Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

V.Gy. Creative Commons License 2019.12.08 0 0 4985

Simán lehet, hogy az alapján szúrtak ki, hogy nem a tulajdonos vagy az üzembentartó vette a matricát, és láttak rá esélyt, hogy nem sikerül bizonyítani a matrica-vásárlást.

 

Az de durva lenne már.... ne már...

 

Semmi közük ilyenekhez, ez már a mindenféle nyilvántartási rendszerek törvénytelen összekapcsolása lenne (jogállamban legalábbis). Közük (szerintem, jelenleg) ehhez az egyetlen egy dologhoz van: Van arra a rendszámra matrica? IGEN - NEM. Ennyi. Ebből lehet választaniuk. És NEM esetén továbblépniük.

Előzmény: kneissl (4984)
kneissl Creative Commons License 2019.12.07 0 0 4984

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141817229&t=9075772

 

Nekem anno direkt úgy értelmezték rosszul a rendelkezést, hogy szerintük kétszer kelljen fizetnem.

Mikor elkezdtem az alapvető jogok biztosával levelezni, és az kért tőlük tájékozatást, akkor sem ismerték el, hogy jogszerűtlenül jártak el, csak elkushadtak, és eloldalogtak, és többet nem kérték a másorszorra kiszaboot büntetést.

Simán lehet, hogy az alapján szúrtak ki, hogy nem a tulajdonos vagy az üzembentartó vette a matricát, és láttak rá esélyt, hogy nem sikerül bizonyítani a matrica-vásárlást.

 

Ha nem állnak el a követeléstől, akkor írjatok az alapvető jogok biztosának, és tegyetek panasz a jogalap nélküli bírság kiszabása miatt.

Előzmény: V.Gy. (4978)
nagypapi51 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 4983

Minden lehetőséget megvizsgálva, ott tartunk, ahol elkezdted.

 

Előzmény: lildiko (4982)
lildiko Creative Commons License 2019.12.02 0 0 4982

10 napos D1 matrica volt egy Opel Mokka gépjárműre.

Előzmény: V.Gy. (4978)
lildiko Creative Commons License 2019.12.02 0 0 4981

Két és félórával a fotózás előtt vásároltuk a matricát.

Előzmény: V.Gy. (4979)
nagypapi51 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 4980

Meg még egy lehet: nem a járműkategóriának megfelelő matrica lett vásárolva

 

Előzmény: V.Gy. (4979)
V.Gy. Creative Commons License 2019.12.01 0 0 4979

Illetve még egy dolog lehetséges: a 60 percből kicsúszás. Az idő, ami a lefotózás és a matricavásárlás között eltelt. Na ez lehet egy életszerű és jogos oka a jogosulatlanságnak.

Előzmény: V.Gy. (4978)
V.Gy. Creative Commons License 2019.12.01 0 0 4978

Ha a rendszám stimmelt, ki se pottyanhatott volna a "csövön" az ügy. Mert akkor nincs ügy. Nem indul semmi. Nem jöhet levél. Nem lehet túlbuzgó se senki se. Miért történne bármi is, ha egy matricás autó matricás autópályán megy?? Vagy ma már mindenkit felszólítanak, aki autópályán ment, hogy na volt-e neki? Engem érvényes matricával még sose szólítottak fel, hogy igazoljam.

 

Egyetlen dolgot tudok elképzelni: ha nem általános érvényű heti-havi matricáról van szó, hanem mondjuk megyeiről, amit nem jó megyében is használtak. Amúgy lehetetlen, hogy zaklatóágra fusson az érvényes matrica jól megadott és visszaigazolt rendszámmal. Műszakilag-technikailag is lehetetlen.

 

Arra a rendszámra akkor és ott NEM VOLT érvényes matrica. Úgy gondolom, az a matricavásárlás, vagy a használat módja, valamiért nem volt megfelelő. Más megoldása az ügynek szerintem egyszerűen: nincs. (vagy egy kapitális bug a matricarendszerben... azért annál már öregebb a rendszer, hogy ilyen bug még lehessen, hogy van jogosultság, de mégis felszólítás...)

 

(az, hogy nem fogadták el utóbb az igazolást a céges autóhoz ""akárkitől"", az itt most a matricás szempontból irreleváns; a kérdés nem ez, hanem hogy miért lett jogosulatlanság-riasztás arra a rendszámra akkor és ott. az A Kérdés)

 

Nagyon kíváncsi lennék a megfejtésre! Megtudjuk valaha?

lildiko Creative Commons License 2019.12.01 0 0 4977

A rendszám stimmelt. 

Előzmény: V.Gy. (4975)
nagypapi51 Creative Commons License 2019.12.01 0 0 4976

Márpedig itt a rendszám stimmelt, valaki túlbuzgó volt.

 

Előzmény: V.Gy. (4975)
V.Gy. Creative Commons License 2019.12.01 0 0 4975

Sztem is kizárólag rendszámra szól.

 

Én is arra fogadnék, bármiben.

 

K: volt a rendszámra érvényes matrica?

 

V: volt

 

K: (nincs több, nem lehet több)

 

Itt inkább valami más történhetett. Mert az lehet, persze, hogy utólag nem intézkedhet akárki a bárki nevében, a kérdés nem ez, hanem: DE MIÉRT keletkezett egyáltalán a felszólítás?? Utóbbi a sokezres kérdés szerintem, ha tényleg a rendszámra van egy visszaigazolás.

Előzmény: nagypapi51 (4974)
nagypapi51 Creative Commons License 2019.11.28 0 1 4974

Mutassák meg azt az előírást/szabályzati pontot, amely őket igazolja!

Sztem is kizárólag rendszámra szól.

Előzmény: lildiko (4973)
lildiko Creative Commons License 2019.11.28 0 0 4973

Sziasztok!
A nyáron lányommal utaztunk a kft-jük nevén lévő kocsival, én vettem telefonon a matricát, az e-mailcímemre meg is jött a visszaigazolás a vásárlásról. Majd két hónap múlva kapott egy levelet a kft, amelyben pótdíjfizetésre szólítják fel. Az e-mailcímemről elküldtem a díjfizetésről szóló igazolást. Ezt nem fogadták el, mivel nem én vagyok az üzembentartó. Szerintetek ez jogos? Szerintem a matrica a gépkocsi rendszámára vonatkozik, nem az üzembentartó személyére.

aptohu Creative Commons License 2019.11.08 0 0 4972

Köszi.

Arra azért vigyázni kell, hogy a 60 nap nem a fénykép készítésétől számítódik, hanem amikor lekérdezik az üzembentartót. Ez meg kb. bármikor lehet.

Előzmény: speedline (4971)
speedline Creative Commons License 2019.11.07 0 0 4971

1988. évi I. törvény a Közúti Közlekedésről

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98800001.TV

 

33/A § - 33/B §

 

33/B § (5)

"Amennyiben a használati díjat nem fizették meg, a díj beszedésére jogosult szervezetek vagy az általuk megbízott gazdálkodó szervezetek az érintett jármű üzemben tartójának a díj beszedésére jogosult szervezetek vagy az általuk megbízott gazdálkodó szervezetek előtt ismertté válása időpontjától számított 60 napos jogvesztő határidőn belül kötelesek postára adni a pótdíjfizetési felszólítást. Ha a használati díjat és pótdíjat meg nem fizető üzemben tartó (gépjárművezető) a helyszíni ellenőrzés alkalmával az ellenőrzésről kiállított jegyzőkönyvet aláírja és átveszi, akkor nem kell a pótdíjfizetési felszólítást részére kézbesíteni. A pótdíjfizetési kötelezettség két év alatt évül el. A pótdíj után késedelmi kamat nem követelhető.

(5a) Ha a pótdíjfizetési felszólítás megküldésének időpontjában a közúti közlekedési nyilvántartás nem a tényleges üzemben tartó adatait tartalmazza, illetve külföldi üzembentartók esetén az (5) bekezdés szerinti határidő a tényleges üzemben tartó ismertté válásától számítandó."

 

 

Előzmény: aptohu (4970)
aptohu Creative Commons License 2019.11.07 0 0 4970

A 60 napra tudsz linket adni?

Előzmény: speedline (4968)
speedline Creative Commons License 2019.11.06 0 0 4969

Képet el kell kérni, meg kell nézni mindenképp. Előlről, hátulról van fotó de az eső, hó, köd, jég minden optikának probléma tud lenni.  

Előzmény: SkodaAO (4964)
speedline Creative Commons License 2019.11.06 0 0 4968

Horvátország irányából érkezve abszolút nem megoldott a matrica vásárlás, erről pontosan tudnak az adott díjszedő cégénél, de kb. semmit nem tesznek ez ügyben évek óta. A "megoldásuk" az, hogy az utolsó INA kútnál az autópályán (Horvát oldalon) kiraktak egy táblát, hogy itt lehet venni matricát. Aki ezt benézi, elfelejti stb. az bebukta a vásárlás lehetőségét. Ha átjön valaki a határon, akkor az első benzinkútig (INA - Magyar oldalon) eleve menni kell úgy 30-40 km-t és ha a kúton sokan vannak (márpedig szezonban sokan vannak) akkor simán összejöhet a 60 perc túllépése a határtól. Ez akkor gáz, ha a határ közelében van mobil kamerás autó.  

Szlovénia felől érkezve a helyzet annyiban "rosszabb", hogy ott rögtön a határ után van kamera és ha mondjuk az útépítés miatt még dugó is van, még könnyebben összejön a 60 perc....

A júliusi ellenőrzés már érdekesebb, azt kérdezd meg, hogy a tulajdonos / üzemben tartó címadatához mikor jutottak hozzá. Elvben ehhez a naphoz viszonyítva ketyeg a 60 nap jogvesztő határidő. Ha nem tudják hitelt érdemlően prezentálni a címadathoz való hozzájutás pontos napját, nincs viszonyítási alap a 60 napra.  

Előzmény: csalfa vak remény (4943)
nagypapi51 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 4967

Egyébként, hol történt?

Előzmény: SkodaAO (4964)
aptohu Creative Commons License 2019.11.06 0 0 4966

Helyszíni ellenőrzésnél helyszíni bünti fizetés van. Itt hogy jön be a 60 nap?

Az "észleléses" 60 napra tudsz linket?

Előzmény: csalfa vak remény (4957)
nagypapi51 Creative Commons License 2019.11.06 0 0 4965

Éjjel-nappal mér, de hogy szakadó esőben milyen pontossággal ismeri fel a karaktereket, -  majd kiderül.

Előzmény: SkodaAO (4964)
SkodaAO Creative Commons License 2019.11.06 0 0 4964

Sziasztok,

 

Tegnap este szakadó esőben áthajtottam matrica nélkül egy fix telepítésű ellenőrző ponton.

Éjszaka óriás esőben mérnek a kamerák?

Van vkinek tapasztalata?

 

Köszi ha van infótok erről.

nagypapi51 Creative Commons License 2019.11.05 0 0 4963

Nem kötöttem bele semmibe.

Amikor ezt a két táblát látod, már Mo-on vagy. A határ ugyanis a Mura sodorvonala (egyszerűbben mondva a híd közepe), még ha nincs is jelölve.

Ugorgyunk! :)

Előzmény: Dundikalika (4962)
Dundikalika Creative Commons License 2019.11.05 0 0 4962

Azt hiszem nem ment át az üzenetem.

Én csak azt furcsálltam, hogy az országhatárhoz közeledve először a magyar gyártású/magyar szabvány szerinti kresz tábla az első amit megláthatsz, és csak ezután az országjelző táblát. Remélem ebbe a mondatba már nem lehet belekötni :)))

Előzmény: nagypapi51 (4961)
nagypapi51 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 4961

Sem a Magyarország, sem a Hrvatska tábla nem az államhatárt jelöli, csupán azt, hogy éppen hol vagy. Ebből a szempontból mindegy a táblák sorrendje. (A hídon lehetne egy felfestés, hogy na, itt van a határ.)

Előzmény: csalfa vak remény (4959)
csalfa vak remény Creative Commons License 2019.11.01 0 0 4960

Más országok próbálnak a saját állampolgáraiknak kedvezni, nálunk pedig épp ellenkezőleg. A külföldiek egy része ma is büntetlenül használhatja az autópályáinkat, a kieső bevételeket a hazai autósok szívatásával pótolják.

 

Évtizedekig gyakorlatilag ingyen autózhattak a külföldi rendszámos autók, a két legnagyobb szlovák város az M1+M3 kombóval volt a leggyorsabb. Újságok is megírták, hogy a kamionosok a hatóság szeme láttára tépték szét az éppen átvett csekkeket a bírságról....

 

Az autópálya végeken mindenhol kellene lennie 1-1 benzinkútnak, nemcsak azért, hogy legyen hol megvenni a matricát, de az is előfordulhat, hogy épp nálunk olcsóbb az üzemanyag...

csalfa vak remény Creative Commons License 2019.11.01 0 0 4959

Nem arra gondoltam, hogy a két táblát fel kellene cserélni, hanem az a furcsa, hogy a magyar kresz tábla az államhatár előtt (és nem mögött) van.

Előzmény: nagypapi51 (4958)
nagypapi51 Creative Commons License 2019.11.01 0 0 4958

A jogi államhatár a Mura sodorvonala. Ha megnézed, a Hrvatska tábla a híd Ny-i végénél van.

 

Előzmény: csalfa vak remény (4955)
csalfa vak remény Creative Commons License 2019.11.01 0 0 4957

A 60 napos jogvesztő határidő a helyszíni ellenőrzésnél játszik, az elektronikusnál nem. Ők a 60 napot az "észleléstől"  sszámítják...

Előzmény: Normogo1 (4949)
csalfa vak remény Creative Commons License 2019.11.01 0 0 4956

A 60 perc türelmi időt nem értem, mert vagy ne legyen semmi, vagy legyen aznap 0 órától (visszamenőleg) érvényes. Ez így most azoknak kedvez(het), akik telepített kamera nélküli szakaszt használnak  (ha van még ilyen) de ha netán ott lenne egy autóra szerelt kamera, akkor gyorsan vesznek egy matricát.

 

Nekem legalábbis nincs rá más ötletem, hogy mire jó ez a 60 perces korlátozás?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!