Szükségem lenne aktuális MXa elosztási (MEGBIZHATÓÓÓÓÓÓÓÓÓ) listára a járműállományi oldalaim számára!
Tudnátok ebben nékem segiteni?
Kedvenc héves informátorom is ezt a fórumot javasolta.
Visszakaptam a CD-t amin a Borárosi baleset videója van.Úgyhogy most elkezdem feltölteni a netre.
Amint kész jelentkezem az URL cimmel.
(Talán reggelre sikerül feltenni.50Mb szimpla MATÁV vonalon.Biztató mi???)
"Ha légfékkel állok meg, és ezt ajtónyitás követi, akkor az ajtót csak egy segédgomb együttes működtetésével tudom csak nyitni, tehát egyszerre kell két kapcsolót/gombot üzemelnem."
Nem csak ebben az esetben kell segéd nyitót nyomni,hanem akkor is,ha villanyfékkel megálsz,de a 18 fékfokozat nincs meg.
A villanyféknél 18-at tud léptetni a schaltwerk.Ha vonat megállt,de nincs meg mind a 18 léptetés,akkor az ajtót csak a segédnyitóval együtt lehet nyitni.
(Biztonsági okból)
"A villanyfékkel lehet állva tartani vonatot utascsere idejére, hiszen a kocsikon ez is légfék"
A villanyfék a pótkocsikat fékezi levegősen (kiegészitőfék)
Pontosan igy van.A két fék együttes használata túlfékezést eredményez.Ezzel csak azt érjük el,hogy hosszabb lesz a fékút.
A villanyfék állva tudja tartani a vonatot.
Pár hónapja történt,hogy beértem Ráckevére megálltam villannyfékkel.És mig a müszakkal dumáltam a vonat elkezdett gurulni.Még jó,hogy a vonat ajtajában áltam.
Köszi a kiegészítést, de azzal vitatkoznék, hogy a villanyfék, és a légfék együttes használata túlfékezettséget okoz, mert a villanyféket és a légféket nem lehet együtt használni, a légfék használata oldja a villanyféket.
Villany motor kb. 5Km/h-ig tud fékhatást kifejteni, ezért a nem motoros tengelyeket levegősen fékezik. Állva tartásra is jó ez a kieg. fék, már amíg van levegő.(Ep fék.)
A levegős fő fék és a villanyfék együttes használata túl fékezettséget okoz, tehát a tengelyek megállnának. Csúszó kerékkel pedig hosszabb a fékút mint gördülővel.
A rögzítőfék a szerelvény minden tengelyére hat, és oldja a villanyféket.
BT.
A légfékkel vezetőállás váltáskor, beszerelés után fékpróbát kell tartani, ennek során a nyomásokat is ellenőrizni kell.
Ahogy HÉV is mondta vannak kötelező légfékes állomások (Pl Szabadkikötő), ez azért van, hogy próbálják a kopásokat egyenletesebbé tenni.
Egyszerre a két fék nem üzemel, a villanyféket felüloldja a légfék. Azért nem jó, ha megkezdett villanyfékkel történő lassításkor rásegít az ember a légfékkel, mert azonnal oldja a villanyféket, és amíg a hatása megjön, addig "meglódul" a vonat. Előírás szerint megkezdett villanyfékezésnél, már a vészfék is az kell, hogy legyen, viszont egy menetből vészfékezés, a légfékkel, ún. "gyorsfékkel" történik. Szerintem a villanyvészféknek nagyobb a hatása, csak pár tized másodperccel később hat, és könnyebben csúsztatja a kereket, jobban kell homokolni.
Még egy érdekeség, aminek én még nem értettem meg az okát: Ha légfékkel állok meg, és ezt ajtónyitás követi, akkor az ajtót csak egy segédgomb együttes működtetésével tudom csak nyitni, tehát egyszerre kell két kapcsolót/gombot üzemelnem. A villanyfékkel lehet állva tartani vonatot utascsere idejére, hiszen a kocsikon ez is légfék, de néhányan a rögzítőféket is használják, bár ez tudtommal csak a motorkocsi első pár meghajtott kerekét fékezi.
Még egy: ha az éberséget elfelejtem taposni vagy nyomni, akkor is a légfékkel állítja meg a vonatot az automatika.
Az miért jó, hogy minden menetben egyszer muszáj légfékezni? Ez is egyfajta teszt, hogy biztosan működik-e a légfék?
Tudomásom szerint villanyfékkel nem lehet állva tartani az álló vonatot. Igaz ez?
És miért nem lehet a két féket egyszerre használni? Esetleges vészfékezénél nem lenne hasznos?
A kérdés nem hülyeség.
Tulajdonképpen a járművezető szive joga,hogy mikor melyik féket használja,de viszont minden vonalon van kötelező légfékes megálló,ahol légfékkel kell megállni.(Csepelen például Szabadkikötő)
Általában a villanyféket használjuk.
Viszont a légfék elsőbbséget élvez a villanyfékkel szemben.
A két féket együtt nem lehet használni.
Ha villanyfékezés közben légfékezni kezdesz,akkor a villanyfék felold és utána kezd el fékezni a vonat.
Villanyfékezni csak akkor lehet,ha a fékhengerben a levegőnyomás 0,2bar-nál kisebb.
Egyébként a pótkocsi vollanyfékezésnél is levegősen fékeződik.
Ja,még annyit,hogy a villany és légféken kivűl még van rugóerőtárolós fék is.(Rögzitőfék)
Jók a fotók!
Néhány kérdés mint hozzánemértő:
Van ugye villanyfék és légfék - ha nagy hülyeségeket írok, elnézést, én egyáltalán nem értek ezekhez. Namármost az mitől függ, hogy mikor melyiket használja a vezető?
Szóval James Bond módjára lehallgatod a HÉV vonalakat!
Ha már a rádió a téma: Nemrég kaptunk új rádiókat.Tök kár volt,mert Tl után ezeket is ki lehet kapcsolni,mert sercegésen kivűl mást nem hallani.
Lehet,hogy még nem jöttek rá arra,hogy nem a rádió a sz@r hanem a vételi lehetőségek.
A Rv vonal rádióinak az átjátszó adója a VITUKI tetején van Csepelen.Onnan pedig Rv igencsak 40 km.
Igazad van! csakhogy az a rádió a szerelvény tartozéka, így hiányát, valamint hibáját azonnal jelenteni kell a Dp-nek. Különben az egykori Rv 219-es készülék a kocsimban pihen üzemképesen.
Más.
Ma és holnap egész nap Gl-Md mindkét vg-on vgzár van. 4 db busz pótol itt. 17:00-tól ma Md-n rendelek.
Kisebb értékűt keress! Mivel ha kiteszed, vagy az 1-es, vagy a 2-esa számot szedik le, azért, hogy HÉV kompatibilis legyen. A járműlap max a fanatikus vasútbarát kollégáknak a gyüjteményébe kell. Addíg míg a lakatosok is úgy néznek ki mint valami csövi, addig senki nem nézi, ki matat a fülkénél.
De lehet az is, hogy a VBCS volt, tekintve mindkettő eseményt tiltja az utasítás. Így akarták neked megtanítani...
Majd éjjel kicserélem a jelzéseket.
Aztán ők mennek majd 30-al,mi meg majd 120-al fogunk repeszteni.
Tegnap valami -elnézést a kifejezésért-büdös gyökér Vágóhdon kilopta a vezetőállásból,ablakon kersztül a kis rádiómat.
Jó,én voltam a hülye miért hagytam lehúzva az ablakot.Nem is miért hagytam az ablaknál a cuccom.
Ami érdekes hétköznap délelött senkinek nem tünik fel,hogy valaki ott turkál ahol nem kéne.
Ennyi erővel elvihette volna a háti táskámat is meg a járműlapot.(Mondjuk nem bánom azt viheti)
Szóval ilyen emberek vannak.