Rover 414 si hosszbordás szij cseréhez kérnék sgítséget:
A hosszbordás szíj feszitőt ,hogy kell meglazítani ,valamint a motortartó baknál van két csavar .Azokat ki kell csavarni? A jobb oldali első kerék felöl férhető hozzá!
Vagy a generátort kell meglazítani? Melyik a legjobb megoldás?
Köszönöm az infót megpróbálom kiszedni , kicsit szűk ott a hely lehet hogy le kell engednem a gólyalábat de teszek egy próbát előtte hátha lejön anélkül is mégegyszer köszönöm szépen .
Van egy 400-s ROVEREREM a következő lenne a kérdésem alsó talpas gömbfejet cserélek de a felsőt is cserélnem kell . Ki kell-e vennem a lengéscsillapitót vagy elég a motortérben levenni a két anyát és akkor ki tudom forgatnia felső lengőkart ?
Szia! Az ajtókárpitokat simán betudod szerelni a 25-ből a 200-ba, (én is raktam a sajátomba) de kell hozzá minden rögzítőelem, csavar. Ha jól emlékszem akkor minden ajtóhoz plussz 1db hajlított fém lemez van (az ajtóbehúzók alatt) a 25-be ami nincs a 200-ba ez mindenféle képpen szükséges mert enélkül nem lehet felszerelni. Elöl a tükör állító kis műanyag háromszögnél kellet kicsit ügyeskedni mert azt nem kaptam meg a 25-ös kárpitokkal.
fényszórók nem egyformák (motorháztető, sárvédő meg talán a lökhárító is illeszkedik hozzá),
ajtókárpit talán egyforma, de ebben nem vagyok biztos (Rimmer szerint különböző),
tárcsafékre átalakítás nem lehetetlen, de nem kis meló. Nekem a 95-ös 400-as lengőkarban az agy csavarjai annyira bele vannak gyógyulva, hogy az szétszedhetetlen... egyszerűbb az egész lengőkart cserélni.
De valószínű más lehet a fékcső flexi része a dobfékhez mint a féknyereghez, esetleg a kézifék bowden. Más az ABS jeladó meg kábel (nálam a kábel a keresztlengőkarra volt felfogatva, az összes M6-os csavar beleszakadt, újra kellett fúrni a meneteket).
Tehát célszerű egy komplett hátsó futóművet szerezni, és ha ráérsz azt felújítgatni
Segítsetek légyszi! 200as 99'es típusba beszerelhetők a 25ös ködlámpái? A 200as és a 25ös 5 ajtós ajtókárpitjai kompatibilisek egymással, átszerelhető átalakítás nélkül? 200as típusba próbálta már valaki az angel eyes lámpát, mi a vélemény róla? Ki szeretném cserélni mert a gyári eléggé gyenge. A hátsó dobféket ki lehetne cserélni tárcsára? Előre is köszi a válaszokat!
Az elmúlt napok esői után nem kevés vizet találtam a Rover 75 CDTi -ben.
Anyós űlés előtt egy kicsit, hátsó űlés előtt nagyon vizes a szőnyeg (nem tocsog, de határozottan vizes).
Felül a kárpitot körbetapogattam, de nem éreztem nedvessek sehol.
Ma nekiesek és megpróbálom kideríteni, honnan jött és megszüntetni.
Amit eddig olvastam, hogy probléma lehet:
napfénytető csőcsatlakozás kesztyűtartó mögött (elvileg megoldva, de megnézem),
hátsó lámpa tömítés (és a víz előrevándorol... bal oldalon már kellett tömíteni 6 éve),
díszléc rögzítői (ezt nem tudom hol lehet, gondolom, a csomagtartó felőli),
gumitömítés a csomagtartónál az alsó peremen,
a kocsi elején az esővizet levezető lefolyó a pollenszűrőnél (azt annó 14 éve felbővítettem, most teszteltem és száraz...öntöttem oda vizet és szépen lefolyik).
Mi lehet még?
Ha valakinek volt baja vele és megoldotta, köszönöm, ha segítetek a tapasztalatokkal... olyan nagyon sok lyuk csak nincs rajta, remélem...végül is nem szita ez.
- kormányon lévő kapcsolók (tartókonzollal,csavarokkal.) hozzá a vezetéke.
- kuplung, fék kapcsoló.
- középkonzolon klíma alatt tempomat kapcsoló + a burkolat( én azt szépen kivágtam, hátulján látható a kapcsoló helye)
- Tempomat ECU
- vákumszivattyú a csővel, 3 db. gumi tartóval, a csövet rögzítő patentok a szívócsövön
- vákumdob a tartóval ami a folytószelepházra van felszerelve 3db. csavarral.
Felszerelés:
- Kormány:
Légzsák le, kormány le.
Kormány alsó műanyag burkolatát ívesen kivágni (mint ahogyan a rádióvezérlő kapcsoló van) a tempomatkapcsoló számára.
Gyári megoldás: tempomatos kormány csere.
Tempomatkapcsoló felszerelése a kormányra, a vezeték bekötése ami abból áll, hogy a csatlakozót rádugod a kormány alatt lévő szalagkábel átvezető(légzsák átvezető, forgóérintkező, ki ,hogy hívja)csatlakozójára.
Magát az átvezetőt nem kell cserélni, abba benne van a tempomat vezetéke.
Kormány vissza.
Kesztyűtartó alatt a burkolatot leszedni, kesztyűtartót kiszedni. Tempomat ECU beszerlése konzollal együtt, csatlakozó ott van visszahajtva, ragasztószallaggal rögzítve.
Ha automata akkor a tempomat interface is kell, ami az automataváltót köti össze a tempomattal.
Tempomat ki-be kapcsoló klíma panel alatt:
Burkolat lepattint, kapcsolók konzolja kipattint(jobb ,bal oldalon egy-egy fület kell benyomni, hogy ki tudd húzni a tartót)kapcsoló csatlakozója szintén ott van, visszahajtva, szalaggal rögzítve.
VAGY mgfaragod a burkolatot, VAGY gyári megoldásként a burkolat cseréje, amiben benne van a kapcsoló helye.
Kuplung, fék kapcsolót nem tudom, mert enyém automata. De ott a vezetéke, csak be kell rakni, és összedugni a csatlakozóval.
Motortér.
Folytószelepházra a vákumdobot felszerelni a konzollal. 3 csavar fogja. ez elég szívás, mert kevés a hely, és a vákumdob faudi fejét elég nehéz felpattintani a folytószelep gömbfejére. Kevés a hely, de megoldható.
Vákumszivattyú felszerelése. Ez a legnagyobb szívás !
Gyárilag a jobb hossznyúlvány tűzfal előtti pontra van felszerelve, 3 db. gumi tüskét kell benyomni a hossznyúlvány 3 furatába, majd a szivattyú tartókonzol 3 furatán áthúzni. ezt követően a szivattyút felszerelni.
Hely nincs, se fölülről, se alulról.
Emelő, vagy akna nélkül neki se állj !
De a megoldás amit én is tettem:
Szivattyút a klíma csövek közé rögzíteni a jobb lámpa mögött részen.
A vákumcső ugyan más íven fut, de oda lehet rögzíteni bárhova, csak ne törjön meg. A szívócső tetején már a gyári rögzítőpontokon mehet tovább a vákumdobig. Ott össze kell dugni a vákumdobbal, és kész !
Nem igényel konfigurálást, kódolást.
Az nyém működik ! De az enyém aut. váltós.
Ha valamit rosszl vagy hiányosan írtam, majd kijavítják.
Én benzinesbe beszereltem a tempomat minden egységét,azonkívül ECU + immo kulcsostól, BCU ,fék és kuplung kapcsolókat és tökéletesen működött a tempomat. Később úgy tűnt az eredeti ECU val jobb volt de lehetett csak érzéki csalódás. Majd visszaraktam az ECU t,immót ,a BCU maradt és meglepetésre maradt a tempomat is . Lehet próbálkozni, bejöhet másnak is.
Szerintem nem annyira bonyolult megoldani. Én saját magamnak szereltem be 2.0 l benzin automatába. Szinte gyári. Ha valaki a gyári szintre törekszik, asz is megoldható,
Igen, ez szinte mindenben olyan mint a T4, leszámítva néhány különleges funkciót. Ezt a TOAF miatt kínjukban hozták forgalomba, a Lengyelek nem voltak hajlandóak pénzt kérni a TOAF -ért . Ezért az Angolok nem ismerték el a Lengyel programot, noha igen jól használható ingyenes szoftver. Angliában is használják, a kulcsmásolástól kezdve mindenre jó. Azt, hogy a 75-n kívül használható e más típushoz nem tudom......nem próbáltam.