Ez az elhasználódás is autófüggő. A 90-es évek elején az Airport Minibusnál dolgoztam. Az hasonló kíméletlen városi használat, havi 6-7000km. A t4-es 2,4 öthengeres Transporterek nem is bírták. A Ford Transit 2,5D sima szívó(a VW is az volt) hibátlanul vette az akadályokat. Nyilván egy mai vélhetően turbós motor érzékenyebb. Emlékeim szerint 8-10 ezer km. környékén cseréltük az olajat a Transitokban. 170-180 ezer környékén meg leadtuk és jött az új. Hibátlan, igénytelen gépek voltak a Fordok akkor. A Mitsubishi L300 2,5D is nagyon jól bírta csak kicsi volt a csomagtartója 2 sor hátsó üléssel.
Az durva lenne ha 5000 km után elhasználódna egy olaj szög gyári átlag személyautónál.
Persze van az a motorállapot ahol lefúj már a gyűrűk meg a dugattyú mellett az valóban elhasználja a motorolajat.
Nekem olajcsere után 3-4 E km után már hidegindítás után csattogott 1-2 hidrotőke azt hittem a motorolaj lesz gatya.
Ez tartott nálam 150 e km-ig, addig kapott 2x hidrotőke tisztítót meg 3 olajcsere után motortisztítót olajcserekor. aztán vettem 8 db INA hidrotőkét és utána kus volt 40 000 km-ig 3 olajcsere lement aztán eladtam az autót.
Volt év hogy 60 e km-t mentem 12 olajcsere lett volna, te jó ég! :)
A sima átlag 5w40 5000km et bír maximum, összes autóm láncos volt eddig, mindegyiknél kb. 5000km vagy városi két hét után hallani a láncon mert a viszkozítás megváltozott, némelyiknél kattogott és nem volt megnyúlva, például a 10w40 melegoldalon vastagabb, akárki akármit mond, ezt amúgy már sokan alátámasszák.
Sok autóm volt, japánok, pörgetni kell őket, az a 3.5-4 liter olaj 5w40-ből nem bírja sokáig.
Aki versenyzik az komolyabban be tud számolni róla hány kört bír egy motorolaj, mi nem versenyzünk de kap rendesen az a motor ha meg nem pörgeted az lesz a baja.
Ilyen használat mellett, meleg oldalon vastagabb olaj kell mint 40, ennyi.
Szerintem tul van lihegve, évente kell cserélni olajat kb. átlagosan . egy átlag felhasználó 10...20 ezer km megy évente, és jól van.Én mindig tavasszal cseréltem ,eddig nem volt panasz ,független az autó tipusától, persze más a céges autó ami duplája is lehet az éves km futása.
sajnos nem jó motorolajat rendeltem a 0.9 Tce Cliom-hoz. Az Elf Evolution Full-Tech FE 5W-30 olajat vettem, még csere előtt szerencsére rájöttem, hogy dízelhez való.
Tegnap jött megbízható budapesti autósbolttól csomagban, és felbontottam, tölteni nem töltöttem belőle. Emiatt visszaküldeni sem tudom, ezért eladnám. Az én hibám az egész, de nem szeretném, ha kárba veszne, mégis egy magas kategóriás olajról van szó. Garantáltan nem hamisítvány, illetve senkit nem szeretnék cseppet sem átverni. A fenti okok miatt a bolti ár feléért odaadom, illetve ha szükséges, postán, vagy foxposttal is el tudom küldeni. Győrben megoldható személyes átvétel is.
Ott csak a MB által approvált olajokat fogod megtalálni. Látva a világ működését, nyilván ennek is ára van, hogy a MB kitegye a honlapjára az adott terméket, mivel az reklám érték.
laboratoriumban tesztelték a szakértők pl. ami érdekes volt az oktánszáma nagyobb volt ,meg a etanol tartama E10 benzinnel az 5%-hoz közelitett. you toubon rajta volt minden .
Szerintem ezt a topicot nyugodtan be lehetne zárni, nincsen már semmi értelme. Aki kérdez, választ nem kap, csak max. valami burkolt leidiótázást. Végső soron azt a következtetést lehet levonni az utóbbi időkből, hogy önts olyan olajat az autódba, amilyet akarsz, aztán kész. Úgy is elmegy vele. (Egy darabig.)
" .... nemrég tesztelték laborban az auschen 95,98 benzint független szakértő jovoltából és pozitiv eredményeket .... "
Mit értesz pozitív eredmény alatt?
" ... Gondolom ez a mannol olajjal is igy van sokan azt hiszik ha olcsó akkor biztos rossz is... Az biztos nagyon sokfajta és szinte az összes gyakori márkához gyártanak olajat.Csak a márka nem rendelkezik nagy multal. .... "
Nem ismerem a Mannol olajokat, az mindenesetre elgondolkodtató hogy egyik termékük sincs fent a MB 229.3-as és a MB 229.31-es jóváhagyási listán (most így hirtelen csak ezt a kettőt néztem át).
Csak érdekességképpen sokan nem szeretik az auschen benzint(mol beszerzés) azt mondták hogy nem jó/nem minden olcsó termék rossz! nemrég tesztelték laborban az auschen 95,98 benzint független szakértő jovoltából és pozitiv eredményeket mutatott.Gondolom ez a mannol olajjal is igy van sokan azt hiszik ha olcsó akkor biztos rossz is...
Az biztos nagyon sokfajta és szinte az összes gyakori márkához gyártanak olajat.Csak a márka nem rendelkezik nagy multal.
Ismerve a Mannol olajok kapcsán /pro és kontra/ itt is megjelent hozzászólásokat, az alábbi ismert cikk alapján az ember valahogyan azt gondolja, hogy egy kevéssé /el/ismert, avagy kevéssé márkás motorolaj esetén csak akkor tudnék bizalmat szavazni a hosszú távú kizárólagos üzemeltetésre, ha tudnám, hogy a termékkel gond és probléma nélkül elmegy az autóm mondjuk 400.000. km-t.
A lenti cikkben a viszkozítás helytelen megválasztása okozott komoly problémát, de a nem megfelelő olajminőség nyilván okozhatja ugyanezt. Én szívesen átállnék a Mannol olajakra ill. az SCT termékekre, ha tudnám, hogy hosszú távon /300- 400 E km/ képes a gyártó arra, amire az ismert nagy olajcégek termékei.
Kérdésem: valakinek van- e tapasztalata arról, hogy pl. a precíz /és talán kényes/ japán autókban is helytállt a Mannol a fennt említett futásteljesítmény alatt - gond nélkül? Mert ugye a puding próbája az evés, és semmi más...
Igen az autó dpf.-es, (nem a motor.. :-P ). Én úgy tudom, hogy a Total olajok közép kategóriát képviselnek minőségben. Ezt az áruk is mutatja. Pl. Ez az Ineo MC3 5 literesben kb. 8800 Ft., míg az általam kérdezett Eneos 4 literese 14 ezer fölött kezdődik, a Motul 4 literese pedig 12 ezer fölött.... Nem hinném, hogy csak a "név" miatt kerülnének ennyivel többe....
A könyv szerint 5W30 - A5/B5. C2. C3. vagy jobb minősítésű olaj kell a gépbe.
Azt, hogy a szervizek meg mit használnak, tudja a jófene, de még sokszor maguk sem.. :-)))
2019-es 1.6 GDI motoros (részecskeszűrős) Kia Sportage első szervíze közeleg. Elméletileg lehet saját motor olajat vinni a cseréhez. Már csak azért is jó lenne, mert a szervízben, maga a szerelő sem tudta, hogy milyen olaj van a hordóban, amiből töltenek bele...
Kétféle olaj közül gondolkodom, az egyik az Eneos Sustina 5W30, a másik pedig a Motul 8100 Eco-energy 5W30-as. (Ajánlott még ehhez a motorhoz a Total Quartz Ineo C3 5W30 is, de azt kihagynám..)
Egy kollégám ugyanilyen autóba teljes megelégedéssel használja a 0W-20-as motorolajat, ha nekem lenne ilyen autóm akkor minden bizonnyal én is 0W-20-as olajat választanék.
Az autóm /Suzuki Vitara 1.6, M16A motorkód, szívóbenzin 2017 decemberi átvétel/ motorjába a mellékelt gyártói ajánlások mentén is igen sok fajta motorolaj beletehető.
/És akkor felteszem logikailag nem kizárhatóak még az 5w20, 0w30, 5w40 és 0w40 olajok sem./ A garancia lassan véget ér, innen valószínűleg nem folytatom a gyártói szervízzel való együttműködést.
Az elsődleges ajánlás nyilván a 0w20, amely sok város esetén hamarabb ken, de lehet hogy valaki ettől függetlenül mégis mást ajánlana. Felteszem, ettől a viszkozítási osztálytól nincs "túl messze" egy A5B5 0w30 /esetleg 5w30/ olaj sem. De ott van lehetőségként a "vastagabb" A3B4 0w30-as /5w30-as/ olajak lehetősége is. És akkor még nem beszéltünk az API SL, SM, SN Ilsac GF 3-4 ill. 5, valamint az A1B1, A3B3, A3B4 és A5B5 osztályok közötti különbségekről. Ezek mind használhatóak.
Pl. egy Motul Eco-nergy 5w30 - nyilván kiváló - /A5B5/ motorolaj besorolása ugyan "csak" API SL, de lehet, hogy a magas TBN szám miatt mondjuk mégis jobb választás lenne, mint egy olyan API SN motorolaj ami ugyan SN, csak éppen C3-as dízelolaj.
Tisztelettel várom tehát szakértő ajánlásotokat, mit tennétek ti egy ilyen 45.000 km futott, többnyire városra /is/ használt autóba folytatásként.
A sötétebb foltot mutató kép készült korábban. Mivel csak egy réteg papírtörlő volt az itatós, aminek a rétegvastagsága ( és valószínüleg a nedvesség felszívó hatása is) elmarad a valódi itatós papírtól, és így lassabban terült el a hideg olaj. A sötétebb folt a vastagabb olajréteg sötétebb árnyalata. A papíron lévő virág minta jó támpont a folt terjedésére vonatkozón, bár nyilván jobb lett volna mellétenni egy vonalzót. Másnap ismét csináltam egy képet, bár már összegyűrtem, hogy kidobom, amikor meggondoltam magamat.
Mivel én szinte semmilyen jól elhatárolhatí rétevonalat, árnyalati különbséget nem vélek felfedezni, arra gondolok, hogy ez a fajta papír nem alkalmas ilyen vizsgálat elvégzésére, bár az is igaz, hogy az lpg üzem lényegesen kevesebb szilárd égésterméket produkál, valamint a használt olaj párolgási vesztesége is alacsony.
A második képen már (jobban) látszik némi szétválás, azaz az olajnak van egy kis "udvara" de az is egyértelműen látszik hogy az olajban minimális mértékű szennyeződés van.
USA Ford 21 éves öreg autóba SAE 5w30 ACEA A1-96,B1-96 .. Ford WSS-M2C912-A1 spec. olaj kell.10w-30,10w-40, 5w-40 is lehet gépkönyv szerint belerakni.eddig mindig ford olajat raktam bele.
Most kb. 10000-12000huf/5liter ennek ára.
Milyen olcsóbb olajat rakhatok bele ami nem kárositja a motort.?10w40-es olajra gondoltam mivel már ugyis öreg a verda csak milyet?Mannol?