Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

StaKes Creative Commons License 2012.06.07 0 0 6948

kötelezőnél mindegy ki vezet, csak az a lényeg, hogy ne legyen bestólozva, mert akkor nem fizet a biztosító: a tulajnak kell perkálni a kárt...

 

a casconál van olyan, hogy a díjat csökkentendő, korlátozzák a vezetők körét és/vagy életkorát, és ezen szerződési feltétel megszegése szintén nemfizetést von maga után...

Előzmény: Bubo.Bubo. (6946)
AZS Creative Commons License 2012.06.07 0 0 6947

 

Mire gondolsz, amikor azt írod, hogy "a biztosítóval ne legyen gond"?

 

A végén mindenféleképpen a tulaj szívja meg, az ő bónusza lesz három fokozattal rosszabb, hiába nem ő okozta a kárt.

Előzmény: Bubo.Bubo. (6946)
Bubo.Bubo. Creative Commons License 2012.06.07 0 0 6946

Kötelezővel kapcsolatban az a kérdésem lenne, hogy ha nem az autó tulajdonosa használja az autót, és a vezető kárt okoz, az tud-e problémát okozni a kötelező biztosítás ügyintézésénél?

Milyen papírt kell írni ahhoz, hogy a biztosítóval ne legyen gond?

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.09 0 0 6944

Lehetséges olyan év eleji biztosítás ujra kötésnél, hogy a biztosító nem ad semilyen papírt, azt mondja, hogy postán fog kapni mindent az ügyfél? Tehát ugyanazon biztosítónál ujra szerződés.

tusi74 Creative Commons License 2012.04.28 0 0 6943

Köszi. :) Valójában ennek örülnék a legjobban. Viszont a káreseményt bejelentette, már megvolt a szemle is, csak kértek még tőle papírokat, legalábbis a biztosító ügyfélszolgálata szerint. És azt nem küldte vissza 1 hét után sem. Tőlem is kértek pluszban, újra le kellett írnom, pontosan mi történt, 47 kérdésre kellett válaszolni, és 3 rajzot is kellett készíteni. 

Én meg úgy siettem vele, hogy nehogy engem "ekézzen", hogy akadályozom az ügymenetet, hogy meghozta a cuccost a postás, és még aznap személyesen bevittem a biztosító ügyfélszolgálatára egy másik városba. 

Aztán felhívtam a biztosítót az összeg miatt, mert "féltem" a bónuszom, és akkor mondta a csaj, hogy az ügy a károsultra "vár". Egy kicsit hülyén is éreztem magam, hogy majdhogynem nekem fontosabb a kocsija, mint önmagának. Aztán nyilván lehet, csak ideje nem volt. A fene sem tudja.  

Előzmény: Biovadász (6942)
Biovadász Creative Commons License 2012.04.27 0 0 6942

"29.§ (2) A károsult a káreseményt - annak bekövetkeztétől, illetve a tudomásszerzéstől számított - 30 napon belül köteles bejelenteni a biztosítónak. A határidő elmulasztása esetén - kivéve, ha a károsult bizonyítja, hogy az önhibáján kívül történt - a késedelmes teljesítés jogkövetkezményei a káresemény bekövetkezése és a káresemény bejelentése közötti időszakra a biztosítóval, a kárrendezési megbízottal, a levelezővel, a Kártalanítási Számla kezelőjével, a kárképviselővel és a Nemzeti Irodával szemben nem alkalmazhatók."

 

 

No tehát a károsult baromira ráér, a késedelmi kamatből is csak a baleset-bejelentés közötti időpontot bukja. Ha két év múlva jut eszébe és nem lehet ráhúzni, hogy "lényeges körülmények kideríthetetlenné váltak" akkor is.

Amíg meg egyáltalán nem lép fel kárigénnyel, addig nem beszélhetünk határidőkről, mert ahogy a törvényben van, ha csúszik a bejelentéssel a határidő a kártérítési igény benyújtásától számolódik.

 

"31. § A biztosító, ennek kárrendezési megbízottja, levelezője, a kárképviselő, a Kártalanítási Számla kezelője és a Nemzeti Iroda köteles a kárrendezéshez nélkülözhetetlen dokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, de ezek beérkezésének hiányában is legkésőbb a kártérítési igény benyújtásától számított három hónapon belül a károsultnak:"

 

 

"kinek a hibája lesz, ha a biztosító lezárja az ügyet kifizetés nélkül?"

 

Nagyon szomorú lennél, ha nem jelentené a károsult soha, ezért nem menne lejebb a bónuszod, vagy nem kell fizetned az összeget hogy ne menjen lejjebb? :)

 

AZS Creative Commons License 2012.04.26 0 0 6941

nem kell semmit sem több helyen olvasni, a törvényben van

 

nem 30 nap a bejelentéstől, hanem 15 nap a szükséges dokumentumok beérkezésétől, vagy ha ezek nem érkeznek be, akkor 3 hónap a bejelentéstől

Előzmény: tusi74 (6939)
tusi74 Creative Commons License 2012.04.26 0 0 6939

Elvileg a bejelentéstől számított 30. napig a biztosítónak nyilatkoznia kell, hogy most fizet, megoszt, vagy nem fizet, több helyen olvastam. 

Előzmény: AZS (6938)
AZS Creative Commons License 2012.04.26 0 0 6938

 

milyen 30 nap?

Előzmény: tusi74 (6937)
tusi74 Creative Commons License 2012.04.26 0 0 6937

Csak érdekességképpen elmesélem az esetem. Többször visszatérő motívum nemcsak ebben a topicban, hanem amblokk, az ilyen kötelezős témákban, hogy a galád "károkozó", nem működik együtt, 2 hét múlva letagadja az egészet, nem küldi vissza a biztosítónak a papírt, ezáltal késik a kárkifizetés. 

Nos üdítő kivétleként jelenthetem, hogy a biztosítótól kapott papírokat aznap személyesen visszavittem az ügyfélszolgálatra, továbbra is elismertem a "vétkem"  etc.. Nos és erre varrjatok gombot, hogy a károsultra vár a biztosító, több, mint 1 hete, hogy küldje vissza a kiküldött papírokat. 

Ilyenkor, ha letelik a 30 nap, és nem a károkozó miatt, akkor kinek a hibája lesz, ha a biztosító lezárja az ügyet kifizetés nélkül? Egyébként nem személyi sérüléses, icipici koccanásról van szó, a kár kb. 100.000 Ft.

Mivel, ha emberi mértékű lesz a kár, akkor szeretném kifizetni a biztosítónak, érdekelne már, hogy mennyit kell fizetnem. És ma mondta a biztosító, hogy 1 hete várnak a károsultra, hogy küldje vissza  a papírokat. És már a baleset bejelentése óta a 26. napnál tartunk. 

pocsimari Creative Commons License 2012.03.04 0 0 6936

Szeretném megjegyezni, hogy egy károkozásnál személyautó bónuszból 2 fokozatot veszítesz. Tehát eg y B10-ből visszalépsz B08-ba.Nagyon kevés ember válassza a kár kifizetését, mert nem igazán éri meg, hiszen 2 év alatt visszakerűl az eredeti bónuszbesorolásba.

Az igaz, hogy az Asztra Biztosító román cég, és a központja Bukarest, mivel már nincs eu határ.

Fórdulj problémáddal az alkusz céghez ahol kötötted, lehet hogy ők gyorsabban tudnak intézkedni.

Előzmény: Törölt nick (6917)
Biovadász Creative Commons License 2012.02.14 0 0 6935

Azért a magyar cégeknél se nagyon bízzuk el magunkat pszáfos panaszügyileg, mert egyedi esetekkel nem foglalkozik, csak akkor lép oda ha valami komoly működési gebaszt van.

 

Illetve foglalkozik egyedi esetekkel, de az alábbi módon:

- írsz a pszáfnak, hogy x biztosító genyózik veled, mert nem adja vissza a háromezer forintodat (vagy többet, mindegy)

- pszáf ír a biztosítónak hogy ilyen panasz érkezett, amit tessék megválaszolni neki is meg az ügyfélnek is.

- biztosító vagy utal vagy nem, és megválaszolja hogy bocsi utaltunk, vagy nem utalunk mert szerintük nem úgy van az és neked az a pénz nem jár.

- a pszáf elküldi neked a bármelyik tartalmú válaszlevelet azzal a kiegészítéssel, hogy ha nem tetszik neked a válasz, akkor fordulj bírósághoz.

Előzmény: Törölt nick (6925)
AZS Creative Commons License 2012.02.14 0 0 6934

 

pont a mávos-féle esetre már van megoldás (elméletileg), de egy csomó más dolog úgy van, ahogy van. vagy nincs.

Előzmény: Törölt nick (6933)
Danken27 Creative Commons License 2012.02.14 0 0 6932

Tudtam,hogy vannak ilyen "emberek" mit Te! Képzeld el, ez nem erről szól...Én a tankot mindig telerakom,nem pár 1000ft okért tankolok mint azt teszik sokan( több milliós autóknál),de én őket sem nézem le,illetve ítélem el, nem tudhatom mi áll a hátterében,úgy látszik neked látnoki képességeid is vannak! Ha meg beüt a baj(egy esetleges hiba végett),nem kell aggódanod,van rá keret! De azt hiszem ez szintén nem a te dolgod!

Előzmény: Törölt nick (6923)
AZS Creative Commons License 2012.02.13 0 0 6931

mert mikor nem?

Előzmény: Törölt nick (6930)
AZS Creative Commons License 2012.02.13 0 0 6928

na végre valaki felfogja a dolgot ;-)

Előzmény: Törölt nick (6927)
AZS Creative Commons License 2012.02.13 0 0 6926

nem. román cég, magyarországi fiókteleppel, a pszáf csak korlátozottan illetékes.

 

a pszáf által felügyelt 59 biztosító között se találod meg.

Előzmény: Törölt nick (6925)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.13 0 0 6923

Szerintem aki egy elore tervezheto, evente fizetendo havi 4200forintos tetelt nem tud osszesporolni es egybe becsengetni az minek vesz autot? Benzinre meg varatlan javitasra honnan lesz penze?

Előzmény: Danken27 (6910)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.13 0 0 6922

Nem teljesen otven, de pl. az enyem: Hyundai i30 1.6os es Budapest.

A0-ban 41 volt tavaly, most B1-ben 42 lett a baleseti ado miatt.

Előzmény: Törölt nick (6911)
AZS Creative Commons License 2012.02.13 0 0 6921

aztán meg járni bukarestbe tárgyalásokra ;-)

Előzmény: Törölt nick (6920)
Érdrisk Creative Commons License 2012.02.13 0 0 6919

Gyakorlatban is így működik. Szkenneld be az adásvételit, és küldd be nekik, írd mellé milyen számlaszámra kéred a túlfizetésed visszautalását. Nekünk még sosem volt ebból gondunk.

Előzmény: Danken27 (6916)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6917

sziasztok.

az astra biztosítónál vagyok, tavaly szeptemberben történt egy káreseményünk, amelynek a kárösszegét átutaltuk a biztosítónak, hogy ne vegyék vissza a bónuszunkat. Az értesítő levélben rosszul szerepelt a bónnusz besorolás, vagyis nem könyvelték le a befizetést. többször felhívtuk az ügyfélszolgálatot illetve a befizetésről az igazolást is elküldtük emailben az egyik ügyfélszolgálatosnak aki segítőkészebbnek tünt, hogy a kárrendezési osztálynak továbbítja. Egyenlőre azonban semmi nem történt, s immáron 3 hónapja csak sikertelenül próbálkozunk.

Panaszkönyvükbe is írtunk már szintén eredménytelenül. A türelmi idő lassan lejár s nem tudom még mit lehetne tenni ezügyben, Vlakinek esetleg volt/van hasonló tapasztalata esetleg tippje a következő lépésről? vagy nyugodjak bele, s fizessem be a rosszul besorolt bónusszal a biztosítási díjat /ami pont duplája annak amit a helyes bónusznál fizetnék/, s aztán reménykedjek hogy lesz valami?

Danken27 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6916

Elvileg igen,úgy kellene működnie,de mivel nekem már korábban is volt 2 autóra biztosítás az astránál,akkor még nem nagyon késtek vele(előző évben) max 1 hónapot,na a lényeg,akkor sem kaptam vissza semmit, hiába próbáltam elérni őket,nem lehet!!! Ez itt a baj,ha valakivel végre sikerülne ott beszélni,de lehetetlen!

Előzmény: Érdrisk (6914)
Érdrisk Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6914

Nem buksz a biztosításon semmit !  Beküldöd az adásvételit a biztosítónak, és már utalják is vissza a meg nem szolgált napokra visszajáró díjrészletet, valamint ezen napokra megfizetett baleseti adódat is.

Előzmény: Danken27 (6909)
Danken27 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6913

Tisztelt Ügyfeleink,

 

Szeretnénk Önöket tájékoztatni, hogy a következő díjfizetési időszakra vonatkozó csekkeket Társaságunk folyamatosan postázza, azokat minden kedves Ügyfelünk határidőre, az esedékességhez képest 30 napon belül meg fogja kapni. Amennyiben a mai napig még nem érkezett meg a csekket is tartalmazó küldeményünk, erre hamarosan sor kerül. Tájékoztatjuk, hogy az előző időszak díjának megfizetésével a biztosítás fedezete további 60 napig a törvény értelmében mindenképpen fennáll, így Önt ezzel kapcsolatosan semmilyen kellemetlenség sem érheti. Felhívjuk továbbá a figyelmet arra is, hogy Társaságunk egyetlen esetben sem szünteti meg nem fizető ügyfeleink szerződését anélkül, hogy a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően ne hívná fel írásban is a figyelmet az elmulasztott díjfizetés pótlására.

Amennyiben a díj fizetését átutalással is van mód teljesíteni, ezt ügyfeleink megtehetik weboldalunkon, a www.astrabiztosito.hu –n taláható számlaszámra, a rendszám és kötvényszám megjelölésével. Ilyen esetben a díjfizetés igazolása pár napon belül weboldalunkról az ügyfél által is letölthető.

 

Üdvözlettel,

Astra S. A. Biztosító

Danken27 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6912

Nem kell irigyelni,ez csak az én hülyeségem,hogy pár évre visszamenőleg adtam -vettem,mert meguntam az autóimat! Szerecsére az átírást és az addigi szervízre rákölött összeget nem minden esetben buktam! Már csak azért se irigyelj mert 15év feletti auók voltak,sokaknak az már bontószökevény! Az 50 az még kevés is baleseti adóval számolva,eddig volt 40 E vhagyszáz ft 3.8as luminára! Abból indulva ki,hogy hátha xy hónapig lesz csak meg,kötöttem így,utólag butaság volt, porsze utólag okos az ember! Lényeg  az,hogy nem tartom magam hibásnak,ha a postán keveredett volna el,akkor is küldenikük kellett volna szerintem értesítést mert ez már jócskán túlhaladta! Azért írtam,ide hátha konkrétan tud rá vki mondani vmi okosat! ha tudnátok hogy mennyi fél órám elment arra,hogy az ügyfélsz.telszámán hallgattam a zenéjüket...1000szer végighallgatva,hogy minden ügyintézőjük foglalt.....és semmi értelme...Most már nem tudom,lehet addig nem kellene használnom az autót amég nem lesz vmi fejlemény!

Danken27 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6910

Az meg örüljön mint majom a farkának akinek nem jelent gondod pl 50 000ft....Valakinek csaknem annyi az 1 havi fizetése!

Danken27 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6909

Eddig elég gyakran cseréltem autót kb fél évente....hogy miért nem fejtem ki,mert hosszadalmas lenne! Nekem A00ba azért 1év csaknem 50 000ft ha eladom pl fél év múlva bukok a biztosításon is 25 000öt! Nem nem a posta hibázott, találtam már külön astra bizt fórumot,senkinek sem veszik fel a telefont,emailra sem válaszolnak(nem lehet őket elérni),meg senkinek sem küldték még időben! Még engem hibáztassatok...köszönöm rendesek vagytok!

Danken27 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6905

Szia!

 

Több év tapasztalatpom alapján,minden biztosító eddig időben kiküldte a csekket,még az esedékesség előtt! Az Astra már elsőnek sem küldte időben(1hónap késés),sajnos elérni nem lehet őket,már én is 10. én tudtam meg, más fórumból,hogy meglehet oldani így is,de ezt ki tudja,még én szaladgáljak utána!  A baleseti adót ahogy olvastam sok esetben külön csekken küldik, így én a megszokott összeget utaltam át, eléggé aggaszt,hogy mi fog töténni, mivel a 60nap letelt elvileg a szerződést fel kell bontatniuk, ha nekem ebből valami problémám származik....Ezen kell idegeskedni,erre nem képesek! Van egy külön fórum tényleg olcsó húnak híg a leve,nem érdemes velül foglalkozni,sok esetben olvastam,hogy kár esetén sem tudták elérni őket!

mamuszika Creative Commons License 2012.02.12 0 0 6904

Szia!

 

Máskor ne várj ennyit, és utald el hamarabb a díjat! Sajnos az ügyfél dolga, hogy be legyen fizetve az esedékes díj (+ most már annak 30%-a is...).

Reménykedj, hogy nem lesz gond!

Az Astra honlapján lehet kinyomtatni díjigazolást is, de még nem hinném, hogy lekönyvelték volna az utalásod. Addig is nyomtasd ki az utalásról az igazolást, és rakd be a forgalmiba!

Előzmény: Danken27 (6902)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!