Ugyanis a Pestszenterzsébeti állomáson az Állj-jelző helyett a vonat a felvételi épületen túl áll meg, arról már nem beszélve, hogy bemondják, Vágóhídig közlekedő vonat érkezik a 4.vágányra...ehhez képest bejárt az elsőre...(Julius 28.vasárnap 11:06)
Igen, ismerem Malmost is, bár nem annyira. de az biztos, hogy nem olyan, mint az én ex főnököm. De nem akarok írni semmi roszat róla, mert nincs értelme. Már nem a főnököm, és azt csinál, amit akar, nem érdekel:)
Helló mindenkinek!
Örülök,hogy ha már én nem tudok minden nap itt lenni,legalább ti itt vagytok.
Tytalus ex-kolleg a szivemből beszél,amikor a pénzt hozta fel oknak,amiért kilépett,arról már nem is beszélve,hogy állitólag a Sándor Pistával nem lehetett jóban lenni.
A mi főnökünk (Malmos László) egy tök yo fej manus csak az a baj,hogy fogalma sincs arrol,hogy a helyettesei játszák a kiskirályt a háta mögött.
Apropó,Szentendre.
A vágányzár első napján jöttem le a 29-es busszal a Kolosy térre.Arra gondoltam innen be megyek a Batyira HÉV-vel,de csak gondoltam.A megállóban szembesültem a véres valósággal miszerint nem jár a HÉV.
(Ami a HÉV pótlón van,az eszméletlen.)
FOMA: A sok jelző a dunahid elött a pályaiv miatt van.200 méterről a jelzőre való folyamatos rálátás nem biztositott.
A legdurvább vonalszakasz ilyen szempontból aGödöllői. Mogyoród után Gödölő irányába olyan szakaszok vannak, hogy biztos nem lesz veseköve annak aki ott utazik. Ezen a vonalon csinálják azt, hogy csak toldoznak-foltoznak, ahol már épp széthullana a szerelvény, vagy kidőlne a sín, oda tesznek egy sebesség korlátozást, aztán 20-40 méterenként javítgatnak a pályán. Uoljára Kerepesnél ügyködtek valamit.
Ilyen szempontból talán a Csepeli van leginkább rendben.
Még valami: biztos emlékszel, az Árpád-híd és Filatorigát között a legutóbbi felújításnál sikeredett betenni egy éles kanyart az Árpád híd felé vezető részen. Ez mi volt?
nem fog változni a menetidő. Marad 38 perc.
Régen fa talpfák voltak. Ma már beton. Ahol most fa talpfák vannak, azok is le lesznek cserélve, ha vágyányfelújítás van.
Minden vonalon van egy olyan forda szám, ami alapján a beosztás készül, ami az utolsó, és az első járatot istartalmazza. Ennek azonos a járművezetője.
Pl. Csepelen eddig az egyik éjszakás forda vezére a Borároson aludt a szerelvényen, és kezdett reggel. Asszem augusztus közepétől kell rezsijáratban (üresen) visszamenni Csepelre aludni.
Azért a járműveken is sok múlik! Szerintem ezek az NDK szerelvények sokkal rosszabbul türik a pályahibákat, mint a régi MVIII,PXV kocsik. Igaz ezeket már csak nosztagiában lehet kipróbálni néha, de igen észrevehető és meglepő a különbség, hogy a régi szerelvény sokkal kevésbé ugrál a ugyanazon a szar pályán mint a mostaniak.
1988-89-ben még utaztam a ráckevei vonalon menetrendszerinti MVIII+PXV szerelvénnyel is. Kár hogy nem maradt meg belőlük egy tiszteséges szerelvényre való :-(((
Miniszter, egyértelműen a pálya állapota a ludas. Nagyon rosz állapotban van a pálya. Rengeteg a vízzsák, a kisebb-nagyobb sínhiba. Éppen ezért újítják mostanába szinte minden nyáron.
Én naponta használom a szentendrei hévet és hát tényleg minden viszonylag OK lenne: sűrűség, járművek belső állapota, de hát a "menetminőség" tényleg katasztrófa: ráz nagyon, ez miért van: sín vagy járműprobléma áll a háttérben?
Más:
Régebben volt olyan, hogy este elmentem modjuk 22-felé és kora reggel (kb. 4.30) jöttem haza ugyanazzal a vezetővel, akivel este. Akkor egész éjjel, amikor nem járt a hév, "ügyeletben" volt vagy esetleg ilyen volt a beosztás hogy késő estére kora reggel következett?
Nos, több oka is volt, hogy kiléptem. Egyfelől a pénz játszott közre, másfelől meg a T. Üzemvezető úrral ( Sándor Pistike) is fasírtban voltam. Nem olyan volt, mint mikor kezdtem. Akkor még szerettem bejárni, lazább volt sokkal, nyugisabb.
Hogy miért? Nem is tudom. Talán azért, mert közel volt. Meg a kíváncsiság is bennem volt, milyen lehet egy ilyen nagy monstrumot vezetni.
Minden bizonnyal változni fog. Bár az Árpád-hídnál, ahol most cserélnek, ott nem olyan lényeges. Kint volt a 40-es tábla, de mivel a megállóba halad be, úgy sem megy ott már 40-eel. Azért cserélik a pályát, mert tényleg baromi nagy vízzsákok voltak. Ha esett egy kis eső, baromi nagyokat dobott a járgányon.
Milyen szakszavakra emlékszem:)) Mondjuk csak fél éve léptem ki:)
No, annyira nem vagyok HÉV mániás, bár egy kicsit a vezetése hiányzik. Ugyan is a Szentendrein voltam járművezető, amíg ki nem léptem. Szóval valamennyire van közöm a HÉV-hez.
Gondolom a rálátási problémák miatt, jó kis jobbos ív van ott, a végében pedig védöcsonka nélkül lesz a 2 vágányból egy, így elönyös a fedezöjelzö elött megállni, ha az vörös :-) Ha jól emlékszem, már egyszer volt ott egy baleset. Régen.
A múlt héten kimentem Ráckevére. Több, mint 10 éve nem járta arra, eléggé leromlott azóta a vasút. (Képek hétvégén.) Ami feltűnt, hogy visszafelké a Ráckevei-Duna előtt van egy előjelző, két ismétlő és egy főjelző, mindez kb. 200 méteren belül. Mire szolgál ez a sűrű telepítés?
Hát ritkábban netezek mint mondjuk Jülius 1 elött.
Csak arra sporolok,hogy kiköhögjem a 25000 ft-ot Chelloéknak.
A videót egy tárhelyre fogom felrakni.Annyira tuti volt a CD,hogy megkockáztattam azt irni,hogy nálam van.Nos a kollegám visszajön a szabiról a jövő héten a CD-vel együtt.
MINISZTER: A sifára gondolsz???
Menet közben egy pedált kell nyomva tartani.Átlag 15-20mp-nyi időközönként kigyullad a sifa lámpa,ilyenkor a pedált fel kell emelni,majd ismét lenyomni.Ha 3mp-en belűl a járművezető nem reagál,akkor elkezd csörömpölni a sifa csengő.Ha még ezután sem pedálozol,akkor azt a vonat úgy értékeli,hogy cselekvés képtelen vagy és magától vészfékezést hajt végre.
Újítják fel a hév vonalát Szentendre felé és erről nem ír ide senki?
Tegnap ott jöttem el, és a Filatorigátnál egy Csörgő (M41 21xx) állt a síneken. Kár, hogy visszafelé már sötét volt ahhoz, hogy lefotózzam...