Keresés

Részletes keresés

umea.. Creative Commons License 2016.03.22 0 0 16034

Almásfüzitő állomáson átutazóban voltam, legutóbb ma napközben. Egyébként havonta egyszer ott megfordulok. A váróteremben egyetlen pad sincsen, ahol a várakozó utasok le tudnának ülni. A forgalmi iroda közelében van két pad. Az egyiknél az ülőlap egy lécét valaki elvitte, ez a pad balesetveszélyes, ha mégis valaki  ráülne. A másik pad fa-része már korrodált állapotban van. Kérdeztem a forgalmistát, azt mondta, hogy "már jelentettük". Hónapok óta így van. Tudnátok e adni egy email címet, ahová a fentieket elküldhetném? Előre is köszönöm.

haha 1970 Creative Commons License 2016.03.12 0 0 16033

Látom feladtad!Megértelek! -:)

Előzmény: _Nyuszi (16032)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.03.12 0 0 16032

Rendben, akkor legyen úgy.

Előzmény: Siólaci (16031)
Siólaci Creative Commons License 2016.03.11 0 0 16031

Oké. De az alap probléma továbbra is a következő: A MÁV (vagy akinek köze van hozzá, mielőtt szavakon kezdünk lovagolni), oldja meg, hogy ne legyenek a vonatok lassabbak, mint 120 éve gőzvontatás mellett. De tovább megyek, a lóvasút sebessége közelít. 

Azért álljunk már meg... 

A mundér becsületét védeni szép gesztus, de ilyen esetekben be kellene látni mindenkinek, hogy ez a jelenlegi állapot senki érdekét nem szolgálja. 

Előzmény: _Nyuszi (16030)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.03.11 -1 1 16030

"Elolvastam, de nem értek vele egyet. Sok vonal megszűnt, ahol nem ül senki, a vonat nem jár, a sínek megvannak."

Attól még leltárban vannak és költenek az infrára, nem is keveset.

Előzmény: Siólaci (16029)
Siólaci Creative Commons License 2016.03.11 -3 0 16029

Arról, hogy a vonat ilyen sokáig "zakatol", arról viszont a vasúttársaság tehet. Arról, hogy az állomások, megállóhelyek háború sújtotta területnek néznek ki, arról is.  

 

"Elolvastad, amit írtam? És azt is elolvastad, hogy mennyit tudsz spórolni, ha nem rendelsz személyszállítást?"

 

Elolvastam, de nem értek vele egyet. Sok vonal megszűnt, ahol nem ül senki, a vonat nem jár, a sínek megvannak. 

Előzmény: _Nyuszi (16028)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.03.11 -1 0 16028

"Számtalan vonalat zártak már be, vagy talán hivatalosan "ideiglenesen" szünetel a forgalom, s nem bontottak el komplett vonalakat."

Elolvastad, amit írtam? És azt is elolvastad, hogy mennyit tudsz spórolni, ha nem rendelsz személyszállítást?

 

"De amúgy bánja a fene ha nem zárják be, de mikor nincs egy épkézláb alternatíva Kaposvárról eljutni az egyébként nem olyan messze lévő Siófokra. A Balaton fővárosa és a megyeszékhely közötti vonatközlekedés valami minősíthetetlen. Buszjáratok még úgy-ahogy, igaz ahány járat, annyi felé megy, s a kevéske távolsági járatot leszámítva az is elég csigabiga."

Erről meg megint nem a vasútvállalat tehet...

Előzmény: Siólaci (16027)
Siólaci Creative Commons License 2016.03.11 -2 0 16027

Számtalan vonalat zártak már be, vagy talán hivatalosan "ideiglenesen" szünetel a forgalom, s nem bontottak el komplett vonalakat. Nem hinném, hogy egy 100 kilométeres vonalon, ahol az egész út során van 15 utas, szükségszerű lenne. Értelmetlen. De hogy ezt az utat három és fél óra alatt darálja le, az aztán végképp túl megy minden határon. Nem sokan sírnának a vonal bezárása miatt (legalábbis Siófok-Felsőmocsolád között). Kaposvár-Felsőmocsolád között bonyolódik a vonal utasforgalmának 95%-a.  Nem hivatalos adat, csak ezt látom nem először. 

De amúgy bánja a fene ha nem zárják be, de mikor nincs egy épkézláb alternatíva Kaposvárról eljutni az egyébként nem olyan messze lévő Siófokra. A Balaton fővárosa és a megyeszékhely közötti vonatközlekedés valami minősíthetetlen. Buszjáratok még úgy-ahogy, igaz ahány járat, annyi felé megy, s a kevéske távolsági járatot leszámítva az is elég csigabiga. 

Előzmény: _Nyuszi (16026)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.03.11 -1 0 16026

Ha ezt a vonalat rendesen be akarod zárni, ahogy azt kell, akkor fel kell szedned mindent, el kell bontani mindent, talán még a töltést is... (Kb. a vasút előtti állapotot kell előállítanod, talajcserével, mindennel.) Ez akkora pénz, amit soha, senki nem fog neked adni. A másik lehetőség (és ezt szokták inkább alkalmazni), hogy nem zárod be a vasútvonalat, "csak" nem rendelsz oda személyszállítást. Ekkor az történik, hogy ugyanott fog ülni a forgalmi szolgálattevő, a váltókezelő meg mindenki, csak vonat nincs (mert két vonat között nem mehet haza, ugye). Ez a kisebbik baj, a nagyobbik az az, hogy az infrastruktúra egyes elemei ugyanúgy leltárban lesznek és ugyanúgy költeni kell rá, ugyanúgy fenn kell tartani a váltót, jelzőt, útátjárót, ahogy akkor, amikor van vonat. Ergó, amit megspóroltál, az a motorba töltendő gázolaj, meg minimális világítási költség.

 

Akkor azt mondom, hogy inkább járjon az a vonat, mert így javítja az országos menetrendszerűségi mutatókat (már ha egyáltalán létezik ilyen), másrészt biztosítja a beépített vasanyag vagyonvédelmét.

Előzmény: Siólaci (16023)
Siólaci Creative Commons License 2016.03.11 -2 0 16025

Mint írtam, utasforgalom az út legnagyobb részében egyáltalán nem volt. Üresen ment a Bzmot kb Felsőmocsolád-Siófok között. Nincs rá igény. Nincs kitől sajnálni.

S az a pénz, amit erre a vonalra fordítanak utasok nélküli járatokon, megmenthetne más vonalakat, ahol lenne utas. 

Ajánlanám, csinálj egy utasszámlálást ezen a vonalon. De vigyél olvasnivalót, nem sok munkád lesz.

Vasutat hobbiból fenntartani luxus.

Előzmény: haha 1970 (16024)
haha 1970 Creative Commons License 2016.03.11 0 1 16024

"Vasútkedvelőként" hogy mondhatsz ilyet hogy be kell zárni a vonalat,sajnálod az ott lakóktol a napi 3 pár vonatot?

Előzmény: Siólaci (16023)
Siólaci Creative Commons License 2016.03.10 -2 0 16023

Talán már volt valaki aki írt hasonlót, talán nem, de mindenesetre mai "élményem" szeretném megosztani veletek. A Siófok-Kaposvár 35-ös vonalról lenne szó. Ha csak egy szóval jellemezhetném, nem tudnám jól kifejezni a tragédiát jelentősen meghaladó állapotokat.
Én mint vasútkedvelő, azt mondom, ezt a vonalat, sürgősen be kell zárni. Könyörgöm, 2016-ot írunk. Nem elfogadható, hogy több mint három órát menjen a vonat nagyon sokszor 30 km/h sebességgel, de olykor lassabban hosszú kilométereken át. Nem állapot, hogy egy komfort nélküli, becsukhatatlan ablakú vonattal tovább tartson az út, mint Budapestről-Bécsig. Nyilván ezt a vonalat nem újítják fel, de semmiképpen sem teljes hosszban. Szerintem. mert akár még az is lehet, talán megpróbálják. Elképesztő állapotú állomások, megállóhelyek vannak, s a vonaton az út utolsó két órájában egyedül ültünk a családommal. Kb a megállások 3/4-e nem bonyolított utasforgalmat. Volt itt utasszámlálás? Felháborító, ez az áldatlan állapot, még ha regionális jeggyel kicsivel olcsóbb is. Délelőtt indultunk busszal Siófokról Kaposvárra, de az nem volt két óra, úgy, hogy bement Igalra a gyógyfürdőhöz, és ki onnan. Bár éppen rossz volt a wifi, de ha működik, azért az is némi plusz egy hosszú utazás esetén. A MÁV ezzel szemben 3, 3 és fél órás zajos, lassú, kényelmetlen alternatívát dob be. Értelmetlen és felesleges pénzkidobás egy ilyen vonal fenntartása.

haha 1970 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 16022

Igazábol nem személyre szóloan neked akartam feltenni a kérdést hanem álltalánosságban,csak valami oknál fogva a te üzenetedre irtam.Bocs,de azért kösz hogy válaszoltál,a probléma az hogy fülkés a kocsi a rendszer meg nem tudja ezt és más a helykiosztás!

Előzmény: _Nyuszi (16021)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.03.07 -1 0 16021

Igazából nem értem a kérdést: nem valós? Tehát egyfajta fiktív rendszer? Vagy el vannak csúszva az ülőhelyek?

Azt tudom javasolni, hogy keress egy olyan fórumtagot, aki foglalkozik a személyszállításnak ezen bugyraival, talán vele sikert érsz el.

Előzmény: haha 1970 (16020)
haha 1970 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 16020

Segitséget szeretnék kérni,hogy a Magyarországon közlekedő 1pár szlovák IC szerelvény első osztályú kocsijainak a helyfoglalási rendszere valós legyen,mert a mávnál erre 3 hónap nem volt elég!! Sorozatosan adja ki az 1-2-es végzödésü helyeket abkakos helynek pedig azok nem ablakos helyek!!

Előzmény: _Nyuszi (16019)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.03.04 -1 0 16019

"De lehet, hogy gonosz leszek és ezentúl jegyváltáskor elkérem  pénztárostól és fizetés előtt végigolvasom (hogy ne kössek szerződést anélkül, hogy elolvasnám)."

 

Nyilvános, hatóság által jóváhagyott, fent van a Start honlapján. :)

Érdemes lehet egyébként a telefonra rátölteni, hátha kell utazás során (már ha az ember nagyon a határon táncol egy-egy szabálynál).

Annó én utaztam úgy, hogy a táskámban ott volt a SZÜSZ, és kellett is. (De volt, hogy az sem volt elég, bementünk a köv. állomáson a pénztárba, állásfoglalást kérni.)

Előzmény: beauvois (16017)
haha 1970 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 16018

Pár dolog hiány van Jegyvizsgálókbol,nem a körmöléssel van a gond hanem a jegyek kezelésével hogy mindenféle eszközön lehet jegyet bemutatni amiknek a leolvasása nem egyszerü feladat,jegykiadás vonaton minimum 5 perc/fő,a diákot is megpróbálják hamisitani.Utmegszakitás esetén a jegyet a forgalmi szolgálattevövel kell igazoltat ha olyan helyen száll le az utas ahol nincs ilyen,akkor a jegyvizsgálóval kell igazoltatni.Röviden ennyi a hozzászolásodra a válasz,mélyebben nem kivánok belemerülni!

Előzmény: beauvois (16017)
beauvois Creative Commons License 2016.03.03 0 0 16017

Elismerve, hogy tényleg sok a visszaélés, a vasút akkor is szolgáltató, amelyik az utasokért van. Az utazási feltételeket/szabályokat kellene ész- és életszerűvé tenni.* Szerintem kevés utas olvas végig több oldalas szabályzatokat utazás előtt. Mennyi idő alatt találja meg egy átlag utas, hogy pontosan milyen papírok kellettek volna a leányzónak

De lehet, hogy gonosz leszek és ezentúl jegyváltáskor elkérem  pénztárostól és fizetés előtt végigolvasom (hogy ne kössek szerződést anélkül, hogy elolvasnám).

 

>>Ameddig a tisztelt utasok egy resze sportot uz abbol, hogy jajj, elfelejtettem megvenni a berletem, de esku a Keletiben megveszem, es a JV elengedi,

 

Miért is engedi el a JV? Ezaz utas nem lehet belső ellenőr?

 

>>berlet helyett menetterti jegyeket vett munkabajarasra, ami oda aznap, vissza viszont harom napig volt ervenyes, es ha visszauton nem talalkozott a kallerral -neadjisten szandekosan ugy helyezkedett, hogy ne is talalkozzek-, ugyanazzal a jeggyel utazott masodik nap is, meg esetleg harmadik nap is, es a havi munkabajarast letudta 40 jegy helyett max 15-20-szal

 

Erre több megoldás is van: 1, Több JV a vonatokon. 2, a JV-nek ne körmölnie kelljen a jegyekre, hanem csak bélyegezzen, dátum, idő, vonatszám. Sokkal több jegyet tudna így kezelni. 3, ahogy írtad, holland, francia, angol megoldás.

Mj: van kb 20 munkanap egy hónapban, a bérlet így szinte semmilyen kedvezményt nem ad.

 

>>Mellé lengetett papiros:

Azért találták ki pl. a kártya alakú diákigazolványt, hogy ne lehessen visszaélni vele...

 

És ha tényleg 20-szor utazott a leányzó, első 19 alkalommal miért nem ellenőrizték?

 

*egyszer megszakítottam az utazást Pápán. Odamentem a pénztárhoz, hogy egy rávezessék a jegyre. A pénztáros elküldött a forgalmi ügyeletre, ott meg kb. majdnem hülyének nézek. Ilyet pl. miért nem a pénztáros intéz?

Előzmény: asdf_ (16014)
haha 1970 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 16016

Köszönöm a plusz jelet,egyébként valljuk be neked is kicsit hogy úgy mondjam "felháborodott volt a stilusod" amikor elöször ide irtál,valószinű alapjában te sem ilyen ember vagy.A jegyvizsgálók között is sajnos vannak elég bunkó stilusú okoska ki ha ö nem emberek!Föleg ez a Keletiseknél fordul elő,és sajnos a lányodnak jó esélye volt hogy pont Keletissel futott össze!Az adott vonalon többségében ök vannak föleg az IC vonatokon illetve pár vonaton Győri jegyvizsgálók! További szép napot kivánok,és feleslegesen ne huzd fel magad!-:)

Előzmény: Borta65 (16015)
Borta65 Creative Commons License 2016.03.03 0 0 16015

Kedves Haha és asdf!

 

Köszönöm.

Látjátok, ilyen stílusban, ilyen kimerítő magyarázattal, kicsit együtt érezve mindjárt elfogadhatóbb a történet.

Pontosan ezt vártam a fórumtól, hogy egy ilyen helyzetben a rutinos utastársak adjanak jó tanácsot.

Szerintem a naponta potyázók, csalók nem látogatják ezt a fórumot (remélem nem ide jönnek ötletet meríteni).

Mindketten kaptok egy-egy nagy plusz jelet. :-)

 

Üdv:  Gábor

asdf_ Creative Commons License 2016.03.02 0 1 16014

Te úgy látom vasutas vagy, véded a mundért.

Tevedesben vagy. Ismet. Ugyanolyan mezei utas vagyok, mint a lanyod. Max annyi kulonbseggel, hogy en napiban jarok vonattal.

 

A MÁV egy szolgáltató, aki az utasokért van. Ha nem akarna az utasoknak kellemetlenséget és nem a szívatásra és pénzbehajtásra rendezkedne be, saját szolgálati szabályzatában, a saját embereinek a felelősségét növelhetné.

Megintcsak meg kell nezni az orszaghataron a tablat, es elolvasni, mi van rairva. Ez itt sajnos nem mukodik. Ameddig a tisztelt utasok egy resze sportot uz abbol, hogy jajj, elfelejtettem megvenni a berletem, de esku a Keletiben megveszem, es a JV elengedi, majd pedig masnap eljatssza ugyanezt egy masik JV-vel, addig ezt nem lehet. Ameddig a tisztelt utasok egy resze sportot uzott abbol, hogy berlet helyett menetterti jegyeket vett munkabajarasra, ami oda aznap, vissza viszont harom napig volt ervenyes, es ha visszauton nem talalkozott a kallerral -neadjisten szandekosan ugy helyezkedett, hogy ne is talalkozzek-, ugyanazzal a jeggyel utazott masodik nap is, meg esetleg harmadik nap is, es a havi munkabajarast letudta 40 jegy helyett max 15-20-szal, addig nem lehet (meg is szuntettek a 100 km. alatti menetterti jegyet, mar csak ket kulon jegyet lehet venni, egyet oda, egyet vissza, mindketto csak adott napra ervenyes). Ameddig szinten sokan sportot uznek/uztek abbol, hogy a leutazott, de ellenort nem latott jegyukkel szepen sorbanallnak a penztarnal es visszavaltjak, addig nem lehet. Majd ha a trukkozok nem lesznek ennyien, es amikor ha valaki azt mondja, hogy jajj, otthon hagytam, jajj elfelejtettem, hogy ma jar le, es el is lehet hinni neki, hogy az tenyleg igy van, akkor majd a kaller is rugalmasabb lesz. Addig sajnos nem (es amugy mar csak azert sem, mert fingja sincs rola, hogy az elotte epp esdeklo, jajj, elfelejtettem, az tenyleges utas, vagy epp veletlenul belso ellenor, akit ha elenged, mar kapja is a levonast ho vegen a fizetesbol, a sokadik ilyennel meg esetleg megkoszonik neki a reszvetelt).

Kontrasztkent: nemreg Holandiaban voltam, ott vagy chipkartyaval utazol, vagy veszel papiralapu, de szinten chippel rendelkezo jegyet. Amikor belepsz a megallo/palyaiudvar teruletere becsippantasz, amikor elhagyod, kicsippantasz, igy levonjak az utazasod dijat a kartyarol/ervenyesited a jegyedet. Mindenki csinalja, automatikusan. Ugy 8-9-szer biztos ultem vonaton, ezek donto tobbsege oras, vagy ezen feluli utazas volt, tehat ugy 2-3-szor siman vegig lehetne mennie egy kallernak a vonaton. EGYETLEN ellenort nem lattam, egyetlen ellenorrel nem talalkoztam.

 

A jegykiadó alaposan, megfontoltan, körültekintően adja ki a menetjegyet.

Nos innentől kezdve az utas védett legyen.

Ez szep meg jo, csak epp nagyon rossz gondolat. A penztarosnak semmi mas dolga, mint hajszalpontosan azt a jegyet kiadni, mint amit kertek tole. Nezd mar meg mondjuk pentek delutan barmelyik fejpalyaudvaron, vagy mondjuk barmelyik hetkoznap reggel egy elovarosi megalloban/allomason mennyien allnak sorba jegyert. Szerinted mi lenne ott, ha a penztarosnak a sima jegykiadas helyett meg kedvezmenyre valo jogosultsagot is ellenoriznie kene? Mekkora sor es mekkora -nem alaptalan- parasztlazadas lenne belole (amikor mar a sok hulye afas szamlara berletet vevot is -megjegyzem, egyaltalan nem alaptalanul- kb. elve felnegyelnenek a mogotte allok)? Buszrol vonatra atszallva hanyan nem tudnanak jegyet venni, igy a vonatjukat sem ernek el? (nem mellesleg, anyuka/apuka hogyan venne meg a fiatal gyerekenek a haviberletet?). Erre tartjuk a kalauzt, o raer, neki van ideje a vonaton osszevetni a jegyen szereplo kedvezmenyt es a melle lengetett papirost. Ennek hianyaban pedig buntet. Mert ez a dolga. Ezert kapja a fizeteset. Koszond meg a sok kocsog logos csalonak/hazudozonak, hogy a lanyod eseteben az es ugy tortent, ahogy es ami tortent.

Előzmény: Borta65 (16009)
haha 1970 Creative Commons License 2016.03.02 0 2 16013

Kedves Gábor,rossz hirem van mert olvastam a problémád hogy a lányod utazott haza és nem volt igazolása a kedvezmény jogosult igénybevételéhez és a JV utasleadási lapot irt!A JV mást nem tehet ilyenkor ha a kedves utas hitelt érdemlöen nem tudja biztosititani a jogosultságot!A megfelelő papirral illetve az utasleadási lappal kell bemenni az ügyfélszolgálati irodák(pénztárak) egyikébe és ott az adott esetet kivizsgálják, csökkentik illetve eltörlik a büntetést!Ez az alap történet! Igazából csak azért szóltam hozzá a dologhoz amit "asdf" topic társnak irtál,pedig ö csak leirta hogy mi a helyzet a gyakorlatban!

Előzmény: Borta65 (16012)
Borta65 Creative Commons License 2016.03.02 -1 0 16012

Haha!

 

Te nem ismersz engem. Te vagy teljesen el vagy csúszva, nem érted a problémámat, olvasd végig az elejétől.

Én falusi, becsületes ember vagyok, szelíd és nem arrogáns. A törvényeket, szabályokat betartom, gyermekeimet erre nevelem.

Nincs alapod engem minősíteni. Miért fordítasz te és mások is személyeskedésbe?

Nálunk nincs vasút, mi busszal járunk. A buszon a sofőr ellenőrzi az okmányokat, kiadja a jegyet, innentől az ellenőr a sofőrt veszi elő, ha szabálytalanság van. Egyszerű, nem?

haha 1970 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 16011

Egyébként NEM VAGYOK VASUTAS!!

Előzmény: Borta65 (16009)
haha 1970 Creative Commons License 2016.03.02 -1 1 16010

Kedve Borta,ne haragudj de te egy kicsit el vagy csúszva,nem ismered a szabályokat és még neked áll felljebb,ez azért durva! Egyébként az ilyen nem megfelelö jeggyel okoskodó arrogáns utazokkal tudod mit szokás csinálni,mozdonyvezetö felhiv következö megálló helynél vonat megáll utas leszáll!

Előzmény: Borta65 (16009)
Borta65 Creative Commons License 2016.03.02 -2 0 16009

Kedves asdf!

 

Te úgy látom vasutas vagy, véded a mundért.

Nem várnám, hogy osszad nekem az észt, én tanácsot kértem a fórumon keresztül, amit nem igazán kaptam meg. Amikor leírtam a megoldást, leírtad ugyanazt, mit kellett volna tennem.

Ilyen "okos", ivarérett emberekkel, mint te, felesleges vitázni, szóba állni. Kívánok neked egybites világot! Ennyit rólad.

 

A MÁV egy szolgáltató, aki az utasokért van. Ha nem akarna az utasoknak kellemetlenséget és nem a szívatásra és pénzbehajtásra rendezkedne be, saját szolgálati szabályzatában, a saját embereinek a felelősségét növelhetné.

Mire gondolok?

A jegykiadó alaposan, megfontoltan, körültekintően adja ki a menetjegyet.

Nos innentől kezdve az utas védett legyen. Ha a jegyvizsgáló észrevesz valami differenciát töltsön ki jegykiadó-leadó lapot és vonassa felelősségre a jegykiadót, büntettesse meg.

Köszönöm a lehetőséget, az asdf féle hozzá- illetve beszólások miatt kiszálltam.

Mindenki boldoguljon, ahogyan tud, legyünk bozótharcosok, ne segítsük egymást!

 

 

asdf_ Creative Commons License 2016.03.01 -1 2 16008

 

Az aláírásnál az Utasleadási lapon (ez mit jelent különben? -számomra nevetséges elnevezés) van egy lehetőség, hogy az egésszel nem értek egyet - erre sem hívta fel a figyelmet.

 

Nem kell felhivni a figyelmet, leven akinek -mar bocsanat- egy csepp esze is van, elolvassa, mit ir ala es csak utana irja ala. A kaller raer ezt megvarni, o a vegallomasig megy.

 

 

Értem én a szabályokat, de ez a szabályzat is túlzás, hiszen a lányom senkit nem károsított meg, mindössze egy papírt kellett pótolnia. Fizettessék meg vele a 100%-os jegyet, ez jogos - de ekkora büntetést?

 

De. Akkor, abban a pillanatban a papriok alapjan -illetve hat epp azok hianya miatt- o ott megkarositott, ugyanis jogosulatlanul vett igenybe utazasi kedvezmenyt. Ilyenkor potdij+utazasi dij(kulonbozet) kovetkezmennyel jar ez. Ha engem a rendor igazoltat, ot sem fogja k-ra erdekelni, hogy epp most nincs nalam a forgalmi, vagy epp tegnap jart le a jogositvanyom. Egybites a tortenet. Megvan a papir, jo vagy, nincs meg a papir -jogosan!!!- megbuntetnek. Tetszik, nem tetszik, ez van. Felnott ivarerett emberek probaljanak mar gondoskodni magukrol, sajat maguk utanajarni, hogy a diakigazolvanyukkal mire jogosultak, mire nem, ha valamire igen, arra pedig hogyan. Az, hogy ezt nem mondtak, az nem kifogas (ketsegtelen, az uj diakigazolvany melle igazan adhatnanak egy darab A4-es lapot, hogy edesdragakedves esti tagozatos hallgatok, emitt a szabalyok, de azon sem lepodnek meg, hogy anno adtak, vagy az igenylesnel volt ott tajekoztato, csak arrol esetleg elfeledkezik mindenki). Ha nem mondtak semmit, az annyit jelent, hogy nem tudom, hogy mik vonatkoznak ram, mire es hogyan hasznalhatom a diakomat, tehat utana KELL neznem. Ennyire legyen mar eletre kepes valaki, ne kelljen mar felnottkoru emberek hatsoja ala tolni mindent...

Előzmény: Borta65 (16007)
Borta65 Creative Commons License 2016.03.01 -1 0 16007

Tudjátok, hozzáállás, emberség, rugalmasság az nagyon hiányzik.

A KALAUZ (nekem nem több) miért akar "tudatlan" embereket behúzni azzal hogy azonnal fizessen a markába, 9.200 Ft-ot vagy mihelyt leszáll a vonatról Kelenföldön este 3/4 8-kor, amikor fél kilencre Újpest Városkapunál el kell érni a csatlakozást, különben apa mehet a lányáért éjszaka, 120 km-re Budapestre. A szabályok 3 napot engednek, pl. ezt miért nem közölte? Az aláírásnál az Utasleadási lapon (ez mit jelent különben? -számomra nevetséges elnevezés) van egy lehetőség, hogy az egésszel nem értek egyet - erre sem hívta fel a figyelmet.

Értem én a szabályokat, de ez a szabályzat is túlzás, hiszen a lányom senkit nem károsított meg, mindössze egy papírt kellett pótolnia. Fizettessék meg vele a 100%-os jegyet, ez jogos - de ekkora büntetést?

Jól értelmezem a büntetési tételeket: ha valaki abszolút jegy nélkül utazik, kisebb büntetéssel megússza, mint akinek hiányzik egy ilyen kötözködős papír (még egyszer jelzem, kb a 20. utazásnál derült ki mindez, tehát érezhetjük a fontosságát).

A KALAUZ szinte büszke volt arra, hogy megfásult, az utasok 28 év alatt kiölték belőle a jószívűséget.

Ennyi rutinnal valaki nem tudja felismerni a csaló potyázó utast és egy "tudatlan" szerencsétlen helyzetbe került egyetemista lányt? Az én szememben alkalmatlan a pályára.

Vajon mi lett volna a fellépése egy kigyúrt ork bandával szemben? Büszkén kiosztott volna 3-4 utasleadási lapot? Ha-ha!

asdf_ Creative Commons License 2016.03.01 -1 0 16006

Igen, csak itt nem errol van szo, hanem arrol, hogy az utas A-bol C-be kivan utazni 50%-os kedvezmennyel B-n keresztul, es csak az A-B, (vagy a B-C) szakasz esik a MAV teruletere. Ezert, mivel a kedvezmenye kizarolag a lakhely es az iskola kozotti legrovidebb uton ervenyes, ellenorizni kell, hogy tenyleg ezt teszi-e. Ertelemszeruen a mavos jegyvizsgalonak fingja sincs arrol, hogy a nem MAV teruleten levo A-B utvonalrol vonatra szallva majd megteve a B-C vonatos utat a legrovidebb-e A es C kozott, neki csak egy menetrendje van, meg egy vasuti terkepe es kilometertablazata. Erre ul Gizike az informacios pultban, aki ezt az estis tanulo tanulmanyai alatt mindossze egyszer(!) elofordulo ellenorzest vegrehajtja (bizonyara fel van szerelve az ehhez szukseges rekvizitumokkal is, ugy mint Volanbuszos halozati terkep, internet, meg ilyesmik), majd kiadja rola a pocsetes papirt, melyet az utas lobogtathat a jv-nek, aki mivel mar cegen beluli papirrol van szo, ezt mar ertelemezni is tudja/alkalmazhatja.

Attol, hogy van egy DB, attol meg ugyaniugy megbukott volna a tudatlan utas, mert OPT-IN-es a tortenet, kapott volna egy szep nagy uzenetet a JV az arcaba, hogy a kerdeses diakigazolvany szamahoz utvonaligazolas nincs a rendszerben, es mar kopte is volna a nyomtato az utasleadasi lapot es lehet a kasszahoz faradni.

Az persze teny, hogy a tanulo lakcime es az oktatasi intezmeny birtokaban a diakigazolvany keszitoje automatikusan tolhatna egy outputot a mavnak, es lezajlhatna ez az egesz full automatikusan, de nem szabad elfelejteni, hogy egyelore egy olyan tablat latsz, amikor bejossz az orszagba, amire az van irva, hogy Magyarorszag, igy az elvarasaidat is ehhez merten kell megtenni ;) En valamikor huszoneve kaptam az elso chipes diakigazolvanyomat, egy rakas zsetonnal lehuztak erte mindenkit, es hogy majd mennyire jo lesz, ott van rajta a chip es majd mennyi mindenre lehet hasznalni, szerintem a mai napig 5%-nyi elo diak nincs aki valaha valamire is hasznalni tudta volna, hogy chipes a diakja.

 

A tudatlansagrol pedig annyit, hogy valtozatlanul az utas, nem pedig a jv. volt tudatlan (tetszik tudni, x ismerete nem mentesit a kovetkezmenyek alol).

Az utmutatast megkapta, hogy milyen papirt kell beszereznie es mi miatt (szivesen!), sajat erejebol meg legyen mar annyi sutnivaloja, hogy a, azonnal megcsinaltatja a papirt, majd meltanyossagot ker, vagy b, eleve esdekelve megy igazolast csinalni, hogy basszus, en ezt nem tudtam, masfel eve utazom igy, az eletben nem kellett meg senkinek, nemelehetneehogy megcsinaljuk ezt a papirt, majd azt itt rogton utolagosan bemutatnam es egy nagy mosoly...

Előzmény: beauvois (16005)
beauvois Creative Commons License 2016.03.01 0 0 16005

Ó, igen: a diákigazolvány sor száma egyedi - a papíron kiadott igazolás helyett felviszik egy AB-ba a sorszámot, nevet, a kedvezményeket stb. - a jv pedig a diákig. sorszáma/kódja alapján a vonaton leolvassa.

Előzmény: _Nyuszi (16004)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!