Köszi a válaszod. Egyet kell értsek veled, én sem a 140+ tempóra készültem, ezt írtam is, de ha már ott voltam maradtam, mert itthonról 80km volt a indulás, meg a barátaimat is szeretem :)
a közel 400km alatt tartalékra szívta mindkét tankot, szóval ebben is teljesen igazad van, ilyenkor extrém szomjas :) annak ellenére is, hogy elöl 1-el nagyobb, hátul 1el kisebb a lánckerék.
Annyi azonban biztos, hogy a másik két motor sem evett kevesebbet :D
a 110-120 szerintem is jó, olyankor a zaj sem olyan nagy rajta.
fényszóró: én még 6-7 éve találtam bele dupla h4 lámpát, talán fzr-be valót, azzal hibátlan a világítás (nem 1-1 volt beszerelhető, de nem kellett hozzá túl nagy barkács)
A fém fékcsövön én is gondolkozom, a huskymon sokkal jobb volt tőle a fék.
Napok óta én is nézegetem az újabb motorokat, pl a tdm900 nagyon bejön, de lehet hogy mostanában a rezsi több pénzt visz majd el, nem marad a hobbira..
bár 300as tárcsája van és 4 dugattyús munkahengere, vajon a felfogatás illeszkedhet az xtz-re?
Örülök, hogy Neked is a XTZ750 a szíved csücske, de egy két gondolatot kérlek engedj meg nekem.
Azt mondom amit én csinálok és eszem ágában sincsen kioktatni kérlek ezt tudd.
Szóval én még véletlenül sem közlekedek 140+ sebességgel a motorrommal. Vannak erre újabb, nagyobb, szebb, gyorsabb motorok
a piacon. Ami alsó nyomatékon is olyat tol, mint a traktor szántáskor. No nem azért mondom mert nem bírja, de radikálisan megnő a fogyasztás 110km fölött, illetve szegény pára már 33+ éves.
Minek hajszoljam szegénykét??? Ha bírja a 110km/h aszfalton, terepen ( eléggé ritkán) akkor az nekem tökéletes.
Ha végre kiszabadulok itthonról akkor azokat a perceket élvezni szeretném.
Én tudom túl aggódom a dolgokat, de nem akarom emiatt kinyírni a motoromat.
Fék:
A motornak sajnos hasonlóan mint a fényszórónak sajnos nincsen nagy ereje. Lehetne jóval erősebb.
Mi is gondolkodtunk nagyobb tárcsában, tettem már bele brembó fékbetétet, de sajnos mindig vissza került bele az ebc...
A következő 10 éves projekt, hogy a fékcsöveket kicseréltetem majd fém fékcsőre aztán kb ennyi.
Végezetül:
A mostani túra volt a motoromnak a megkoronázása.
Innentől fogva nem lesz neki ilyen hosszú túrája csak országunkon belül.
Halkan mondom, hogy én is elkezdtem nézelődni újabb, frissebb motorok piacán.
Találtam is, de ahhoz nagyon sok pénzt kell beletennem a malackába, hogy megtudjam majd venni... és az sem holnap lesz...
10+ év után most vettem új NG-tárcsákat (valami spanyol gyártmány) szettben és ebc-red betéteket adtak hozzá, hátulrameg a ferrodo-t. Így jött a szett.
Végülis amióta megvan most fog a legjobban, de a pénteki 40 fokban tényleg elfogyott párszor a fék.
baszki nem jut eszembe mi volt, nem ferodo meg ilyen ismert márkák
amúgy a tárcsához kell betétet választani és biztos jó lesz csak ugye a 20+éves tárcsával már kb senkinek nincs lövése sem mi az optimális hozzá.......
Jó-jó, de melyik a jó fékbetét?Ha van olyan, ami erősen fog és nem fogy el, már rohanok is megvenni.
Mindhárom tárcsa új, épphogy csak be van koptatva. Elöl ebc-red, hátul ferrodo platinum organic.
Nem mondom hogy rossz, de nem olyan jó, mint az LC8 :)
Volt benne már ap-racing betét amivel érzésre gyengébben fogott a fék. Persze nincsenek fém fékcsövek, ez ad némi késést, de minden amit ki lehetett cserélni a fékben ki van cserélve, a dugattyúk könnyen mozognak, jó hátul szorult az egyik, de ez csak annyit jelentett, hogy az egyik hamarabb jött ki a másiknál, szétkapva, kipucolva, összerakva, utána ok.
volt sok-sok éve egy xr4 hondám, kb azonos fékkel volt szerelve mint a drz(alul tuti egyezett) namármost drz tulajok szinte kivétel nélkül mindenki panaszkodott anni milyen fos a fék, nekem se volt az igazi a hondán de végülis nem volt vészesen rossz
aztán egyszer vettem "normális" betéteket és rájöttem hogy a fék nagyon is jó ha megfelelő betét van benne.......
nem is kopott el egy bálnatúra során mint az olcsóbbak, igaz a tárcsa is kopott, na de valamit valamiért
szóval tárcsához megfelelő betét, esetleg fém fékcső( volt olyan motorom ami ezután lett csak hatékony a fék) és nem is lesz az olyan rossza
ha a dugattyú nehezen mozog az azért van mert a karmantyú horony teli van szeméttel, ki kell venni kitakarítani és jó lesz
persze ha full rozsda a dugattyú akkor kell vadászni másikat bele
Elcsaltak a cimboráim a józan ész ellenében pénteken egyet túrázni/csapatni (mást jelent nekem a túrázás :) )
Hát először is zömmel aszfalton mentünk, de jó sok kanyarral, aztán sima erdei utakon (tatabánya, tata, kemence esztergom, kis szlovákia, szob stb)
Háát az első fél óra után már látszott, hogy az xtz750(3ld) nem azonos ligában játszik, mint az LC8 és a gs1250... és nem csak azért mert sok volt a 140+ tempó és arra nem gondoltam, hogy gyakorlatilag még ha a tempót bírom is, a fék az olyan, hogy fényévekkel hamarabb kell fékeznem, mint a többieknek. Volt olyan pillanat, hogy a motorfék volt a legerősebb fegyverem.
Mindezek után még motort is cserélgettünk pár km-re.
Végeredmény lc8 után erős vágyakozás, gs után sírógörcs amikor visszacseréltük...
Ma féket szereltem, átmozgattam, felcsiszoltam, de a hátul kissé nehezebben mozgó egyik dugattyút leszámítva, igazából minden ok a fékekkel.
10+ éve megvan ez a moci, de ilyen nagyon még sohasem akartam valami fiatalabbra cserélni... :(
Először is GRAT Mindenkinek! (hogy elviseltek :-) :-) :-) Engem már rég otthagytak volna a farkasoknak... ;-) )
Lyó kis túra lehetett. Segíteni persze nem tudok - de keresd meg Dudás Zsolt-ot a Dudás Motor-nál Szügy-ön (ott van mellletted, Gyarmat alatt!) (holnap megyek hozzá - egy kérdést megérsz) Amúgy nálam is van hasonló - érdeklődve figyelek, mi lesz a vége nálad!
Mint tudjátok a 33 éves Yamaha XTZ 750 Super Tenere sikeresen teljesítette a Gödöllő-Nordkapp-Gödöllő távolságot (8500km)
Igaz Barátaimnak nagyon, de nagyon sokat köszönhetek, mert elektromos hiba miatt eléggé sokszor akadályoztam sajnos a továbbjutást.
Még egyszer szeretném megköszönni Buchónak, Lalikámnak, Józsinak és Csillának a fáradozását!!!!
A hibák ellenére a motorom hazahozott és most várja a szervízt.
Jelenleg a motorszerelőm egészségügyi problémákkal küzd, de ameddig meg nem gyógyul szeretném beszerezni a szükséges "feltételezetten hibás alkatrészeket"
- Gyújtás jeladó (felső holtpont jeladó)
- Gyújtó trafó
(oldalsztender kapcsolót már megvettem és vettem egy új CDI panelt is)
Ha valaki tud eme alkatrészeknek a beszerzésében segíteni azt nagyon meghálálnám!
Helló Manó! Az enyémben mindjárt 16K lesz..nem vettem észre rozsdásodás nyomait. Se láncon, se küllőn. Igaz, terepet(köhöm) sose látott nem dohányzógarázsból. :P :D
🙂..á,semmi extra csak próbálom magamra szabni a gépet, lehetőség szerint saját kezűleg elkészíteni egyes kiegészítőket.Majd ha összefutunk úgyis fel fog tűnni pár dolog ami nem "gyári".
:-) Piszkálod a tüzet... -- Nagyon sok dologtól függ - de legjobban talán a fordulatszámtól. Egyhengernek nincsen párja! nekem 91-es XTZ660 van - 100-ig (4-4.500) kb semmi. De e fölött aztán beindul a "verkli" - 130 (~5.000) egy óra alatt fél liter volt.
Más gépeknél az arányok mások lehetnek - de alap kiindulásnak ez jó.
A tenerében az nagyon tetszik, hogy 3 l-ből fogy féllityi - nem úgy a DRZ400-ból, ott 1,2-ből nagyon fog hiányozni a féllityi!! :-(
Amúgy nálam az olajszintben a min-max jel között kb 3 deci van.
Nálam se lesz hosszú életű🙄,rozsdásodik(?),nyúlik,pedig kímélő üzemmódban vagyok.A hátsó kerék küllőkről már nem is merek szólni..néha úgy érzem hogy rádobáltak minden olcsó sz@rt és majd a tulaj ha akarja(vagy rákényszerül)feljavított alkatrészekkel orvosolja a dolgot...amúgy 12e km nél járok,és már rég nincs meg az "új motor " érzésem😄
Nekem ez életem első motorja, így igencsak tapasztalatlan vagyok a témában. Most alig több mint 10e km van a motorban, de már szerintem csereérett lett a láncom. Legalábbis láttam 1-2 helyen hogy már szétment az O gyűrú, ergo ez hamar el fog pusztulni. Azt gondoltam ennél többet kéne bírnia. Pedig pucreláltam, olajoztam, gondoztam, beszéltem hozzá... :)