A kérdés nem hülyeség.
Tulajdonképpen a járművezető szive joga,hogy mikor melyik féket használja,de viszont minden vonalon van kötelező légfékes megálló,ahol légfékkel kell megállni.(Csepelen például Szabadkikötő)
Általában a villanyféket használjuk.
Viszont a légfék elsőbbséget élvez a villanyfékkel szemben.
A két féket együtt nem lehet használni.
Ha villanyfékezés közben légfékezni kezdesz,akkor a villanyfék felold és utána kezd el fékezni a vonat.
Villanyfékezni csak akkor lehet,ha a fékhengerben a levegőnyomás 0,2bar-nál kisebb.
Egyébként a pótkocsi vollanyfékezésnél is levegősen fékeződik.
Ja,még annyit,hogy a villany és légféken kivűl még van rugóerőtárolós fék is.(Rögzitőfék)
Jók a fotók!
Néhány kérdés mint hozzánemértő:
Van ugye villanyfék és légfék - ha nagy hülyeségeket írok, elnézést, én egyáltalán nem értek ezekhez. Namármost az mitől függ, hogy mikor melyiket használja a vezető?
Szóval James Bond módjára lehallgatod a HÉV vonalakat!
Ha már a rádió a téma: Nemrég kaptunk új rádiókat.Tök kár volt,mert Tl után ezeket is ki lehet kapcsolni,mert sercegésen kivűl mást nem hallani.
Lehet,hogy még nem jöttek rá arra,hogy nem a rádió a sz@r hanem a vételi lehetőségek.
A Rv vonal rádióinak az átjátszó adója a VITUKI tetején van Csepelen.Onnan pedig Rv igencsak 40 km.
Igazad van! csakhogy az a rádió a szerelvény tartozéka, így hiányát, valamint hibáját azonnal jelenteni kell a Dp-nek. Különben az egykori Rv 219-es készülék a kocsimban pihen üzemképesen.
Más.
Ma és holnap egész nap Gl-Md mindkét vg-on vgzár van. 4 db busz pótol itt. 17:00-tól ma Md-n rendelek.
Kisebb értékűt keress! Mivel ha kiteszed, vagy az 1-es, vagy a 2-esa számot szedik le, azért, hogy HÉV kompatibilis legyen. A járműlap max a fanatikus vasútbarát kollégáknak a gyüjteményébe kell. Addíg míg a lakatosok is úgy néznek ki mint valami csövi, addig senki nem nézi, ki matat a fülkénél.
De lehet az is, hogy a VBCS volt, tekintve mindkettő eseményt tiltja az utasítás. Így akarták neked megtanítani...
Majd éjjel kicserélem a jelzéseket.
Aztán ők mennek majd 30-al,mi meg majd 120-al fogunk repeszteni.
Tegnap valami -elnézést a kifejezésért-büdös gyökér Vágóhdon kilopta a vezetőállásból,ablakon kersztül a kis rádiómat.
Jó,én voltam a hülye miért hagytam lehúzva az ablakot.Nem is miért hagytam az ablaknál a cuccom.
Ami érdekes hétköznap délelött senkinek nem tünik fel,hogy valaki ott turkál ahol nem kéne.
Ennyi erővel elvihette volna a háti táskámat is meg a járműlapot.(Mondjuk nem bánom azt viheti)
Szóval ilyen emberek vannak.
Nálunk készülődnek az új fordák.
A változás annyi lesz,hogy a Kz fordák mexünnek.
Erre azért van szükség,hogy a rezsi vonatok véleg leálljanak.
Ugyanis most a Kz fordásoknak az Uh és az Rv-sek hordják be a vonatokat.
Tegnap Beöthy u és Timót u. között a MÁV vagányokon egy személyvonat akart versenyezni velem.Ő nyert!
Szenvedek ott 30 km/h-val alattam 100 tonnával ez meg fogja magát az ő 250-300 tonnájával és egy laza mozdulattal elhúz mellőlem.
Hát igencsak pironkodttam :)
Van itten valami dokumentáció a csepeli HÉV vonalom is működö Alcatel 6131 LockTrac (ELEKTRA) tipusú bizber-ről.Na persze angolúl:http://www6qa.alcatel.com/tas/main_line/reference_lists/elektra.htm
Igaz, hogy sokan már a végállomáson felszállnak. De: akik ott szállnak fel, azok nagy többsége az 52, 59A, 152, 159 járatokkal, valamint a Volánbusz járataival érkezik, és simán fel tudna szállni a Szent Imre téren is. Csak itt könnyebben talál ülőhelyet.
A Plaza előtt, a fent felsorolt buszok Szent Imre tér irányú megállójában meg tudna állni a hévpótló, esetleg 2-3 perces tartózkodásra is lenne lehetőség, de hosszabb félreállásra nem.
"Menjél ki Szent Imre térre a buszhoz majd rájösz. Kb 6-7 busz pörög és 3 pihen. Jó kényelmesen csinálják."
Ja-ja.Nagyon lazák a srácok.Én ma délben 10 percet vártam rá.(menetrend szerint 5 percenként jár)
"az utasszámlálási adatok szerint az utasok nagyrésze átszáll vagy át tud szállni valamelyik buszra"
Az az igazság,hogy ez sem igaz ebben a formában.
Ha megnézed hétköznap reggel 6-8 üra közt a csepeli HÉV-et,akkor azt láthatod,hogy a vonat már Csepelen megtelik,de annyira,hogy KS-nél a felszállás már egy izgi mutatvány.
Ez persze csak az első 3 kocsira igaz,mert a többség ide száll.(mintha csak elől lenne ajtó)
Az is hozzátartozik,hogy a legtöbb vidékről bejáró (Tököl,Szigethalom,stb...)is Csepelen száll át a HÉV-re.
(Na ez még egy érdekes jelenet: Csepel vá.,sehol senki pang az állomás.Hangosbemondó megszólal,inditásjelző kapcs.Na,ebbe a másodpercbe beesik a volán és vagy 20 ember kezd rohanni az induló vonathoz.)
Mondjuk Boráros és Vágóhid ugyan ez.
Imre térnél nem megy be a buszvégállomásra, tovább a Kossuth L utcán, Szent István útnál jobbra a Plaza elött a vá. Utána jobbra II. Rákóczi F úton a Szent Imre térig. Ilyen egyszerű lenne. Mert hiába van Csepelen ezer busz párhuzamosan, vasárnap mindegyik K@rva ritkán jár.
Reggel sétálok Csepelre melózni, és Szent I. tér és Ks között robogott el mellettem a 38/A. A dologban a legszebb az volt, hogy menetrend szerint 6:24-kor indul a buszvégállomásról és amikor elment mellettem az óra 6:22 mutatott. Ennyit a területirányításról.
Mint a GYV-n. A régieket leépíti, az újakat átszervezi, mindjárt olcsóbb lesz a leves. Ha pedig nem jön be, (mint a GYV-n) angolosan veszi kalapját és távozik.
A Cl-i vonal csúcskeresztmetszete -úgy tanították- a Szentimre tér. Innen az okosok és az utasszámlálási adatok szerint az utasok nagyrésze átszáll vagy át tud szállni valamelyik buszra, ebböl kiindulva tehát így elég kapacitást mutatnak a HÉV-vel párhuzamosan menő autóbuszvonalak. Max besürítik ezeket, de ezzel azok is jóljárnak, akik nem a HÉV-vel párhuzamos szakaszra mennek. A teljes pótlás ellen szól az is, hogy nem egészséges az se, ha a buszok a HÉV állomásig "vonatoznak", ezzel feltartják egymást és a közlekedés más résztvevőit is.
Azért kiváncsi lennék egy Cl-i szakértő véleményére is...