Éppen tegnap vettem én is egy JDM Titane mopedautót, 13e km van benne, de az enyémnek szerencsére nem rozsdás az alváza.
Régóta nézegetem ezt a tipust a motorja miatt, állítólag a Yanmar a világ legjobb stabil motorja, de eddig nem találtam megfelelő járgányt, szinte mindegyiknek el volt rohadva az alja.
Nem rossz ötlet legyártatni egy új alvázat, de én tüzihorganyoztattam volna, vagy esetleg rozsdamentes acélból is készülhetett volna. Hol és mennyiért csinálják az alvázat?
Találtunk egy tök jó műhelyt ahol szuper alvázat készítenek a mopedautókhoz. Felteszek néhány képet, akit érdekel szóljon hozzá.
Nekünk egy Yanmar motoros JDM Titanunk van, most vettük és az alváza olyan ramaty volt, hogy újat kellett csináltatni hozzá. Szerencsénkre a motra viszont tuti.
örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot, mert éppen Aixam lázban vagyunk. köbö egy hónapja vagyok abban a helyzetben, hogy mopedautó bolond lettem, mert kissé gázos, hogy évente 65.000 ft-ot fizetünk a kocsinkra, ami csak a kötelezőbizti!
látom itt mindenki "profi" már a témában, csak egy-két észrevétel a hitetlenkedőknek. az aixam kisautóknak nem szükséges besorolásuk miatt töréstesztekre menni, azonban 1997 óta a gyár önként vállalta, hogy ebben a kategóriában elsőként vállalja a megmérettetést (történetesen a 400-as dízel kerelámpás Aixammal) és a fényképek alapján egyben maradtak az utasok mind frontális, mint hátulról történő ütközéseknél. ennek csak azért néztem utána, mert valszeg nemcsak városban fogom használni az autót.
másik dolog, hogy karácsonyra lehet, hogy meglepném magunkat egy fentebb említett változattal. ha valakinek van eladó, esetleg beszélhetnénk róla. ha csere + kp is szóba jöhetne, még tutibb lenne: van egy 125-ös Piaggio Skipper robogóm (vatera), vagy egy Ford Escortom (használtautó), amit szívesen cserélnék + suska. további infó annak, akit érdekel.
Ma volt egy kis időm, hogy utána nézzek a vámügyeknek segédmotorkerékpár szinten. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy az Unio miatt vám nincs, de regisztrációs adó terheli. Ez mondjuk egy új Aixam esetén 135.000 Ft. Ebből megy az avultatás. Egy 5 éves jármű esetében már csak 80.000 Ft a fizetendő. Erről mit tudtok?
Kubota motor csak az Aixamban van, most is az a véleményem, hogy ez a legjobb mopedauto, de koránt sem a legszebb:)
A Lombardini motor sem rossz, van néhány előnyös tulajdonsága, pl. gyorsabbak és sokkal csendesebbek az ilyen motorral szerelt járgányok. Műszakilag is korszerűbb a Lombardini, de sajnos a digók csinálják nem a ferdeszeműek.
Most fogok felújítani egy Lombardini motort, 8e Ft a gyűrűsor hozzá, 7500 a hengerfejtömítés, a csapszegek 2500, és minden volt polcon. Ugyanez a Kubotához kb. 3x ennyi, és több hét mire megjönnek a cuccok. A legendásan jó Yanmar motorhoz meg csak az USA-ból lehetne cuccot rendelni, de szinte olcsóbb egy bontottat venni, mint felújítani.
A sportkipufogóm alig hangosabb mint a gyári, annyival másabb mint az eredeti, hogy a perforált csőben nincs dugó, és üveggyapottal van kitöltve a dob. A gyári dob vaslemezből készült és qrva nehéz volt, ráadásul teljesen el volt rohadva. Az új dobot és a végcsövet alumíniumból csináltam, kb. 1/3 a súlya, és ez nem fog elrohadni, az üveggyapot meg könnyen cserélhető ha elkormolódik. Ha ragaszkodsz a gyári vas dobhoz, valamelyik bontóban biztosan találsz egy kisméretű dobot, de gondolom lehet kapni utángyártottban is valami hasonlót.
Az igazi autómra én sem vettem alufelnit, de vannak akik nem sajnálják rá a pénzt. A mopedautókhoz az alufelni hiánycikk, azt már ausztriában eladják a kocsik alól, nekünk legtöbbször a téligumival szerelt acélfelni jut.
Vegyél tőlem mopedautót, az enyémre már nem kell költeni:)
Van egy kiváló állapotú '99-es Microcar Virgom, törésmentes, szép a belseje, nem zörög, nem pattog az úton, 70-et megy, minden működik benne.
470e-ért vettem, kb. 25e-be került a hazaszállítása.
A fékek felújítása 8e volt, az olajcsere + szűrők 4e-be került. Legtöbbet a kerekekre költöttem, elcseréltem a csúnya acélfelniket Aixam alufelnikre, 40e Ft-ot kellett ráfizetnem, de vadi újak a gumik.
A fűtés elég gyenge volt, mert a termosztátot kifurkálta egy idióta, de találtam a garázsban egy új Wartburg termosztátot, amit egy kis köszörülés után be tudtam építeni.
Rossz volt az ablakmosó szivattyú is, de a bontóban vettem 1000 Ft-ért egy fiat uno tartályt, abból átoperáltam a szivattyút és tökéletes lett.
Új kipufogót is csinálnom kellett, mert a szállításnál a spanifer letépte a régit. 4e Ft volt a flexibilis cső, a perforált lemezért egy pizzát adtam, az alu dobot egy méhtelepen guberált stoptáblatartó csőből csináltam, a végcsövet meg sárkányrepülő trapézcsőből hajtottam.
Legnagyobb meló az alvázvédelem volt, két napig drótkeféztem a kocsi alját, és rákentem egy fél doboz fekete Hammerite festéket.
A vezető ülés vázát is meg kellett hegeszteni, ez szinte mindegyik állítható háttámlájú kocsiban törött szokott lenni.
A kopott váltógombot lecseréltem egy krómozottra, nem volt drága a Tescoban vettem:)
Kellene még egy új tanksapka, mert a régiben tönkrement a zárbetét.
A kocsit 580-ért hirdettem meg, de most hogy így összeszámoltam a költségeket, lehet többet kellene kérnem érte.
Felmerülhet a kérdés, hogy miért adom el a járgányt, ha ilyen jó. Nálunk egy pizzáskocsi 20e km-t fut évente, ha évekig járnánk velük, eléggé leamortizálódnának. Jobb ha néhány havonta lecserélem őket, akkor még némi nyereséget is tudok realizálni, így gyakorlatilag csak az üzemanyagra kell költenem.
Akkor még egyszer: valaki, aki ebbe a fórumba írogat, rendelkezik egy Aixammal, amit néhány kommenttel lejjebb felkínált eladásra, s emellett a hasznaltauto.hu-n is hírdeti.
igen, a használtautót szoktam nézegetni néha, egyre több az aixam, de kissé tartok tőle, hogy a nepperekkel pórul járok, elutazom feleslegesen az ország másik végébe, rosszabb esetben megveszek vmi szemetet.
Szívesebben vennék meg olyan járművet, aminek - legalább a fórumról - ismerős az előélete, ill. valaki már használta az országban előttem, azaz nem csak behozta, hogy minél nagyobb haszonnal eladja.
Inkább kifizetek kicsit többet, mint megvegyek valamit, amire aztán csak költök, és sosem lesz az igazi
Mivel az Amicában 50 ccm-is a motor, meg kellene próbálni beüttetni a CM 50 jelzést a KF-nél. Ha ez sikerülne, ki lehetne dobni a régi blokkot, és belefaragni egy 4 ütemű vizes 180-as robogó blokkot, a rendőr úgysem jönne rá a cserére. Akkor már lenne fűtés, és a 60 km/h-s tempót is kényelmesen tudná. A fogyasztás nem tudom hogy alakulna, mert egy robogóban is min. 4 litert eszik egy ilyen motor, de a csomagtartóban elférne egy gázpalack, azzal már gazdaságos lenne az üzem:)
Persze le kellene cserélni a 10"-os virsligumikat komolyabb kerekekre, meg a futóművet és a fékeket is meg kellene erősíteni, de egész jó járgányt lehetne így összehozni.
Nemrég az orrom elől vittek el egy kabrio mopedautót, abban is egy 50 ccm-is robogó blokk volt, azt akartam így átalakítani. Annál még a zárt utastérre sem hivatkozhatna a KF:)
A sárkányrepcsimbe egy 118 ccm-is gokart motort építettem, 6 kg az egész motor, és 10 kW a teljesítménye. Egy ilyentől megtáltosodna egy mopedautó, csak sajna 100 óránként kell dugattyút meg gyűrűt cserélni.
Itt megtalálod az elérhetőségét a kereskedőnek akit emlitettem.Normális fiatalember:-))
Az amika?, bejáratós a csöppség:-)) sok meló volt vele, halkan mondom 65-öt már egyszer ment, de a 45-50 et szereti,a motor hátul van (piaggio blokk) fütés? az ablakot pár kilóméter után leolvassza, nekem a motorosnak jó :-)
ez eléggé relatív. sztem egy robogóhoz képest hatalmas biztonságot nyújtanak az aixamok (amivel ráadásul 1 kategória). egy kamazhoz (3 tonna sóderrel) képest meg a volvo vagy mercedes zászlóshajója sem biztonságos.
egyébként nekem nincs ilyen autóm, de már egy ideje gondolkodom a vásárláson. tavasztól őszig én ahová lehet biciklizek, de télre jó lenne valami alternatíva az autó helyett (a tömegközlekedés nem az igazi a lakóhelyem és a munkahely között. biciklivel vagy autóval 10-15 perc, busszal 1 óra lenne)
Ráadésul az autóm is sajnálom télen kínozni. 5,5 km- addigra melegszik fel, mire beérek. Ha valakinek lenne jó állapotú aixamja, amit szeretne eladni ne kíméljen ;)
Ehehehe, ha lenne pénzem SL Mercire, vagy Lexusra, akkor nem itt olvasgatnék. :P Amúgy sem tetszenek a Mercik... német autóból inkább a középkategóriás Volkswagenek, Opelek állnak közelebb hozzám, vagy aluxuskategóriás, számomra örök favorit Audik. De Merci, BMW semmiképp. :) Lexus... hmmm... ha valaha lesz olyanom, ha kell füstjeleket küldve, de valahogy megosztom Veled. :D
----
WooDoo... amiket írtál, eléggé elrettentenek. Az, hogy minimális biztonságot sem nyújtanak. Mert nem az a gáz, ha én nekikoccanok valakinek a mopeddel 40-nel, hanem ha valaki városban felken az oszlopra, vagy korlátra 80-nal. Áh... járok busszal, az legalább jó nagy! :)
Vot főnökömnek beszéltem ezekről a járgányokról ő Svájc- ból hord be nagyon régóta motorokat, mosolygott és az mondta látta már az "elektromos" változatokat, de nem is gondolta volna, hogy lenne rá igény. Megspórolhatnád az átalakítást, ha már van készen:-)
Egyszer majdnem elcseréltem egy diesel mopedautót egy Amicára, de mire rászántam magam az üzletre, eladta a a srác. Nekem azért kellett volna, mert kerestem egy olcsó kocsit, amit át akartam alakítani elektromos meghajtásúra.
Kb. 500e Ft az átalakítás költsége, de az áram sokkal olcsóbb mint a gázolaj.
Mennyi a végsebessége a járgányodnak? Fogyasztás, fűtés?
>>>Izus_01: Szerintem is vegyél inkább egy igazi kocsit, ezek a mopedautók nem neked valók. Nincs bennük egyetlen légzsák sem, se oldalvédelem, se gyűrődési zóna, se tolatóradar, sőt még légkondi se. Már 40 km/h-val történő ütközésnél is súlyos sérüléseket szenvednek a bennük ülők. Ennek ellenére a 14 éves fiamnak vettem egy mopedautót, mert szerintem egy robogó sokkal veszélyesebb.
igaz kicsit kilógok a sorból mert nekem egy 50 köbcentis grecav amica- m van, (ez is négykerekü) de a kérdéseidből kiindulva ez nem a neked való jármű, javaslom inkább az SL Mercit vagy egy Lexus- t
egyébként, ha tényleg vissza olvasol majdnem minden kérdésedre válaszolt a WooDoo néven ide is író segítőkész ember!
Röpke 2 óra alatt a nulláról egész magas szintűre fejlesztettem a mopedautókról való ismereteimet. Kipattant a fejemből, hogy kb. fél évvel ezelőtt az egyik ismerősöm ismerősének az ismerőse [:)] vett egy ilyen autót. Akkor kinevettem, de miután hétvégi napon egy nem túl nagy megyeszékhelyen 3 órába telt 3 helyszínt bejárni tömegközlekedve, úgy döntöttem, beleásom magam a témába, hátha nem lenne rossz befektetni egy ilyen alacsony fogyasztású, dizájnos járműbe. Döntésre még nem jutottam, de a Linier formáját tekintve jobban bejön, mint az Axiam. Jah, és nem vagyok ám kispályás... Nézzétek: beömlővel, kis szárnnyal már nem is olyan snassz. Na, nem mintha a puszta gyári megjelenése nem keltene elég nagy feltünést.
Visszaolvastam az összes hozzászólást, sokat megtudtam belőle, de vannak még techikai kérdéseim: mekkora a csomagtartója? Hány literes? És maga az "autó"? Hosszúság, szélesség, magasság? Alkatrészeket hol lehet beszerezni hozzá? Lufis a kormány? Törésteszt?? Végsebességét tekintve alkalmas közúti közlekedésre? Szerintem nem, mert akadályozza a forgalmat a jó esetben 60 km/h-s sebességgel... Akinek van, számoljon be legyenszíves arról, hogy éves szinten milyen fenntartási költségekkel bír?
Meghoztam én is a csodabogarat. Aixam 400-as. Egy napig autóztam Ausztriában, mire megtaláltam az árban megfelelőt. Most már csak a rendőrök cseszegetése a gond. Remélem, nem sokáig!
Én is kaptam végre egy 2000-es Aixamot. Ez már az új tipus, a fehér indexes, elektromos napfénytetős. A jobb oldalát húzták meg, de csak festeni kell, nem törött.
Tegnap hozni akartam egy másik mopedautót is, de egy kamion keresztülment a tréleremen. A futó totálkáros lett, több mint 200e Ft a hazaszállítása, és 6 hét amíg legyártják az újat. Addig kínlódhatok a dögnehéz kölcsönzős futókkal, a biztosító meg ki tudja mikor fizet.
Köszi az infót. közben kicsit elkésett:( Rám sóztak 1200 ért egy isuzu szűrőt. végül is jó lett bele. Ja ELADÓ az AIXAM. 400 e-ért viheti bárki. fénykép van róla lejjebb. Kicsit törött volt, a hátsó lökhárítója, és azt csúnyán csinálták meg. Hát ezért ennyi. Olajat, szűrőt, szíjat cseréltem, rendben van. Rádiós magnó Eredeti "grunding" van benne. kb 60-at megy, nem volt piszkálva a motor. Tehát lehet még rá csvarni:)
Lemez velni, 4 jó gumi... ja 1998-as.
Jogszabályokat , adok hozzá, az eredeti gépkönyv megvan. Kpm-es ismerősök mondták, hogy járhatok vele. Biztosítás az évre rendezve. Csak bele kell ülni és GÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ
Ha valakit érdekel, írja meg mail a számát, visszahívom.
Valamelyik számot biztosan át tudják fordítani a boltban egy olcsóbb utángyártott szűrőre, azt hiszem az 1,2-es Clióé való bele. Télen ne sajnáld bele a drágább olajat, legalább 5W-40-est vegyél, 2 liter nem vág földhöz.
Nekem sajnos most nincs egy Aixamom sem, pedig nagyon kellene, mert az a legjobb pizzát kiszállítani. Most kénytelen vagyok egy Microcar Virgot adni a futároknak.
A Microcar régebben nem volt a kedvencem, de most egy nagyon jó állapotú példányt sikerült szereznem. Egészen megkedveltem, nagyon stabil a járgány, nem pattog, nem zörög, nagyon kényelmes, igazi nagykocsi fíling:)
Nagyon jól fel lehet újítani ezeket a kocsikat, le kell szedni a motortaró acél segédvázat és a hátsó futóművet, le kell homokfúvatni és galvanizálás után porfesteni. Jobb lesz mint újkorában, mert gyárilag csak egy vékony réteg akrilfestéket fújnak rá, azt meg lemarja a só néhány év alatt. Ezt a járgányt egy kicsit tuningoltuk, lecseréltem a gyári kipufogót egy alu sportdobra, qrva jó lett a hangja. Vettem rá alufelniket, és kap még rozsdamentes acél pedálokat és váltógombot is, meg még lefóliázzuk az ablakokat. Két hete kezdtem hozá a Virgo felújításához, már csak az ablakmosó szivattyút, a kilométeróra-spirált és a tanksapka zárat kell kicserélnem.
Légyszi írd meg, hogy melyik olajszűrő való pontosan a kubota motorra, mert nagyon ki kellene cserélni az olajat. A kereskedő meg nem is hallott Aixamról. Írtad, hogy Clio, de évjárat v. valami infó még?
Szombathelyen láttam több eladó mopedautót a hasznaltauto.hu-n, talán érdemes lenne megnézned őket. Minden eladó nagyon készséges a vevőkkel, talán mondanak valami hasznos infót.