Engem a héten állítottak meg először ismeretlen rendőrök. Én voltam a balf..., bementem vele a sétáló utcába. Előszedtem a köhém rendeletet, erre azt mondták, hogy ok a jelen jogszabályok szerint de majd meglátjuk mi lesz jan. 1 után.
-központi zárat, kalaptartót tudsz venni Ajkán v. Fehérváron.
-első index pótolható egy utánfutóéval v. egy traktoréval, van fehérben is az jobban néz ki, csak abba sárga izzó kell.
-a gépháztető zárba beakadó fület bármelyik lakatos le tudja gyártani.
-a legtöbb tipusnál nics a hűtőn légterelő, nem hiszem hogy bármi baja lenne a motornak ha kihagyod. A fűtéscsapot viszont ajánlatos egész évben nyitva tartani, úgysem fűt ha nem megy a ventillátor.
- az eredeti kalaptartó kivehető, a vezetőülés dönthető, a másik fix háttámlájú gyárilag.
Kb 2 hónap, mire a szabálysértési előadó kiküldi a határozatot. Engem szeptember 9-én jelentettek fel, és november elején kaptam meg a határozatot a 25e Ft-os büntetésről, ami ellen rögtön kifogást nyújtottam be. Gondolom még néhány hét eltelik míg eldönti az előadó, hogy saját hatáskörben megszünteti-e az eljárást, vagy továbbküldi a bíróságra az ügyemet.
Annyit már én is kinyomoztam, hogy a mopedautók vámtarifaszáma megegyezik a személygépkocsikéval, de nem tudom ez mennyiben befolyásolja a besorolását. Ha netalán mégis a rendőröknek lesz igaza, és nem lehet segédmotorként üzemben tartani a járgányokat, akkor keresni kell egy osztrák ismerőst, és az Ő nevére kell íratni a kocsit, + csinálni kell egy kölcsönadási szerződést. Ez a megoldás azoknak lehet jó, akiknek nem gond kétévente kivinni a járgányt, és műszakilag is minden rendben van, mert az osztrákoknál van műszaki vizsga is.
xeniah:
mára igérték az alkatrészeket, ha minden ok. hétfőn hozhatod a kocsidat.
Engem Debrecenben ahányszor meglátnak, annyiszor meg is állítanak a rendőrök. 2 hónapja van meg a mopedautóm, eddig 4x állítottak meg. Először még nem tudtak velem mit kezdeni. Másodjára meg harmadjára feljelentettek (állítólag), de papírt azóta sem kaptam. Mindennek már 4 és 5 hete. Nekem is valami rendeletre hivatkoztak, de mutatni nem tudtak semmit. Amikor vitatkoztam velük, azt mondták, hogy majd a bíróságon mondjam el az érveimet. Most negyedjére, mikor megállítottak, fiatal srácok voltak, és csak a kocsim érdekelte őket, mert még sosem láttak ilyet. Különösebben nem félek a rendőröktől, de igyekszem elkerülni őket, ha lehet, mert nincs kedvem minden egyes alkalommal félórát nekik adni az életemből...
Székesfehérváron egy új rendeletre hivatkozva ettől a héttől kezdve elkezdtek utazni a "kisautósokra". Egy márkatársat eddig ezen a héten kétszer jelentették fel, eme bizonyos új rendelet értelmében ezek a járművek autónak minősülnek és hiányzik a hatósági jelzés! Ez képezte a feljelentés tárgyát! Engem még nem "találtak meg", de nekem nagyon úgy tűnik, hogy szervezett akcióról van szó, és hirtelen nagyon nyeregbe lettek a szervek. Arra a kérésre, hogy tűntesse fel a jogszabály számát is a fejlelentésen, hogy mi alapján teszi amit tesz, nem reagált, de a rendeletet megmutatta.
Én ma utána nézek ennek a "vadiúj" rendeletnek, ha infótok van ne kíméljetek minket!
Még nem teljes a lista, de ami kellene az -központi zár központi egysége távirányítóval, -kalaptartó, -első villogó 1db foglalat 2db, -gépháztető zár ellenrésze -hűtő ventillátor légterelő burkolat És még biztos lessz még valami Egy kérdés. A kalaptartót ki lehet belőle venni sérülés nélkül? Eredetileg az üléseinek nem dönthetőeknek kellene lenni? Sajna elég lassan haladok vele, mert nálam most még szezon van a munkában.
Éppen ma vitték el azt a két járgányt, amiben az ominózus szabályzó van. Ugyanilyen állandó mágneses generátor van a fiam kocsijában is, de annál másmilyen a szabályzó, abban már van egy pici hűtőventillátor is. Biztosan megfelelő lenne a célnak ventillátoros is, majd holnap megnézem ki tudom-e szedni.
A régebbi szabályzónál egy kb. 8x12 cm méretű alu dobozban van az elektronika, természetesen gyantával kiöntve. Elég kis hűtőbordák vannak rajta ahoz képest hogy 30A van ráírva. Összesen 5 lába van, a generátortekercsekből csatlakozik bele két 2,5 mm2 keresztmetszetű vezeték, amikben váltóáram folyik, kb. 30V-ot mértem. Ezt kellene egyenirányítani, és szabályozni. A másik 3 láb közül az egyik a töltés visszajelzőre van kötve, a másik a gyújtáskapcsolótól kap 12V-ot, a harmadik meg egy 4 mm2-es vezetékkel az akku + sarujára van kötve. Ja és még az alu ház le van testelve.
Vettem egy 30A-s egyenirányítót kb. 600 ft-ért, igértek hozzá egy 12v-os trabant dinamóhoz való szabályzót, de az valami mechanikus szerkenytyű lehet, és elég furán nézhet ki.
Hali! Márkatárs ugyan még nem vagyok, de járműelektronikai villamosmérnök igen, úgyhogy érdekelne a feszültségszabályzó javítás. Sportot űzök a javíthatatlannak titulált méregdrága gyári alkatrészek javításából, kiváltásából, egyelőre Ford Transit izzítórelé, indexkapcsoló, fűtésmotor stb-vel foglalkozom Küldhetnél egyelőre képet és nagyjából bekötést tclarkukacindexponthu.
Van 4 gyári Aixam alufelnim, 30e-ért elcserélném acélfelnikre. Jó a Microcarra, az Eradra és a Chatanet-re is. Szerintem 115-ös az osztóköre, de a gumis szerint 114,3.
Léghűtéses motoros mopedautót még véletlenül sem vennék, tetű lassúak és gyakorlatilag nincs bennük fűtés, mint ahogyan tapasztaltad.
Az én Titanomban kéthengeres, vízhűtéses, 526 ccm-is Yanmar motor van, ez még a Kubotától is sokkal jobb. Olyan benne a fűtés, hogy majd meg sülök. Csak az a gond, ha nem megy a fűtőventillátor, a pedáloknál lévő lyukon süvít be a hideg, és fázik a lábam.
Úgy tűnik, mintha a Yanmar motor nem lenne lefolytva 4 kW-ra, mert minden más tipustól jobban gyorsul. Egyébként a JDM nekem nem nagyon tetszik, a váltója is elég vacak, de a motorja mindenért kárpótol.
Az Eradnak sima vas zártszelvény az alváza, de ha nem kapott még bele a rozsda, le lehet alapozni cinkkromátos alapozóval és utána szépen le lehet festeni. A padlólemez meg rétegelt lemez, az nem rozsdásodik, maximium elkorhad, vagy megeszik a bogarak:)
A saját órája szerint az enyém 75-öt ment, azért a múlt idő, mert egy órája eladtam.
Az enyémnek is. szétszedtem, és egy kb akkora motor van benne, minrt régen a kis játékautómban:) leginkább egy lámpamozgató motorhoz hasonlítható. Néztem, hátha valamilyen kocsi kpzár motorja jó hozzá, de ugye az nem csak húz, és visszaenged, hanem tol is. De egy barátom megígérte, hogy valami elektromágneses megoldással örökre jó lesz. Ezt egy vill szerelő 8 ezerért megcsinálta volna.
A Titan
Szóval tegnap előtt érkezett egy Titan szerény hajlékomba.
Kívűlről nagyon egyben van, meg szép, de csak 50-et megy. WooDoo! Mekkora a gyári szíj a Titánon?
Nem trudom, Neked miért jön annyira be a Titan. Végülis aranyos, de a motorja 1 hengeres digó léghűtéses, és 200 kilóméter után egyhuzamban is fázott benne a lábam. A fogyasztása viszont tényleg álom.
A kasztnia erősebb mint az Ambra ebben is van valami.
Nemrég azt írtam hogy nem lehet sehol fesszabályzót kapni az LDW 502-höz, tévedtem van raktáron Lajosmizsén, de 22e+áfa az ára.
Sajnos nem lehet valamelyik olcsó keleti autó szabályzóját belefaragni, mert a Lombardini motorokban állandó mágneses a generátor, hasonló mint a robogókban. Elvileg ki lehetne próbálni egy motorkerékpár fesszabályzót, de az sem sokkal olcsóbb, és valószínűleg nem 30A-re van méretezve.
Egy elektronikában jártas márkatárs építhetne nekem néhány olcsó szabályzót:)
Olajszűrőből én a Filtron OP 643/3-at használom, ez egy olcsó szűrő, és úgyis ki kell cserélni 4-5e km-enként, annyit meg kibír.
Légszűrő Mahle LX 532, de át tudják váltani sokkal olcsóbb magyar v. lengyel szűrőre.
Az olajon viszont nem szoktam spórolni, 5W-50-est használok, 1,5 litert nem vág földhöz. Megfelelő az 5W-40-es is, de ne valami gagyi tescos olaj legyen.
A sebességhez én annyit tennék hozzá, hogy a 400-asom éppen úgy megy, amilyen kedve tartja. Ha jó napja van kóstolgatja a 60-at az én 120 kilómmal, ha megmakacsolja magát akkor az alig 55 is kínkeservesen van meg. :o)
A jelenlegi 4 kocsimból csak kettőben volt jó a spirál, ez elég gyakori hiba. A legtöbb tipusban egy kb. 1 m hosszú spirál van, ilyet tudok csinálni kb. 1000 Ft-ért. A fiamnak is 2000-es az Ambrája, abban már elöl van a hűtő, és annak sokkal hosszabb a spirálja. Olyan hosszú spirálom most nincsen, de valahonnan szerzek, mert sokallom hogy 5e Ft-ért újítanák fel a régit. Érden árulnak alkatrész a Ligerekhez, megkérdezheted mennyi egy új spirál, lehet nem túl drága.
Elektromos zárat próbálj meg használtan venni, a netem hirdetnek néhányan alkatrészeket, bár nekem még sohasem sikerült tőlük semmit sem venni, mert mindenkinek ugyanazok az alkatrészek romlanak el, mint pl. a fesszabályzó, és abból nincs "raktáron".
Olajat és szűrőket én mindig cserélek, kivéve ha megvan a szervízcimke, és még nem ment többet 2-3e km-nél. A clio szűrő a kubotához jó, a lombardinibe más kell, majd megnézem a számát.
A variátorszíjat le kell cserélni, ha már repedezett, mert ha elszakad nagy kárt is okozhat. Az új szíj 30 mm széles, de még 28 mm-nél nem szokott nagyon belassulni a járgány. Vásárláskor érdemes egy GPS-t vinni, mert ha nem jó a kmóra, nehéz megsaccolni a sebességet, és bosszantó, ha később derül ki hogy lassú a gép.
Utólag beszerelni elektromos ablakot szerintem túl nagy feladat, ha egyáltalán lehetséges megoldani az ajtó szétvágása nélkül. Egyszer 2 napig szenvedtem egy rossz ablakemelővel, mire sikerült megcsinálni, egy tekerős átalakításávan én nem kínlódnék.
A téligumi jó kérdés, biztos jobb mint a nyári. Én nem szoktam gumit venni, inkább olyan kocsit választok télire, amin téligumi van, és tavasszal meg eladom. De volt olyan is, hogy egész télen a nyári Michelin Proximával jártam, és csak egyszer csúsztam az árokba:)
Szívesen kivinném a járgányt. Az e-mail címedre írhatok (gondolom, a honlapodon levő, az a tiéd)? (Nem akarom a fórumozókat a részletekkel untatni) Nekem az is tökéletes, ha az apósod elvállalja. Csak szeretném már rendbetenni, amennyire lehet.
Most a Virgot kell kijavítanom, mert a hétvégén el akarják vinni, és megígértem a vevőnek, hogy addigra kész lesz.
Beszélek apósommal, hogy nem tudná-e bevállalni a kocsid javítását, nekem is Ő segített összerakni az Erad motorját. Pontosabban én segítettem neki, mert a motorok szerelésében nagyon profi, évtizedekig szerelt diesel motorokat.
Délutánonként éppen annyi időm lenne, hogy megnézzük a járgányt, az is lehet hogy nincs túl nagy baja, csak ki kellene hoznod hozzám.