Ez egy érdekes kép.
Látszik, hogy a frontoldali falak állnak. hány tonna egy repülő? legyen az akár papírból, alumíniumból, bármiből.
Csak a kerozin 50 tonna. Ha ez nekicsapódik egy falnak 400-600km/h sebeséggel, sokkal több nyomnak kéne lennie szerintem.
Érdekes, hogy az épület előtt álló kábel-tekercsek sértetlenek. Azt a becsapódás után vitték volna oda? Mert ugye gépszilánkok nincsenek, azt meg mind eltakarították? Mivel a falak állnak, a gép törzse, szárnya nem lehet az épületben?
Akkor a fű miért nincs megfeketedve az épülettől kb 20-50 méteres sávban? Már ha a szilánkokra szakadt égő roncsok szétszálltak.
Más kérdés:
Ha az összekötözött kezű stewardess testét megtalálták, ami ugye puhább egy repülőnél, akkor miért nincsenek nagy és kicsi gépdarabok sehol? Ha az aluminium gép elégett teljesen, mint itt állítják, akkor a stewardess miért nem égett el?
azon a kepen, ahol hianyolod, valoban nem latni bemeneti nyilast. a masodikon (ahol a csuszas nyomot hianyolod) en mar latni velem a lyuk egy reszet. a csuszasnyom pedig valoszinuleg kilog a kepbol baloldalt (tuzoltoauto mogott).
ugyanezen a kepen latszik az is, hogy a gyepnek ezen a reszen szinte semmi tormelek nincs, ami -- ha ekkora bomba robbant volna az epuletben -- elvarhato lenne.
a masik oldalrol keszult kepeken (tobbek kozott azon a bazi nagy jpeg-en, amit tobben is megprobaltak belinkelni) pedig latszik a hosszan elszorodott tormelek.
nyilvan talalsz olyan kepet, ahol epp nem latszik a lyuk, de olyan kepekbol is van nehany, amelyiken latszik egy kb ket emelet magas es kb husz meter szelesen tatongo nyilas. nem jol latszik, mert epp ott egett kilencven tonna kerozin, egy tucat fecskendobol locsoltak, fust es goz mindenutt.
Az istennek nem találom honnan töltöttem le a "visites6_grande" című képet. A képen az első gyűrű homlokzati síkjából fényképezték a második gyűrű homlokzatát. Robbanás és égés nyomok vannak, de koncentrált mechanikai sérülés nincs. És áll a homlokzat.
a gép teste az épületben rekedt, márcsak azért is, mert a nagy fesztáv lefogja a gépet*, másrészt szerkezetileg szétesett. Nehezen tudom elképzelni, hogy az orr épségben valahogyis áttjött volna: gondolj bele, az volt a "faltörő kos"! Nem ilyesmire van egy géporr tervezve.
---------------
*a kinetikus energia gyorsan ellillan
szerintem te meg mindig abban a hitben elsz, hogy a repulo az olyan mint egy puskagolyo. a valosagban a repulo inkabb egy sztaniolpapirbol keszitett belul nagyreszt ures puskagolyohoz hasonlit.
kerdezed, miert nem ment tovabb, legalabb a harmadik gyuruig? valaszom ugyanaz ami mar eddig tobbszor is: a fenykepek nem azonosak a valosaggal. attol hogy valamit nem fenykepeztek le, attol az meg ott lehetett. a gep torzse kb a 3. gyuruig jutott. a hajtomuvek a gep torzsehez eleg kozel vannak, a beszakadt epuletresz ennel joval szelesebb.
az amerikai elnökök mindig tudnak ilyen dolgokról, ezzel kelnek-fekszenek. Országuk stratágiai célpont. A problémát nem az okozza, hogy esetleg nem tudnak ilyesmiről, hanem hogy túl sok ilyesmiről tudnak. Mindenre gondolni*, optimalizálni a megelőzést, felderíteni, majd leszerelni az akciókat nagy feladat, óriási apparátus dolgozik ezen. S nem mindig sikerül. Az ellenség sem hülye, ráadásul lépéselőnyben van, ugyebár.
-------------
*az aszinkron és asszimmetrikus hadviselés sunyiságait nehéz megelőzni
ne tulozzunk mar.
nem TUDOTT rola.
volt egy jelentes amiben felhivtak a figyelmet a veszelyre.
de amig tragedia nem tortenik, erdemi korlatozo intezkedeseket nem lehet bevezetni mert lazadoznak ellene a nepek. ilyen hulye az ember.
Nem azt mondtam, hogy egészben jött ki, de mielőtt lángba borult a be- és "ki"-csapódás helye, egy pillanatra lehetett látni a gép orrát. Ezt egyébként más is így látta (itt a topicon is). Ez nyilván azért lehetett, mert az orr nem az épület központi magját találta el (majdnem elvétették, kanyarodni kellett), hanem a "lágyabb" vasbeton vázat. A szárnyak és a farokrész valószínűleg azonnal leszakadtak, de a gép egy része a másik oldalon a törmelékekkel együtt lángolva leesett, amit aztán az omlás betemetett. Lehet, hogy tévedek, de én így láttam!
masik kepet nezhetsz.
amit en a 35-be belinkeltem, azon egy fenyes, piros es feher festesu gyurott femlemez lathato. en azt mondom a foto alapjan, hogy ez egy repulogep hejanak egy cafatja (igen, ilyen gyenge).
de meg egyszer: a vilag nem azonos a fenykepekkel. az epuletben dolgozott par ezer ember. az oltason mentesen dolgozott par szaz. azok mind ott voltak es lattak a roncsokat.
Ha nem képesek 5 percen belül reagálni, akkor nem légvédelem
nem ez a kerdes. kedd reggel az erintett legterben
van kb 200 repulogep. szedjek le mindet, biztos ami biztos? vagy csak azt a huszat, amelyikben a pilota epp reggelizik, pisil, sztyuvi feneket lapogatja stb?
tovabbi korulmenyek: tavaly nyaron egy tu154-et a fekete tenger folott veletlenul lelottek az oroszok. akkor nagyjabol kozismertte valt, hogy mukodik egy legvedelmi raketa: amikor a celt kelloen megkozeliti, felrobban, centimeteres repeszek ezreit szorva minden iranyba. ezek a repeszek szedik le a gepet.
az UAL93 eseteben el tudom kepzelni hogy lelottek a gepet es a tormeleket dugdossak, mert a repeszek altal lyuggatott alkatreszek meg egy laikusnak is gyanusak. de ha az AA77-est lelottek, akkor azt egy ilyen surun lakott videken nem lehet titokban tartani.
ha a tornyon áthatolt volna a gép - szerkezetileg egyben, akkor le kellett volna esnie. Akkor lenne géproncs, holttest, feketedoboz...
Mint a 34-ben írtam már, lángkitörést láttál, amiben a gépteste nem volt benne. A toronybacsapódásos felvételek remekül mutatják, hogyan lesz pillanatok alatt az enyészet martaléka egy óriásgép. (Ennek okáról is írtam, de lms olvasótársunk is érzékletesen utal a szerkezeti eliminálódás törvényszerűségére.)
kajánul azt is válaszolhatnám, hogy a józan ész. Ugyanis több tucat tonna olajszármazék hogy kerül hivatali irodákba, ha nem repülőn? A repülők meg nem babaolajat fogyasztanak.
Még csak nem is szóltak a járatoknak, még arról sem, hogy esetleg eltérítés lesz...???
Melyik járatnak kellett volna szólniuk, és mit kellett volna mondaniuk?
"Fleischer elmondása szerint azok az információk, amelyek előzetesen az amerikai hírszerzés birtokába jutottak, és amelyeket tavaly nyáron megosztottak Bush elnökkel is, "hagyományos értelemben vett géprablás" lehetséges terveiről szóltak, nem arról, hogy a terroristák pusztító, a célpontba becsapódó "rakétaként" akarják felhasználni a repülőgépeket."
Ide is beteszem, ezt még olvassátok., Szóval BUSH tehet arról, hogy becsapódtak a repcsik? Agyam dobom el. Bush tudott a várható támadásról, össztűz alatt az amerikai parlamentben! Itt a cikk. Ha ez így van, akkor a vizsgálat kemény lesz. Csak átfutottak az ügyön, mert nyaralt az édes a texasi birtokán. Totya mondta, ebből nagy balhé lesz!! Még csak nem is szóltak a járatoknak, még arról sem, hogy esetleg eltérítés lesz...???
Hidd el, hogy végigbogarásztam vagy ötven nagyfelbontású, különböző nézőpontú képet. Nincs repcsi roncs. Még az épület mellett is - a tűz közben - az ott parkoló szétcincált autók vannak csak.
Figyu. Ha nem képesek 5 percen belül reagálni, akkor nem légvédelem.
Ugye a gépeknek egyszerre kellett volna érkezni. A szakértők megállapították, hogy minden robbanásnak pár percen belül kellett volna bekövetkezni. Így tervezték. Tehát a légvédelem már a légifolyosóból letért és a Pentagon felé tartó gépre ráállt akkor, amikor a WTC meg sem történt. Amúgy épp most olvastam, hogy a CIA egy évvel korábban jelentette a furcsa dolgokat az elnöknek. (Laden és csapata.) Válasz: A belső védelmi erőket fokozott készenlétbe helyeztük.
Nem kell kamikaze. Robotrepülő. Tudod egy számítógépről még elképzelhető, hogy közvetlenül a talaj felett repüljön pár száz métert, vagy néhány kilométert.
Nem derül ki. Én tagadom, te állítod, melyik az igaz? A nép is így van vele.