Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Az a gond, hogy ez a folymat már jóval a kínaiak felbukkanása előtt elkezdődött. Az hogy erre még ráadásul most megjöttek most a kínaiak ez már csak a kegyelemdöfés.
Ugye? Azt azért hozzá tenném, mert nem egyértelmű a hozzászólásomból:
Nem a győri munkások munkája romlitt, hanem a beszállítók anyagminősége és amit be kell fogadniuk feldolgozásra.
És ugy gondolom, hogy ez egy ördögi kör: Drága a fejlesztés és sok ideig az eu-s gyártók ezen nem spóroltak. De akkora konkurencia van keletről, hogy vagy lépnek valamit, vagy bedőlnek.
Emlékszem, hogy a VW is még pár éve azzal vagdalózott, hogy letaszítja a Toyotát a trónról az eladások terén. Most meg? Bedőlt a komplett EV stratégiájuk? A Dacia jobban kell lassan a népnek, mint az anyamárka? A Fiatot konkrétan temetem személy szerint. Nekik végük szerintem 1-2 évtizeden belül itt Európában és ne legyen igazam!
Kicsit lemaradtam a topik pörgésétől, de ezzel kapcsolatban jutott eszembe: az ünnepi vendégjárásban beszélgettem ismerőssel az A8 D2 projektem bemutatása közben a műhelyemben - aki kb a magyar négyakrikás gyár nyitása óta ott dolgozik a motorgyártás területén különböző pozíciókban.
Így nagyságrendileg két évtized gyártási tapasztalattal a háta mögött mondta, hogy új autót nem merne megvenni a márkából, mert brutálisan sokat romlott az alapanyag minősége az utóbbi években. Sok konkrétumot említett, de még névtelenül sem szeretném besározni - mindenesetre az említett példák után nekem sem nőtt a bizadalmam az új autók irányába - finoman fogalmazva. Inkább felállt a hajam..
És akkor a VW most jelentette be, hogy költségtakarékossági okokból tovább csökkenti a fejlesztési időt a konszernnél..
Lehet, hogy említettem már itt - másik ismerősöm külföldi autóipari beszállítónál projekt vezető. Egyre több kínai gyártónak fejlesztenek menetstabilítási rendszert a neves európai gyártók mellett. Amikor először találkozott ilyen megbízással kínából (azóta megszokta), akkor jelezte feléjük pár éve, hogy bemutatható stádiumú a tervezői munkájuk gyümölcse és küldhetnek próbára autót, mérnököket tanulmányozni. Erre azt a választ kapta a gyártótól, hogy köszönik, nekik ez így tökéletes, elhiszik, hogy működik és nem küldenek senki, semmit, csak kérik a tanusítványt, hogy megfelel az EU-s szabványnak. Nekik az a lényeg, hogy így beléphetnek az európai piacra a modellel.
Szóval lehet itt jönni környezetvédelmi elvekkel, a Föld védelmével, fogyasztás csökkenéssel, de én is azt vallom egyre inkább, hogy itt valami nagyon elment az utóbbi 5-10 évben rossz irányba és ennek a következményei csak 10-20 év múlva kezdenek majd kirajzolódni.
Elég szomorú, hogy a VW, Fiat, MB, Ford,Peugeot stb konszern azért bukik el szépen lassan az európai autópiacon, mert sok pénzbe kerül nekik a rendes autók kifejlesztése és a kínaiak az árversenyben nevetve felkapaszkodnak a hátukon felbérelve néhány jó dizájnert és megkapkolva az autót kütyükkel (jó esetben). Megveszik a Volvo-t, mert ezek az idióták a politikában hagyják megvenni, kiszipkázzák a sok évtized tudását, és szépen beleépítgetik a sajátjukba azt, amit nekik megéri.
Lelkes oszlopa, egyik vezéregyénisége vagy a "RÉGEN MINDEN (is) SOKKAL JOBB VOLT" frakciónak, hirdeted az igét, .... és ez így van jól, ha így gondolod.
(Egy-egy témában a véleményünk megegyezik, bár szerintem a helyzet összetettebb)
Aztán a másik véglet: a Budapest - New York légvonalbeli távot kb. kétszer nyomod le több Alfa QV gázpedálját tövig nyomva, ha jól értelmeztem, versenypályán, Szaud-Arábia teljes kéthavi fosszilis energiakitermelését elégetve, spéci fékbetétek, féktárcsák kukába küldésével, amik rendes méretű csiszolt gyémántdarabok árát teszik ki... :-)
És tetszik neked a 2,9 V6 alapból 510 lova, 600 Newtonmétere, tetszik a Ferrari technika, az autó, ami a legújabb fejlesztéseket hordozza, a kiemelkedő vezetéstámogató rendszerek, a leges-leges-leges......legszuperebb ma elérhető technika.
Én eddig komolyan gondoltam: "Egyszerre dugni is, szűzen is maradni nem lehet" Tévedtem :-DDD
Kicsit komolyabban: nekem (és sokunknak) nagyon kevéske fogalmunk van a versenypályák világáról, de érdekes lehet. Te jártas vagy ebben. Esetleg írnál erről többet? Nemigen dobsz fotókat, pedig azok sok infót hordoznak...
Hát azt már 5-10 éve kellett volna projektbe venni. Ma már egy 2,5 V6 is 10000 eurós nagyságrend. Ilyen anyagi áldozatnak nem sok értelmét látom, hogy aztán egy bisz-basz miatt is csak álljon, mert nincs pótalkatrész sehol. A megfelelő időben, egy-két donor felhajtásával lett volna ez járaható út, ezek lehetősége elmúlt és már csak azért sem vonz, mert annyira túl van hájpolva ez a V6.
A 16 VT-vel kapcsolatban azt az érdekességet figyeltem meg, hogy minden ezzel a motorral felszerelt típus (Thema, Delta HF Integrale, Delta II HPE, Fiat Coupé, Alfa Romeo 155 Q4) ára az elmúlt pár évben rakétaként lőtt ki - a Kappáét kivéve. Pedig azt gondolná az ember, hogy ha a motor ugyanaz, akkor olyan túl nagy különbségnek sem szabadna lennie.
A fogyasztói társadalom szemetét (eldobós hulladékát), újonnan - nullkilométeresen beleülve, elkezded használni (valamiféle pénzügyi megoldással , lehetőleg, a tulajdonszerzés látszatát is gondosan kerülve ....) , majd, ha eljött a kihordási idő vége, mosolyogva elengeded a kezét-----> majd a következő 'szerencsés' (f)elhasználó , felpattanva a szopórollerre, elkezdheti hajtani....
Így igaz. Egyes vélemények szerint, német kocsit, 1994-es gyártásúig lehetett, megvenni. Olaszt 1996ig, Japánt 2000ig.....
ÉS MEGTALÁLTAM!!!! Csak 3 vagy 4 órám, ment rá a keresésre, de , simán megérte. ( De jó lenne már találkozni a vélemény írójával, a megfelelő körülmények között....rózsa -színű álom kategória ☺)
Ha igazán racionálisan nézem az autóipart, akkor azt kell mondjam, hogy a fenntartható autók addig tartottak, míg az első lámpájukat üveg borította, és nem plexi. Ezt követően már minden kamu, a fogyasztói társadalom salakja, függetlenül attól, hogy ki gyártotta. Ez használt autó vásárlóként fájdalmas csupán, aki meg tudja venni az újat, és nem fáj neki az avulás, azt nem sújtja ez a probléma. Mióta plexiből készülnek a lámpák, minden egyéb is úgy készül, hogy tervezve van benne az avulás, és jóval előbb atomjaikra hullanak mint kéne, továbbá, Euro 4 felett, földi halandó már szinte javítani sem tudja őket érdemben.
Az ismerősöd, aki Punto 2-őt cserélt 147-re valóban csak design-ban, meg nyilván presztizsben fejlődött, fenntarthatóságban viszont öngólt rúgott, a 147-et csak megvenni nem nagy kaland, életben tartani már nagyobb kihívás.
Stilo: alapvetően nem annyira rossz mint a híre, de van Body Computere, City servója, és műanyagból van az egész eleje, ami már egy kutya elgázolásánál is tud 300e ft-ba kerülni. Mechanikusan a benzinesek kuplungja, meg váltója nagyon alul van méretezve, amúgy nem para.
Minden szava aranyat ér!!!
(maximális tiszteletem Lönci mesternek - az eltelt idő bebizonyította az igazát, nagyon sok minden másban is, számomra...)
Majd 20000 ojró egy 5 éves, 150000 futott autóért, na ez amitől feláll a szőr a hátamon. Lassan kezdődik a költséges szervizelések kora, lehet bele ész nélkül locsolni a pénzt.
Nekem inkább a 159 kóóómbi, a bejövős. A (gyári!!! 280 lovas Ti tizenhétötven tibi a spór -szív-vel), alcantara-félbőr belső kézi varrott műszerfal , polárfehér (kb.600rétegű) selyemgyöngyház metál fény stb....
A 200lovas dízelt, megtanulnád szerelni is , nem csak szeretni... :-) Tolómérőt stb.... a kézbe ----->vékonyabbak / gyengébbek /öööööö könnyedebbek.... benne a cuccok, mint pl. az Alfa156-ban lévő 2.4 20V olajkályhában.....Superleggera , de sajnos nem az OZ felni, hanem a motorbelső..... Olyan is :-((( és persze :-)))) .....hanullkilométeresen, vadiújonnan megvásárolva, te veszed el a Bal1 , ülés-szüzességét..... (idegen tollakkal ékeskedem , de a tapasztalat egy része sajnos/szerencsére...saját káromon keletkezett...) ..tehát újonnan nagy fíling, de tudni kell időben elengedni a kezét.... Boldogítson másik szeretőt a hervadó szépség... ?!?
Bemutatásakor (2004? 2005?....de régen vót) ..nekem az jött le: Jé,egy olasz Passat.
Főleg a kóóómbi esetén. Nekem a sedan nem bejövős, nem érdekelt akkor sem és most sem....
"....A cuore sportivo olaszul annyit jelent, hogy sportos szív, ami alfás körökben elterjedt mondás. Durván a 2000-es évekig, ha ránéztünk egy alfára, a sportosság volt az első, ami eszünkbe jutott. Fájdalmasan szép forma, sportkocsikat igéző belterek, pörgős motorok, és persze mindegyik pirosban nézett ki a legjobban. Ezek súlyos általánosítások, de egy laikus nagyjából így látta, és én sem volnék más. ..." forrás: https://ferceltalmok.blog.hu/2019/07/30/cuore_sportivo_324
Ha összejön és megadja az ég ...és érdekel Téged, akkor, szívesen viszlek egy konkrétabb kört, egy jelenleg kb. 90 e km-t futott, utolsó szériás (füstbronz díszlécek stb...) Alfa Romeo 164Q4-el.... Gyárilag 3.5 verzió és nem a Bosch Motronic, hanem a hubraum a háromfél.... Törés / sérülésmentes, bontatlan gépkocsiról van szó, egy relatíve kis darabszámú széria egyik utolsó túlélő példánya....
A jól működő /nem leélt/ szöggyári... 164Q4-ben nem csak a középkonzolt szemlélve ugrik be majd, a 'repülő' , neked, azt hiszem..... :-)))
Peugeot: 308 GTI-t vezettem , odakint, pár napot volt nálam, néhány száz km alapján: az egy k.rva jó kocsi. Nem tudom, 15 évesen, 400e km-rel milyen lesz.
508 , normális felszereltséggel és motorral: egy tök jó, napi szinten élhető jármű (középkategóriás családi kocsi)
Szokás szerint kapkodtam / félreérthető lett, a hozzászólás.
A Fiat ( ???? Alfa ????? ) 159 ( ZAR939......) Q4 , összkerék hajtási rendszere , nem 500+ LE-re, azaz gyárilag nem ötszáz lóerő feletti teljesítmény , közútra történő átvitelére lett kitalálva...legyártva....méretezve.....
Még egyszer: mi scusi ( pirulós fej ikon )....
Más.
A BmS1 kvízben ☺szereplő, Alfa Romeo 159 SW, (devizakülföldi forgalmi rendszám) közlekedhetett ma délelőtt , T.bálint, Dózsa György úton, a dombnak felfelé, É. -Parkváros irányába ? ( bild kukken hier )
Ha igen, akkor elnézést kérek, a járművet vezető, szigorú tekintetű úriembertől....
Azt hittem, BmS1 úr jön szemben, azért vigyorogtam - integettem, olyan lelkesen....
És akkor egy kis kappa! Van itt egy 99-es V6 automata. Normál módban nem vált fel a váltó! ICE módban egyet hajlandó váltani. 1-2-3 működik. 3500-as fordulat felett váltóhibát ír, alatta használható, csak ugye nem vált fel.
Feltűnt, hogy a multiecu-ban az alapjárati fordulat szám 120f/min körül mocorog. Teli gázon kb 900f/min.
A műszerfal fordulatszám része hibátlanul működik.
Gondoltam, én, hogy azért nem vált a váltó, mert 900-as fordulatnál ugye minek váltson fel. ICE-ban meg esetleg azért vált egyet, hogy mittom én jeges úton ne pörgesse ki a kerekeket. Cseréltem fordulatszám jeladót, de nem változott semmi.
Ami nem áll össze, hogy a műszerfal szerint jó, a diag szerint meg nem.....
A 159 szedanja nekem is nagyon bejön. Tény, hogy a kombi sem rossz. Na meg a 200lovas dieselt is tudnám élni. De az a baj nekem a belseje valamiért olyan nem is tudom, idegen.
Ami nekem extrán bejön belsőben az a 164 középkonzolja. Az első szériás is és a super is. Ugy érzem benne magam, mintha repülőben ülnék, mennyi kapcsoló....
Az újak közül a Peugeot 508-ban éreztem ilyet. Azt tudnám élni mindennapos használatra.
Bocsika, a Ford motor a Maverick, Escape, Fusion vonulat, a Mazdába kerülés bizonytalan.
De itt a 838A1000 kódú Kappa motor. A vizsgálat idején volt 15 éves és 250,000 km-es.
Rengeteg mérés, precíziós profi eszközökkel. Nagyon kedvező hengerfal kopás, egyébként a km. futásnak megfelelő értékek. Kivéve: kenési anomáliák miatti főtengely, csapágyak.... meghibásodás. Saccra még 10-20e km. "benne lett volna" a motorban ha nem hanyagolják el.
A motor hozta a papírformát, 200...300e km a várható (normál elhasználódáson belüli, átlagos felhasználói körülmények közötti) várható élettartam. Egy kihegyezett turbónál jóval kevesebb.
Q4 a gyári formájában, nem 500 plusz plusz plussssssszzz lóerőre lett méretezve.....egy MTMRS6 mechanikailag sajnos messze stabilabb alapokon nyugszik...... ( ...... objektivitásom???? :-))))) )
Az 1001 lovas Bugatti Veyron motor fő tervezőjét Prof. Hanula Barna Urat nagyon tisztelem. Egyik előadásának központjában pont ez a motor volt, és kicsit betekintést engedett, hogy minden, esetleg apróságnak tűnő részlet milyen fontossággal bír.
Hogy mennyire stabil egy-egy motor? Nagyon eltérő vélemények keringenek a neten, kérdés, ki mit hisz el, miben bízik.
Tipp: sok motort teljesen szét kell szedni, és vizsgálni, mérni, mérni. Egy 8 hengeresen egy ilyen kis játék bőven több mint száz mérést tesz lehetővé, és nagyon sok órát emészt fel, nem mellesleg elég drága mulatság. Csak érdekességként ez egy MB CR motor:
Egy másik, amerikai gyártású ritka Ford motor, Mazdába is szerelték, nagyon kevés km-rel.
Amikor már sok motor ilyen mélységű vizsgálata vitt el az embernek sok idejét, már valamennyi ismeret ragadt rá. De nem gondolhatja komolyan, hogy "vérprofi" :-D
De nézzünk egy olaszt, kicsit részletesebben, folyt köv.
Q4 a gyári formájában, nem 500 plusz plusz plussssssszzz lóerőre lett méretezve.....egy MTMRS6 mechanikailag sajnos messze stabilabb alapokon nyugszik...... ( BmS úr: objektivitásom???? :-))))) )
Holden féle V6 nagy ívben hátad mögé eldob ------> AutoDelta 3.7 V6 24 V belelógat Arese blokk forever living!!!!!
Akár hátsó kerekesként is..... (leginkább úgy)
Ha jól rémlik, a dél afrikaiak, pályára (trackday setup) stabil 425 lovat hoztak ki belőle .... azért ez nem (volt) olyan rossz egy picurka - antik szívó V6ból....