>Sosem értettem,hogy miért nem lehet a pótló buszokat a HÉV teljes vonalán járatni Pedig egyszerű: ahoz kellene két többlet kocsi, járművezetővel. Az pedig pénzbe kerül.
Holnap az utolshow vonat 13.10-kor indúl Cl-ről és 13.30-kor Brt-ről.
Felsővezeték szerelés+útátjárók felujitása.
A schörlinget asszem szerdán láttam üzemzárás után.
A HÉV pótló szokás szerint csak Boráros és Szent Imre tér között jár majd.
(Sosem értettem,hogy miért nem lehet a pótló buszokat a HÉV teljes vonalán járatni)
Na pont ezért mondtam, hogy megáll itt a sebes. Úgy is megfogná a térközjelző.
Márton már jóideje térköz.
Vezetőváltásról csak üe. szintig tudok. Minden bokor mögött +1 kukkoló lett.
Van még vonatjelentőőr,de nem a nap 24 órájában.
Az Uh felől jövő vonatokat általában megszokta fogni ez jelző.A másik irányba mindig megjön a visszjel időben.
Sőt,ma már Sz.sz.márton-Sz.újfalu sem állomás,hanem megállóhely(pontosabban forg.kitérő)
Az itteni jelzőkből egyet meghagytak térközjelzőnek.
gGAbesz,te mit tudsz a HÉV üzemigazgatóság élén történő vezetőváltásokról?
Hallottam egy-két érdekes dolgot.
Ezek szép nagy fájméretek lennének. Természetesen, ha akarnám menne. De egyszerűbb, ha a RailSim topikon Comtom főnöködtől elkéred a zöld Danka könyvet, neki (is) megvan.
Tud nekem valaki olyan jellegrajzot küldeni, adni, szkennelni, stb. amin az MX család tagjai vannak, és a rajzon méretek is vannak? A Zusi-hoz csináltam MX-eket, de a magassága hibádzik. És ha már újra hozzányúlok, akkor szeretném minél pontosabbra...
3 nap kihagyással újra itt.Kissé összegyültek a kérdések,de gGAbesz jól elmagyarázott egy-két dolgot.
Úgyhogy akkor Mázlis kérdéseit boncolgassuk egy kicsit:
"Miért nőtt meg a menetidő kb 15 perccel ezen idő alatt?"
Azt kell mondjam,hogy ez a pálya minőségére vezethető vissza.Látnád,hogy Gyártelep és Tököl közt milyen görbék a sinszálak.Sajna a teljes vonal rekonstrukcióra milliárdokat kellene költeni.(A csepeli HÉV teljes felujitása 99'ben 2 milliárd pénz volt.Ez 7 km-es vonal.A ráckevei vonal 40 km)
"Minek van a sebesvonat?"
A sebes vonat ma már csak olyan gúnyos megjegyzésként használandó.
Arra utal,hogy csak a fontosabb állomásokon áll meg.(Hogy a Hősök terén miért all meg az rejtély a számomra is.)
"Miért csak 3/4 óránként jár a HÉV??"
Hétköznap általában 15-20 percenként indulnak vonatok Kz-ről(Vágóhid)Uh-ra ,Tl-re,Rv-re.
(Uh=Dunaharaszti;Tl=Tököl;Rv=Ráckeve)
A Tl-Rv szakaszon pedig elég a 3/4-1 órás követési idő.Elég gyér a forgalom a szakaszon.
"Mit?l van az, hogy télen néha kánikulai meleg van a kocsikban, van amikor meg oda lehet fagyni az ülésekhez. (Sajna ez utóbbi kicsit többször fordul el? :(() "
Ez azért van,mert sajna nem minden szerelvényen müködnek a fűtőtestek.
Éppen tegnap délután jártam úgy,hogy beszereltem a vonatot Ráckevén,belőttem a kályhát,de semmi.
Az utastérben tök kellemes volt az idő én meg majd aranyeret kaptam a helyemen.
Bár utastérben fűtést kapcsolni csak akkor lehet ha az állomáson erre figyelmeztető tábla ki van rakva.
(Kék négyzet alakú tábla benne 1-es,2-es vagy egy 3-as szám.)
A szám a fűtés fokozatot jelenti.
Remélem nagyjából elégedett vagy a válaszokkal,ha van még kérdés ide irj!!!
A MÁV-ot ne keverjük ide, ott más lehet a probléma. Amit írtam, azt a városi tömegközlekedésre értettem. A MÁV-ot az állam tartja fenn, viszont a városok tömegközlekedésének majdnem az összes költségei a helyi önkormányzatokat terhelik. Namármost, mint tudjuk, a városi önkormányzatok nincsenek túl jól eleresztve pénzzel, tehát ebből adódóan keveset tudnak a tömegközlekedésre fordítani. Nemhogy a fejlesztésre, de még a puszta fenntartásra sem jut elegendő forrás.
Az eltérő üzemvitel oka: kissebb megállótávolságok mint a MÁV szabványok, kissebb tengelyterhelés, kissebb sugarú ívek a sűrűbb vonatforgalom a jellemzőek a HÉV-re. Ezért nem is tudott a MÁV-hoz betagozódni annak idején.
Látom, sikerült megragandod a dolog lényegét :-)))
Ez kb. úgy hangzott, mint amikor a Guláys (holt komolyan!) azt írta, hogy azért nem lehet összekötn ia HÉV-et és a metrót, mert a metró alsó-, mígy a HÉV felősvezetékes...
Nekem erről tájékoztató matricám is van, hála Szilasliget HÉV-néniének.
IST: A vonatokon MÁV festés van, és a kocsik között lehet menekülni a kaller elől (kivéve: BZ), a HÉV-en BKV (Rt.) matrica van, és a kocsik között csak közvetett átjárási lehetőség van.
Nem a jegyek olcsóságával van baj. A jegyek nem olcsók, az itteni árakhoz/bérekhez képest. A baj ott van, hogy a tömegközlekedést szinte semennyire nem támogatja az állam. Ez más országokban példátlan. Sehol nem várják el a tömegközlekedéstől hogy önfenntartó legyen, hisz az lehetetlenség lenne. A polgár elvileg azért fizet adót, hogy azt az állambácsi visszaforgassa olyan közhasznú dolgokra, mint például a közlekedés. De Magyarországon sajnos nem ez történik.
És ennek mi az oka?
Gondolom forráshiány és/vagy hatékonytalan működés.
Források lehetnek:
-jegybevétel
-állami árkiegészítések
-helyi önkormányzat (főváros) támogatása
-hitelek.
Van itt valaki, aki ennek a gazdasági oldalát ismeri?
Szerintem a jegyek viszonylag olcsók, összevetve külföldi városokkal.
Egy észrevétel: kevered a menetidőt a követési idővel.
A kérdésre válaszolva: a züllés nem csak a ráckevei HÉV-re jellemző, hanem az egész magyar tömegközlekedésre, különös tekintettel a BKV-ra, sajnos.
Bár nem vagyok Héves, annyiban mindenképpen kapcsolódik hozzám, hogy immáron 10 éve utazok vele! Ráckeve.Bp. viszonylatban! Ezen id? alatt kb végigkísértem a fejl?déseket (vagy inkább leépüléseket), kalauzváltásokat, stb.
Kérdéseim a következ?ek lennének:
Miért n?tt meg a menetid? kb 15 perccel ezen id? alatt? Minek van a sebesvonat megjegyzés, ha csak kb. 10 perccel ér be korábban? Szvsz H?sök terét?l teljesen feleslegesen áll meg a sebes, mivel ott már buszok is közlekednek. Ergo kissé gyorsabb lehetne.
Miért csak 3/4 óránként jár a HÉV?? Anno még fél óra volt a menetid? és úgy is tele kocsikkal ment. El lehet képzelni, hogy most mi van :(( (Kissé irigykedek a Szentendreire, merthogy ott asszem 20 percenként rohangál)
Mit?l van az, hogy télen néha kánikulai meleg van a kocsikban, van amikor meg oda lehet fagyni az ülésekhez. (Sajna ez utóbbi kicsit többször fordul el? :(()
"Lehet, hogy nagyon amatőr kérdés, de miért különböztetik meg a hév-et a vasúttól? Illetve miért alakult ki, hogy hév legyen szentendrére pl és ne normális vasútvonal, esetleg villamos?"
Ha jól tudom, mint BHÉV hasonlóan az ország más HÉV vonalaihoz, a XIX. században a Helyiérdekű vasutak építéséről szóló törvény alapján épült. Az tulajdonos azonban ez esetben az egyik fővárosi közlekedési cég volt, a Budapesti Közúti Vaspályatársaság volt (BKVT), mely városi lóvasút, majd később villamosvonalakat üzemeltetetett. A város történeti fejlődése során nem igazán kerültek a BHÉV vonalak komoly kapcsolatba a MÁV-val, melynek talán az volt az oka, hogy a vidéki vicinálisoktól eltérően sokkal nagyobb forgalmuk volt. Így nem véletlen, hogy hamarosan a legtöbb vonalukon második vágány épült, illetve villamosítottak. A MÁV-hoz került HÉV vonalak többségén ez nem történt meg (villamosításra egyedül a Vác-Veresegyházi HÉV-en volt példa), a legtöbb helyen az utasforgalom nem közelíthette meg azt a szintet, mint a BHÉV-en. Nem mellesleg a MÁV még ma sem képes igazán elővárosi forgalmat lebonyolítani, a városi tömegközlekedési hálózatra nem volt képes beilleszkedni.
Megjegyzendő, hogy 1950 után erre lett volna lehetőség, mert a egészen 1958-ig a BHÉV a MÁV részeként üzemelt (kivéve a budafoki vonalcsoportot). Mégis, ezután leválasztották a vonalakat újra a MÁV-ról.
Kérdés persze, hogy ekkor miért nem tagozódott be a városi villamos hálózatba (mint ahogy ez megtörtént Miskolcon a Diósgyőri HÉV-vel, vagy a BLVV-vel (lőrinci HÉV - ma 50-es és 42-es villamos). Ez sem volt magától értetődő, mivel nem egy BHÉV vonalon folyt valaha villamosforgalom: a budafoki vonal mellett a VÁgóhíd és Pesterzsébet, valamint rövid ideig a Gödöllői vonalon a Keleti pu. és Rákospalota között volt erre példa. Mégis az utasforgalom nagysága és a nagyobb távolságok miatt a HÉV mindig is a villamosoknál nagyobb szerelvényegységeket használt, valamint a növekvő forgalom és a teherszállítások miatt a villamosvasutakon kevésbé szokásos jelző- és biztosítóberendezéseket telepített.
BVE-vel kapcsolatos kérdésekről a fenti linken! :-)
HÉV-re visszatérve:
Lehet, hogy nagyon amatőr kérdés, de miért különböztetik meg a hév-et a vasúttól? Illetve miért alakult ki, hogy hév legyen szentendrére pl és ne normális vasútvonal, esetleg villamos?
Cl-Brt között 22.-én Vasárnap illetve 28.-án 13.30-tól 29.-én üzemzárásig vágányzár.(Az utastájékoztató berendezés reggeltől estig szajkozza)
Valszeg még mindig a felsővezeték tartó oszlopait cserélik.
Mellesleg nem árt,mert Boráros váltókörzetében a feszültség folyamatosan ingadozik.Hol 900V,hol 1200V-ot mutat a voltmérő.