Keresés

Részletes keresés

Plieur Creative Commons License 2020.10.27 0 0 27667

Hát igen is meg nem is:), kissé bonyolultabb az eset. A macsekok motorindításához volt még egy "kézi" módszer, egy Kübelwagen pörgette fel a lendkereket, a lendkerekes megoldás hidegben és hideg motornál volt használva.

Repgépnél gyártó, ország, időszak szerint változott az indítási módszer. Angoloknál inerciális indítás de nem kurbli hanem villanymotor pörgette fel, aztán a Koffmann indító töltényes módszer, oroszoknál a sürített levegős, szóval a kurbli szépen lassan kihalt a 40-es években. :)

Előzmény: Atis57 (27659)
Őszinte Ököl Creative Commons License 2020.10.27 0 0 27666

Az M3-ra igaz is ami írsz, hiszen az közepes harckocsi volt, ott drasztikusan át kellett volna építeni a járművet. De a Char B1 eleve nagyobb volt, ott azért jobban meg lehetett volna oldani.

Előzmény: jkoenig (27665)
jkoenig Creative Commons License 2020.10.27 0 0 27665

Nagyobb löveg a toronyba, emiatt nagyobb toronykoszorú kell, szélesebb test adott esetben nagyobb nehezebb torony.

A 2 löveg miatt plussz egy-két fő kezelő. Az M3 orosz csúfneve: " hat testvér sírja" elég beszédes, és a kisebb löveggel is túl magas volt.

 

Előzmény: Őszinte Ököl (27664)
Őszinte Ököl Creative Commons License 2020.10.27 0 0 27664

Rosszul fogalmaztam. Igen, nagyon minimálisan lehetett egy picit oldalra is fordítani a 75 mm-es löveget az M3-ban. A "mereven"-t úgy gondoltam, hogy nem forgatható toronyban van, hanem fixen a páncéltestben. Annyira rossz nem volt az M3, mindenképpen jobb volt, mint a több toronnyal rendelkező T-28, T-35, SMK vagy bármelyik hasonló típus. Mondjuk én az M3 és a Char B1 tankoknál, a nagyobb kaliberű löveget tettem volna a toronyba és a kisebbet a páncéltestbe.

Előzmény: jkoenig (27662)
Hehe164 Creative Commons License 2020.10.27 0 0 27663

Oldalirányzási lehetősége majdnem 0 volt, (7,5/7,5 fok) viszont függőleges stabilizátorral rendelkezett a löveg.

Előzmény: jkoenig (27662)
jkoenig Creative Commons License 2020.10.27 0 0 27662

Az M3- ban nem volt mereven beépítve a löveg a testben, korlátozottan lehetett oldalban és magasságban irányozni.

Ezzel együtt zsákutca volt, a valóság egész lényegretöröen mutatta meg mi a nyerő kombó: egy 3 fős torony, nagy torkolati sebességű löveggel: Pz3, Pz4, Tigris . Bármilyen más variáció csak másodhegedűs lehetett.

Előzmény: Őszinte Ököl (27660)
Hehe164 Creative Commons License 2020.10.27 0 0 27661

Az SMK a T35, a KV az SMK továbbfejlesztése...

Előzmény: Őszinte Ököl (27660)
Őszinte Ököl Creative Commons License 2020.10.27 0 0 27660

Igen, a T-35 -re és a T-28 -ra gondoltam, de akár a Vickers Independent-et is említhetném. Szerintem a T-100 és/vagy az SMK lehetett volna sikeres (vagy sikeresebb), ha a z egyik ágyút a harckocsi testébe építik be, mint az M3 Lee vagy a Char B1 esetében, és nem egy külön toronyba. Ugye az M3 Lee és a Char B1-ben a kisebbig ágyú volt a forgatható toronyban, és a nagyobbik ágyú mereven elöl a páncéltestben. Ha a T-100 és az SMK ugyanezt megcsinálta volna, csak fordítva, azaz a nagyobbik ágyú a toronyban, akkor biztos is, hogy sikeresebb lett volna, mint a többtornyos verzióban. 

Előzmény: Atis57 (27658)
Atis57 Creative Commons License 2020.10.26 0 0 27659

Szia!

 

A Maybach motor  kézzel is indul.

 

https://www.vezess.hu/vezetunk/2020/05/05/igy-inditottak-be-kezzel-a-tigris-tankok-23-literes-motorjat/

 

Akkoriban ez elterjedt volt ,mert a repülőmotorokat is igy inditották.

Előzmény: Plieur (27651)
Atis57 Creative Commons License 2020.10.26 0 0 27658

Szia!

 Ha erre a T 35 re gondolsz....

Azért a hagyományosabbak sikeresebbek lettek. KV 1 ,JS 1 

 

 

Előzmény: Őszinte Ököl (27657)
Őszinte Ököl Creative Commons License 2020.10.25 0 0 27657

 

Ezek a régi kéttornyosak. :) És akkor még voltak három és öt toronnyal rendelkezők is. Igazi szárazföldi csatahajó feeling. Kár, hogy nem működött egyik sem igazán.  

Hehe164 Creative Commons License 2020.10.25 0 0 27656

Lassacskán azért rájönnek a nyilvánvalóra...

Előzmény: Hiryu27 (27655)
Hiryu27 Creative Commons License 2020.10.25 0 0 27655
Hiryu27 Creative Commons License 2020.10.24 0 0 27654
Hiryu27 Creative Commons License 2020.10.24 0 0 27653
Hiryu27 Creative Commons License 2020.10.23 0 0 27652
Plieur Creative Commons License 2020.10.21 0 0 27651

 A CCCP kissé más volt mint a nyugati rendszer:). Németeknél ha jól emlékszem-maradva a hk-nál- csak egy állami gyár volt, a Nibelung műhely:) ahol szorgos  törpök kalapálták a páncélt:), ellenben oroszéknál egy fia magán sem volt:)

A Rusz-1 bistatikusról egy szót sem írtam:), de ha már feljött a téma, voilá:)

http://sam40.fr/avant-le-radar-la-detection-electromagnetique-a-la-francaise/#_ftnref17

 

A "barrage David" -nál érdemes megnézni az ábrákat:)

Előzmény: M.Zoli (27649)
Hehe164 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 27650

Szovjet oldalon a haditermelés viszonyai között az "ár" a mi fogalmaink szerint értelmezhetetlen.

Kizárólag termelési költség szerepel.

Az LL szállítások annyiban tükröződnek ebben, amennyiben csökkentik a termelési költséget.

Mivel ez soha sehol nem került külön nyilvántartásra, ezért pusztán a költségcsökkenésből lehet rá következtetni, de ez elég hm. csúszós terület. :-)

Előzmény: M.Zoli (27645)
M.Zoli Creative Commons License 2020.10.21 0 0 27649

Felhoztam nehany szempontot, ami mind hatassal lehetett az arra, es hoztam erre peldakat kulfoldrol, mert azokkal talalkoztam, es feltetelezem, hogy hasonlo elofordulhatott a Szu-ban is.

 

A RUS I-es felvetesedet nem ertem, eleve en irtam, hogy 42-nel korabbi volt, mert 41-ben mar rendszeresitve volt, es pl. Leningradnal mar rendszerbe foglalva alkalmaztak.

Előzmény: Plieur (27646)
Platon Creative Commons License 2020.10.21 0 0 27648

Jól mondod, már 1939 től rendszerben állt a RUS-1, 1940 től pedig a RUS-2.

 

https://www.radartutorial.eu/19.kartei/11.ancient/karte008.en.html

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/rus-2.htm

 

A Gneiss az repülőgép fedélzeti radar volt, 1942 től használták.

Előzmény: M.Zoli (27644)
Hehe164 Creative Commons License 2020.10.20 0 0 27647

Izé.

 

Az angolok miután rendszeresítették, szembesültek a használhatatlanságával.

(Egy fütyörészve közlekedő tejeskocsis kiütötte a rendszert például...)

Watson-Watt ezért kapott sürgős megbízást...

Előzmény: M.Zoli (27643)
Plieur Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27646

Adózási rendszert kihagytad:)

Inkább ne keverjük bele a németeket, ott a repgépipar és a hk gyártás is másképp számolt. Alap alsó középkategóriás Párdúcnak:)  emlegetik néha árként a 117500RM-ot, de ez az ágyú nélkül van, adjál még hozzá vagy 12 k RM-ot :)

Sehol sem leltem eddig említve hogy az oroszok beépítették volna az árba a LL anyagokat, ami gyanús az ügyben hogy amit emlegetnek mint árcsökkentő tényező az a technológia egységesítés és a munkaóra szám csökkentése, viszont nincs említve külön de erős a gyanú hogy az a pár kiugró ár a táblázatban az üzem építés/felszerszámozás/beindítás költségeit tartalmazza , kivetítve a gyártott mennyiségre. Tehát itt tulajdonképpen nem ár lenne hanem sima termelési költségek. Itt nincs olyan eset mint pld. a német állam megveszi a macsekot a Daimler-Benz-től vagy a Demag-tól:), akik azért szeretnének elérni egy csekély profitot is:)

( linket nem adok mert egyrészt úgysem olvasod el, másrészt meg ha el is olvasod kínai /észak -koreai/orosz  propagandának minősíted, lásd a RUSI esetet:):):))

Előzmény: M.Zoli (27645)
M.Zoli Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27645

Nagyaranyu darabar csokkenest lattam valahol a Ju88-al kapcsolatban. Belepett a nagyon nagy szeria faktor. Egyebbkent erdekesek ezek a kotott aras dolgok. Ugyebar a darabarban meg kell jelennie a fejlesztes, vagy/es licenc ara, gyartocsarnokok, gyartosorok megepitesenek, megvasarlasanak ara, munkaero kikepzesenek ara, anyagkoltseg, stb. Az odaig tiszta sor, hogy novekvo darabszammal, csokken a darabar. De itt jon be a kepbe, hogy sok orszag sok uzem megepiteset direktbe tamogatta, igy a termek darabaraban ez vagy tukrozodott, vagy nem. A Szu-nal aztan az is kerdes, hogy a LL- kereteben kapott szerszamgepek, radiok, nyersanyagok, felkesztermekek arat elszamoltak a gyarakkal, es igy azokat beepitettek a darabarba, vagy nem. Sejtesem szerint nem faradtak ilyen pusztan konyvelesi muvelettel. Ha tevednek, nyugodtan javitsatok ki.

Előzmény: Plieur (27629)
M.Zoli Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27644

41-ben Leningrad legvedelmeben volt radarr egyseg, ugyhogy korabbi lesz az. Ha nem tevedek.

Előzmény: Hiryu27 (27620)
M.Zoli Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27643

Legvedelmi fulelo vagy mi a magyar neve. Volt a magyar hadseregben is rendszeresitve, csehszlovakiaban detto, sot nekik volt egy komoly export csomagjuk a Szu-ba, legvedelmi lovegek, azok licencei is talan, loszer es fulelo berendezesek. Szerintem szinte minden komolyabb hadseregben alkalmaztak ezeket, amig a radar ki nem szoritotta. De Plieur irta, hogy modernebb megoldasok maig hasznalatban vannak.

Előzmény: Atis57 (27615)
Plieur Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27642

 A TT-26 lángszórós robi és TU-26 irányítóról van szó?

Valószínű hogy a belső átalakítások ára is bele volt számolva, plusz hogy érdekes módon a T-26-osnál évekig kínlódtak a 71-TK-1...3 rádiókkal, hangolás- hűtési- rezgés érzékenység gondok, ez a spanyol polgárháború idején derült ki. Tehát vagy a géphez kellett hozzányúlni, vagy az irányítási rendszert kellett strapabíróvá tenni.:)

 

Előzmény: Hiryu27 (27633)
Plieur Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27641

Az árképzésükről passz, ez azóta is témát ad a szakiknak, de az tény hogy ezek a gyárak ha kis mértékben, de eltérő tankokat gyártottak, ránézésre is meg lehetett különböztetni őket, másrészt ott a kérdés hogy mekkora szerződésekről volt szó, gyártás szervezési kérdések ( nem volt azonos a munkaóra/ tank ).

Előzmény: Atis57 (27631)
Plieur Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27640

Csak azt tudom javasolni hogy olvasd el, vannak ott egész hossz levezetések hogy mi mennyibe és miért került annyiba.

Az angol nyelvű biztos fent van valahol a neten.

Előzmény: Platon (27638)
Atis57 Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27639

Sziasztok!

 

 Akkor ezen pénzek tükrében a Moszkvai Pátriárka 1943-44 s felajánlása -egy harckocsi ezredet ajándékoznak a Honvédő Háború segitésére.-- kb 3 millió rubel?

Persze a 46 püspök és a 3 főpap szabadult az átnevelő táborokból.S megnyilt egy egyházi szeminárium is, +a  Moszk­vai Pat­ri­ar­chá­tus Lapja is kiadásra kerülhetet.

 

Vajon Sztálin vagy Szergij pátriárka kötött jobb üzletet ?

Előzmény: Platon (27638)
Platon Creative Commons License 2020.10.19 0 0 27638

Ez biztosan nem jó.

 

Persze lehet hogy valaki bekiabált 80 kopeket, de hogy a harmincas években is már 1 rubel felett volt egy kiló kenyér az biztos. Innentől a 80 kopekes havi bér az vagy közröhej nyugati propaganda, vagy csak túlzott az illető. Esetleg napi bérről volt szó ÉS túlzott kicsit.

 

Amúgy a Harmincas évek közepén a második 5 éves tervhez kapcsolódóan megduplázódott reálértékben a gyári munkások fizetése. Persze úgy sem volt sok. A Sztahanovisták mondjuk jól kerestek. 

 

 

 

Előzmény: Plieur (27635)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!