Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rrr4r Creative Commons License 2006.11.24 0 0 279

Engem a héten állítottak meg először ismeretlen rendőrök. Én voltam a balf..., bementem vele a sétáló utcába. Előszedtem a köhém rendeletet, erre azt mondták, hogy ok a jelen jogszabályok szerint de majd meglátjuk mi lesz jan. 1 után.

Ja és mondták, hogy toljam ki:)))))

WooDoo Creative Commons License 2006.11.24 0 0 278

gooo:

-központi zárat, kalaptartót tudsz venni Ajkán v. Fehérváron.

-első index pótolható egy utánfutóéval v. egy traktoréval, van fehérben is az jobban néz ki, csak abba sárga izzó kell.

-a gépháztető zárba beakadó fület bármelyik lakatos le tudja gyártani.

-a legtöbb tipusnál nics a hűtőn légterelő, nem hiszem hogy bármi baja lenne a motornak ha kihagyod. A fűtéscsapot viszont ajánlatos egész évben nyitva tartani, úgysem fűt ha nem megy a ventillátor.

- az eredeti kalaptartó kivehető, a vezetőülés dönthető, a másik fix háttámlájú gyárilag.

Előzmény: gooo (273)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.24 0 0 277

Kb 2 hónap, mire a szabálysértési előadó kiküldi a határozatot. Engem szeptember 9-én jelentettek fel, és november elején kaptam meg a határozatot a 25e Ft-os büntetésről, ami ellen rögtön kifogást nyújtottam be. Gondolom még néhány hét eltelik míg eldönti az előadó, hogy saját hatáskörben megszünteti-e az eljárást, vagy továbbküldi a bíróságra az ügyemet.

 

Annyit már én is kinyomoztam, hogy a mopedautók vámtarifaszáma megegyezik a személygépkocsikéval, de nem tudom ez mennyiben befolyásolja a besorolását. Ha netalán mégis a rendőröknek lesz igaza, és nem lehet segédmotorként üzemben tartani a járgányokat, akkor keresni kell egy osztrák ismerőst, és az Ő nevére kell íratni a kocsit, + csinálni kell egy kölcsönadási szerződést. Ez a megoldás azoknak lehet jó, akiknek nem gond kétévente kivinni a járgányt, és műszakilag is minden rendben van, mert az osztrákoknál van műszaki vizsga is.

 

xeniah:

mára igérték az alkatrészeket, ha minden ok. hétfőn hozhatod a kocsidat.

Előzmény: xeniah (276)
xeniah Creative Commons License 2006.11.24 0 0 276
Engem Debrecenben ahányszor meglátnak, annyiszor meg is állítanak a rendőrök. 2 hónapja van meg a mopedautóm, eddig 4x állítottak meg. Először még nem tudtak velem mit kezdeni. Másodjára meg harmadjára feljelentettek (állítólag), de papírt azóta sem kaptam. Mindennek már 4 és 5 hete. Nekem is valami rendeletre hivatkoztak, de mutatni nem tudtak semmit. Amikor vitatkoztam velük, azt mondták, hogy majd a bíróságon mondjam el az érveimet. Most negyedjére, mikor megállítottak, fiatal srácok voltak, és csak a kocsim érdekelte őket, mert még sosem láttak ilyet. Különösebben nem félek a rendőröktől, de igyekszem elkerülni őket, ha lehet, mert nincs kedvem minden egyes alkalommal félórát nekik adni az életemből...
Előzmény: laca007 (274)
rrr4r Creative Commons License 2006.11.24 0 0 275

Igen, az enyém.

Pöpec állapotban.

Hívj bátran.

Előzmény: csubi8 (272)
laca007 Creative Commons License 2006.11.24 0 0 274

FIGYELEM!

Székesfehérváron egy új rendeletre hivatkozva ettől a héttől kezdve elkezdtek utazni a "kisautósokra". Egy márkatársat eddig ezen a héten kétszer jelentették fel, eme bizonyos új rendelet értelmében ezek a járművek autónak minősülnek és hiányzik a hatósági jelzés! Ez képezte a feljelentés tárgyát! Engem még nem "találtak meg", de nekem nagyon úgy tűnik, hogy szervezett akcióról van szó, és hirtelen nagyon nyeregbe lettek a szervek. Arra a kérésre, hogy tűntesse fel a jogszabály számát is a fejlelentésen, hogy mi alapján teszi amit tesz, nem reagált, de a rendeletet megmutatta.

Én ma utána nézek ennek a "vadiúj" rendeletnek, ha infótok van ne kíméljetek minket!

gooo Creative Commons License 2006.11.23 0 0 273
Helló WooDoo!

Még nem teljes a lista, de ami kellene az
-központi zár központi egysége távirányítóval, -kalaptartó,
-első villogó 1db foglalat 2db,
-gépháztető zár ellenrésze
-hűtő ventillátor légterelő burkolat
És még biztos lessz még valami
Egy kérdés. A kalaptartót ki lehet belőle venni sérülés nélkül? Eredetileg az üléseinek nem dönthetőeknek kellene lenni?
Sajna elég lassan haladok vele, mert nálam most még szezon van a munkában.
Előzmény: WooDoo (267)
csubi8 Creative Commons License 2006.11.23 0 0 272
rrr4r!!!
a használtautón Te hirdeted a kék Ambrat?!?! érdekelne! mert itt láttam a képét fórumban...
Előzmény: rrr4r (263)
rrr4r Creative Commons License 2006.11.23 0 0 271

L$D 262

r

Előzmény: PGabor82 (270)
PGabor82 Creative Commons License 2006.11.23 0 0 270

Sziasztok!

 

A Ligierem hátsóajtónyitó elektromos motorja KO.

Nem tudtok valami tanácsot adni, hogy esetleg milyen

más kocsiét tudnám beszerelni helyette.

WooDoo Creative Commons License 2006.11.22 0 0 269

tclar:

Éppen ma vitték el azt a két járgányt, amiben az ominózus szabályzó van. Ugyanilyen állandó mágneses generátor van a fiam kocsijában is, de annál másmilyen a szabályzó, abban már van egy pici hűtőventillátor is. Biztosan megfelelő lenne a célnak ventillátoros is, majd holnap megnézem ki tudom-e szedni.

A régebbi szabályzónál egy kb. 8x12 cm méretű alu dobozban van az elektronika, természetesen gyantával kiöntve. Elég kis hűtőbordák vannak rajta ahoz képest hogy 30A van ráírva. Összesen 5 lába van, a generátortekercsekből csatlakozik bele két 2,5 mm2 keresztmetszetű vezeték, amikben váltóáram folyik, kb. 30V-ot mértem. Ezt kellene egyenirányítani, és szabályozni. A másik 3 láb közül az egyik a töltés visszajelzőre van kötve, a másik a gyújtáskapcsolótól kap 12V-ot, a harmadik meg egy 4 mm2-es vezetékkel az akku + sarujára van kötve. Ja és még az alu ház le van testelve.

Vettem egy 30A-s egyenirányítót kb. 600 ft-ért, igértek hozzá egy 12v-os trabant dinamóhoz való szabályzót, de az valami mechanikus szerkenytyű lehet, és elég furán nézhet ki.

Előzmény: tclar (268)
tclar Creative Commons License 2006.11.22 0 0 268
Hali! Márkatárs ugyan még nem vagyok, de járműelektronikai villamosmérnök igen, úgyhogy érdekelne a feszültségszabályzó javítás. Sportot űzök a javíthatatlannak titulált méregdrága gyári alkatrészek javításából, kiváltásából, egyelőre Ford Transit izzítórelé, indexkapcsoló, fűtésmotor stb-vel foglalkozom Küldhetnél egyelőre képet és nagyjából bekötést tclarkukacindexponthu.
Előzmény: WooDoo (259)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.22 0 0 267

Mi kellene pontosan?

 

Van 4 gyári Aixam alufelnim, 30e-ért elcserélném acélfelnikre. Jó a Microcarra, az Eradra és a Chatanet-re is. Szerintem 115-ös az osztóköre, de a gumis szerint 114,3.

Előzmény: gooo (266)
gooo Creative Commons License 2006.11.22 0 0 266
Sziasztok!
Csinálgatom a kis Aixamot, de kellene egy-két alkatrész. Tudtok -e valakit ajánlani akitől jót jó áron belehetne szerezni.

Van egy Ajkai telefonszámom, őt ismeritek-e valami infó róla? (a használtauto.hu-n találtam)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.22 0 0 265

rrr4r:

Léghűtéses motoros mopedautót még véletlenül sem vennék, tetű lassúak és gyakorlatilag nincs bennük fűtés,  mint ahogyan tapasztaltad.

Az én Titanomban kéthengeres, vízhűtéses, 526 ccm-is Yanmar motor van, ez még a Kubotától is sokkal jobb. Olyan benne a fűtés, hogy majd meg sülök. Csak az a gond, ha nem megy a fűtőventillátor, a pedáloknál lévő lyukon süvít be a hideg, és fázik a lábam.

Úgy tűnik, mintha a Yanmar motor nem lenne lefolytva 4 kW-ra, mert minden más tipustól jobban gyorsul. Egyébként a JDM nekem nem nagyon tetszik, a váltója is elég vacak, de a motorja mindenért kárpótol.

Az enyémben 30x15x750-es szíj van.

Előzmény: rrr4r (262)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.22 0 0 264

Az Eradnak sima vas zártszelvény az alváza, de ha nem kapott még bele a rozsda, le lehet alapozni cinkkromátos alapozóval és utána szépen le lehet festeni. A padlólemez meg rétegelt lemez, az nem rozsdásodik, maximium elkorhad, vagy megeszik a bogarak:)

A saját órája szerint az enyém 75-öt ment, azért a múlt idő, mert egy órája eladtam.

Előzmény: csubi8 (261)
rrr4r Creative Commons License 2006.11.22 0 0 263
Ambra
rrr4r Creative Commons License 2006.11.22 0 0 262

A Ligier:

Valaki írtra, hogy a csomagtérnyitója rossz.

Az enyémnek is. szétszedtem, és egy kb akkora motor van benne, minrt régen a kis játékautómban:) leginkább egy lámpamozgató motorhoz hasonlítható. Néztem, hátha valamilyen kocsi kpzár motorja jó hozzá, de ugye az nem csak húz, és visszaenged, hanem tol is. De egy barátom megígérte, hogy valami elektromágneses megoldással örökre jó lesz. Ezt egy vill szerelő 8 ezerért megcsinálta volna.

A Titan

Szóval tegnap előtt érkezett egy Titan szerény hajlékomba.

Kívűlről nagyon egyben van, meg szép, de csak 50-et megy. WooDoo! Mekkora a gyári szíj a Titánon?

Nem trudom, Neked miért jön annyira be a Titan. Végülis aranyos, de a motorja 1 hengeres digó léghűtéses, és 200 kilóméter után egyhuzamban is fázott benne a lábam. A fogyasztása viszont tényleg álom.

A kasztnia erősebb mint az Ambra ebben is van valami.

 

Ha a szíjról van infód, kérlek írd le:

r

 

csubi8 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 261
jah még valami: igaz, hogy az Eradok mennek simán 70-et?
csubi8 Creative Commons License 2006.11.22 0 0 260
kérdés: az Erad Spacia-nak miből van az alváza? alu, vagy sima? rohadni fog?
WooDoo Creative Commons License 2006.11.21 0 0 259

Nemrég azt írtam hogy nem lehet sehol fesszabályzót kapni az LDW 502-höz, tévedtem van raktáron Lajosmizsén, de 22e+áfa az ára.

Sajnos nem lehet valamelyik olcsó keleti autó szabályzóját belefaragni, mert a Lombardini motorokban állandó mágneses a generátor, hasonló  mint a robogókban. Elvileg ki lehetne próbálni egy motorkerékpár fesszabályzót, de az sem sokkal olcsóbb, és valószínűleg nem 30A-re van méretezve.

 

Egy elektronikában jártas márkatárs építhetne nekem néhány olcsó szabályzót:)

PGabor82 Creative Commons License 2006.11.21 0 0 258

Tegnap hoztuk haza Ligiert.

 

50 kilómétert jöttem vele egyhuzamban.

Apám jött utánam a kocsijával, így a sebességet is le tudtuk mérni, mivel rossz a km spirál.

Az ötvenet hegyre le, hegyre fel zogszó nélkül tartotta.

A fűtése fantasztikus jó.

Az ülést lehet, hogy lecserélem kényelmesebre. Van egy 94'-es Fiesta ülésem talán bele megy, az nagyon is kényelmes.

Ja és félelmetes milyen jól felgyorsúl 50-re.

A fékeket cserélni kell, mert már jócskán elkoptak.

WooDoo Creative Commons License 2006.11.21 0 0 257

Olajszűrőből én a Filtron OP 643/3-at használom, ez egy olcsó szűrő, és úgyis ki kell cserélni 4-5e km-enként, annyit meg kibír.

Légszűrő Mahle LX 532, de át tudják váltani sokkal olcsóbb magyar v. lengyel szűrőre.

Az olajon viszont nem szoktam spórolni, 5W-50-est használok, 1,5 litert nem vág földhöz. Megfelelő az 5W-40-es is, de ne valami gagyi tescos olaj legyen.

Előzmény: nagykinai (256)
nagykinai Creative Commons License 2006.11.20 0 0 256

Sziasztok !

 

Nekem egy Microcar-om van . Én is sokat javítgattam, ezért tudok egy kis segítséget adni a lombardini motorokhoz.

Bendix:Bosch 1 006 209 660

Izzítógyertya: Champion CH 164 vagy Beru GV727 vagy ezek átváltása bosch-ra

Olajszűrő: SP-1076

Levegőszűrő: 107.2175.160 (ezt a nagyker már be tudja azonosítani)

 

laca007 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 255
A sebességhez én annyit tennék hozzá, hogy a 400-asom éppen úgy megy, amilyen kedve tartja. Ha jó napja van kóstolgatja a 60-at az én 120 kilómmal, ha megmakacsolja magát akkor az alig 55 is kínkeservesen van meg. :o)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.20 0 0 254

Írhatsz arra is, de az a repülős dolgaimnak van "fenntartva", a mopedautós témában inkább a mopedauto kukac freemail pont hu-ra küldd.

 

Előzmény: xeniah (252)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.20 0 0 253

hi PGabor82!

 

A jelenlegi 4 kocsimból csak kettőben volt jó a spirál, ez elég gyakori hiba. A legtöbb tipusban egy kb. 1 m hosszú spirál van, ilyet tudok csinálni kb. 1000 Ft-ért. A fiamnak is 2000-es az Ambrája, abban már elöl van a hűtő, és annak sokkal hosszabb a spirálja. Olyan hosszú spirálom most nincsen, de valahonnan szerzek, mert sokallom hogy 5e Ft-ért újítanák fel a régit. Érden árulnak alkatrész a Ligerekhez, megkérdezheted mennyi egy új spirál, lehet nem túl drága.

Elektromos zárat próbálj meg használtan venni, a netem hirdetnek néhányan alkatrészeket, bár nekem még sohasem sikerült tőlük semmit sem venni, mert mindenkinek ugyanazok az alkatrészek romlanak el, mint pl. a fesszabályzó, és abból nincs "raktáron".

 

Olajat és szűrőket én mindig cserélek, kivéve ha megvan a szervízcimke, és még nem ment többet 2-3e km-nél. A clio szűrő a kubotához jó, a lombardinibe más kell, majd megnézem a számát.

 

A variátorszíjat le kell cserélni, ha már repedezett, mert ha elszakad nagy kárt is okozhat. Az új szíj 30 mm széles, de még 28 mm-nél nem szokott nagyon belassulni a járgány. Vásárláskor érdemes egy GPS-t vinni, mert ha nem jó a kmóra, nehéz megsaccolni a sebességet, és bosszantó, ha később derül ki hogy lassú a gép.

 

Utólag beszerelni elektromos ablakot szerintem túl nagy feladat, ha egyáltalán lehetséges megoldani az ajtó szétvágása nélkül. Egyszer 2 napig szenvedtem egy rossz ablakemelővel, mire sikerült megcsinálni, egy tekerős átalakításávan én nem kínlódnék.

 

A téligumi jó kérdés, biztos jobb mint a nyári. Én nem szoktam gumit venni, inkább olyan kocsit választok télire, amin téligumi van, és tavasszal meg eladom. De volt olyan is, hogy egész télen a nyári Michelin Proximával jártam, és csak egyszer csúsztam az árokba:)

Előzmény: PGabor82 (250)
xeniah Creative Commons License 2006.11.20 0 0 252
Szívesen kivinném a járgányt. Az e-mail címedre írhatok (gondolom, a honlapodon levő, az a tiéd)? (Nem akarom a fórumozókat a részletekkel untatni) Nekem az is tökéletes, ha az apósod elvállalja. Csak szeretném már rendbetenni, amennyire lehet.
Előzmény: WooDoo (251)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.20 0 0 251

Most a Virgot kell kijavítanom, mert a hétvégén el akarják vinni, és megígértem a vevőnek, hogy addigra kész lesz.

Beszélek apósommal, hogy nem tudná-e bevállalni a kocsid javítását, nekem is Ő segített összerakni az Erad motorját. Pontosabban én segítettem neki, mert a motorok szerelésében nagyon profi, évtizedekig szerelt diesel motorokat.

Délutánonként éppen annyi időm lenne, hogy megnézzük a járgányt, az is lehet hogy nincs túl nagy baja, csak ki kellene hoznod hozzám.

Előzmény: xeniah (249)
PGabor82 Creative Commons License 2006.11.20 0 0 250

Hello WooDoo!

 

Tegnap vettem egy 2000-ben gyártott Ligier Ambra kiskocsit.

Nagyon tip top állapotban van a járgány mind a kasztni mind a motort értve.

Olyan apró hibái vannak, hogy a kilóméteróra nem megy, illetve a hátsó ajtónak az elektromos nyitást végző motorja nem működik.

Érdeklődnék:

 

Hogy milyen kilóméteróra spirál való bele, csak Ligier vagy esetleg más is?

Honnan tudok beszerezni hozzá elektromos motort a hátsó ajtó nyitáshoz?

Érdemes-e egyből csinálnom egy olajszűrő és olajcserét?

Ajánlott-e kicserélni a Varió szíjjat? ( érzésre 45-50 KM-el ment ).

Érdemes-e téligumit szerezni hozzá, vagy ezen jó a nyári is?

Írtad a Clio olajszűrőt, meg hogy 1.2-es Clio, de melyik évjárat 2000 előtti vagy utáni.

Érdemes-e beleszerelni elektromos ablakokat, illetve hátsó abalaktörlőt.

( Ezek az extrák nem voltak benne a kocsiban gyárilag sajna ).

 

A fórumon végigolvastam és legyűjtöttem a jogszabályokat, remélem ez működni fog a rendőrök ellen, mivel főleg Pesten fogok közlekedni.

Amiket felsoroltál az autóval kapcsolatban, mire kell figyelni azoknak a követelményeknek megfelel.

 

Elösször én is Devecserben próbálkoztam, de hamar letettem róla.

Mindenkinek ajánlom messzire kerülje el!!!

Ami a fényképen tip-top az a valóságban szakadék és csak a ragasztó tartja össze,

borzasztó.

 

Ellnézést, hogy első hozzászólóként ilyen hosszú, de nagyon pörgök emiatt a kocsi miatt.

 

Köszönöm:

                  Péter

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!