"Ha légfékkel állok meg, és ezt ajtónyitás követi, akkor az ajtót csak egy segédgomb együttes működtetésével tudom csak nyitni, tehát egyszerre kell két kapcsolót/gombot üzemelnem."
Nem csak ebben az esetben kell segéd nyitót nyomni,hanem akkor is,ha villanyfékkel megálsz,de a 18 fékfokozat nincs meg.
A villanyféknél 18-at tud léptetni a schaltwerk.Ha vonat megállt,de nincs meg mind a 18 léptetés,akkor az ajtót csak a segédnyitóval együtt lehet nyitni.
(Biztonsági okból)
"A villanyfékkel lehet állva tartani vonatot utascsere idejére, hiszen a kocsikon ez is légfék"
A villanyfék a pótkocsikat fékezi levegősen (kiegészitőfék)
Pontosan igy van.A két fék együttes használata túlfékezést eredményez.Ezzel csak azt érjük el,hogy hosszabb lesz a fékút.
A villanyfék állva tudja tartani a vonatot.
Pár hónapja történt,hogy beértem Ráckevére megálltam villannyfékkel.És mig a müszakkal dumáltam a vonat elkezdett gurulni.Még jó,hogy a vonat ajtajában áltam.
Köszi a kiegészítést, de azzal vitatkoznék, hogy a villanyfék, és a légfék együttes használata túlfékezettséget okoz, mert a villanyféket és a légféket nem lehet együtt használni, a légfék használata oldja a villanyféket.
Villany motor kb. 5Km/h-ig tud fékhatást kifejteni, ezért a nem motoros tengelyeket levegősen fékezik. Állva tartásra is jó ez a kieg. fék, már amíg van levegő.(Ep fék.)
A levegős fő fék és a villanyfék együttes használata túl fékezettséget okoz, tehát a tengelyek megállnának. Csúszó kerékkel pedig hosszabb a fékút mint gördülővel.
A rögzítőfék a szerelvény minden tengelyére hat, és oldja a villanyféket.
BT.
A légfékkel vezetőállás váltáskor, beszerelés után fékpróbát kell tartani, ennek során a nyomásokat is ellenőrizni kell.
Ahogy HÉV is mondta vannak kötelező légfékes állomások (Pl Szabadkikötő), ez azért van, hogy próbálják a kopásokat egyenletesebbé tenni.
Egyszerre a két fék nem üzemel, a villanyféket felüloldja a légfék. Azért nem jó, ha megkezdett villanyfékkel történő lassításkor rásegít az ember a légfékkel, mert azonnal oldja a villanyféket, és amíg a hatása megjön, addig "meglódul" a vonat. Előírás szerint megkezdett villanyfékezésnél, már a vészfék is az kell, hogy legyen, viszont egy menetből vészfékezés, a légfékkel, ún. "gyorsfékkel" történik. Szerintem a villanyvészféknek nagyobb a hatása, csak pár tized másodperccel később hat, és könnyebben csúsztatja a kereket, jobban kell homokolni.
Még egy érdekeség, aminek én még nem értettem meg az okát: Ha légfékkel állok meg, és ezt ajtónyitás követi, akkor az ajtót csak egy segédgomb együttes működtetésével tudom csak nyitni, tehát egyszerre kell két kapcsolót/gombot üzemelnem. A villanyfékkel lehet állva tartani vonatot utascsere idejére, hiszen a kocsikon ez is légfék, de néhányan a rögzítőféket is használják, bár ez tudtommal csak a motorkocsi első pár meghajtott kerekét fékezi.
Még egy: ha az éberséget elfelejtem taposni vagy nyomni, akkor is a légfékkel állítja meg a vonatot az automatika.
Az miért jó, hogy minden menetben egyszer muszáj légfékezni? Ez is egyfajta teszt, hogy biztosan működik-e a légfék?
Tudomásom szerint villanyfékkel nem lehet állva tartani az álló vonatot. Igaz ez?
És miért nem lehet a két féket egyszerre használni? Esetleges vészfékezénél nem lenne hasznos?
A kérdés nem hülyeség.
Tulajdonképpen a járművezető szive joga,hogy mikor melyik féket használja,de viszont minden vonalon van kötelező légfékes megálló,ahol légfékkel kell megállni.(Csepelen például Szabadkikötő)
Általában a villanyféket használjuk.
Viszont a légfék elsőbbséget élvez a villanyfékkel szemben.
A két féket együtt nem lehet használni.
Ha villanyfékezés közben légfékezni kezdesz,akkor a villanyfék felold és utána kezd el fékezni a vonat.
Villanyfékezni csak akkor lehet,ha a fékhengerben a levegőnyomás 0,2bar-nál kisebb.
Egyébként a pótkocsi vollanyfékezésnél is levegősen fékeződik.
Ja,még annyit,hogy a villany és légféken kivűl még van rugóerőtárolós fék is.(Rögzitőfék)
Jók a fotók!
Néhány kérdés mint hozzánemértő:
Van ugye villanyfék és légfék - ha nagy hülyeségeket írok, elnézést, én egyáltalán nem értek ezekhez. Namármost az mitől függ, hogy mikor melyiket használja a vezető?
Szóval James Bond módjára lehallgatod a HÉV vonalakat!
Ha már a rádió a téma: Nemrég kaptunk új rádiókat.Tök kár volt,mert Tl után ezeket is ki lehet kapcsolni,mert sercegésen kivűl mást nem hallani.
Lehet,hogy még nem jöttek rá arra,hogy nem a rádió a sz@r hanem a vételi lehetőségek.
A Rv vonal rádióinak az átjátszó adója a VITUKI tetején van Csepelen.Onnan pedig Rv igencsak 40 km.
Igazad van! csakhogy az a rádió a szerelvény tartozéka, így hiányát, valamint hibáját azonnal jelenteni kell a Dp-nek. Különben az egykori Rv 219-es készülék a kocsimban pihen üzemképesen.
Más.
Ma és holnap egész nap Gl-Md mindkét vg-on vgzár van. 4 db busz pótol itt. 17:00-tól ma Md-n rendelek.
Kisebb értékűt keress! Mivel ha kiteszed, vagy az 1-es, vagy a 2-esa számot szedik le, azért, hogy HÉV kompatibilis legyen. A járműlap max a fanatikus vasútbarát kollégáknak a gyüjteményébe kell. Addíg míg a lakatosok is úgy néznek ki mint valami csövi, addig senki nem nézi, ki matat a fülkénél.
De lehet az is, hogy a VBCS volt, tekintve mindkettő eseményt tiltja az utasítás. Így akarták neked megtanítani...
Majd éjjel kicserélem a jelzéseket.
Aztán ők mennek majd 30-al,mi meg majd 120-al fogunk repeszteni.
Tegnap valami -elnézést a kifejezésért-büdös gyökér Vágóhdon kilopta a vezetőállásból,ablakon kersztül a kis rádiómat.
Jó,én voltam a hülye miért hagytam lehúzva az ablakot.Nem is miért hagytam az ablaknál a cuccom.
Ami érdekes hétköznap délelött senkinek nem tünik fel,hogy valaki ott turkál ahol nem kéne.
Ennyi erővel elvihette volna a háti táskámat is meg a járműlapot.(Mondjuk nem bánom azt viheti)
Szóval ilyen emberek vannak.
Nálunk készülődnek az új fordák.
A változás annyi lesz,hogy a Kz fordák mexünnek.
Erre azért van szükség,hogy a rezsi vonatok véleg leálljanak.
Ugyanis most a Kz fordásoknak az Uh és az Rv-sek hordják be a vonatokat.
Tegnap Beöthy u és Timót u. között a MÁV vagányokon egy személyvonat akart versenyezni velem.Ő nyert!
Szenvedek ott 30 km/h-val alattam 100 tonnával ez meg fogja magát az ő 250-300 tonnájával és egy laza mozdulattal elhúz mellőlem.
Hát igencsak pironkodttam :)