Illetve az 1.2 16V is szinte ugyanez a motor, az arra vonatkozó nyomatékokkal nem nagyon lőhetsz mellé.
Megnézem majd ePerben a hűtőt, hogy mi a különbség. Szerintem az 1.2 motorok hűtője is eléggé túl van méretezve, pl. az 1.6 16V hűtője a Multiplában kisebb... és nincs melegedési baja annak se.
Tisztelt fórumozók! Elnézést kérek, hogy kívülállóként írok. Van ugyanis két darab, felesleges ülésem. Állítólag Fiat Unóba való. Sajnos az a topik jelenleg nem él. Ezért itt is felajánlom az üléseket: használhatók, apróbb hibával. Eger környékiek érdeklődését várom (nem vagyok gyakorlott ilyen nagy tárgyak postázásában).
Én már kérdeztem itt dolgokat tőletek, nekem 1.4 van.
Most hűtőt keresek hozzá: a Bárdinál nincs egyáltalán, a Lángnál 1 db összesen (magyar és külső raktárban is). Máshol van, de az elfogadható minőség már közel 40e. postázva. A ritka motorváltozat felára.
Ja és nincs az 1.4 motoros Punto Haynes könyvbe...vagy csak én nem találom.
Itt kérnék segítséget: 2004, 1.4 95 LE Punto 2B meghúzási nyomaték értékeke kellenének. A legsürgősebben a szívótorok érdekelne....műanyag és jó lenne a gyári értékkel meghúzni. Az 1.2 8V és 1.2 16V között nagyon sok a különbség (27 Nm-15 Nm)
Urak! Ne hozzátok már ki belőlem a gonoszt! :) Rohadtul nem a kinézete dönt nálam! Pl a grande maseratis orra, tényleg jól mutat.....egy Maserati-n! Legyen MEGBÍZHATÓ!!!, épségben, javítatlan rövid doboza, világos színben. Sötétkék, sötétzöld, vagy fekete, kizárva. Legyen kényelmes, szabad mozgása a lábamnak. Ketten férjünk el egymás mellett kényelmesen. Kis fogyasztás!!!
Kevés hülye extrával felszerelve, tudom ez lehetetlen kívánság manapság.....
És ami még számít. Előkerestem a cetlimet, amire skicceltem a kg/Le arányokat. És ez érdekes ám, mert nagyon durván, ennyi a gyorsulásuk 100-ra :)
Íme; EVO 1.2 8V 17 kg/Le 1.4 8V Racing 14,3 PUNTO 1.2 8V 15,8 1.4 16V 10 EVO 1.4 Mair 10,9 GRANDE 1.4 16V Dynamic 10,7
off JAZZ 1.4 11,7
Nálam ez is beszámít(ana), a vezetési élménybe!
És mivel a MAIR-t túlbonyolítottnak tartom, a Grande kényelmetlen nekem, már csak egy maradt, amelyiket nem kell noszogatni. Hát ezért keresek sima, 1,4-es 16V Punto-t, 2005 utánit. Persze hogy vannak ezeknél jobbak, de nekem ez is nagyon megtenné. Sajnos, most maradtam le egy 2004-es 71000km-esről...
Kár, mert igen szép, elegáns, időtálló dizájnú autó - mondhatni a kategóriájának egyik legelegánsabbja, amit valaha gyártottak. Persze, a Brava se csúnya - pláne feketében.
Egy nap képzeld mire megyek le a parkolóba: az én Puntóm balján egy fekete Grande, a jobbján egy szintén fekete Brava.
Na akkor láttam a különbséget, amikor így egymás mellett állt 3, fekete, kis-kategóriás Fiat.
Meg kell mondjam böcsülettel, hogy az én (egyébként nem csúnya) 2-es Puntóm - egy kis ázott verébnek nézett ki a Grande és a Brava mellett.
Jószándékod, kétségtelen, de én nem szubjektív dolgok után érdeklődnék....
Grande örökre kizárva, mert pl. megszokhatatlan számomra a buzi "A" oszlopa, de hogy objektív is legyek a jobbtérdemet, kikezdi a középkonzol sarka!
Az evonál már rájöttek és beljebb tették a három gombot, de ott meg a motorok lagymatagok, amelyik meg nem, az túl van bonyolítva. És még mindig ott van az a csodálatos "A" oszlopos panoráma.
A megszokás nagy úr ám! Évtizedek alatt megtapasztalt dolgokat sem akarok elölről kezdeni.
Nekem a PII...P2...P2a.... P3 kasztnija, fékje, kanyarstabilitása....nagyon bevált!
Szeretem az egyszerű dolgokat.
Nekem nem kell esőszenzor, nem kell elektromos tükör, amit amikor megveszed a vasat, egyszer beállítod és kész (persze ha fűthető az jó dolog), nem kell ESP, mert arra nekem elég a kormány is :) , és még sorolhatnám, de nem akarok maradinak tünni, sem vitákat gerjeszteni!
Jelszó, az egyszerűség, és a keresett 1.4 -es 16V-szívó a 95 lóval, az egy nagyon jó motor, ebből a szempontból is. Hozzá a 950kg-os doboz, meg egyenesen ideális! :)
Sajnos, itthon nehéz kifogni egy tökéletes fiatalabbat.
Semmi baj, nem kell mindenkinek ezeket elfogadnia. Tiszteletben tartom, hogy félsz ezektől.
Ez is csak olyan dolog, ami - a saját autóm miatt - engem érdekel, amúgy is érdekel mibdenféle elektronika, stb., szeretem megismerni a dolgok működését. Emiatt nem is félek tőle, hogy szétszedjem a saját autóm, és ne adj' Isten átprogramozzam, vagy töltsek rá egy másik szoftvert. Persze én is féltem tőle, hogy mi lesz, ha nem sikerül, vagy ha tönkrezeszem, de úgy látszik, a kíváncsiság erősebb volt :)
Amit te írsz esetet, hát ... valószínűleg nem értettek hozzá. Ha lementették az eredeti szoftvert, akkor azt visszatöltve ugyanúgy kell viselkednie.
Nekem is van több ECU-m, épp mindkettőben ugyanaz a szoftver van, ha gond lenne, lehet cserélni. Bár az 1.2 16V motorvezérlője jobb kobstrukció, nem hal meg, mint az 1.2 8V
El akarod kerülni az ECU halálát? Megértem. Mérd rendszeresen a két trafó nagyfeszkimeneteit, és ha határértékhez közelít, cseréld őket azonnal!
Figyelem! A mérést mindenképpen áramtalanított állapotban, vagy a trafó kiszerelt állapotában végezzük!
A trafó két nagyfeszültségű csatlakozóján 20kOhm méréstartományban mérve 7,3k-7,5kOhm közötti érték az ideális, de jó trafó esetén 6660 Ohm és 8140 Ohm közötti ellenállást kell tudnunk mérni, ha ezen kívüli az érték, akkor cserélni kell a trafót. Nagyon fontos még, hogy a két trafó mért értékei között nem lehet 15%-nál nagyobb eltérés, ebben az esetben is cserélni kell őket.
A motorvezérlő csere sem nagy történet, ha véletlen szükség lenne rá (ne legyen!), szintén kereshetsz, garantáltan a régi vezérlőd újrainkarnálódása is megoldható egy másik ECU-ban 😉
Biztos, hogy 15-16 éves autót akarsz újból megvenni? Jó tanácsként mondom, szerintem ezeket a kocsikat lassan el kell engedni.
Tudom a Grande nem valami morcos, de próbálj ki egyet mielőtt P2B-t veszel. Gyakorlatilag egybe ér az áruk, pedig nagyon más világ a kettő.
Megbízhatóság, biztonság, helykínálat, tartósság, minőség, rozsda terén sokat fejlődött. A beltér, komfort még ma is modernnek számít, a Fiat ennél odatette magát.
A P2 egy '90-es évek közepén fejlesztett autó, durva ezt így 2020-ban leírni! Ha megvolt a tesztkör, írd meg, hogy egységnyi pénzből P2B, vagy Grande kéne. :)
Ha nem tudja a kulcsos, akit kerestél, alkalonadtán akár tudnék segíteni.
Köszönöm szépen a felajánlást - de az ilyesmiktől én úgy félek, mint a tűztől.
Pl. ha netán egyszer ECU-cserére lenne szükség nálam - hát nem fog sor kerülni rá (nálam legalábbis) - mert úgy adom el, ahogy van.
Inkább nézek a neten egy belevaló mikrokapcsolót és inkább azt cserélem ki a kulcsban - mintsem hozzányúljak az ECU, vagy a body szoftveréhez - Isten ments.
Ismertem olyat, ahol az Eprom-al játszottak úgy, hogy ha nem válik be a módosítás, akkor legfeljebb visszaállítják az eredeti állapotot és minden oké lesz.
Soha a büdös életben nem lett többé "oké" - hiába töltötték vissza az eredeti állapotot - egy nagy halom szar lett a motorból, soha többet nem ment úgy, mint előtte. Mindennel baj lett, még az alapjárattal is.
Aztán jött a kötelező (bontott) ECU-csere...azzal még rosszabb lett - mert nem mentek bizonyos funkciók...szóval agyrém lett a dologból.
Részben igazad van,ha valaki hanyagul csinálja pont az általad emlitett okok állnak fent.Nem véletlen kell levegővel,vagy szivattyúval nyomni a tartályba a fékolajat.Én speciel csináltam a féktartályomra egy jól záró kupakot közepén 6mm csővel,amire a lidl-ben árult olajszivattyút kötöm és ott nyomom be az olajat.A légtelenitő helyén egy normál légtelenitő csavar van,de átfúrva teljesen hogy megtudjam húzni,de ne folyjon mellette,igy nyomás alatt tudom tartani a rendszert,és nyilván nem lesz patika tisztaságú,de a 95% lesz tiszta.És közben szoftveresen bekapcsolom az ABS szivattyút.Ez a müvelet kb.másfél óra,és 2-3 liter fékolaj,mire mindenhol tiszta olaj jön a légtelenitő csavarból.A biztonság ennyit megér.Szedtem már sok fékalkatrész szét,munkahenger,főhenger és kiváncsiságként ABS kockát,és láttam csodákat amit a rozsda müvelt.
De persze nem kötelező semmi persze.Legtöbb esetben mikor mondják ismerősök hogy beton kemény a pedál,amelett hogy jó a vákum rásegités,egy fékolaj csere után helyre jön a fék.
De ne értsd félre nem szeretnék vitába szállni veled,mindenki úgy szervizeli az autóját ahogy szeretné.
A munkahengerekben pumpálásnál cserélődik a fékolaj,mivel nyomás hatására ürül ki.
Sajnos se nem "cserélődik" és se nem "ürül" ki - max. hígul valamennyit.Személyes tapasztalatból mondom - a két szememmel láttam mennyire nem cserélődik ki semmi a munkahengerben -a szimpla pedálos pumpálástól.
A friss folyadék fent megy be - és szintén fent távozik is a pár mm-re lévő légtelenítőn keresztül. Semmi oka kihajtani a henger alján poshadó, sokéves régi folyadékot.
Akkor lenne hihető az "ürítés", ha a munkahenger alján is lenne egy leeresztő csavar - de nincs.
Ha valaki tényleg valódi folyadék-cserét szeretne - mégpedig ott, ahol a legfonossabb (lenne) - a munkahengerben - az legalább az első fékhengereket kiszabadítja a nyeregből kicsavarja teljesen a légtelenítőt és fejjel lefelé hagyja teljesen kifolyni a régi löttyöt.
De az igazi az lenne, ha a fékcsövet is kicsavarná és levegővel kifújná a régi mizériát a munkahengerből.
Csinál ilyet valaki? Dehogy csinál.
Ehelyett kipumpál valamennyit pedállal - és fél deci után megelégedve konstatálja, hogy, "Ni, már tiszta, friss folyadék jön a munkahengerből".
Persze hogy az jön, hisz felül bemegy a friss - és a mellette lévő lukon (szintén felül) azonnal távozik is. Az alján meg ott pihen a régi poshadvány továbbra is.
Nagy lenne a meglepi, ha valaki egy ilyen úgynevezett "csere" után tényleg ledobná a munkahengert és döbbenten látná, hogy jó fekete, ócska lötty van a munkahengerben - holott ő aranysárgát töltött bele az imént:-)))
Szerintem ezt rosszul látod.A fékfolyadék cserének igenis van létjogosultsága.Azért nem érzed hogy romlik a fék mert lassan gyengül meg és megszokod.A munkahengerekben pumpálásnál cserélődik a fékolaj,mivel nyomás hatására ürül ki.Egyrészt a forrás pontja romlik,sok vizet szív magába,ez rossz tulajdonsága a fékolajnak,és ezáltal korrodál minden fékalkatrész,munka henger,ABS,stb.Ezért kell cserélni.Én nagyon sokat megyek a kocsival,havi 6-.8000km-ert, és én évenként cserélem a fékfolyadékot,csere után határozottan érzem a különbséget.Persze mindenki másként látja a dolgot.
Igen, igyekszem cseréltetni, ha nem is 2, de nagyon maximum 3 évente.
Én valójában a 2 évenkénti fékfolyadék-cseréről értekeztem - amit részemről erős fenntartásokkal fogadok.
Egyrészt mert a több évtizedes tapasztalatomban a gyakorlatban még soha nem tapasztaltam fékfolyadék-kopást (pl. fékhatás-csökkenést, ilyesmit), de főleg azért, mert:
...amit fékfolyadék-csere címen művelnek, az minden, csak nem csere.
Ugyanis pont ott nem cserélik ki a folyadékot, ahol az a legindokoltabb lenne - vagyis a munkahengerek belsejében, ahol a legnagyobb hőterhelést kapja.
Mert a szellőztető-csavarok (értelemszerűen) mindig a munkahengerek legtetején vannak- csakúgy, mint általában a fékcső-csatlakozások is.
Ezért a henger aljáról (pedál-nyomkodással) soha nem cserélődik ki a régi folyadék - max keveredik egy kicsit a frissel - de az NEM csere.
Igazi csere az lenne, ha ilyenkor leszerelnék a munkahengereket, fejjel lefelé tartva, levegővel kifújnák (teljesen kiürítenék) belőle a régi löttyöt - és utána töltenék fel frissel.
Na de csinál ilyet valaki? Ugyan már.
Ha meg nem csinálja így, akkor szerintem csak önámítás az egész, hisz lehet 10+ éves lötty van a munkahengerben - hiába cserélték ki 2 évente a tartályból vagy a csövezetből a folyadékot - mert nem oda kell a friss, hanem a munkahengerbe.
Én is utángyártott gagyi üres kulcsházból tettem át a gombot.
Sajnos nálam az utángyártott gumija "picit" nagyobb, mint az eredeti. Szélesebb egy kicsit - pont annyira, hogy ne menjen be a helyére.
Ráadásul az utángyártottnak van két rögzitő-pucája (ennek megfelelően 2 luka is a tokban) - az eredetinek viszont nincs - nem is tudom hogy eredetileg mi tartotta a helyén a gumit.
Beszéltem egy kulcsossal, azt mondta nem lehetetlen gyártani egy csippet az új kulcsházba - de attól függ milyen fajtám van, mert az egyik félét lehet klónozni, a másikat nem.
Gondolom a lapmarással együtt benne lesz vagy 5-6 rugóba ez a kis művelet - úgy, hogy én viszem a nyerskulcsot a házzal.
Én is utángyártott gagyi üres kulcsházból tettem át a gombot. Nem mondom, hogy magától ugrott bele, de bele lehetett játszani, évek óta az van benne.
De amúgy át is pakoltam egy másik távirányítós kulcsom elektronikáját egy ilyen új nyerskulcsba, írtam hozzá egy immochipet és lemásoltattam a tartalék kulcsomról a szárat, mert az eredeti kulcsom már kopott és nekem sem jött ki az immo kapszula.