Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2006.09.07 0 0 39

Ausztria kemény dió...

A labancokban nem lehet megbízni, hiába küldenek képeket a kocsiról, még akkor is lehet törött a kaszni, csak sziloplaszttal hátulról öszeragasztják. A motor, váltó, futómű, stb meg teljesen lutri. Engem már szivattak meg így, amint megláttam a kocsit egyből tudtam hogy potyára autóztam el 2 tank benzint. Ha meg már kint vagy muszáj hozni valamit, de kereskedőtől jót nem kapsz 2500 euro alatt. A negatív rekord nálam, 3 nap kocsiban alvás egy autóért. Azótan én nem voltam kint, akik a határ mellett laknak, jobban értenek ehez, inkább kifizetek 200 eurot a neppernek.

Bécs, Graz környékét a lomisok már teljesen levadászták, nekem most Tirolból hoznak 2 db-ot.

 

Az olcsóbb sérült járgányokat nem hirdetik, azokat szervizekből, bontókból hozzák, de ehez partnerek kellenek. Ha kereskedni akarsz a mopedautókkal lehet megéri kiépíteni Ausztriában a kapcsolatokat, de ahoz többet kell venned, 1-2 darabnál semmi kedvezmény nincs. Az első járgányt még én is 700e Ft-ért vettem, most meg már két szépet kapok 1 milláért. Persze lehet venni olcsóbbakat is, de én hulladékokkal nem foglalkozok. Ha az alvázon látom hogy egy kicsit is meg van csavarodva, már nem érdekel, még akkor sem, ha rendesen ki van egyengetve (ami elég ritka). Sokkal inkább jellemző, hogy valamennyire helyre rakják az elemeket, a hézagokat meg kifújják purhabbal. Egy ilyen kocsinál szinte lehetetlen beállítani a futóművet, aztán eszi a gumit, meg folyton le akar szaladni az útról. Ha csak a műanyag elemek sérültek, de az alváz ép, nem nagy ügy a javítás Csak jól meg kell hegesztetni az idomokat, a festék nem fog megrepedni, és a korrózióval sem lesz gond. A felemás üléses, plexiből gányolt szélvédős, vagy rohadós alvázas, éppen működőképes motorú járgányok tényleg olcsók, de előbb-utóbb jobbat akarsz, és könnyen ráfizetéses lehet a csere. A szép mopedautók elég jól tartják az árukat, ha nem töröd meg, szinte ugyanannyiért el lehet adni évek múlva is, mint amennyiért vetted.

Előzmény: grega404 (38)
grega404 Creative Commons License 2006.09.07 0 0 38
Köszi, az összehasonlítást. Látszik, hogy nem ma kezdtél mopedekkel foglalkozni :)
Esetleg nem tudnád megmondani, hogy Ausztriába mennyiért lehet ilyeneket beszerezni jó motorral. A kasztni lehet sérült, azt megcsinálom magamnak, csak a motor legyen megkímélt.
Előzmény: WooDoo (36)
Mnagy Creative Commons License 2006.09.06 0 0 37
Ez már baráti:-)
Egy komoly összehasonlítás amivel még nem találkoztam.
Előzmény: WooDoo (36)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 36

Ha vásárolni akarsz csak az aixam vagy a ligier tipusokat javaslom, a többivel én már nem foglalkozok.

 

A legszebb mopedautó szerintem a chatenet media/baroder, pláne a kabrió, de az 1mm-es sajtolt acéllemezből hegesztett alváza nagyon könnyen rozsdásodik, és javítani lehetetlen, mert leolvad a műanyag kaszni. Az üléspoziciója is eléggé kényelmetlen, bár az ülések dönthetőek. A fiam mai napig siratja az övét, a legjobb csajozós kocsi egy elsős gimnazistának.

 

A belliernek is acél az alváza, de az legalább vastagfalú zártszelvényből van, amit nem esz meg olyan hamar a rozsda, egy kis drótkefe meg az alvázvédő csodát tesz. A kaszni üvegszálas műgyanta (a padló is) könnyű javítani házilag, nem kell hegesztetni. Nagyon jó a hangszigetelése, a legcsendesebb mind között, de talán a legrondább is.

 

A microcarnak tulajdonképpen nincs is alváza, ez meg is látszik a kocsi merevségén, de emiatt könnyen ki is szakadnak az alkatrészek. A hátsó szélvédőjére nagyon kell vigyázni, mert 80e ft, bontott meg nincs, plexiből meg csak gányolni lehet.

 

A ligier ambra szerintem egy jó választás, az ára is jó, csinos a formája, aluminium az alváza, tágas a beltere. Kényelmes az üléspozició is, de nem dönthető az ülés háttámlája. A ligier épít pályaversenyautókat is, talán ez is garancia lehet a minőségre.

 

Az én kedvencem az aixam, ennek is alumínium az alváza, és ABS a kasznija. Még a lengőkarok is présöntött alumíniumból vannak. A motortartó készül csak acélból, de az 25x25x2-es zártszelvény, a rozsdásodást jól bírja. Az üléspozició ebben a legkényelmesebb, a háttámla is dönthető, de 2 m-nél magasabb vezetőnek kevés a fejtér. A motorja a legjobb, made in japan Kubota. Kicsit hangosabb mint a többi tipusba épített Lombardini, de sokkal hosszabb az élettartama, kevesebbet is fogyaszt, és nincs sehol rajta olajszivárgás. Eladni kicsit nehéz ezt a tipust, mert kicsit ósdi a firmája, de nekem mindig tetszett a Twingo, ez meg nagyon hasonlít rá.

Előzmény: Mnagy (34)
grega404 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 35
Ez nagyon jó, hogy beírtátok ezt a joganyagot, nagyjából átböngésztem, és sokkal okosabb lettem. Elvileg ezek segédmotors kerékpár kategóriába sorolható un. könnyű járművek. Elvileg SMKP-ként használhatók, bukósisak nem kötelező (az 1/1975 KPM-BM rendelet szerint zárt utastérrel rendelkező SMKP-k esetén nem kötelező) és a 6/1990 KÖHÉM rendelet szerint létezhet olyan SMKP melyen/ben utazhat 2 személy is max 200 kg-ig (sőt utánfutót is húzhatnak!!! max. saját súlyának 50%-ig):

"4.3. A gyártó által meghatározott teherbírás három- és négykerekű járművek esetén legfeljebb az alábbi lehet:

háromkerekű segédmotoros kerékpárok: 300 kg,

...

négykerekű olyan gépjárművek, amelyek személyszállításra szolgálnak: 200 kg,..."

Jó böngészést, érdemes :)
Mnagy Creative Commons License 2006.09.06 0 0 34
Köszönöm a kielégítő választ.
Előzmény: WooDoo (33)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 33

Debrecen környékén nincsenek nagy dombok, de a felüljárókra gond nélkül megy fel.

Nagy szélben még nem mentem városon kívül, de a 60-at 3/4 gázzal tartósan tudja. A variátor szíj a gyenge pontja, mert nincs burkolva, ha vizet kap csúszik, és a sár is hamar megeszi. Nekem kb. 10e km-t szokott bírni, de mi minden nap megyünk vele hóban sárban. A fűtése az kiváló. A fogyasztás télen felmegy 3,5-3,8-ra.

Előzmény: Mnagy (32)
Mnagy Creative Commons License 2006.09.06 0 0 32
Légyszives irj pár sort a viselkedéséről, emelkedőt bírja e a szél mennyire tolja el..... szeretnék én is eggyet venni télire a motorom helyett, mellé.
Előzmény: WooDoo (30)
Mnagy Creative Commons License 2006.09.06 0 0 31
Végre valami érdemi:-) jó munka volt.
Előzmény: vtibiv (26)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 30

Elég idős vagyok ahoz hogy megtanuljam, ha valamiért többet adnak mint amennyiért vettem, azonnal oda kell adni. Mindig van másik:)

 

Nekem a mopedauto csak hobbi, én jól megélek a fagyizóból meg a pizzériából, ezért nem akarok sokat keresni egy-egy járgányon. Általában 4-5% nyereséget szoktam realizálni egy autón, de mivel 1-2 hónap alatt el szoktam adni, még így is 5-10x annyi a haszon, mintha a bankban parkoltatnám a pénzem.

 

Azért van amit nem adok el sokáig, az aixam már 20e Km-t futott nálunk, de még mindig olyan jól megy, mint amikor megvettem.

Előzmény: vtibiv (29)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.06 0 0 29
És miért adod el mindet? Ha publikus.
Előzmény: WooDoo (28)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 28

Minden eladó:)

 

Tulajdonképpen már odaigértem az egyik futárnak, csak kellene egy új sárvédő rá, mert megtörtem egy kicsit.

 

Mostanában elég sokan érdeklődnek a mopedautók iránt, a telefonszám rajta van a kocsin, és így néhányat már eladtam. A neten nem sok értelme van hirdetni, mert a roma lomisok nagyon lenyomják az árat. Persze azok a járgányok több darabból vannak összehörcsögölve, de a fényképen nem látszik. Csak akkor lepődik meg a vevő, amikor meglátja a saját szemével milyen egy "kevesett futott, megkímélt, garázsban tartott, stb" mopedauto. 

Előzmény: vtibiv (27)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.06 0 0 27
A pizzást meg árulod?
Most láttam a hasznaltauto.hu-n.
Előzmény: WooDoo (25)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.06 0 0 26
BINGO!!!
Én is épp ma találtam meg a rendeletet, be is másolom:
KöHÉM 6/199 (IV. 12.) rendelet
B. Függelék a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez
1. E Függelék alkalmazásában - a rendelet 2. §-a (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően - a járművek fajtái a következők:
1.1. "Motorkerékpár": olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van, továbbá az olyan négykerekű gépjármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású gépjármű esetében az akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 400 kg (áruszállító gépjármű esetében legfeljebb 550 kg) és legnagyobb motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
1.2. "Motoros tricikli": a három- vagy négykerekű motorkerékpár.
1.3. "Segédmotors kerékpár": olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelynél a hajtómotor hengerűrtartalma az 50 cm3-t és tervezési sebessége a 45 km/órát nem haladja meg. Segédmotoros kerékpár továbbá az olyan négykerekű könnyű jármű, amelynek az üres tömege - elektromos hajtású járművek esetében akkumulátorok nélkül számítva - legfeljebb 350 kg, tervezési sebessége legfeljebb 45 km/óra, külső gyújtású motor esetében a hajtómotor hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, illetve más motortípus esetében a hajtómotor legnagyobb névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.
1.4. "Pótkocsi": olyan jármű, amely segédmotoros kerékpárral vagy motorkerékpárral történő vontatásra készült.
2. A segédmotoros kerékpárok és a motorkerékpárok kategóriái a következők:
L járműkategória: Segédmotoros kerékpárok és motorkerékpárok.
L1 kategória: Kétkerekű segédmotoros kerékpárok.
L2 kategória: Három- vagy négykerekű segédmotoros kerékpárok.
Előzmény: WooDoo (25)
WooDoo Creative Commons License 2006.09.06 0 0 25

Hi all,

 

Nekem van 3 ilyen járgányom!

 

Az egyikkel a 14 éves fiam jár suliba, a többivel meg pizzát szállítunk. A rendőrök eleinte velem is kekeckedtek, de kifénymásoltam a 6/1990-es rendeletet, kiemeltem a vonatkozó részt, azt odaadom ha megállítanak és akkor már nem háborognak a hatósági jelzés hiánya miatt. A rendeletben egyértelműen van megfogalmazva, hogy az 50 ccm-is határ csak a külső gyújtásrendszerrel rendelkező motorokra vonatkozik. A dieselnek meg nincs gyújtása és akkor csak a teljesítmény számít.

 

Mostanában ketten is szoktunk utazgatni a járgányokkal, nálunk Debrecenben már azért sem szólnak.

grega404 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 24
Én is pont ma beszéltem velük. Mikor kérdeztem, hogy akkor ez most hogy is van, azt mondták, hogy 2-3 hét múlva érdeklődjek, mert akkorra már valószínűleg többet tudnak mondani. Amikor szembesítettem (telefonon az illetőt, hogy SMKP vagy sem és hogy a jogszabály szerint nem, nem volt meggyőző a magyarázata. Ha elintézik, hogy SMKP-ként használhassuk, én leszek a legboldogabb és nagy örömömben mindjárt veszek is egyet :)))
Előzmény: vtibiv (23)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.04 0 0 23
Valamivel előbbre jutottam.
A ligier magyarországi képviseletével beszéltem. Az az info, hogy az Unió 24/2002 jogszabálya rendelkezik ez ügyben, de a Parlament még nem honosította.
A tag szerint a rendőrség eltérően viszonyul a témához, ki elfogadja, ki nem.
Ha valaki tud segíteni, nézzen ezen jogszabály után.
vtibiv Creative Commons License 2006.09.03 0 0 22
A jogsikérdés egyértelmű.
Ha elfogadják, hogy smk, akkor M kategória, és egy személy.
Előzmény: Mnagy (21)
Mnagy Creative Commons License 2006.09.03 0 0 21
Szia mindenki
szerinte, meglehet közelíteni a dolgot a jogsi felöl is, mi van ha nincs B-s jogsi?
a rendelet értelmezés meg talán rendőrföggő a kétszemélyt meg mint előttem már írta valaki el kell felejteni. Robogón vagy simsonon sem szokás ketten menni pedig az is kétszemélyes.A Kf véleményére én is kiváncsi lennék ha valakinek sikerülne valami érdemit megtudni.
vtibiv Creative Commons License 2006.09.03 0 0 20
A két személyt el kell felejteni.
A benzines élettartama? Biztos kevesebb a dízelénél, a fogyasztása pedig több.
Mondjuk nekem nem ez a szempont, hanem a srácom bejárásának megoldása.
Előzmény: grega404 (19)
grega404 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 19
Ja és a másik igen az 50ccm. Elvileg az is 4 kW, csak ugye egy kis motor élettartama nem ua. főleg ha pörgeted és szerintem az tényleg szigorúan 45 km/h-val bír. A dízelek állítólag 60-70 között is képesek egy személlyel.
Előzmény: grega404 (18)
grega404 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 18
Igen, erre én is gondoltam (50 ccm, benzin). Csak még ezzel is az a problémám, ha 2 személyel mész, mit szól a rendőr kartárs? SMKP, 2 személy kérem szépen? :)
Előzmény: vtibiv (17)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.03 0 0 17
Az autoscout-on, meg a mobile.de-n 2-3000 euro alatt nincs.
Van még egy alternatíva: a Ligier gyártott elég sokat benzinmotorral is, csak nem tom, milyen lehet az 50 cm3 a három mázsához.
Csak azokért is kétezer felett kérnek a sógorok meg a germánok.
Olaszban kéne utánanézni, nincs valami ismerősöd, aki lófrál arra?
Előzmény: grega404 (16)
grega404 Creative Commons License 2006.09.03 0 0 16
Hát ez az. Én egyébként fontolgatom, hogy az ügyben megkeresem levélben a helyi Közlekedési Felügyeletet, hogy adjon egy hivatalos állásfoglalást az ügyben. Ha leírják, hogy SMKP akkor veszek egyet talán, de inkább előbb körülnézek a "Sógoroknál" mennyit kérnek egy ilyen (esetleg enyhén sérült) járgányért, ugyanis a vaterán hirdetnek 2 db.-ot egyben (enyhén sérültek) 250e minimál áron és az eladó azt írta, hogy csomagban vett 3 db.-ot amiből magának egyet megcsinált. Ha 125e/db ért megéri neki eladni akkor vajon meggyiért vehette? Akkor inkább én is kiruccanok körülnézni mintsem itthon vegyek 500e Ft-ért. Itt mifelénk a piacon 400-450e ért árulják és azokat is Ausztriából hozták be.
Előzmény: vtibiv (15)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.02 0 0 15
Ezek nekem is egyértelműek voltak eddig is.
De a tag vajon mit árulhat ötezerért? Német, vagy francia szabályok fordítását?
Vagy olyan hülyének néz mindenkit, hogy eladja megtekintés nélkül?
Előzmény: grega404 (14)
grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 14
Mellesleg az összes jogszabály fenn van ingyenesen a Magyarorág.hu-n, elégé pénzhajhász magatartás 5000+ÁFA-t elkérni érte, miért nem teszi fel a joganyagok számát az oldalra, ha már annyira mopedautó párti, hogy a leendő márka- később akár klubbtársak ingyen informálódjanak. :(
Előzmény: vtibiv (10)
grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 13
Nem nagy tudomány, én beírom neked ingyen:

1/1975 . (II.5.) KPM-BM rendelet 1 sz. függelék II./r

"r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

Ott van, hogy "...50 cm3-t MEG NEM HALADÓ lükettérfogatú..." és a dízel az belső égésű motor. Magyarán a jelenlegi hatályos szabályozás szerint ezek max. motorkerékpárok:

"j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot."

Figyeljetek a mondat második felére továbbá az a NÉGY kerekű jármű is motor amelynek a saját tömege < 550 kg -ez eddig egyezik- valamint teljesítménye < 15 kW -hát ez is stimmel. Tehát a jogszabály alapján az én olvasatomban motorkerkpár ami nagymotor jogsival vezethető, forgalomba kell helyezni annak minden hátrányával és reg. adót ki kell fizetni.

Olvastam valahol a neten, hogy valahol márkaképviselet kiállít állítólag SMKP igazolást valamint a www.ligier.hu-n is váltig SMKP-nak hirdetik. Ezt azonban csak úgy tudom elképzelni, hogy valamilyen UNIO-s jogharmonizáció folytán a Közlekedési Felügyelet erre ezeknek a forgalmazóknak külön engedélyt adott. Akkor viszon az ezen forgalmazók által kiadott igazolás kell hozzá, hogy közlekedhess vele.

Bocs, ha hosszú voltam.
grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 1 12
Nem nagy tudomány, én beírom neked ingyen:

1/1975 . (II.5.) KPM-BM rendelet 1 sz. függelék II./r

"r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

Ott van, hogy "...50 cm3-t MEG NEM HALADÓ lükettérfogatú..." és a dízel az belső égésű motor. Magyarán a jelenlegi hatályos szabályozás szerint ezek max. motorkerékpárok:

"j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot."

Figyeljetek a mondat második felére továbbá az a NÉGY kerekű jármű is motor amelynek a saját tömege < 550 kg -ez eddig egyezik- valamint teljesítménye < 15 kW -hát ez is stimmel. Tehát a jogszabály alapján az én olvasatomban motorkerkpár ami nagymotor jogsival vezethető, forgalomba kell helyezni annak minden hátrányával és reg. adót ki kell fizetni.

Olvastam valahol a neten, hogy valahol márkaképviselet kiállít állítólag SMKP igazolást valamint a www.ligier.hu-n is váltig SMKP-nak hirdetik. Ezt azonban csak úgy tudom elképzelni, hogy valamijen UNIO-s jogharmonizáció folytán a Közlekedési Felügyelet erre ezeknek a forgalmazóknak külön engedélyt adott. Akkor viszon az ezen forgalmazók által kiadott igazolás kell hozzá, hogy közlekedhess vele.

Bocs, ha hosszú voltam.
vtibiv Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11
basszus, nem megy a link beszúrása, segítsen valaki.
Beírom manuálisan: http://www.mopedauto.hu/jogszabaly.html
Előzmény: vtibiv (10)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.02 0 0 10
itt a tag, aki ötezer plusz áfáért küld jogszabályt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!