Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2006.09.14 0 0 99

Igen megkaptam, de megpróbálok szerezni egy jobb minőségű másolatot.

Előzmény: vtibiv (98)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.14 0 0 98
Megkaptad a faxszámom?
Előzmény: WooDoo (97)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.14 0 0 97

4-500e Ft-ba kerülne egy mopedauto átalakítása elektromos meghajtásra. Kb 300-ért lehet venni jó kocsit motor nélkül, így jön ki az ár. Ennyiért hagyományos kefés motort és ólom aksikat lehetne kapni, kefe nélküli motorral és NiCd akisival 2-3x kerülne többe.

Csak arra lennék kíváncsi, szánna-e rá valaki ennyi pénzt egy villanyautóra. A hatótáv ólomaksival nem érné el a 100 km-t.

Előzmény: vtibiv (96)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.14 0 0 96
Méretek, paraméterek, hatótáv egy töltéssel?
Esetleg egy fotó?
Előzmény: WooDoo (95)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.14 0 0 95

Érdekel valakit 6-700e Ft-ért egy elektromos mopedautó?

Gyorsabb mint a diesel, a rendőr tuti nem baszogat miatta, és meég az üzemeltetése is olcsóbb lenne egy kicsit.

Előzmény: grega404 (94)
grega404 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 94
Ja, ha ide felteszitek az is tökéletes.
Előzmény: vtibiv (91)
grega404 Creative Commons License 2006.09.14 0 0 93
El tudnád küldeni nekem is? Én is tudok fax számot adni, vagy ha szkennelni tudod valahol akkor emilben is jöhet. Thx!
Előzmény: WooDoo (90)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.13 0 0 92

Kicsit mákos már a fax, megkérdezem lehet-e kérni másolatot az eredetiről a bíróságon.

 

Egyébként 20e Ft árengedményt kért az a vevő a Stella árából, aki megszerezte ezt a végzést. Bár valószínűleg enélkül is engedtem volna ennyit:)

 

mopedauto kukac freemail pont hu

Előzmény: vtibiv (91)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.13 0 0 91
Faxolni tudnád?
Mert akkor mailen megküldöm a telszámot, és felteszem ide a dokut.
Előzmény: WooDoo (90)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.13 0 0 90

Van nálam egy 3 oldalas jogerős bírói végzés, ami most nyáron született!!!

 

Ebben feketén fehéren le van írva, hogy az Aixam 400 SL (ezzel kapták el a rendőrök a hatósági jelzés nélkül jözlekedő gyanúsítottat) minden szempontból megfelel a segédmotorokkal szemben támasztott kritériumoknak. Fellebbezésnek helye nincs!

 

A közlekedés felügyelet állásfoglalását pedig nem fogadta el a bíróság, mert az "nem kötelező érvényű" dokumentum.

 

Ha lenne szkennerem felraknám valahova.

Előzmény: grega404 (88)
grega404 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 89
A Simsonon is két utas részére kialakított ülés volt, mégsem kellett lefűrészelni a felét :)

135-ös gumi szerintem erre tökéletesen elég: kisebb a gördülési ellenállás, kevesebb a fogysztás, a kenyarsebesség meg amúgy sem indokol szélesebb kereket :) Max. egy kicsit virslisebb, de megszokob a látványát idővel :)
Előzmény: WooDoo (75)
grega404 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 88
Jogos vtibiv felvetése. Nem azt írja, hogy oda kell sorolni, csak, hogy azokat a követelményeket kell teljesítenie. Olyan jogszabály kéne ameny egyértelműen leírja, hogy az L6 kategóriára is az SMKP-okra vonatkozó forgalomba helyezési szabályok vonatkoznak.
Előzmény: vtibiv (87)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.13 0 0 87
Ami nem egyértelmű:
-" könnyű, négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál"
-" Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriához tartozó háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazható műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel"

Ha ezt a papírt mutatjuk a rendőrnek, az lesz a reakció: oda van írva, hogy motorkerékpár!
Attól pedig, hogy teljesíteni kell az L2e kat. követelményeit, még nem sorolja be oda.
Előzmény: WooDoo (86)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.12 0 0 86
Hivatalos Lap L 124 , 09/05/2002 o. 0001 - 0044


Az Európai Parlament és a Tanács 2002/24/EK irányelve

(2002. március 18.)

a motorkerékpárok és segédmotoro kerékpárok típusjóváhagyásáról és a 92/61/EGK tanácsi irányelv hatályon kívül helyezéséről

(EGT vonatkozású szöveg)

(1) Ezen irányelv minden motorkerékpárra és segédmotoros kerékpárra vonatkozik, függetlenül attól, hogy ikerkerekes vagy másfajta kivitelű,továbbá az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire.

2) Az (1) bekezdésben említett járművek az alábbi csoportokba sorolhatók:

a) segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű 

segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h, és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:

i. kétkerekű típusnál a motor:

- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy

- folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében;

ii. háromkerekű típusnál a motor:

- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében,

- legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy

- folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében;

b) motorkerékpárok, azaz kétkerekű, oldalkocsi nélküli (L3e kategória) vagy oldalkocsis (L4e kategória) motorkerékpárok, amelyek belsőégésű motor esetében 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a 45 km/h-t meghaladja;

c) motoros triciklik, azaz három, szimmetrikus elrendezésű kerékkel ellátott járművek (L5e kategória), amelyek belsőégésű motor esetében 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú motorral vannak ellátva, és/vagy amelyek legnagyobb tervezési sebessége a 45 km/h-t meghaladja.

(3) Ezen irányelv az alábbi jellemzőkkel rendelkező négykerekű motorkerékpárokra is vonatkozik:

a) könnyű, négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege kevesebb 350 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek

i. hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm≥-nél a külső gyújtású motorok esetében;

ii. legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 4 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében; vagy

iii. folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motorok esetében.

Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriához tartozó háromkerekű  segédmotoros kerékpárokra alkalmazható műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel;

b) az a) pontban említetteken kívüli négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot. Ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel.

 

 

WooDoo Creative Commons License 2006.09.12 0 0 85

az eguminál sincs ez a méret, a michelin meg qrvq drága 24e-ért

a 135/70-es nagyon virslinek tűnik, a 145/70 meg nagyobb átmérőjű, és egyes tipusoknák beleér a sárvédőbe.

Előzmény: rrr4r (77)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.12 0 0 84

Variátor szíjat nekem Bécsből küldtek legutóbb, 41 euro volt+ postaköltség. Bander éntaláltamkiamopedautót Ferencnél is lehet kapni, nekem 28e Ft-ért akarta adni.

A járatos méretű ipari variátorszíjaknak más a méretük,  az Aixam szíj jóval magasabb. Sokkal azok sem lennének olcsóbbak, egy minőségi ipari variátorszíj 7-8000 Ft. Legalább 30 db-os rendelés esetén le legyártatanak egyedi méretű szíjakat kevlár erősítéssel, de kb. 20e Ft lenne darabja.

Előzmény: rrr4r (76)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.12 0 0 83
Még nincs.
Nem akartam úgy megvenni, hogy bizonytalan a használhatósága.
Ezért is nyomulok annyira itt a neten.
Előzmény: rrr4r (82)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.12 0 0 82

Már hogy valami mopedautód.

Esetleg Aixam 400,

Esetleg vettél már rá szíjat?  :)))

Előzmény: vtibiv (80)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.12 0 0 81

Tibi

Neked van már valamid?

 

Előzmény: vtibiv (80)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.12 0 0 80
valamit elszúrtam
http://www.egumi.hu/
csak így megy el
Előzmény: vtibiv (79)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.12 0 0 79
135/70-es nem jó?
Abból nagyobb a kínálat:<a href="http://www.nyarigumik.hu/?base=gsearch" target="_blank">pölö itten</a>
Előzmény: WooDoo (75)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.12 0 0 78
itt olcsóbb.
Előzmény: WooDoo (75)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.12 0 0 77

A gumi:      http://www.autogumi.org/michelin/compact/

nem ment a link bocsi
Előzmény: WooDoo (75)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.12 0 0 76

Szia Woodoo!

 

Egy kis segítség kellene.

Hol és milyen szíjat veszel az Aixamhoz, és főképp mennyiért???

Ha pontos adatot tudsz a méretekről (hossz szélesség msgasság) légyszi azt is írd le.

Köszi

r

 

Előzmény: WooDoo (75)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.12 0 0 75

Ha minden igaz nekem ma faxolnak egy 3 oldalas jogerős bírósági végzést ami egy Aixam tulajdonos ellen indult, és Ő megnyerte a pert.

 

Egy ismerősöm fiát is megállították a rendőrök a hétvégén, mert a barátnőjével furikázott egy Microcarral. A helyszinen végül nem tudtak megegyezni, hogy B kat. jogsival lehet-e utast vinni, de másnap elmentek a lakásukhoz, és felszólították hogy szerelje ki az utasülést. Ő ezt megtagadta, arra hivatkozva, hogy a jármű gyárilag így készült. Nekem van olyan autóm, aminek a gépkönyvébe az van írva hogy 1 üléses, pedig abban is két ülés van gyárilag.

 

Más: 145/60-R13 gumit lehet itthon kapni? Több gumisnál is néztem, + a neten is keresgéltem, de csak 145/70-est találtam. Ez egy kicsit nagyobb, és ha teljesen elfordítjuk a kormányt, időnként hozzáér a sárvédőhöz. Bár egy előnye van a nagyobb keréknek, a járgány gyorsabban megy (70 km/h), de egy kicsit rosszabb a gyorsulása.

 

Előzmény: vtibiv (74)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.12 0 0 74
Semmi új hír?
rrr4r Creative Commons License 2006.09.11 0 0 73

A harározatoz légyszi mindannyiunknak póstázni:)

Köszi előre is.

r

Előzmény: WooDoo (69)
rrr4r Creative Commons License 2006.09.11 0 0 72

Sajnos egyértelműen elküldtek a francba, hogy ne is zaklassam őket, hanem forduljak a helyi KF.-hez.

Egy ismerős a rendőrségen viszont ha igaz, összehoz a helyi KPM-mel. Hátha...

Szólok ha valami van.

Üdv r

 

Előzmény: vtibiv (71)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.11 0 0 71
Ricsi!
Kéne írnod még egy mailt a rendőrségre, és lekérni tőlük azokat a jogszabályokat, amelyek leírják, miért nem lehet segédmotoros kerékpárnak áttételes kormányberendezése és csukott utastere. Ha már ők hivatkoztak ilyenre.
Ha tudnak ilyet prezentálni, bukott az ügy, ha nem, akkor nyertünk!
Előzmény: rrr4r (64)
Mnagy Creative Commons License 2006.09.10 0 0 70
két napi szabadidő ment rá:-)) sokat olvastam de nem értem a bürokrácia rosszindulatát.
egy példa:
Fehérváron majdnem "letartóztatták" a srácot, mert az alföldről vásárolt háromszög rendszámos ifán lejárt a műszaki, és le akarta vizsgáztatni:-(

rendeletrendeletek

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!