Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89282

 Az a gond, hogy ez a folymat már jóval a kínaiak felbukkanása előtt elkezdődött. Az hogy erre még ráadásul most megjöttek most a kínaiak ez már csak a kegyelemdöfés.

 

Előzmény: MyKappa (89281)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89281

Ugye? Azt azért hozzá tenném, mert nem egyértelmű a hozzászólásomból:

Nem a győri munkások munkája romlitt, hanem a beszállítók anyagminősége és amit be kell fogadniuk feldolgozásra. 

És ugy gondolom, hogy ez egy ördögi kör: Drága a fejlesztés és sok ideig az eu-s gyártók ezen nem spóroltak. De akkora konkurencia van keletről, hogy vagy lépnek valamit, vagy bedőlnek. 

Emlékszem, hogy a VW is még pár éve azzal vagdalózott, hogy letaszítja a Toyotát a trónról az eladások terén. Most meg? Bedőlt a komplett EV stratégiájuk? A Dacia jobban kell lassan a népnek, mint az anyamárka? A Fiatot konkrétan temetem személy szerint. Nekik végük szerintem 1-2 évtizeden belül itt Európában és ne legyen igazam! 

Előzmény: granturismo (89280)
granturismo Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89280

Bizony bizony.

Nagyon komoly problémák vannak itt. Nagyon komolyak.

Előzmény: MyKappa (89279)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89279

Kicsit lemaradtam a topik pörgésétől, de ezzel kapcsolatban jutott eszembe: az ünnepi vendégjárásban beszélgettem ismerőssel az A8 D2 projektem bemutatása közben a műhelyemben - aki kb a magyar négyakrikás gyár nyitása óta ott dolgozik a motorgyártás területén különböző pozíciókban. 

Így nagyságrendileg két évtized gyártási tapasztalattal a háta mögött mondta, hogy új autót nem merne megvenni a márkából, mert brutálisan sokat romlott az alapanyag minősége az utóbbi években. Sok konkrétumot említett, de még névtelenül sem szeretném besározni - mindenesetre az említett példák után nekem sem nőtt a bizadalmam az új autók irányába - finoman fogalmazva. Inkább felállt a hajam.. 

És akkor a VW most jelentette be, hogy költségtakarékossági okokból tovább csökkenti a fejlesztési időt a konszernnél..

Lehet, hogy említettem már itt - másik ismerősöm külföldi autóipari beszállítónál projekt vezető. Egyre több kínai gyártónak fejlesztenek menetstabilítási rendszert a neves európai gyártók mellett. Amikor először találkozott ilyen megbízással kínából (azóta megszokta), akkor jelezte feléjük pár éve, hogy bemutatható stádiumú a tervezői munkájuk gyümölcse és küldhetnek próbára autót, mérnököket tanulmányozni. Erre azt a választ kapta a gyártótól, hogy köszönik, nekik ez így tökéletes, elhiszik, hogy működik és nem küldenek senki, semmit, csak kérik a tanusítványt, hogy megfelel az EU-s szabványnak. Nekik az a lényeg, hogy így beléphetnek az európai piacra a modellel. 

Szóval lehet itt jönni környezetvédelmi elvekkel, a Föld védelmével, fogyasztás csökkenéssel, de én is azt vallom egyre inkább, hogy itt valami nagyon elment az utóbbi 5-10 évben rossz irányba és ennek a következményei csak 10-20 év múlva kezdenek majd kirajzolódni. 

Elég szomorú, hogy a VW, Fiat, MB, Ford,Peugeot stb  konszern  azért bukik el szépen lassan az európai autópiacon, mert sok pénzbe kerül nekik a rendes autók kifejlesztése és a kínaiak az árversenyben nevetve felkapaszkodnak a hátukon felbérelve néhány jó dizájnert és megkapkolva az autót kütyükkel (jó esetben). Megveszik a Volvo-t, mert ezek az idióták a politikában hagyják megvenni, kiszipkázzák a sok évtized tudását, és szépen beleépítgetik a sajátjukba azt, amit nekik megéri. 

Előzmény: Sütemények Réme (89273)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89278

Finom kis csipkelődés unaloműzésként :-D

 

Hát igen, Te aztán tudsz élni :-)))  

 

Lelkes oszlopa, egyik vezéregyénisége vagy a "RÉGEN MINDEN (is) SOKKAL JOBB VOLT" frakciónak, hirdeted az igét,   .... és ez így van jól, ha így gondolod.

(Egy-egy témában a véleményünk megegyezik, bár szerintem a helyzet összetettebb)

 

Aztán a másik véglet:  a Budapest - New York légvonalbeli távot  kb. kétszer nyomod le több  Alfa QV gázpedálját tövig nyomva, ha jól értelmeztem, versenypályán, Szaud-Arábia teljes kéthavi fosszilis energiakitermelését elégetve, spéci fékbetétek, féktárcsák kukába küldésével, amik rendes méretű csiszolt gyémántdarabok árát teszik ki... :-)

 

És tetszik neked a 2,9 V6 alapból 510 lova, 600 Newtonmétere, tetszik a Ferrari technika, az autó, ami a legújabb fejlesztéseket hordozza, a kiemelkedő vezetéstámogató rendszerek, a leges-leges-leges......legszuperebb ma elérhető technika.

 

Én eddig komolyan gondoltam:  "Egyszerre dugni is, szűzen is maradni nem lehet"     Tévedtem :-DDD

 

Kicsit komolyabban:  nekem (és sokunknak) nagyon kevéske fogalmunk van a  versenypályák világáról, de érdekes lehet.   Te jártas vagy ebben. Esetleg írnál erről többet? Nemigen dobsz fotókat, pedig azok sok infót hordoznak...

 

 

Előzmény: TudatLan (89272)
downer Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89277

Hát azt már 5-10 éve kellett volna projektbe venni. Ma már egy 2,5 V6 is 10000 eurós nagyságrend. Ilyen anyagi áldozatnak nem sok értelmét látom, hogy aztán egy bisz-basz miatt is csak álljon, mert nincs pótalkatrész sehol. A megfelelő időben, egy-két donor felhajtásával lett volna ez járaható út, ezek lehetősége elmúlt és már csak azért sem vonz, mert annyira túl van hájpolva ez a V6.

Előzmény: Sütemények Réme (89274)
capa Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89276

A 16 VT-vel kapcsolatban azt az érdekességet figyeltem meg, hogy minden ezzel a motorral felszerelt típus (Thema, Delta HF Integrale, Delta II HPE, Fiat Coupé, Alfa Romeo 155 Q4) ára az elmúlt pár évben rakétaként lőtt ki - a Kappáét kivéve. Pedig azt gondolná az ember, hogy ha a motor ugyanaz, akkor olyan túl nagy különbségnek sem szabadna lennie.

Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89275

Lehet, hogy maga a műszerfal (valamelyik összetevője) a rossz?  Hibásan mér / mutat / érzékel ...mittudomén?!

Előzmény: sooty (89263)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.02 0 0 89274

".. Nem is lesz már olyanom.."

 

Kishitű alak!!!  :DDD   

(soha nem mond, hogy soha....)

 

illetve:  Sohase mondd, hogy túl vagy már mindenen....

 

Ha megérte, jöhet egy pont.....

 

☺☺☺☺☺

Előzmény: downer (89243)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.01 0 0 89273

Igazad van, egyetértek.

A fogyasztói társadalom szemetét (eldobós hulladékát), újonnan - nullkilométeresen  beleülve, elkezded használni (valamiféle pénzügyi megoldással , lehetőleg, a tulajdonszerzés látszatát is gondosan kerülve ....) , majd, ha eljött a kihordási idő vége, mosolyogva elengeded a kezét-----> majd a következő 'szerencsés' (f)elhasználó , felpattanva a szopórollerre, elkezdheti hajtani....

Előzmény: JAMIE222 (89271)
TudatLan Creative Commons License 2024.01.01 0 0 89272

Így igaz.  Egyes vélemények szerint, német kocsit, 1994-es gyártásúig lehetett, megvenni. Olaszt 1996ig, Japánt 2000ig.....

 

ÉS MEGTALÁLTAM!!!!  Csak 3 vagy 4 órám, ment rá a keresésre, de , simán megérte.  ( De jó lenne már találkozni a vélemény írójával, a megfelelő körülmények között....rózsa -színű álom kategória )

 

Tehát, a lényeg:

 

".... Lönci 2014.06.30
0 0 67833

Ha igazán racionálisan nézem az autóipart, akkor azt kell mondjam, hogy a fenntartható autók addig tartottak, míg az első lámpájukat üveg borította, és nem plexi. Ezt követően már minden kamu, a fogyasztói társadalom salakja, függetlenül attól, hogy ki gyártotta.  Ez használt autó vásárlóként fájdalmas csupán, aki meg tudja venni az újat, és nem fáj neki az avulás, azt nem sújtja ez a probléma. Mióta plexiből készülnek a lámpák, minden egyéb is úgy készül, hogy tervezve van benne az avulás, és jóval előbb atomjaikra hullanak mint kéne, továbbá, Euro 4 felett, földi halandó már szinte javítani sem tudja őket érdemben.

 

Az ismerősöd, aki Punto 2-őt cserélt 147-re valóban csak design-ban, meg nyilván presztizsben fejlődött, fenntarthatóságban viszont öngólt rúgott, a 147-et csak megvenni nem nagy kaland, életben tartani már nagyobb kihívás.

 

Stilo: alapvetően nem annyira rossz mint a híre, de van Body Computere, City servója, és műanyagból van az egész eleje, ami már egy kutya elgázolásánál is tud 300e ft-ba kerülni. Mechanikusan a benzinesek kuplungja, meg váltója nagyon alul van méretezve, amúgy nem para.

 

Minden szava aranyat ér!!!

(maximális tiszteletem Lönci mesternek - az eltelt idő bebizonyította az igazát, nagyon sok minden másban is, számomra...)

Előzmény: JAMIE222 (89271)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.01.01 0 0 89271

Majd 20000 ojró egy 5 éves, 150000 futott autóért, na ez amitől feláll a szőr a hátamon. Lassan kezdődik a költséges szervizelések kora, lehet bele ész nélkül locsolni a pénzt.

Előzmény: Sütemények Réme (89270)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.01 0 0 89270

:-)))

 

Nekem inkább a 159 kóóómbi, a bejövős. A (gyári!!! 280 lovas Ti tizenhétötven tibi a spór -szív-vel), alcantara-félbőr belső kézi varrott műszerfal , polárfehér (kb.600rétegű) selyemgyöngyház metál fény stb....

 

A 200lovas dízelt, megtanulnád szerelni is , nem csak szeretni...  :-)  Tolómérőt stb.... a kézbe ----->vékonyabbak / gyengébbek /öööööö könnyedebbek.... benne a cuccok, mint pl. az Alfa156-ban lévő 2.4 20V olajkályhában.....Superleggera  , de sajnos nem az OZ felni, hanem a motorbelső.....  Olyan is :-(((  és persze :-)))) .....hanullkilométeresen, vadiújonnan megvásárolva, te veszed el a Bal1 , ülés-szüzességét..... (idegen tollakkal ékeskedem , de a tapasztalat egy része sajnos/szerencsére...saját káromon keletkezett...) ..tehát újonnan nagy fíling, de tudni kell időben elengedni a kezét.... Boldogítson másik szeretőt a hervadó szépség... ?!?

 

Bemutatásakor (2004? 2005?....de régen vót) ..nekem az jött le: Jé,egy olasz Passat

Főleg a kóóómbi esetén. Nekem a sedan nem bejövős, nem érdekelt akkor sem és most sem....

 

"....A cuore sportivo olaszul annyit jelent, hogy sportos szív, ami alfás körökben elterjedt mondás. Durván a 2000-es évekig, ha ránéztünk egy alfára, a sportosság volt az első, ami eszünkbe jutott. Fájdalmasan szép forma, sportkocsikat igéző belterek, pörgős motorok, és persze mindegyik pirosban nézett ki a legjobban. Ezek súlyos általánosítások, de egy laikus nagyjából így látta, és én sem volnék más. ..." forrás: https://ferceltalmok.blog.hu/2019/07/30/cuore_sportivo_324

 

Ha összejön és megadja az ég ...és érdekel Téged, akkor, szívesen viszlek egy konkrétabb kört, egy jelenleg kb. 90 e km-t futott, utolsó szériás (füstbronz díszlécek stb...) Alfa Romeo 164Q4-el....  Gyárilag 3.5 verzió és nem a Bosch Motronic, hanem a hubraum a háromfél.... Törés / sérülésmentes, bontatlan gépkocsiról van szó, egy relatíve kis darabszámú széria egyik utolsó túlélő példánya....

 

A jól működő /nem leélt/ szöggyári... 164Q4-ben nem csak a középkonzolt szemlélve ugrik be majd, a 'repülő' , neked, azt hiszem..... :-)))

 

Peugeot: 308 GTI-t vezettem , odakint, pár napot volt nálam, néhány száz km alapján: az egy k.rva jó kocsi.  Nem tudom, 15 évesen, 400e km-rel milyen lesz.

508 , normális felszereltséggel és motorral: egy tök jó, napi szinten élhető jármű (középkategóriás családi kocsi)

Pár métert,vezetve, elterelgettem a saját lábán, A-ból B-be, valami hasonlót (szebb / élénkebb kék volt) ....https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=381213557

 

Előzmény: sooty (89262)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.01 0 0 89269

......  éééés az enyém a második! 

(furi hogy már 2024 van)

 

☺☺☺

 

 

 

Más.

 

Eltelt egy év.    ....  és, még, mindíg nincs, az egekig magasztalva, a kényszerlélegeztetett hengerszegény soXelep....

 

 

 

 

 

 

Kér(d)és: megírja már végre, valaki, a 16VT dicshimnuszát ... ?!

 

 

Mille grazie!

Előzmény: probody (89268)
probody Creative Commons License 2024.01.01 0 0 89268

Ééés az enyém az idei első poszt. Hi-hi. B.U.É.K mindenkinek!

Sütemények Réme Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89267

https://nlc.hu/csalad/20210103/ezeknek-kellett-megfelelni-a-hajadon-lanyoknak-a-paraszti-tarsadalomban/

 

 

 

 

 

 "....    bort, búzát, békességet :-)) ..."

 

....hernyótalpú feleséget.....

 

:DD

 

https://m.facebook.com/nebazz/videos/1752529984979579/

 

Volt egy Nagy Bandó Andrásos verzió is, de már a dailymotionon sem találom.....

Előzmény: BmS1 (89266)
BmS1 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89266

Mindenkinek  BUÉK   !

 

Sok szerencsét az Újévben, bort, búzát, békességet :-))

BmS1 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89265

 BmS1 úr jön ...

 

Nyugger az, nem úr... :-DD

 

 

Előzmény: TudatLan (89264)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89264

Bocsánatot , illetve elnézést kérek.

Szokás szerint kapkodtam / félreérthető lett, a hozzászólás.

 

A Fiat ( ???? Alfa ????? ) 159 ( ZAR939......) Q4 , összkerék hajtási rendszere , nem 500+ LE-re, azaz gyárilag nem ötszáz lóerő feletti teljesítmény , közútra történő átvitelére lett kitalálva...legyártva....méretezve.....  

 

Még egyszer: mi scusi ( pirulós fej ikon )....

 

Más.

 

A BmS1 kvízben szereplő, Alfa Romeo 159 SW, (devizakülföldi forgalmi rendszám) közlekedhetett ma délelőtt , T.bálint, Dózsa György úton, a dombnak felfelé, É. -Parkváros irányába ?  ( bild kukken hier )

 

Ha igen, akkor elnézést kérek, a járművet vezető, szigorú tekintetű úriembertől....

Azt hittem, BmS1 úr jön szemben, azért vigyorogtam - integettem, olyan lelkesen....

Semmi rossz szándék nem volt.....

Előzmény: BmS1 (89259)
sooty Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89263

És akkor egy kis kappa! Van itt egy 99-es V6 automata. Normál módban nem vált fel a váltó! ICE módban egyet hajlandó váltani. 1-2-3 működik. 3500-as fordulat felett váltóhibát ír, alatta használható, csak ugye nem vált fel.

Feltűnt, hogy a multiecu-ban az alapjárati fordulat szám 120f/min körül mocorog. Teli gázon kb 900f/min.

A műszerfal fordulatszám része hibátlanul működik. 

Gondoltam, én, hogy azért nem vált a váltó, mert 900-as fordulatnál ugye minek váltson fel. ICE-ban meg esetleg azért vált egyet, hogy mittom én jeges úton ne pörgesse ki a kerekeket. Cseréltem fordulatszám jeladót, de nem változott semmi. 

Ami nem áll össze, hogy a műszerfal szerint jó, a diag szerint meg nem.....

De miért????

sooty Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89262

A 159 szedanja nekem is nagyon bejön. Tény, hogy a kombi sem rossz. Na meg a 200lovas dieselt is tudnám élni. De az a baj nekem a belseje valamiért olyan nem is tudom, idegen. 

Ami nekem extrán bejön belsőben az a 164 középkonzolja. Az első szériás is és a super is. Ugy érzem benne magam, mintha repülőben ülnék, mennyi kapcsoló....

 

Az újak közül a Peugeot 508-ban éreztem ilyet. Azt tudnám élni mindennapos használatra.

Előzmény: BmS1 (89252)
sooty Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89261

Szeretjük az ilyenfajta hosszú és hasznos hozzászólásokat, az sem baj, ha esetleg típusidegen a járgány!

Előzmény: BmS1 (89260)
BmS1 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89260

Bocsika, a Ford motor a Maverick, Escape, Fusion vonulat, a Mazdába kerülés bizonytalan.

 

De itt a 838A1000 kódú Kappa motor. A vizsgálat idején volt 15 éves és 250,000 km-es.

 

 

Rengeteg mérés, precíziós profi eszközökkel.  Nagyon kedvező hengerfal kopás, egyébként a km. futásnak megfelelő értékek. Kivéve: kenési anomáliák miatti főtengely, csapágyak.... meghibásodás. Saccra még 10-20e km. "benne lett volna" a motorban ha nem hanyagolják el.

A motor hozta a papírformát, 200...300e km a várható (normál elhasználódáson belüli, átlagos felhasználói körülmények közötti) várható élettartam. Egy kihegyezett turbónál jóval kevesebb.

 

Hosszú volt, dugulok :-D

BmS1 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89259

Urak, bocs ha hosszú (de legalább nem dff :-DD  )

 

 

Q4 a gyári formájában, nem 500 plusz plusz plussssssszzz   lóerőre lett méretezve.....egy MTMRS6  mechanikailag sajnos messze stabilabb alapokon nyugszik...... ( ...... objektivitásom????  :-)))))    )

 

Az 1001 lovas Bugatti Veyron motor fő tervezőjét Prof. Hanula Barna Urat nagyon tisztelem. Egyik előadásának központjában pont ez a motor volt, és kicsit betekintést engedett, hogy minden, esetleg apróságnak tűnő részlet milyen fontossággal bír.

 

Hogy mennyire stabil egy-egy motor? Nagyon eltérő vélemények keringenek a neten, kérdés, ki mit hisz el, miben bízik.

 

Tipp: sok  motort teljesen szét kell szedni, és vizsgálni, mérni, mérni. Egy 8 hengeresen egy ilyen kis játék bőven több mint száz mérést tesz lehetővé, és nagyon sok órát emészt fel, nem mellesleg elég drága mulatság. Csak érdekességként ez egy MB CR motor:

 

 

Egy másik, amerikai gyártású ritka Ford motor, Mazdába is szerelték, nagyon kevés km-rel.

 

 

Amikor már sok motor ilyen mélységű vizsgálata vitt el az embernek sok idejét, már valamennyi ismeret ragadt rá.  De nem gondolhatja komolyan, hogy "vérprofi" :-D

 

De nézzünk egy olaszt, kicsit részletesebben, folyt köv.

fearfactoryüberalles Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89258

Köszi az infót, kár érte. Hát akkor marad az IS350 projectnek (szívó 3.5 V6, hátulkaparós).

Előzmény: TudatLan (89257)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89257

A környékét kerüljed el!!!!  Már gyári nullkilométeresen bontóérett volt az a bicikli-lánc vezérelt őskövület....

 

"... a new 3.2 L V6 unit combining a General Motors-designed engine block with Alfa Romeo cylinder head and induction ..."

 

pl.  https://en.wikipedia.org/wiki/GM_High_Feature_engine

 

Az a rakat sz@r nem Alfa Romeo motor!!!!!! Az olasz autógyártás szégyene, hogy ilyet bele mertek lógatni egy ZAR-ral kezdődő alvázszámú bódéba!!!!

 

Ez az igazi: https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_V6_engine

 

Itt is van, amivel lehetne vitatkozni...... de alapvetően jól összefoglalja a lényeget.

 

UFF  ---->szóltam.

 

:-)))

Előzmény: fearfactoryüberalles (89250)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89256

Egyet is értek meg nem is....

 

Q4 a gyári formájában, nem 500 plusz plusz plussssssszzz   lóerőre lett méretezve.....egy MTMRS6  mechanikailag sajnos messze stabilabb alapokon nyugszik...... ( BmS úr: objektivitásom????  :-)))))    )

 

Holden féle V6 nagy ívben hátad mögé eldob ------>  AutoDelta 3.7  V6 24 V belelógat    Arese blokk forever living!!!!!

 

Akár hátsó kerekesként is.....  (leginkább úgy)

 

Ha jól rémlik, a dél afrikaiak, pályára (trackday setup) stabil 425 lovat hoztak ki belőle .... azért ez nem (volt) olyan rossz egy picurka - antik szívó V6ból....

 

:DDD

Előzmény: downer (89249)
TudatLan Creative Commons License 2023.12.31 0 0 89255

Így van: kicsi és csipás!   :-)))

 

Komolyan: tényleg nem láttam.   Csak tippeltem.... (vaktában céloztam és talált)

Előzmény: BmS1 (89248)
BmS1 Creative Commons License 2023.12.30 0 0 89254

A turbós motort általában könnyű hazavágni....

Azért ez a 2,0 V6 TB  egy stabilabb motor, mint a 20 VT,  szerintem, bár nekem egyik sem hullott szét :-D

Előzmény: downer (89253)
downer Creative Commons License 2023.12.30 0 0 89253

Pedig erre a motorra is kiabáltak aztán kígyót-békát...

Előzmény: BmS1 (89252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!