Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BiaStrom Creative Commons License 2007.01.24 0 0 243

Nem tudom, segít-e. Leszögezném, hogy túl vagyok a száguldozós korszakomon, tehát nem padlózom az autót. A gyorsulni meg motorral kell. :) Utazni csak síelni mentem, tetőboxal. 145-re belött tempomattal, osztrák autópályákon, emelkedők/lejtök között, 8,3-literes átlag szerintem nagyon jó. Meredek Karintiai emelkedőkön közel azonos tempoban tudok felmenni mint nyáron motorral, ami elég meggyöző. :)   Városban 9,5 normál temponál, egy-egy gyorsítással. Szerelőm szerint lassan már lehet próbálgatni a motor erejét.

Előzmény: isoosi (241)
BiaStrom Creative Commons License 2007.01.24 0 0 242
Is-is. Itthon a Népitéletben vannak beírások...
Előzmény: Varshi (240)
isoosi Creative Commons License 2007.01.23 0 0 241

Szia,

 

Döntés előtt állok...

Előre leszögezem, hogy benzin felé húznék, de a gazdasági ész érvek mindik a dízelhez terelnek vissza.

 

Mint friss tulaj milyenek a benzines fogyasztási tapasztalatok?

Gondolok arra, hogy egy "lájtos" vezetéssel (város normál tempóval, kívűl 100-130), illetve egy húzósabb vezetéssel (130-170) mit produkál.

 

Szívesen venném a többi benzines user válaszait is!

 

osi

Előzmény: BiaStrom (214)
Varshi Creative Commons License 2007.01.23 0 0 240

> Lásd Toyota, mióta belement az őrült diesel lóerő (180 le) tuningba tele a fórum köpködő tulajdonosokkal!

 

Ezt hol olvastad? Külföldi fórumok?

Előzmény: BiaStrom (238)
BiaStrom Creative Commons License 2007.01.23 0 0 238
Én nem tartom magam benzin fan-nak. Csak jelenleg szerintem az elektronika az autóiparban elmaradt az igényektől. Talán, ha optikai kábeleket használnak késöbb.  Azonkívül a gyárilag agyontuningolt dieselek, hihetetlen nyomatékokkal, hatalmas kompressziókkal, nem tesznek jót a fémalkatrészeknek. Lásd Toyota, mióta belement az őrült diesel lóerő (180 le) tuningba tele a fórum köpködő tulajdonosokkal! Azelött a legmegbízhatobb márkák között volt.
Előzmény: ricsi07 (237)
ricsi07 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 237
Igy igaz. Ha RS akkor benzines. A diesel motoros csak egy Octavia, RS felszereltséggel.
Előzmény: Törölt nick (234)
wase Creative Commons License 2007.01.23 0 0 236
A dieselnél a német fórumon a legtöbbet pl. a részecskeszűrőre panaszkodnak. Itt ez érdekes módon eddig fel sem merült ;)
Előzmény: BiaStrom (233)
wase Creative Commons License 2007.01.23 0 0 235
7 hetet vártam rá ;)
Előzmény: ZAG (212)
BiaStrom Creative Commons License 2007.01.23 0 0 233
Abban igazad van, hogy több dizelt adnak el....De ha nem a fogyasztást nézed akkor, hogy döntöd el a kérdést? Olvasod a német fórumot...Remélem jól döntöttem. A lényeg, hogy turbós kocsira vigyázni kell, inditásnál és leállításnál is. Különben már másodszor kerültem hasonló döntéskényszerbe, akkor is  benzint választottam.....
Előzmény: Törölt nick (232)
BiaStrom Creative Commons License 2007.01.23 0 0 229
A szomszédom állami cégnél magasbeosztású embör, mostanában vették át a Passatokat, Oktáviákat töbségében a 140 lovas motorral, -levonva az ismert dolgokat a céges autók hajszolását tekitve- hengerfej csere, 30 e. 3*, váltócsere (6gang) 4*, motorelektronika csere 4*. 170 autóból még garanciában is sok. Másik forrás a kereskedés ahol biztos forrásból (családi kapcsolat), százalékosan a TFSI-re kevesebb problémát regisztráltak (Passat, Golf, Leon, Oktávia). Ennyi infóm volt vásárlás elött.
Előzmény: jpress (217)
Varshi Creative Commons License 2007.01.23 0 0 228
Nyugi, nekem is ketyeg még :) gond nélkül, de persze várjuk meg, hogy 3-4-5 év múlva mi lesz a helyzet....
Előzmény: Törölt nick (225)
Varshi Creative Commons License 2007.01.23 0 0 227

> GT1749VC vagy mi a 140-es PD
> GTB17 elvileg a 170-es PD

 

Idézem Zsö kartásrat, aki ugye fejlesztő az Ódinál (ma reggel váltottam vele emilt erről):

 

"A 140 lovason gt17VA turbó van, (...) a 170 lovason meg gt17VC.
Ebben a sorrendben mindegyik nagyobb egy kicsit a másiknál."

 

Az a GTB17 nem a 2.5 V6-osé? Az böszme nagy lenne... Bár tény, hogy én is olvastam erről a GTB-ről már valahol. De félek, sok a dezinformáció. :(

Előzmény: Mad Max (222)
Varshi Creative Commons License 2007.01.23 0 0 226

> 140/170 lóerős PD TDI motoroknak a szerkezetét ha összehasonlítjuk, azt lehet

> mondani, hogy nincs 2 egyforma csavar bennük.

 

Hmm, azért a hozzáértők ezt csak részben szokták megerősíteni. :) Mármint a gyárból. ;)

Ráadásul szvsz csak úgy éri meg egy gyárnak egy ilyen motorpaletta, hogy a lehető legtöbb alkatrész megegyezzen. Turbó, kúler, vezérlés nem tartozik ide.

Nyilvánvalóan lesznek tök eltérőek, esetleg a kulcs alkatrészek, de azért nem kicsit költői túlzás ez a "nincs 2 egyforma csavar", amit írsz. :)

Előzmény: Törölt nick (223)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.23 0 0 225
Sok rosszat? És konkrétan miket? Nekem megvan 4 hónapja, van benne 11e km és azon a huncut kis relécserén kívűl, ami az ég világon semmilyen gondot nem okozott, semmi gondja nem volt...Én 100ból 100x is ezt választottam volna, és nem bántam meg, sőt...Elképzelésem sincs mi lehet az a sok rossz..Meg hogy kik mondhatták...
Előzmény: BiaStrom (214)
Mad Max Creative Commons License 2007.01.23 0 0 222
GT1749V 110-es TDi (pl: ASV)
GT1749VA 130-as PD TDi
GT1749VB 150-es PD
GT1749VC vagy mi a 140-es PD
GTB17 elvileg a 170-es PD

A 3.0 TDi-n meg kkk van aminek gyenge a csapágyaszása...

Elvileg.

Az biztos, hogy a diesel tuning forumban a bowden a király :) De azért egyre több villanyos adagolos meg PD van és lesz :)
Amugy pl az én autóm is adagolos volt és most egy 150-es PD lakik benne :)
Előzmény: Varshi (221)
Varshi Creative Commons License 2007.01.23 0 0 221

Abban igazad van, hogy a 170-esen másik van, épp most nyomozok én is utána, hogy milyen. :) (De nem GTB, hanem valami gt17VC.)

Én a sima, alap 2.0 PD-re gondoltam. Szerintem nem annyira rossz, mint amennyire szidják. Pláne, hogy kiforrott őskövülethez hasonlítják (1.9), meg aztán a Dízel tuning topicban ami nem adagolós, az már nem is lehet igazán jó. ;o)

 

 

> és nem 1-2db van 200LE felett :)

 

3 vagy 4-et is vezettem az elmúlt évben, vágom azért. ;)

 

Amúgy a 3.0 PD-kről talán még rosszabbak hallok, csak ugye azt már aztán igazán nem verik nagy dobra. :)

Előzmény: Mad Max (220)
Mad Max Creative Commons License 2007.01.23 0 0 220
A 2.0PD-n GTB-van tudtommal az meg nem román vagy mégis? A román veszély az a sima GT-kkel volt...
Az hogy hengerfejesek lesznek az meg szerintem csak a 2.0PD-knél probléma... 1.9PD-krül nem nagyon lehet ilyeneket hallani pedig 500x több szaladgál, és nem 1-2db van 200LE felett :)
Előzmény: Varshi (219)
Varshi Creative Commons License 2007.01.23 0 0 219

Hát ez így azért meredek. :)

 

Nem gyengébb alul mondjuk a 130 lovas 1,9 PD-knél. Az már más kérdés, hogy jóval nagyobb kocsikba is belerakják, pl. Passatba, ráadásul egy elbaszott szar vezérléssel. Ugyanez a motor szinte soha nem fullad le Skodákban, Seatokban, de a Passatokban rendre. Na hogy is van ez?

Egyébként szerintem az, hogy nem tartós, legalább fele részben user error miatt van. A 2.0 PD tipikusan olyan motor, amit sokszor raknak cégautókba (Golf, Passat, A4-A6!), na azok meg nyomják neki hidegen, mint süket a csengőt... Nem kérdés, hová vezet.

 

Amúgy a hengerfej az egyik gyenge pontja, meg talán a román GT17-es turbók, azok szériában is szeretnek lepotyogni, de nyugi, még gariidőn belül. :o)

Ja, tipikus eset még, hogy a cégautók előbb szoktak durván füstölni. Vajon miért...

Előzmény: Mad Max (218)
Mad Max Creative Commons License 2007.01.23 0 0 218
Diesel tuning forumban lehet olvasni rém sztorikat a 2.0 PD-kröl... Gyenge alul, és nem tartos a motor...
Előzmény: jpress (217)
jpress Creative Commons License 2007.01.23 0 0 217
szia megis mi rosszakat hallottal a dizelesekrool es mi benne az igaz??
Előzmény: BiaStrom (214)
gaba01 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 216

Szeva!

Gratula a kocsidhoz, jó válsztás volt. / nem csak azért mert az enyém is ugyanilyen!/

Előzmény: BiaStrom (214)
fityka vagyim Creative Commons License 2007.01.23 0 0 215
szili,

köszi. Tegnap voltam a Megalarmnál, 100 rugó a szotvercserés tuning, számlával, nem is olyan veszélyes. Meg szimpatikusak is voltak, helyben vannak, stb. Hallottam olyat, hogy 400 ojoróért Ausztriában, németül kell tudni az illetõhöz. Eddig azt hittem, az a legjobb ajánlat. Akkor már ez sokkal jobb, és bármikor újra rátöltik, ha valami gáz van. +45LE/Nm-t igérnek.
Viszont addig is: az egyik kollégám vett az ebayen egy ötdolláros potméterszerü cuccot, amit a bejövö levegö hömérséklet-szenzorra kell kötni, és kb 15 LE növekedést igér. Errõl tudsz bövebbet? Müködik-e, mennyit dob? Nem veszélyes-e? Ja, persze meg kéne találni hozzá a szenzort/vezetékeket. Az hol van? Kösz,
Előzmény: Törölt nick (211)
BiaStrom Creative Commons License 2007.01.23 0 0 214

Sziasztok.

 

Két hete vagyok boldog tulajdonosa egy fekete, benzines kombinak. Sajnos sok rosszat tudtam meg a 2,0 tdi-ről, ezért beszéltek le róla. Remélem jól döntöttem. Eddig 2500 km-nél járok, két külföldi kiruccanáson vagyok túl, gond még nem volt az autóval. :)

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.22 0 0 213
Nekem már ma kicserélték:-) Meg bekapcsoltatttam azt a funkciót hogy 15 km/h felett aut zárja az ajtókat, ha meg a kulcsot kiveszed aut nyitja :-)
Előzmény: wase (210)
ZAG Creative Commons License 2007.01.22 0 0 212
Megjött??
Mennyi idő alatt??
Amúgy klassz helyen van a relé...:-D
Előzmény: wase (210)
wase Creative Commons License 2007.01.22 0 0 210
Na csütörtökön megyek a híres-hírhedt reléért a szervízbe ;)
fityka vagyim Creative Commons License 2007.01.22 0 0 209
Sziasztok, szili, fékpadi mérést hol csinálnak és mennyiért?
A chiptuningot hogy csinálják? Chipet cserélnek, vagy csak ráteszik a laptopot,
és úgy állítgatják?

Kösz.
Előzmény: Törölt nick (95)
jpress Creative Commons License 2007.01.21 0 0 208
mar megtaliztam :))
Nemethz75 Creative Commons License 2007.01.21 0 0 207

Hali,

 

Nem tudom, de ez nekem is feltünt. Jó kérdés...

 

Üdv,

Z

Előzmény: isoosi (206)
isoosi Creative Commons License 2007.01.21 0 0 206

Sziasztok,

 

Szerintetek miért van az, hogy Németorszégben, Csehországben (máshol nem néztem) a dízel változat drágább kb 1000 euróval.

A dízelek mindig drágábbak szoktak lenni.

Nálunk az RS-nél pont fordítva van.

Miért?

 

osi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!