Azzal főz is, mosóvizet melegít, moslékot főz a disznónak(nem a férj) még nyáron is minde nap.
Számolás helyett: Ha a teherautó 2,5 órát ment egy begyújtással, és a motor teljesítménye pedig bizonyosan több volt mint 10 KW, akkor legkevesebb a tekintélyes 25 KW/óra energiát lehetne halmozni akár akksiban is. A többi bejáratott dolog a solar technikából. Különbség annyi, hogy nem napfény, hanem hulladék.
Az az érdekes, hogy ilyen módon megolható egy tanya villamosítása is. A mezőgazdasági hulladék pedig kiváló üzemanyag. Az alföld eldugott részein még most is hiányzik a villany. A rendszerváltásig nem villamosítottak állami pénzen, utána pedig a felhasználó nem tudja megfizetni a több kilométeres bekötést. Most úgy élnek, hogy akkukat töltetnek élelmes emberekkel, (egy töltés 1000 HUF) ami egy hétig tart, de csak világításra és egy kis tvézésre elég. Mosás, hűtés nem fér bele.
Hosszú égésű fagázgenerátor röhögve működtetne egy HONDA-t ami kiszolgál egy háztartást.
Rendkívül egyszerű szerkezet. Az apám a háború után ezt használta benzin helyett a teherautójához. (Aztán elvették az egészet.)
Egy kazán jellegű égéstér, amibe csövecskék lógnak, ezek a lángba érve elvezetik az éghető gázokat a karburátorig. Az autón nem kell átalakítani semmit. Ha elfogyott a tüzelő, akkor mehetett tovább benzinnel. Kicsivel több a száraz lerakódás. A német hadsereg fagázgenerátoros harckocsikat is használt keleten. (Fűrésztelep volt a töltőállomás. Hahaha)
Egyébként egy begyújtással az apám Budapest-Siófok távolságot tett meg az elmondása szerint. Visszafelé ismét be kellett gyújtani. Az említett könyvet én is olvastam, nagyon precízen leírja nemcsak a működést, de a szerkezetet is.
A háború alatt használtak FAGÁZOS autókat, kérlek ha valaki tud erröl valami müszakirajzot vagy leírást tegye meg , hogy közé teszi. Biztosan másokat is érdekelne.
milenne ha a rabok azt csinálnák mint az anyám csak napi 5 - 8 órát ( izmos olimpiai futókká válnának és még áramot termelnének nekünk) mi és ők is jóljárnak.
Hali Ennek semmiköze a globális felmelegedés hez meg az elfogyó olajmezők höz de ell kell mondanom. Anyám minden este a szobabiciklién egy órát biciklizik, én meg egyszer montam neki hogy kösünk rá egy generátort. Persze azóta sincs rajta de ha mongyuk egy 24V-os gen. rajtalenne a mi 10 db 12vé- os aksit mtöltene és feltételezzük hogy éjszaka nem mröl le akkor egy áram szünet esetén egy órát lehetne képezni INGYEN. na Ennyi remélem nem fárasztottam m le senkit.
Azért az olaj utáni világhoz már elég jól haladnak az alapok is:ha csak abba gondolok bele, hogy 10éven belül pl a ceruza akkumulátorok kapacitása minimum megnégyszereződött, s vannak az új 15 perc alatt tölthető cellák.... Igaz hasonlókat pl autóba szerelni.... huh, jó iszonyat drága lenne, de viszont a benzin ellenében városban már üzemeltetésileg igen csak komoly alternatívák lennének a modern NiMH, vagy LiIon cellák. És az már súlyra se túl töknehéz. Plusz még ha napelem is van rajta, napos időben le lehet menni a strandra, s mire visszaér az ember, nem csak az izzó kocsi fogadja, hanem "plusz km-ek az üzemanyagtartályban" ;-)
Persze sajnos ehhez ma még azért vagy olyan anyagi háttér kell, aminél vesz az ember magának egy benzinkutat, vagy pedig lottóötös.
Mindenesetre már amibe lehet elem helyett kizárólag akkut használok, s mobil világításra LED-eket. (www.luxeon.hu)
Elég jó fényük van, s egy melegfehér mellett egy sima fehér fényű együtt elég kellemes fényt az esti úton bicajozáshoz.
Nem hiszem hogy valaki csak azért hogy bolondítsa az enbereket képes lenne több tiz-száz autot átalakítani akár montirozni a képeket.
Én elég optimista vagyok ebben a kérdéskörben és vallom hogy nem a MOL és sz olaj az egyetlen ami számunkra jó lehet.Csak sajnos ami működik vagy működhetne hamar nyoma vész.Az alternativ energiák sora van készen csak még nem használjuk mert új rendszereket kellen kiépiteni ami pénz és a nyereség csak később lesz belőle.Sajnos a vezetőink csak a mánnak és maguknak élnek.Lehetnénk mi ipari nagyhatalom is repce termelésben de nem mert állambácsi és mol bácsi kéz a kézben babusgatják egymást.Ha romániának megéri ipari létesítményeket épiteni és kijelenti hogy Europa repce feldolgozó és termelő nagyhatalma lesz akkor nekünk miért nem éri ugyanezt megcsinálni.Holott a földrajzi adottságaink sokkal jobbak bármely més Europai országnál.Van készen repcefeldolgozó üzemunk nekünk is békés megyében csak még repcét nem látott. Elkészült cirka pár miliárdból adna munkát pár ezer emernek stb stb stb.És mindez miért AZÉRT mert ....... és tudjátok a választ.Kinek az érdeke hát nem nekem de neked sem és a többi forum olvasonak
Szia. Ezek a linkek jónak tűnek, de emuléval én is töltögettem le ilyeneket ezrével. Házilag hegesztett-tákolt csövek, sejtelmes vezetékek. Nem túl meggyőző. Egyébként le tudná vki fordítani ezt valami emberi nyelvre, h érthessük? Akkor közelebb juthatnánk a megvalósításhoz.
ezen a linken a legelső működő tipust is láthatod.
IGAZ ez a motor még nem teljsen vízzel megy CSAK 25% olajszármazék ami lehet benzin gázolaj motorolaj étolaj stb. ÉS 75 % VÍZ.
Működik
Ha megtaláloma linket beteszem majd azt is igérem.
A franciák ennek a motornak a nagy tudorai. Rengetek személy, teher ,munkagép st. motorját üzemeltetik ezzel a rendszerrel hatásosan.
A károsanyag kibocsátás majdnem 0-a.
Ha megnézeda filmetket a fenti linken láthatod hogy a fehér papírzsepi fehér marad akkor is amikor a kipufogógáz közvetlenül ér.
Lehetne ezt a témát tovább ecsetelni de amig állambácsi nem a mi érdekünket nézi teljesen felesleges .
ILLETVE nem felesleges mert már étolajjal lehet LEGÁLISAN járni csak be kell fizetni az étolajra az adót.
Ami ha jól emlékszem 120 %.(mihez képest ne kérdezd.Adok majd ide is egy linket)
Igy veszel számlára x ezer liter étolja számlára
bemész a VPOP hoz bejelented hogy ezzel akarod hajtani az autod és befizedet az adot.
Ezek után VPOP tag legyen a talpán aki megmondja mikor fogy el neked a x száz liter otthon tárolt olajad.
AZÉRT x száz mert HA X ezer van otthon akkor nem használtál semmit el belőle elméletileg.És ha az autodban is van akkor megbuktattad saját magad.Tehát mindig kevesbb legyen otthon mint amiről számlád van.
Nem magyarázkodás képp de elszált a gépem vinyoja és ezért nem tudok belinkelni .
Azt sem tudom, hogy hol kérdezzem meg. A fizikai tudásom nem túl nagy (régen volt, meg nem is érdekelt igazán), ezért kellene egy kicsi segítség: ha összekötök sorba 18-19db 12v-os 55ah autóakkumlátort, akkor arról tudok-e üzemeltetni egy 2000w-os fogyasztót és mennyi ideig az akkumlátorok károsodása nélkül? Pontosan hány aksit is kell sorba kötnöm? Ha jól tudom az akkumlátorok feszültsége nem pontosan 12 volt, hanem 13,8-14,2 közötti, de az is lehet, hogy csak töltéskor...
Kérlek benneteket, hogy valaki tegyen tisztába! :DDD
Az ötlet nem rossz! De akkor készíts több cellát , h nagyobb legyen a feszültség. A másik pedig: vegyél rögtön cink-szulfátot! Vízben feloldod és megvan amit elektrolizálhatsz. Nem kell a kénsavtól beteg tüdővel mászkálni.
Más: Aki jobban érdeklődik a szélgenerátor iránt, nézzen át a topikunkba!
Veszel egy zsák cink oxidot, feloldod akkumulátorsavban és a cink szulfátot a szélkereked áramával elektrolizálva fém cinket választasz ki, magától működik amikor van szél.
Amikor pedig az energiát akarod kivenni belőle, akkor lekapcsolod róla a szélkereket és elemként használod, a cink visszaoldódik szulfáttá.
Lehet, hogy 12V-ra meg lehetne csinálni, de csak ötletszinten merült fel bennem.
Egy mai autó generátorába be van építve a feszültség szabályozó. Avval semmi dolgod nincs. Csak rákötöd az akksira és viszonylag jó hatásfokkal tölt. Túl sem tud tölteni. Ilyet pár ezerért kapsz bontóban. Azon van ékszíjtárcsa, így az áttételt is könnyű megoldani.
Az említett "ingyen " módszert illetően, ezt hőszivattyúnak hívják. Sok alkalmazása már megvalósított. Tó, kút aljára épített csőkígyó. Pesten épül most egy irodaház ilyen a földből csent energia felhasználásával. Persze csak besegít a fogyi csökkentésébe. Ha beírod a gugliba a hőszivattyú szót, lesz mit nézni.
Gazdaságos(ingyenes) fűtés elméletem: egy hűtőszekrényhez hasonló berendezés kívülről vonná el a hőt, belül (a lakásban) pedig növelné. A fogyasztott áram szintén hővé alakul, így rendkívül gazdaságos lenne. Vélemény?
Ez a szerkezet egy pellet prés. Fűrészporból,forgácsból,egyéb éghető apró anyagból lehet vele pelletet préselni (8-15 mm Φ 15-30mm hosszú, nyúltáp szerű préselmény) csiba.hu oldalon sokkal pontosabban megtalálod.
A sárga valami nálam faforgács lenne,és azt szeretném össze préselni házilag. Sajnos nem találok pontos rajzot (akármilyen rajzot).