Keresés

Részletes keresés

DGKUm Creative Commons License 2002.10.09 0 0 291
...Comtom főnöködtől elkéred a zöld Danka könyvet, neki (is) megvan...
Madarat főnökéről!:-)
Persze, megvan neki! Az enyémmel garázdálkodik!!
Előzmény: gGAbesz (243)
hév Creative Commons License 2002.10.09 0 0 290
"Ha légfékkel állok meg, és ezt ajtónyitás követi, akkor az ajtót csak egy segédgomb együttes működtetésével tudom csak nyitni, tehát egyszerre kell két kapcsolót/gombot üzemelnem."

Nem csak ebben az esetben kell segéd nyitót nyomni,hanem akkor is,ha villanyfékkel megálsz,de a 18 fékfokozat nincs meg.
A villanyféknél 18-at tud léptetni a schaltwerk.Ha vonat megállt,de nincs meg mind a 18 léptetés,akkor az ajtót csak a segédnyitóval együtt lehet nyitni.
(Biztonsági okból)

"A villanyfékkel lehet állva tartani vonatot utascsere idejére, hiszen a kocsikon ez is légfék"

A villanyfék a pótkocsikat fékezi levegősen (kiegészitőfék)

Előzmény: trophy (284)
V46 021 Creative Commons License 2002.10.09 0 0 289
Igazad van én fogalmaztam pongyolán, de ugyan ide akartam kilyukadni.
BT.
Előzmény: trophy (287)
hév Creative Commons License 2002.10.08 0 0 288
Pontosan igy van.A két fék együttes használata túlfékezést eredményez.Ezzel csak azt érjük el,hogy hosszabb lesz a fékút.
A villanyfék állva tudja tartani a vonatot.
Pár hónapja történt,hogy beértem Ráckevére megálltam villannyfékkel.És mig a müszakkal dumáltam a vonat elkezdett gurulni.Még jó,hogy a vonat ajtajában áltam.
Előzmény: trophy (287)
trophy Creative Commons License 2002.10.08 0 0 287
Köszi a kiegészítést, de azzal vitatkoznék, hogy a villanyfék, és a légfék együttes használata túlfékezettséget okoz, mert a villanyféket és a légféket nem lehet együtt használni, a légfék használata oldja a villanyféket.
Előzmény: V46 021 (286)
V46 021 Creative Commons License 2002.10.07 0 0 286
Villany motor kb. 5Km/h-ig tud fékhatást kifejteni, ezért a nem motoros tengelyeket levegősen fékezik. Állva tartásra is jó ez a kieg. fék, már amíg van levegő.(Ep fék.)
A levegős fő fék és a villanyfék együttes használata túl fékezettséget okoz, tehát a tengelyek megállnának. Csúszó kerékkel pedig hosszabb a fékút mint gördülővel.
A rögzítőfék a szerelvény minden tengelyére hat, és oldja a villanyféket.
BT.
Előzmény: trophy (284)
miniszter Creative Commons License 2002.10.07 0 0 285
Köszönöm. A szentendrei vonalon a Tímár utca lehet ez a légfékes megállóhely?
trophy Creative Commons License 2002.10.07 0 0 284
A légfékkel vezetőállás váltáskor, beszerelés után fékpróbát kell tartani, ennek során a nyomásokat is ellenőrizni kell.
Ahogy HÉV is mondta vannak kötelező légfékes állomások (Pl Szabadkikötő), ez azért van, hogy próbálják a kopásokat egyenletesebbé tenni.
Egyszerre a két fék nem üzemel, a villanyféket felüloldja a légfék. Azért nem jó, ha megkezdett villanyfékkel történő lassításkor rásegít az ember a légfékkel, mert azonnal oldja a villanyféket, és amíg a hatása megjön, addig "meglódul" a vonat. Előírás szerint megkezdett villanyfékezésnél, már a vészfék is az kell, hogy legyen, viszont egy menetből vészfékezés, a légfékkel, ún. "gyorsfékkel" történik. Szerintem a villanyvészféknek nagyobb a hatása, csak pár tized másodperccel később hat, és könnyebben csúsztatja a kereket, jobban kell homokolni.
Még egy érdekeség, aminek én még nem értettem meg az okát: Ha légfékkel állok meg, és ezt ajtónyitás követi, akkor az ajtót csak egy segédgomb együttes működtetésével tudom csak nyitni, tehát egyszerre kell két kapcsolót/gombot üzemelnem. A villanyfékkel lehet állva tartani vonatot utascsere idejére, hiszen a kocsikon ez is légfék, de néhányan a rögzítőféket is használják, bár ez tudtommal csak a motorkocsi első pár meghajtott kerekét fékezi.
Még egy: ha az éberséget elfelejtem taposni vagy nyomni, akkor is a légfékkel állítja meg a vonatot az automatika.
Előzmény: .attus. (283)
.attus. Creative Commons License 2002.10.07 0 0 283
Az miért jó, hogy minden menetben egyszer muszáj légfékezni? Ez is egyfajta teszt, hogy biztosan működik-e a légfék?
Tudomásom szerint villanyfékkel nem lehet állva tartani az álló vonatot. Igaz ez?
És miért nem lehet a két féket egyszerre használni? Esetleges vészfékezénél nem lenne hasznos?
Előzmény: hév (280)
gGAbesz Creative Commons License 2002.10.07 0 0 282
Nem. A freki duplex freki, tehát nem ugyanaz az adó mint a vevőfreki, + minden vonalnak sajátja van.
Előzmény: hév (281)
hév Creative Commons License 2002.10.07 0 0 281
gGbesz: Az más.
Nekem azt mondta valaki,hogy a HÉV rádióinak frekvenciáját mindig változtatják.Ez vajon igaz.
(Szerintem hülyeség)
Előzmény: gGAbesz (279)
hév Creative Commons License 2002.10.07 0 0 280
A kérdés nem hülyeség.
Tulajdonképpen a járművezető szive joga,hogy mikor melyik féket használja,de viszont minden vonalon van kötelező légfékes megálló,ahol légfékkel kell megállni.(Csepelen például Szabadkikötő)
Általában a villanyféket használjuk.
Viszont a légfék elsőbbséget élvez a villanyfékkel szemben.
A két féket együtt nem lehet használni.
Ha villanyfékezés közben légfékezni kezdesz,akkor a villanyfék felold és utána kezd el fékezni a vonat.
Villanyfékezni csak akkor lehet,ha a fékhengerben a levegőnyomás 0,2bar-nál kisebb.
Egyébként a pótkocsi vollanyfékezésnél is levegősen fékeződik.

Ja,még annyit,hogy a villany és légféken kivűl még van rugóerőtárolós fék is.(Rögzitőfék)

Előzmény: miniszter (278)
gGAbesz Creative Commons License 2002.10.06 0 0 279
Nem hallgatom le. Csak szabad időben "Szolgálunk és védünk!"
Előzmény: hév (277)
miniszter Creative Commons License 2002.10.06 0 0 278
Jók a fotók!
Néhány kérdés mint hozzánemértő:
Van ugye villanyfék és légfék - ha nagy hülyeségeket írok, elnézést, én egyáltalán nem értek ezekhez. Namármost az mitől függ, hogy mikor melyiket használja a vezető?
hév Creative Commons License 2002.10.05 0 0 277
Aha!

Szóval James Bond módjára lehallgatod a HÉV vonalakat!

Ha már a rádió a téma: Nemrég kaptunk új rádiókat.Tök kár volt,mert Tl után ezeket is ki lehet kapcsolni,mert sercegésen kivűl mást nem hallani.
Lehet,hogy még nem jöttek rá arra,hogy nem a rádió a sz@r hanem a vételi lehetőségek.
A Rv vonal rádióinak az átjátszó adója a VITUKI tetején van Csepelen.Onnan pedig Rv igencsak 40 km.

Előzmény: gGAbesz (276)
gGAbesz Creative Commons License 2002.10.05 0 0 276
Igazad van! csakhogy az a rádió a szerelvény tartozéka, így hiányát, valamint hibáját azonnal jelenteni kell a Dp-nek. Különben az egykori Rv 219-es készülék a kocsimban pihen üzemképesen.

Más.
Ma és holnap egész nap Gl-Md mindkét vg-on vgzár van. 4 db busz pótol itt. 17:00-tól ma Md-n rendelek.

Előzmény: hév (272)
hév Creative Commons License 2002.10.05 0 0 275
Ezzel csak azt akartam mondani,hogy aki akarja az nézzen be a képtáramba.

ITT TALÁLOD!

hév Creative Commons License 2002.10.05 0 0 274
Na,ezt elb@sztam.Mepróbálom megint.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

hév Creative Commons License 2002.10.05 0 0 273
< IMG SRC="http://kep.tar.hu/hev_fotok/thumbnails/pic1358876.jpg">
hév Creative Commons License 2002.10.04 0 0 272
Pedig az utasitás előirja,hogy rádiónak kell a vonaton lenni.Sőt ok nélkül ki sem szabad kapcsolni :)

Bazsi: Ha láttam volna,hogy ki volt,akkir ott rugtam volna p*cs@n ahol van.

Előzmény: gGAbesz (271)
gGAbesz Creative Commons License 2002.10.04 0 0 271
Kisebb értékűt keress! Mivel ha kiteszed, vagy az 1-es, vagy a 2-esa számot szedik le, azért, hogy HÉV kompatibilis legyen. A járműlap max a fanatikus vasútbarát kollégáknak a gyüjteményébe kell. Addíg míg a lakatosok is úgy néznek ki mint valami csövi, addig senki nem nézi, ki matat a fülkénél.

De lehet az is, hogy a VBCS volt, tekintve mindkettő eseményt tiltja az utasítás. Így akarták neked megtanítani...

Én már hallotam, hogy csináltak ilyet!

Előzmény: hév (269)
Bazsi75 Creative Commons License 2002.10.04 0 0 270
Sziasztok!

Erre utólag csak annyit lehet hozzáfűzni: E.1.
És a bunkót meg jól el kell verni, mert valszeg nem ez lesz az utolsó.

hév Creative Commons License 2002.10.04 0 0 269
Majd éjjel kicserélem a jelzéseket.
Aztán ők mennek majd 30-al,mi meg majd 120-al fogunk repeszteni.

Tegnap valami -elnézést a kifejezésért-büdös gyökér Vágóhdon kilopta a vezetőállásból,ablakon kersztül a kis rádiómat.
Jó,én voltam a hülye miért hagytam lehúzva az ablakot.Nem is miért hagytam az ablaknál a cuccom.
Ami érdekes hétköznap délelött senkinek nem tünik fel,hogy valaki ott turkál ahol nem kéne.
Ennyi erővel elvihette volna a háti táskámat is meg a járműlapot.(Mondjuk nem bánom azt viheti)
Szóval ilyen emberek vannak.

Előzmény: gGAbesz (268)
gGAbesz Creative Commons License 2002.10.04 0 0 268
Lopjál neki egy 20-as lassújelet oda, és mindjárt te leszel a nyerő!!!
Előzmény: hév (266)
gGAbesz Creative Commons License 2002.10.04 0 0 267
Csak gyakoroltuk z utasítás ritkán használt pontjait...
A helyszín, az esemény, a járművezető ugyanaz mint 2 évvel ezelőtt.
Előzmény: division by zero (263)
hév Creative Commons License 2002.10.04 0 0 266
Úgy is jó!

Nálunk készülődnek az új fordák.
A változás annyi lesz,hogy a Kz fordák mexünnek.
Erre azért van szükség,hogy a rezsi vonatok véleg leálljanak.
Ugyanis most a Kz fordásoknak az Uh és az Rv-sek hordják be a vonatokat.

Tegnap Beöthy u és Timót u. között a MÁV vagányokon egy személyvonat akart versenyezni velem.Ő nyert!
Szenvedek ott 30 km/h-val alattam 100 tonnával ez meg fogja magát az ő 250-300 tonnájával és egy laza mozdulattal elhúz mellőlem.
Hát igencsak pironkodttam :)

Előzmény: gGAbesz (265)
gGAbesz Creative Commons License 2002.10.04 0 0 265
Én kezem nincs benne... Max mailben mondom el.
Előzmény: hév (264)
hév Creative Commons License 2002.10.03 0 0 264
De jó is lenne.De ebben az évben már szabiról szó sem lehet.
Na,mesélj mit csináltatok má'megint?
division by zero Creative Commons License 2002.10.03 0 0 263
Mi történt?
Előzmény: gGAbesz (262)
gGAbesz Creative Commons License 2002.10.03 0 0 262
Mindenki szabin van? Vigyázzatok a váltókra! Volt egy kis esmény Ct-n...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!