Egy júniusi kék RS tulajdonosa vagyok, még bedi a közvetlen befecskendezéses kétezres benzines túrbómotoros változaté. Lassan negyvenezer kilóméter lesz benne, így állíthatom lassan öszeszokunk.
Ha midnen igaz, akkor lassan lesz rajta chiptuning is, mégpedig a superchips féle bluefin. Engem csak profi chip érdekel, és az, hogy a turbóm ne égjen el 100 Km után. Ezért választottam a csak negyven lóerő pluszt, illetve azt, hogy így bármikor visszaállíthatom az eredeti állapotot. Ki akar reggel a dugóban tuningolt autóval hidegen araszolni? :D Értelem szerűen egy BOV, abból is a recirkulációs fajta, és egy extra töltőlevegő hűtő melett gondolkodom csak a teljesítménynövekedésen, mert ha emelkedik a turbó fordulatszáma, akkor nem tart soká....
zolko, ez a gyári állapot, chippelés elõtt tudni akartam, hogy mennyi az annyi. a méréseket majd megpróbálom vmikor. Csipeltetni vszeg a Megalarmon keresztül fogom, egy portugál cég szoftverével, az a legolcsóbb www.carpowerimprovement.com, most levelezek velük szili: www.teljesitmenymeres.hu Budakalászon vannak, az ár 10+fa
A keréken mért 150 paci szerintetek normális? Jó, hogy a motor papíron 210-215-öt tud, dehát mégiscsak a kerék hajtja az autót. Kicsit keveslem.
Tegnap éjjel kaptam egy akkora kavicsot a szélvédőbe, hogy azt hittem "átlyukad" (a kifejezés azért csak poén).
Szinte az első szélvédő mértani középpontjában ;(
Van vagy 1,5cm-es a repedés, meg mintha kagylós is lenne kissé. Holnap megnézetem lehet-e ragasztani. Valahogy nem szeretném ha szélvédőt kellene cseréltetni benne.
á, ez reménytelen. nem tudtam, hogy átszabja a képet.A lényeg: számított max teljesítmény 215LE/ 6060 f/p-nél, 95-ös benzinnel.Keréken mérve (téli gumival) 150LE. 60 lovat lehúz a hajtáslánc, a szaki szerint ebbõl 25-öt az, hogy a kerék 2 ponton érintkezik a mérõgörgõvel, tehát úton kb 175 ló. Nyomaték 293Nm/3235 ford-nál. Érzésre szerintem 5000 környékén a legerõsebb, ott mintha tolna egyet. Na sziasztok.
tehát a legideálisabb fokozatban már lendületböl indítom rá a stoppert.
dízeles korszakom elején sokszor mértem rugalmasságot nem a legideálisabb fokozatban,de rájöttem nem sok értelme van ,mert ha egymás mellé kerül két auto akkor ugyis mindenki a legideálisabb fokozatban fekszik a gázra.
pl. 80-120-am 4-ben 4.2s
a lamborghini murcielago rugalmasságát most láttam az uj automagazinban:
80-120: 4-ben 4.4s.
tehát 4-ben 80-tol 120-ig gyorsabb vagyok.
de mit érek vele???????????
rak egy kettest és ugy elmegy mintha tolatnék.
ugyhogy csak sprintben érdemes nézni az intervallumokat.abbol is minél nagyobbat.
egy 100-200 reális képet ad.
szoktam mérni 100-160-at.
120-160-at
100-180-at
60-100-at
80-120-at
mindet a legideálisabb fokozatban.
sok mulik azon hogy ezekbe ki mennyit vált bele.
ezért jo minél nagyobb intervallumokat nézni,mert ott már mindenki belevált.
kicsit OFF. A kereskedő azt mondta, hogy 6. héten gyártják az autót, és ha minden jól megy, a 8. héten át lehet venni. Szerintetek ez reális? (Mondjuk írtam neki, hogy 7., vagy 8. héten lenne a legjobb nekem, lehet, hogy a saját teendőiket gyorsan intézik emiatt.)
Ha rám hallgatsz nem foglalkozol fékpados méréssel. Nekem az előző autóm járt 2szer fékpadon (de ha látom az elsőt, akkor a másodikra biztos nem vittem volna), és finoman szólva is kételkedem a mért eredményekben.
Egy első generációs Toledo I-es 110es TDI-ről volt szó. A széria autó kapott az ATC-től egy chipet és ott mérték úgy 136 lónak. (Csak leadtam az autót a chipelésre és mérésre, majd amikor kész lett mentem érte így nem láttam mit műveltek vele).
Rá fél évre elkerült az autó Krézihez, és ott átesett egy mechanikus átalakításon (komplett kipufogórendszer, nagyobb turbó, nagyobb porlasztócsúcsok, sportvezérműtengely) majd kapott egy lényegesen komolyabb chipet. Az autó dinamikája rettentően sokat javult. A váltója rövid volt így a végsebessége nem volt egetverő, de 200as tempóig könnyen verte az 1,8 turbó Leonokat, Octavia Rs-eket.
Voltam kint vele gyorsulási versenyen, ahol a nagyobb 231 lovas Mazda Rx8-tól egy hajszállal ugyan kikapott 200 méteren, de úgy hogy rajtból kaptam 3,5 autót és a végére erőből úgy ráment, hogy csak centiken múlt.
Ezek után elvittem méretni Törökbálintra és megmérték 143 lónak.
Haveromnak az autóján nem történt semmi változtatás és úgy az egyik pad 30 lóval kevesebbnek mérte mint a másik.
Ezen tapasztalataimból jutottam arra a következtetésre, hogy ha a pad sem objektíven mér, akkor sok értelme nincs rajta gyilkolni az autót.
Hello!Mikor eldöntöttük a feleségemmel,hogy RS-t veszünk négy színböl lehetett választani:Ezüst,Piros,Fekete,és Sárga.Ezüsben sok Okti van,a fekete nekem túl kényes,pirosat az asszony nem akart. Így lett sárga,de nem bántam meg nagyon megnézik a mai napig.180km h-ig nem érezni a 20LE külömbséget.A kicsi sportosabb.a nagy pedig igazi túra autó.