Ha minden igaz nekem ma faxolnak egy 3 oldalas jogerős bírósági végzést ami egy Aixam tulajdonos ellen indult, és Ő megnyerte a pert.
Egy ismerősöm fiát is megállították a rendőrök a hétvégén, mert a barátnőjével furikázott egy Microcarral. A helyszinen végül nem tudtak megegyezni, hogy B kat. jogsival lehet-e utast vinni, de másnap elmentek a lakásukhoz, és felszólították hogy szerelje ki az utasülést. Ő ezt megtagadta, arra hivatkozva, hogy a jármű gyárilag így készült. Nekem van olyan autóm, aminek a gépkönyvébe az van írva hogy 1 üléses, pedig abban is két ülés van gyárilag.
Más: 145/60-R13 gumit lehet itthon kapni? Több gumisnál is néztem, + a neten is keresgéltem, de csak 145/70-est találtam. Ez egy kicsit nagyobb, és ha teljesen elfordítjuk a kormányt, időnként hozzáér a sárvédőhöz. Bár egy előnye van a nagyobb keréknek, a járgány gyorsabban megy (70 km/h), de egy kicsit rosszabb a gyorsulása.
Ricsi! Kéne írnod még egy mailt a rendőrségre, és lekérni tőlük azokat a jogszabályokat, amelyek leírják, miért nem lehet segédmotoros kerékpárnak áttételes kormányberendezése és csukott utastere. Ha már ők hivatkoztak ilyenre. Ha tudnak ilyet prezentálni, bukott az ügy, ha nem, akkor nyertünk!
két napi szabadidő ment rá:-)) sokat olvastam de nem értem a bürokrácia rosszindulatát. egy példa: Fehérváron majdnem "letartóztatták" a srácot, mert az alföldről vásárolt háromszög rendszámos ifán lejárt a műszaki, és le akarta vizsgáztatni:-(
Lehet nem fog sokáig húzódni, mert holnap küldenek egy korábbi feljelentés nyomán született megszüntető határozatot, amit ha beviszek a rendőrségre, biztos nálam is megszüntetik az ügyet.
Másik érdekesség, hogy az egyik debreceni főrendőr öccse akarja megvenni a fiam autóját. Direkt felhívta a testvérét, hogy tényleg segédmotor.e a járgány, és az azt mondta hogy igen! Legfeljebb adok egy kis árengedményt a fickónak, ha hoz nekem is egy pecsétes papírt, ami tisztázza a helyzetet.
Akkor lehet, mégis sokáig kell várni, ismerve a bíróságok gyorsaságát :))) Nekünk egy soron kívüli munkaügyi pert sikerült 1 évig elhúzniuk (3 tárgyalás volt).
Ma megint megállítottak a rendőrök, de ezeket nem tudtam lerázni a köhém rendelettel. Váltig állították hogy a diesel motor belsőégésű, és hogy a járgányom szerintük nem segédmotor. Most majd kérni fognak valahonnan valamilyen szakvéleményt, és hamarosan értesítenek az álláspontjukról. Ha meg akarnak büntetni, akkor én biztos megfellebbezem, és akkor majd a bíróság fogja eldönteni kinek van igaza.
Így hirtelen ezt találtam, lehet, hogy máshol is van utalás az utastérre:
1/1975 KPM-BM rendelet 48.§. (7) A zárt utastérrel (vezetőtérrel) nem rendelkező motorkerékpárral és segédmotoros kerékpárral csak abban az esetben szabad közlekedni, ha a vezető és az utas becsatolt motorkerékpár-bukósisakot visel.
Kérdem, ha zárt utastérrel rendelkezik akkor mi a helyzet, már nem is segédmotor kerékpár? Akkor miért különböztetnék meg a kettőt?
Ja a kezelőszerveket meg felesleges tovább taglalni, azt rendezi a 6/1990 KÖHÉM és ami az szgk-ban jó az az SMKP-ban is alkalmazható. A kormányműről eddíg nem találtam semmit, de kétlem, hogy az lenne az akadály.
Egyébként ezeknek gyártó vagy forgalmazó által kiadott (beütött) tipusbizonyítványa van úgy általában, mert amennyiben nincs, elvileg forgalomba helyezéshez a KPM műszaki ellenőrzése és tipusbizonyítvány kiadása is kéne.
Megtaláltam végre a rendeletet. Ezt fogom kinyomtatva hordani. Meglátjuk mi lesz...
Az A. Függelék A/57. számú melléklete a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
A gépjárművek mellső aláfutás elleni védelmére vonatkozó követelmények
B. Függelék a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
1. E Függelék alkalmazásában - a rendelet 2. §-a (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően - a járművek fajtái a következők:
1.1. "Motorkerékpár": olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van, továbbá az olyan négykerekű gépjármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású gépjármű esetében az akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 400 kg (áruszállító gépjármű esetében legfeljebb 550 kg) és legnagyobb motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
1.2. "Motoros tricikli": a három- vagy négykerekű motorkerékpár.
1.3. "Segédmotors kerékpár": olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelynél a hajtómotor hengerűrtartalma az 50 cm3-t és tervezési sebessége a 45 km/órát nem haladja meg. Segédmotoros kerékpár továbbá az olyan négykerekű könnyű jármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású járművek esetében akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 350 kg, tervezési sebessége legfeljebb 45 km/óra, külső gyújtású motor esetében a hajtómotor hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, illetve más motortípus esetében a hajtómotor legnagyobb névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.
1.4. "Pótkocsi": olyan jármű, amely segédmotoros kerékpárral vagy motorkerékpárral történő vontatásra készült.
2. A segédmotoros kerékpárok és a motorkerékpárok kategóriái a következők:
L járműkategória: Segédmotoros kerékpárok és motorkerékpárok.
L1 kategória: Kétkerekű segédmotoros kerékpárok.
L2 kategória: Három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárok.
L3 kategória: Kétkerekű motorkerékpárok.
L4 kategória: Oldalkocsis motorkerékpárok.
L5 kategória: Motoros triciklik.
Azt tudom, hogy akit eddig feljelentettek azoknál mindig megszüntették az eljárást.
Érdekes hogy a fiamat reggelente nem állítja meg a rendőr az iskola előtt, de amikor én mentem a járgánnyal egyből félreállított. Sokszor igazoltattak már, de még a leg agrasszívebben fellépő rendőr is lecsillapodott amikor a "jogszabálygyűjteményt" oda adtam. Nekünk eddig semmi kellemetlenségünk nem volt a mopedautózásból, soha nem büntettek meg, de lehet ez területenként változik. Azt én is hallottam, hogy Pécs környékén nagyon nyírják a mopedautósokat.
Akkor már csa khonosították a 24/2002 EU-t egyébként, ha tüzetesen átvizsgáljátok a 6/1990 KÖHÉM rendeletet, az igenis rendelkezik a különböző járműkategóriák műszaki feltételeiről, nemhogy a kormányról, de még a hangjelző berendezésekről és gumiabroncs típusokról is, úgyhogy sz.tem. hülyeség amit leírtak, hogy csak azért, mert zárt azért meg egyebek már szgk.