindent, élvezet vezetni.
Előzmény: WooDoo (330)
WooDoo Creative Commons License 2006.12.02 0 0 330

xeniah:

elfelejtettem mondani, hogy a km-órád többet mutat, mint amennyivel valójában mégy, mert nagyobbak a kerekeid mint a gyáriak. Gondolom észre is vetted, hogy kanyarodásnál hozzáérnek a doblemezhez. A járgányod most óra szerint 58-at megy, de valójában kb. 63 km/h a végsebssége. Jó lenne ha 1-2 ezer km-ig nem mennél 50-55 km/h-nál gyorsabban, és sokáig ne járasd alapjáraton a motort. A fogyasztás mérésénél is figyelembe kell venni a nagyobb kerekeket, de ha sokallod a járgány étvágyát, majd kicsit visszább tekerjük a csavarokat. Ha esetleg kicsit füstöl a motor, nem kell aggódni, ha összekopnak a gyűrűk, majd elmúlik.

Előzmény: xeniah (329)
xeniah Creative Commons License 2006.12.01 0 0 329
csubi8: Nem ártana, ha minden rendőr úgy állna hozzá, ahogy te leírtad (vagyis elismerné, hogy smkp). A gond itt az, hogy állandóan leállítanak a rendőrök, meg feljelentenek, ha meglátnak egy rendszám nélküli mopedautót (tisztelet a kivételnek). Engem már 2x feljelentettek, pedig 1ik alkalommal sem ült mellettem másik személy.
Előzmény: csubi8 (328)
csubi8 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 328
nah, ceglédi rendőr spanomat felhívtam, ő meg telcsit továbbadta az egyik YARD kollégájának, akivel egy hosszas telcsibeszélgetésben kiveséztük a dolgot... a tények tehát, hogy tud ő is ezekről a mütyürökről és ha 350 kg alatt van és 4 kw max a teljesítmény akkor az SMKP, tehát kismotor jogsival vezethető, de fontos, hogy nem lehet benne szállítani 2. személyt, még akkor sem, ha nyerges-utánfutós-platós-űrhajó jogosítványod van. pont. ez itten Magyarország. egyetlen gondja, hogy beszélt már ő is ezügyben a közlekedésiekkel és még nem vizsgáztattak, vagy vizsgáltak ilyet, tehát igazából nem is a rendőrök itt a probléma, mert nekik csak ezek a számok számítanak. ajánlotta, hogy érdemes egy picit várni, monnyuk egy-két hónapot és valszeg lekockázzák a dolgot és minden kiderül (milyen papírok, vizsga, adó, stb) kell, vagy kellene ezekre a pöttömökre.

a 2. személy problémája megoldható, ha nagymotorként vesszük a mopedautót, de ahogy a nagymotorra kell rendszám és szinte minden, ami egy kocsinál, nos akkor ugyanott vagyunk ahol a part szakad, mert akkor megérkeztünk az autó átkos velejáróihoz... és fizethetünk mint katonatiszt.

bocs, ha lerágott csont ez a téma, mert aki ugye mopedőrült azt továbbra sem érdeklik a dolgok, hanem hasít az éjszakába - inkább azoknak próbálok "segíteni", akik előtte vannak egy vásárlásnak (mint én is).
WooDoo Creative Commons License 2006.12.01 0 0 327

Nemrég keresett egy fickó, kellene neki egy mopedautó. Ez még nem lenne hír, de kiderült, hogy régebben a KF-nél dolgozott:)

 

kovacsa76 Creative Commons License 2006.12.01 0 0 326
Köszi a választ WooDoo
Ha minden jól megy szombaton hoznak nekem egy ligiert(piros ez egy kicsit zavar ) 2001 ausztriából
kiprobálom átnézem és véleményt alkotok és megosztom veletek.
A JDM szerintem nagyon jó nehéz überelni de meglátjuk a puding probálya az evés.
WooDoo Creative Commons License 2006.11.30 0 0 325

kovacsa76:

Műszakilag a Ligier lényegesen komolyabb (alváz, futómű, váltó, fékrendszer), de a Yanmar motor sokkal jobb mint a Lombardini FOCS. Most pl. két kocsimban is elszállt a fesszabályzó, és az újabb Ambrákban már elektromos a hűtőventillátor, még egy normális generátort sem lehet beépíteni a nyomorult lendkerékmágneses generátor helyett. Egy kicsit masszívabb a JDM, nagyobb a hasmagassága, de az Ambrának sokkal jobb az útfekvése, és nekem jobban is tetszik.

Szóval döntetlen közeli a helyzet, szerintem még mindig az Aixam 400-as a legjobb mopedautó. Csak egy Yanmar motoros Microcar lenne tőle jobb, de ilyet meg nem gyártanak, viszont lehet nekem hamarosan lesz egy:)

Előzmény: kovacsa76 (324)
kovacsa76 Creative Commons License 2006.11.30 0 0 324
Ilyen sületlenséget még nem is hallotam
Bár ebben az országban ez is megtörténhet
Én azt hallotam mopedekkel kapcs hogy a teljesitménnyel akarnak valamit variálni
és 500-as mopedek nem férnek bele majd az elöírásba.Hallott valaki eről?
WooDoo szeretném megkérdezni hogy a ligier vagy a JDM tartod megbizhatobnak.
Az elöző válaszodat köszönöm(JDM futomű állitás)

Éljen a mopedozás
Előzmény: rrr4r (322)
rrr4r Creative Commons License 2006.11.30 0 0 323

Ezen kívül valami vámcsalás...

Szóval várom, hogy mi sül ki belőle.

rrr4r Creative Commons License 2006.11.30 0 0 322

Itt a környéken is gáz lesz.

Egy embert feljelentettek.

Csak smkp-s jogsia volt.

Ragasztott rá papir rendszámot: ilyet még nem hallottatok. ezek a papírboltban kapható "helloszivi" meg ilyen matricák miatt közokirat v mifene hamisításért is veljelentették, mert hamis rendszámot használt!!!!!!

Folyt köv, órára megyek...

laca007 Creative Commons License 2006.11.29 0 0 321
S.O.S. kellene nekem a 400-ashoz egy varioszíj, mert hajnalban előjel nélkül eldurrant. Nem megy valaki Bécsbe mostanában? Átmenetileg milyen helyettesítő iparival tudom pótolni? Az eset kvázi trepni gázon történt, először azt hittem kiszakadt a motor akkorát szólt. Mi a tapasztalat, mire számítsak, mi reccsenhetett még meg? Az biztos, hogy a motorház fedél bovden az szakadt, mert nyitni nem tudom a tetőt. Kösz a segítséget.
ghost69 Creative Commons License 2006.11.28 0 0 320

ha ne mehet úttestre az a szegény kvad akkor minek  költeni a rendszámra meg kpm engedélyre? szerintem :-)

Nem messze lakunk a  helyi inteligencia központtól,úgy hogy van szerencsém naponta többx látni ha a közeg urak  a rendszámos kvadokon belovagolnak uzsira meg pisira  a  támaszpontjukra,és eligazitás után  uccu vissza  kicsiny büntikézni.

meglehet épp azokon a quadokkal rohangálnak amiket lefoglaltak bünnjelnek  a  rendszámtalanság okból. 

---

ez a gőzmotor cikk egy modern  technológiájú,és a legujabb kutatásokat is figyelembevevő  fejlesztés.

az egész osszú cikket nem tudom  itt hozni.

azt írják hogy üzemanyag lehet bármi  az ismertek közül mint hidrogén föld-és pbgáz,kőolajszárm,stb  az ujdonság ereje ott van hogy normális autó méretre csökkentették az egyébként igen terjedelmes gőzgépet.

ha egyéb konkrét kell  kérdezd

 

sztem azér nem fog befutni mert a levegővel vagy vízzel ez se megy

Előzmény: WooDoo (318)
herchee Creative Commons License 2006.11.28 0 0 319

Köriapu KYMCO kereskedő a lényeg igaz, kapnak rendszámot, forgalmit még ebben az évben, de beütnek a forgalmiba egy kódszámot ami azt jelenti, hogy szilárd burkolatú közúton nem közlekedhet!

Előzmény: Mnagy (317)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.28 0 0 318

off:

van itt egy modern gőzmotor, 992 ccm, 108 kW, 500 Nm, de németül van, egy kukkot sem értek belőle.

http://www.iav.de/_downloads/de/techn_veroeffentlichungen/Dampfmotor.pdf

Mnagy Creative Commons License 2006.11.28 0 0 317
Fura módon amelyiknek van EU- s tipusbizonyitványa azt levizsgáztatják.
Például KYMCO KXR 250 Utcai kivitel itt látható
Előzmény: WooDoo (315)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!