Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

viti2 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 219

Hello!

 

 

 

 

Rokonom vett egy 2001 -es evjáratú Chatanet-et.

Nehezen csukodik az ajtó és picit lóg a bal hátsó fele.

Hát elkeztük az alsó részeket csavarhúzóval megkocogtatni.Nem kellett volna.

A bal hátsó kerék előtt a merevítő porrá van rohadva.El kente valami trutymóval az eladó.Még csiszolóvászon is van a trutyiba tömködve.

Küszöbök szintén.

Ja devecserbe lett véve a típus.:(

WooDoo Creative Commons License 2006.11.13 0 0 218

250e-ért tudtál venni mopedautót jó motorral, ami nem volt törve, és még a papírjai is rendben voltak? Feltehetnéd a kereskedő elérhetőségét, lehet benézek hozzá ha arra járok, bár én Devecser környékét nagy ívben kerülöm.

Általában 450-480e-ért szoktam a mopedautókat venni, de sosem hibátlanok, a fékek soha sem jók, de mindig van még néhány apróbb hibájuk.

Előzmény: peti67 (214)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.13 0 0 217

Ha köpködi az olajat a motor, és ha már most nem indul (pedig még igazán nincs is hideg) akkor nincs kompresszió, szinte tuti hogy meg kell gyűrűzni a motort. Ha nincs szerencséd, akkor még a szelepeket is cserélni kell. Az izzítógyertyákat is meg kell nézni, ha rossz valamelyik, akkor is nehezen indul, de az olajköpködés miatt inkább a gyűrűre tippelek. Hány km van a motorban?

 

Az üzemanygaszűrőbn lévő kallantyú egy csap, ha elzárod nem megy a motor. Az üzemanyag szűrőt időnként ki kell tisztítani, de attól még indulnia kellene.

 

A "hivatalos" variószíj az, amit bécsben kapsz a márkakereskedésnél, az ipari szíjak csak pótmegoldások, ne sajnáld a 40 eurót rá.

 

A 145/70-R13 kerék csak a JDM-re jó, a többire 135/70-es v. 65-ös kell, ha nem találsz 145/60-ast.

Előzmény: laca007 (215)
blackdani Creative Commons License 2006.11.13 0 0 216
Hello Peti 67!

Érdekelne az Ajkabakonygyepesi embernek a telefonszáma.
Amúgy ennél az illetőnél lehet 400.000.- Ft alatt jóállapotú Mopedautót kapni?

De ugye csak ilyen kis hibái vannak az autóknak, motorhibásat ugye nem sóz rám?

Lényeg, légyszi küldd el e-mailben a Tel.számát a csávónak vagy írd a fórumba! :-)

E-mail: fekete.dani@legnet.hu

Előre is nagyon köszönöm!!!
Előzmény: peti67 (214)
laca007 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 215

Sziasztok!

AIXAM ügyben lenne pár kérdésem. Nekem egy rongyos külsejű, de angyal lellkű 400-asom van viszonylag rég óta.

WooDoo azt mondtad, az már nagy gáz, ha a kipufogón fröcsög a lé. Na nekem elkezdte, de csak most télre. Mi a teendő? Más érdekesség még így télire, hogy nem indul be egykönnyen. A szűrő tetején van egy kallantyú, azt tekergettem, hátha javul (azt sem tudom mire való) de nem segített.  Vélemény?

Még egy dolog vagy nem, hogy mekkora a hivatalos gyári varioszíj erre a típusra?

Ja és még. Én is vettem 14570 R13 téligumit, de a gumis nem volt hajlandó felszerelni, mert hogy durván reszelné a küszöb eleje (nem a lökkös) és tényleg. Akinek ilyen van fent az hogy oldotta meg?

Ja és még. Arról mit hallottatok, hogy a tuningnak egy olyan módszere is ismert, hogy az áttétel ház hajtó vagy hajtott kúpkerekét cserélik ki? 

peti67 Creative Commons License 2006.11.12 0 0 214
A használtautón a 360-as Devecseri, de van Ajkabakonygyepesen is, én ott vettem a Microcart 250-ért kis hibával (az üzemanyagrendszer volt koszos) megjavítottam azóta jól müködik. Próbálkoztam   Ausztriában a kereséssel de ne találtam autót.
Előzmény: blackdani (211)
peti67 Creative Commons License 2006.11.12 0 0 213
Köszönöm az infót. A kis autóval még gond nincs csak jobb ha az ember felkészül.
Előzmény: WooDoo (212)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.12 0 0 212

A fékbetétekett és a fékpofákat a fékcentrumban szoktam felújíttatni, ugyan addig bírják mint az eredeti. Ha már a fékeket szétszeded, érdemes kicserélni a vas távtartókat rozsdamentes acélra. A sima vascső hamar berohad, és utána nem mozog a féknyereg, ezért csak a belső betét fog. Sokkal gyengébb lesz a fékhatás, és a tárcsát is feleslegesen feszegeti.

 

A Lombardini motorhoz Lajosmizsén a Shadom-Hidrogép Kft-nél (76-356840) kapsz gyári alkatrészeket, de az utángyártott cuccok fele annyiba kerülnek. Pl. gyári gyűrűsor 16e+áfa, ugyanez a Belkordnál bruttó 8600 a postaköltséggel együtt. Hengerfejtömítésből 12+áfa az eredeti, de Mogyoródon 7500-ért legyártják. A vezérműszíjból is biztos tudsz venni eredetit, de ha a régi szíjat beviszed egy csapágyboltba, valószínűleg találnak ugyan olyan méretűt olcsóbban.

 

A Kubota és a Yanmar motorokhoz is lehet Lajosmizsén alkatrészt kapni a Huntrac-nál.
6050 Lajosmizse, Bene 627/b
Tel. (76) 556 700

Előzmény: peti67 (210)
blackdani Creative Commons License 2006.11.12 0 0 211
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy honnan érdemesebb venni AIXAM-ot.
Elolvastam miket írtatok, és az AIXAM 400-ra esett a választás.
Ausztriában vagy Magyarországon érdemesebb venni. Azért merült fel bennem ez a kérdés, mivel láttam a hasznalauto.hu-n egy embert, aki már 360.000 -től tud behozni. Gondoltam biztos rátesz vagy 100.000-et.

Német nyelvtudás van, Osztrák összeköttetés van, trailer van.
Kérdésem: Ha kimennénl egy járgányért, akkor hol keressek? Újságban? Kereskedőknél (ámbár ott drága).

Személy szerint olyan max 450.000-et adnék ki érte. Ha sikerülne kiválasztani egyet, gondolom nézzük át, alváz, motor, stb. Ha tényleg a vételről lenne szó akkor milyen papírt kapok az eladó féltől? Vagy sima adásvételi szerződés? Nem fognak belekötni a rendőrök, hogy az eladó fél nem Magyar Állampolgár?

+ Olvastam, hogy nem kell vámot fizetni, de be kell jelenteni v.hol?

Kérlek titeket, hogy válaszoljatok a kérdéseimre, sürget az idő!

Előre is köszi mindenkinek! :-)
peti67 Creative Commons License 2006.11.12 0 0 210

Sziasztok!

 

Örülök, hogy megtaláltam ezt a forumot, mert nekem is van egy MICROCAR Lira  mopedautóm. Ha valaki tudna nekem segíteni,hogy hol lehetne hozzá alkatrészeket szerezni (fékbetét, fékpofa,vezérműszíj) azt nagyon megköszönném.

WooDoo Creative Commons License 2006.11.11 0 0 209

Ha 15 mm lenne a magassága biztos jobb lenne, ez egy kicsit laposabb mint a gyári, gondolom emiatt hamarabb fog kopni, de az ára is majdnem fele az erdetinek. Majd Te leteszteled hogy meddig bírja, ha már megvetted úgysem dobod el amíg be nem lassul a járgány. Csak nehogy az alu tárcsa is jobban kopjon a vékonyabb szíjtól.

 

Ha holnap sikerül megjavítani a JDM főfékhengerét, kicserélem az eredeti szíjat az Eradéra, az is 800-as, de az 15 mm magas. Ha jó lesz megkérdezem mennyiért adnak egy gyári szíjat. Az Aixamra 40 euró a szíj, de ugyanott a Microcarra már 80 euro lett volna.

 

Most csak zöld kocsik állnak az üzletünk előtt:)

Előzmény: herchee (207)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.11 0 0 208

Azért van bennük 2 ülés, mert a többi uniós országban simán lehet velük utast vinni, de több helyen csak 16 éves kortól lehet vezetni és nem elég a moped jogsi, hanem egy un. B1 jogsi kell hozzá. Ausztriában a kereskedésekben hatalmas "licenc free" felirattal árulják a mopedautókat:)

 

Debrecenben személygépkocsinak vizsgáztatják a mopedautókat, akkor persze B jogsi kell hozzá, és utast is vihet. Bár az rejtély számomra hogyan lehet egy 45 km/h tervezési végsebességű járművet személygépkocsinak vizsgáztatni.

 

Segédmotoros kerékpáron nem lehet utast vinni, de a KRESZ nem tiltja a zárt utasterű segédmotoros kerékpárokban az utas szállítást. M kategóriás jogsival bizonyos járműveken lehet max. 8 főt szállítani, pl. állati erővel vont járművön v. lassú járművön.

Előzmény: nestuner (204)
herchee Creative Commons License 2006.11.11 0 0 207
Akkor ez szerinted is tuti jó lesz rá?!
Előzmény: WooDoo (206)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.11 0 0 206

Igen, ez standard méretű ipari szíj, bármelyik csapágyboltban lehet kapni ilyet.

Előzmény: herchee (203)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.11 0 0 205

A rózsaszín eredetileg szép piros volt, de valamiért a piros meg a sárga nagyon ki tud fakulni.

Az Aixam 400 nem túl trendi, de napi használatra kiváló.

Előzmény: csubi8 (202)
nestuner Creative Commons License 2006.11.11 0 0 204
Légyszíves valaki? :o

Először is üdvözlök mindenkit, itt a köreinkben. :)

Annyi lenne a kérdésem, hogy ha lenne egy ilyen kisautóm, akkor B jogosítvánnyal lehetne -e 2 személlyel mennem ezzel a kisautóval?
Vagy nem lehet, mert segédmotorkerékpárként van minősítve, de akkor miért van benne két ülés? :o
Vagy csak nagymotorjogosítvánnyal lehet 2 személyel furikázni ebben a kisautoban?

--
Ezt már írtátok de azért megkérdem, hogy teljes legyen az öszhang.
Segédmotorkerékpáros jogosítvánnyal, csakis 1 személy utazhat?

Nem nagyon jön le amit a jogszabályokban írnak, kissé téveszes ez számomra, ezért kellene valami infó...

Előre is köszi........
herchee Creative Commons License 2006.11.11 0 0 203

Visszatérve a kérdésedre, hogy milyen a szíj márkája: Optibelt Super VX igazad volt a méretét illetően a pontos mérete: 30x10x800. A honnanra a válasz egy ismerős ismerőse szerezte :-)))

 

Előzmény: WooDoo (197)
csubi8 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 202
szia,
huhh...hát ez aztán az információ dömping...ebből láccik, hogy jó helyen vagyok, ha ilyen sok tanácsot kap az ember eccerre... nagyon köszönöm az "okítást", igyexem majd okosan választani és ha meglesz a vas, beszámolok róla. egyébként nekem is a 400-as csípődött be legjobban eddig az összes közül. (talán azért is, mert ebből a változatból nem láttam még olyan hüje barbi rózsaszínt...) :-D
Előzmény: WooDoo (201)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.10 0 0 201

A Microcar Virgo egy nagyon jó kocsi, nekem ez tetszik a legjobban. Tágas a belső tere, kiváló futóműve, jó a rugózása, masszív a karosszériája, nem zörög, jó a váltója, könnyen szerelhető. Elég sok van belőle a piacon, de a drágább tipusok közé tartozik. A gyenge pontja a Lombardini motor, ha ebben japán motor lenne, akkor egyértelműen ez lenne a legjobb mopedautó. Van egy kevés vas alkatrész a futóműben és a motortartó segédvázban, ami hajlamos a rozsdásodásra, de nem túl nagy meló leszerelni, és utána szépen le lehet festeni.

 

Gyakori tipus a Ligier Ambra is, sokan hoznak be ilyet, mert könnyű eladni. A formája miatt népszerű, nekem műszakilag csalódás volt, de pl. a fiam nem hajlandó mással járni. Nagyon nehezen szerelhető ez a tipus, gyenge az alváza, igaz alumíniumból van ami nem rozsdásodik. Nagyon zörögnek benne a vékony akril karosszéria elemek, ha sokat mennek vele rossz úton szétrepedezik az egész. Kényelmetlenek az ülések, és a motorja is csak Lombardini. Egy nagyon jó tulajdonsága van, belefér egy normális aksi, és ezzel még télen is könnyen indul.

 

A Chatenet Media, Baroder felejtős, hiába a legszebb mopedautó, szétrohad az alja és kiszakad a futómű alóla. Esetleg a Stella jó lehet, bár annak is vas az alváza de legalább javítható,. A motorja Lombardini, a kaszni masszív poliészter, ha jó az ára és megkímélt a járgány nem rossz választás.

 

Kérdezted az Eradot is, most éppen van egy nekem is, amihez egy csereüzlet kapcsán jutottam hozzá. Egyébként biztosan nem vettem volna meg, de most hogy szerelgetem, úgy látom nem sokkal rosszabb mint a többi mopedautó. Olyan ez a járgány, mintha egy ezermester csinálta volna, kábelek futnak össze vissza a motortérben, alkatrészeek találomra elhelyezve ahol éppen volt hely, stb. Nekem nagyon nem tetszik a formája, de van aki meg szépnek tartja. Nagyon vékony az akril karosszériája, az alváza közönséges zártszelvény, motorja Lombardini. Nem nagy szám ez a kocsi, de ha jó a motorja ez is elmegy ugyanoda ahová a többi, és lényegesen olcsóbb az ára.

 

Ha rám halgatsz, akkor azt veszed amelyiket akarod:) Ha az Aixam 400-as formája nem ellenszenves, akkor az a legjobb vétel ár/érték szempontból, de a kocsivásárlásnál az érzelmeknek nagyobb szerep jut.

 

A legfontosabb szerintem, hogy minél fiatalabb, és minél kevesebb km-t futott (nem az óra szerint) kocsit vegyél. Töröttet, motorhibásat, rozsdás alvázút csak akkor vegyél, ha van kedved szerelni, és nagyon akciós az ára. A papírokra is figyelni kell, legyen kivonva a forgalomból a járgány, legyenek meg a pecsétek és a bélyegek a gépkönyvben. Fénymásolt gépkönyvet ne fogadj el.

Sötétben nem szabad kocsit venni, az alját is alaposan meg kell nézni. Feltétlenül próbáld ki a járgányt, legalább 60-at mindegyiknak menni kell. A fékek általában elég gyengék, de ez könnyen javítható, viszont ha nagyon kopott a féktárcsa az sokba kerül. Kormánymű ne akadjon, ne legyen nagy holtjátéka. Talpas csapszeg és a kerékcsapágyak ne kotyogjanak, a kerekek egy nyomon fussanak. Legjobb ha viszel magaddal valakit akinek jó füle van a motorokhoz, minden fémes kalamolás gyanús. Ha meleg a motor amikor ki akarod próbálni, az is gyanúra ad okot. Kartergáz nem lehet, a kipufogóból nem jöhetnek olajcseppek, de egy kis fekete füst hirtelen gázadásnál megengedett. Kék füst viszon a motor végét jelenti.

 

Kicsit lehúztam a Lombardini motort, annyira nem rossz az, nem kell tőle félni, csak van tőle sokkal jobb is. Viszont legalább olcsó hozzá az alkatrész, és sokkal csendesebb mint a japánok. Sőt egy jó bontott motort 75e ft-ért is kapsz.

Előzmény: csubi8 (198)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.10 0 0 200

Szerintem még mindig a legjobb választás az Aixam 400. Az alumínium alváz soha nem fog elrohadni, a Kubota az egyik legjobb stabil motor, nagyon jól össze van rakva, nem egy zörgős tipus. Elég gyakori, nem is túl drága, és szerelni sem nehéz. Vásárlásnál nagyon meg kell nézni hogy a motor teljesen rendben legyen, mert drága hozzá az alkatrész, és töröttet sem érdemes venni, mert gyakran nem csinálják meg rendesen, és utána pl. beázik, koptatja a gumit, stb. Ha az ütközéskor esetleg letörik a műszerfal mögött az acél motortartó cső alu öntvény csatlakozója, az elég nehezen javítható, mert hegesztésnél könnyen leolvadhatnak a műanyag elemek, szétszedni meg nagyon sok meló. Van egy zavaró hibája, hogy motorféknél hangosan csörömpöl a variója, ezt a többi mopedautónál nem tapasztaltam.

 

Mostani kedvencem a JDM, de csak a motorja miatt, a formája nekem nem jön be. Az acél zártszelvény alváz is elég gázos, szerencsére az enyém nem rozsdás, de lehet mégis szétszedem a kocsit és lehomokfúvatom a vázat utána meg galvanizáltatom és porfestetem. Ez a járgány iszonyatosan megy, talán ez a leggyorsabb "széria" mopedautó, a gyári szíjjal is jobban megy mint az Ambra. A karosszériája üvegszálas poliészter, elég masszív, de a műszerfal nagyon zörgős, és a váltójával sem vagyok megelégedve. Ebből a tipusból nincs túl nagy kínálat, elég sok köztük a rohadt alvázú, és viszonylag magas az ára, de az alacsonyabb fogyasztás és a magasabb végsebesség talán megéri a plusz pénzt.

 

folyt. köv. most mennem kell pizzát kiszállítani a Microcarral:)

Előzmény: csubi8 (198)
csubi8 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 199
még valami... Aixam Erad-ról vélemény?!
csubi8 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 198
woodoo, mit ajánlanátok annak, aki vásárlás előtt van? melyik típust (aixam 400, microcar, jdm...) és mire érdemes odafigyelni a vásárláskor?! ahogy olvasom tehát szerinted a microcar a legjobb tuning és egyéb szempontok alapján? komolyan érdekel a véleményetek!
Előzmény: WooDoo (197)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.10 0 0 197

Az alátétek a motoron lévő variátor tárcsák között vannak (ha korábban nem vették ki). Le kell szerelni a tengely végén lévő anyát (30-as villáskulcs), utána le tudod húzni a röpsúlyokat takaró acél kúpot, kiveszed a röpsúlyokat, és lehúzod a tengelyről az alu tárcsát. Az alátétek a tengelyen vannak. Nem sok hely van a motortérben, az anyát nem is tudtam meglazítani a helyén, ezért én leszereltem a teljes variót a lendkerékről (4 csavar fogja, 16-os villáskulcs).

Mielőtt szétszednéd a variátort, nézd meg meddig megy fel a szíj a tárcsán, amikor teljes gázt adsz. Ha nem mászik fel teljesen a tárcsa széléig, akkor vagy bent vannak az alátétek, vagy rövid a szíj. A Te esetedben biztos nem lehet rövid a szíj, mert az enyém csak 750 mm hosszú, ehez képest a 830 mm még kicsit soknak is tűnik. A 830 mm a szíj belső vagy külső hossza? Ha túl hosszú a szíj az sem jó, mert akkor ugyan a motoron lévő tárcsán fel tud menni a max átmérőre, de akkor meg a váltón lévő tárcsán nem megy le a legkisebb átmérőig, ebben az esetben sem lehet a maximális áttételt elérni. Olyan mintha egy 5 sebességes autóban nem tudnál 3-nál fentebb váltani.

 

Ha a variátor geometriáját sikerül összehozni, akkor még el lehet játszani a röpsúlyokkal is. A gyári súlyok 135, 160 v. 190 grammosak, de ha kiesztergáltatod a közepét tudsz könnyebbet is csinálni. A JDM-nél szerintem nem érdemes megfurni a súlyokat, így is simán legyorsulja a fiam tuningolt Ambráját az erősebb motor miatt.

 

Fantasztikus ez a Yanmar motor, porig alázza a Lombardinit. Olyan mintha nem is lenne lefolytva 4kW-ra, sokkal dinamikusabb a Lombardinitől és a 400-as Kubotától is. Azon agyalok éppen, hogy hogyan lehetne a Microcarba beépíteni egy ilyen motort, mert egyébként ezt a kocsit is nagyon megkedveltem, masszív az utastere, semmi zörögés csörgés, tágas, kényelmes, és kiváló az útfekvése. A JDM-nek a formája nem tetszik, meg kicsit szűkös a beltere.

 

Milyen márkájú a variátor szíjad, hol vetted? Nálunk csak 10 mm magas ipari variátor szíjakat lehet kapni, pl. 800x30x10, v. 790x32x10.

Előzmény: herchee (196)
herchee Creative Commons License 2006.11.09 0 0 196
Belenyúlás nélkül volt 45 km, hajtószíj cserével aminek a mérete 830x30x15 ez egy ipari szíj, így 60-at megy, de még a variátorhoz nem nyúltunk. Milyen alátétet kell kivenni? A gumiméret ugyanaz mint a tiéd.
Előzmény: WooDoo (195)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.09 0 0 195

Lehet csak egy hülye magyar előírás, hogy az alvázba is be kell ütni a számot, elképzelhető hogy a franciáknál nem kötelező. A microcarnak, a chatenetnek és az ambrának viszont a fém alvázba is be van ütve az alvázszám, nem csak az adattáblába.

Mennyi a kocsid végsebessége?

Az enyém tegnap még csak 50-et ment, de kivettem 3 alátétet a varátor tárcsák közül, most 5 mm-rel fentebb tud menni a szíj, így már 65-öt megy a 145/70-R13 kerekekkel. Az adagolóhoz nem nyúltam, mert még kb. 15 mm-rel magasabban tudna futni a szíj, de ahoz egy kicsit hosszabb szíj kellene. Sajnos elég kicsi az ipari variátorszíjak méretválasztéka, a 30 mm szélesből csak 700 v. 800 mm hosszú kapható, a gyári meg 750 mm hosszú. Úgy látom éppen elférne a 32 mm széles szíj is, ebből van 790 mm hosszú, ezzel szerintem simán fog 75-ót menni.

Előzmény: herchee (194)
herchee Creative Commons License 2006.11.09 0 0 194
Sajnos mazsolák voltunk a vételnél, az eladó meg dörzsölt vén róka. A látható részek jónak tűntek, már amennyit a sárban aláfekve lehetett látni, aztán otthon alaposan megnézve derült ki a turpisság, de akkor már mindegy volt. Valszeg egy vadászé lehetett, mert vadszőrrel volt tele a csomagtere. A fószer rámehetett vmi fatuskóra mert az alváz eleje volt gázos. Mostmár mindegy késő bánat, de legalább a motor jó benne. Kevés km van benne meg aztán úgysem akarjuk eladni. Alvázszámot nem találtunk a vázban, pedig alaposan végignéztük, sőt az alvázat készítő mester is átböngészte, de semmi. Szerinted melyik részen kellene lennie?
Előzmény: WooDoo (193)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.09 0 0 193

Nem tűnik soknak a 140e, de csak akkor éri meg a felújítás, ha 300-350e-ért veszed a rohadt alvázú, de egyébként kifogástalan járgányt. Elég ritka hogy minden jó csak az alváz rossz, mert aki nem tartja rendben a kocsi alját, az a többi részét sem szokta kímélni. Mondjuk ha már megvetted a járgányt és utána veszed észre a hibát, akkor mindegy mennyibe kerül a javítás, de túl sokkal nem fog többet érni azért mert vadi új az alváza, ui. 500-550e-ért már lehet jókat is kapni.

Egyébként hogy nem vettétek észre hogy rohadt az alváz, ha alánéztek a kocsinak rögtön látszik, még az is ha a rozsdás vasat lefújják alvázvédővel.

A JDM alvázszáma egy kis alu táblába van beütve ami popszegecselve van a doblemezre, de ezen kívül még az alvázba is be szokták ütni valahol.

Átütitek a számot, vagy behegesztitek azt a kis darab zártszelvényt, amibe az alvázszám van? Ha esetleg jövőre azonosító jelet raknak a segédmotorokra, és üzembe kell majd helyezni a járgányokat, lehet hogy eredetvizsgálat is lesz.

Előzmény: herchee (191)
WooDoo Creative Commons License 2006.11.08 0 0 192

Én is olvastam valahol, hogy egy srácot megbüntetett a vámhivatal 80e Ft-ra amiért behozott egy Aixam 400-ast, de azt nem tudtam hogy a regadó miatt. A KF-nél említették, hogy azért nem hajlandóak beütni a CM jelzést, mert a mopedautók vámtarifa száma ugyan az mint a személygépkocsiké.

A regadó tudtommal akkor fizetendő, amikor üzembe helyeznek egy járművet. Ha ennyit kell fizetni azért, hogy a KF beüsse a CM jelzést, szerintem megérné kifizetni. Akkor viszont

A regadó nem csak azokat érinti akik külföldről hozták be a járgányt? Ha valaki itthon vesz mopedautót, annak gondolom nem kell fizetni, biztos azokon akarják behajtani, akik behozták az országba.

 

Előzmény: djbodo (185)
herchee Creative Commons License 2006.11.08 0 0 191

A mester Bőnyön tevékenykedik, Győrtől 18 km-re. 140 ezer a komplett alváz, de ebben benne van a szétszerelés, vázépítés, festés, ha kéred horganyzás, fém fékcsövek cseréje, összeszerelés. December 31-ig garantálja ezt az árat, utána megegyezés szerint.

Szóval odaviszed a járgányt és kapsz egy új alvázasat menetkészre szerelve.

Alumínium vázat is vállal.

A képek között ott van a névjegye, azokon a számokon lehet keresni.

Előzmény: WooDoo (189)
Mnagy Creative Commons License 2006.11.08 0 0 190
Én is kiváncsi lennék, hogy mennyibe fáj ez a műtét? ahol melózok nem lenne gond ez sem de ez így még nem jutott eszembe:-)
ja itt a cég honlapja ha valakit érdekel
Előzmény: herchee (187)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!