Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

svgyula Creative Commons License 2022.05.21 0 0 52142

Szia! Ha letörött a fül akkor lengéscsillapító csere! Az a fül rögzíti a lengéscsillapítót a megfelelő magasságban és a megfelelő dőlésszögben! Hegeszteni nem lehet!!! olaj van bent és a hegesztéskor akár szét is mehet ill. deformálódik a cső! Az alsó rögzítő csavart én is már vagy 2x ki kellett hogy fúrjam. A réginél is a bal oldalon meg ennél is a bal oldalon. Nem tudsz vele sok mindent csinálni át kell fúrni egy 3mm fúróval lehetőleg középen aztán 5mm és utána egy 8mm-es aztán egy 10mm rúddal kiütni. Ha megemeled és kifordítod a kereket akus fúróval hozzá lehet férni én is azzal csináltam. Nagyon éles fúróval könnyen megy. Ami még fontos nem elég cserélni(illik mindkét oldalon cserélni).

A művelet után KELL!! kerékösszetartást ellenőrizni és szinte biztosan állítani! Ez a művelet is egyszerű, ha otthon van egy 2m-es 20x20 szögvas abból lehet egy ellenőrző szerkezetet csinálni. Ha érdekel leírom a méreteit annak ami nekem van. Egyébként futóműves-> futómű ellenőrzés/állítás ár ~20eft.

Előzmény: Csaba1921 (52141)
Csaba1921 Creative Commons License 2022.05.21 0 0 52141

Sziasztok,

A következő problémám lenne, első lengéscsillapító csavarját nem bírom kiszedni gumi és ütköző csere miatt, közben észrevettem, hogy gyengén ereszti a csillapító az  olajat is.  Már sok minden próbáltunk melegítés, olajban áztatás nem segít semmi, eredmény a csavar feje letörött, a lengéscsillapító aljánál lévő lemez alja letörött az a kis rész, ami a csavart körbe fogja az miatt lehet hogy cserélni érdemes?, és a sajnos nem találok olyan szakit, akinek erős CO hegesztője lenne. Egy ismerős szerelő szerint a futómű is elállítódhat, a lemezt sikerült bealítani kb. derékszögben és a csillapító alját kb. ugyanúgy beállítani, mint a másik az anyát meghúzni. Nekem az is magas hogy lefele hogy mehet a lengéscsillapító kilazított anyával. Esetleg valami ötletetek van? Köszönettel.

svgyula Creative Commons License 2022.05.19 0 0 52140

A gyújtáskapcsoló és az elektonikát kapcsoló betét két külön egység! Amibe a kulcsot rakod az csak egy zárszerkezet ebben hátul van egy nyelv ami belemegy a gyújtáskapcsoló betétbe! Ehhez a betéthez vannak a vezetékek csatlakoztatva és a slusszkulcs elfordításával kapcsolod a funkciókat. A kulcsos rész szorosan rögzítve van a kormányoszlophoz hiszen a kormányzárat is ez aktiválja. A betét ennek a hátuljába van 2db hernyócsavarral rögzítve egy alul egy felül. Pontosan az erre kialakított "likon" keresztül. Akkor is lehet gond ha ezek fellazulnak és a betét elfordul(nálam volt ilyen) akkor sem műxik és nem tudod kivenni a kulcsot. Betétet bárhol kapsz ugyanaz mint a 105, 120, favorit......

Előzmény: tomcat2 (52139)
tomcat2 Creative Commons License 2022.05.19 0 0 52139

Huhh, köszönöm a részletes választ, segítséget. Ilyen betétet lehet kapni az autósboltokban(Bárdi, Unix, stb), vagy inkább speckós helyeken(skoda patika) nézzek szét? Egyébként életemben soha nem szedtem szét ilyen gyújtáskapcsolót, fogalmam sincs hogy néz ki belülről, vagy miből is áll ez a szerkezet. :D

Előzmény: svgyula (52138)
svgyula Creative Commons License 2022.05.18 0 0 52138

Szia! Azt kellene kideríteni, hogy a betét esett széjjel vagy a zárszerkezet. Ezt otthon is az udvaron megtudod nézni bár ha bent a kulcs akkor nehéz lesz hozzáférni a betéthez. Mindenesetre egy gyújtáskapcsoló betétet szerezz be. Én arra tippelnék elsőre. Sajna a helyén csak úgy tudod kiszedni, ha kiveszed a műszerfalat. Akkor hozzáférsz a felső hernyócsavarhoz ha azt meglazítod ki lehet feszegetni a betétet. Ha kijött és a kulcsot is eltudod fordítani akkor nyertél. Az alsó csavar hozzáféréshez vagy fúrsz egy "likat" alul a műanyagra, vagy leereszted az egyész kormányoszlopot. Ahhoz pedig le kell kötni minden csatlakozót mert rövid a vezeték(két hete cseréltem betétet).

Előzmény: tomcat2 (52137)
tomcat2 Creative Commons License 2022.05.18 0 0 52137

Üdv mindenkinek! 

 

A minap be akartam indítani az autót, de a slusszkulcs gyakorlatilag beragadt a gyújtáskapcsolóba gyújtás pozícióban. Se indítani nem tudok, se alaphelyzetbe nem fordítható a kulcs. Levettem az akkusarut egyelőre. Mi lehet a gond? Szétesett a szerkezet? Szombat délelőtt kéne elhúzni a szerelőhöz, addig jó lenne alkatrészhez jutni... Szerintetek mi történt? Köszi előre is... 

zetaman Creative Commons License 2022.05.16 0 0 52136

Köszönöm a leírást! :-)

 

Ha viszacseréljük a gyerekkel, nekilátok.

Előzmény: svgyula (52135)
svgyula Creative Commons License 2022.05.15 0 0 52135

Szia! Én a régi takarításos dolgok mellett megnézném az injektorokat! Nem nagy cucc kivenni és kitakarítani! Leveszed a légszűrőt utána a sort tartja 2db csavar. Ha ezeket kicsavarod akkor ki lehet húzni a hengerfejből az egész sort. Arra kell figyelni, hogy ha valamelyik szorul akkor felül van egy biztosító lemez ami a csőhöz fogja az húzd ki és akkor az külön jön ki. Ha kivetted akkor egyszerű a mutatvány adsz neki a csatlakozón 12v-ot és kompresszorral kifújatod visszafele a trutyit. Erről keveset beszéltek itt a fórumon pedig ott is lerakódik az üzemanyagban feloldott szemét. Ha gumigyűrű kell azt tudok adni. Vettem egy csomaggal(50db) mert olcsóbb volt mint itt 8db! Ha már ott vagy nézz bele a szívócsőbe is van-e ott lerakódás(?). Nálam anno' amikor észrevettem azt, hogy az előző tulajnál ki lett cserélve egy nem belevaló injektorra és raktam bele odaillőt az autó reagálása alapjaiban változott meg!

 

Előzmény: zetaman (52134)
zetaman Creative Commons License 2022.05.15 0 0 52134

Na, ha már:

van valakijnek tippje, mitől van az, hogy az 54 lovas mpi-m motorikusan jobban reagál, finomabban jár, érezhetően harapósabb, mint a 68 lovas mpi-m? Ami ráadásul szeret fulladozni is kis gáznál, főleg tolatáskor.

 

Mit kéne megnéz(et)nem, diagol(tat)nom?

zetaman Creative Commons License 2022.05.15 0 0 52133

Ha tudsz egy jó karosszériást, akkor én még évekig ... :-)

Előzmény: joevagyok68 (52132)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.05.14 0 0 52132

amúgy.....

Nagyon szeretem a kocsit, de lassan el kell gondolkodnom a "modellfrissítésen"....  :-(   (vizsga 2023 augusztusig van még rajta..)
Mert hát szegénykének az első sárvédői is elkezdtek "rozsdásodni"... A hátsónál már lett javítva javító ívvel...

 

Ha az öregség jelei nem jönnének elő rajta, simán ellennék vele életem végéig.... mert amúgy jó vezetni...szeretem.

 

Szóval ezzel kapcsolatba az jutott eszembe, hogy megkérdem, ki meddig gondolja/tervezi még "életben" tartani a feliciáját ?

 

jaaa...  2.  tulaja vagyok és még nincs benne 100 ezer km    :-)

 

 

Előzmény: joevagyok68 (52131)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.05.14 0 0 52131

A helyén...igen....

És nem CO-val..

Hát ez nem jó hír... :-(  ( kérdeznem kellett volna ...előbb...)
Viszont a jó hír az, hogy legalább más tanul(hat) belőle...  :-)

2 dolgot tehetek.... 

1 ;megint bekúszok alá és megnézem, hogy a katalizátor előtt fel lehet-e "kötni" valahova, hogy tehermentesítsem kicsit a flexi csövet ééééésss, ha esetleg az vagy a hegesztés megadná magát, akkor ne essen le az egész.. ( és ne tolja le az egész rendszert, ha felakad valahova..)

2 , majd referálok róla, hogy mennyit bírt...

 

Köszönöm a választ.

 

 

Előzmény: svgyula (52130)
svgyula Creative Commons License 2022.05.14 -1 0 52130

Szia! A helyszínen hegesztette(helyén)? Ha igen akkor ne reménykedj hosszú távú befektetésben. Azt az öreg anyagot még speckó AWI elektródával is nehéz lenne úgy összehegeszteni, hogy ne égesse ki az anyagot a régi lemezből. Ha CO-val csinálta akkor ~max1év! Mivel a gyári megoldásnál nincs flexibilis cső mivel a leömlő is tartó funkciót lát el, én nem tartom ezért sem előnyös megoldásnak. Azért a katalizátor és a középső dobnak van súlya és azt most annak a flexibilis csőnek kell megtartania. Szerinted? De kívánom, hogy legyen hosszú életű.

Előzmény: joevagyok68 (52129)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.05.13 0 1 52129

Köszönöm a választ..
És némi infó utólag a "megoldásról".. (hátha valakinek mégjól jön majd az infó...)

Mivel se aknám, se "lángom", + olvasva a lehetséges buktatókat ...... elvittem kipufogóshoz....aki úgy oldotta meg, hogy kivágta a rossz/ "karimás" részt  ( tűzkarika ??? ) és a helyére (katalizátor <> Y cső "maradéka" közé ) , behegesztett egy többrétegű flexibilis csövet..

Szumma : 23 ezer... kb 20 perc meló....
Mivel az y leömlő már maga is vagy 15 ezer lett volna, így bevállaltam.. ( az ismerős szerelő is csak úgy vállalta volna el, hogy leviszem, ott hagyom...majd valamikor érte megyek.....így ezért is vállaltam be....)
Remélem nem rövidtávú lesz a megoldás....

Előzmény: svgyula (52118)
Sw201inger Creative Commons License 2022.05.13 0 0 52128

Sziasztok!

Közeledik "A Névnap", légyszi ha valakinek van ötlete erre, írjon itt:

 

Megvan esetleg valakinek az a 90-es évekbeli magyar reklámdal a Feliciáról?

Tudjátok, Al Bano - Felicita zenéjére, csak Skodára átírt magyar szöveggel :)

 

Örök hála és egy pálesz annak, aki megtalálja nekem! ☺️

 

 

 

 

Előzmény: Sw201inger (52004)
gergerg Creative Commons License 2022.05.11 0 0 52127

Köszönöm a fáradozásod! A lentebb linkelt színprospektus alapján 3 fehéret is találtam. Fogalmam sincs, hogy az enyém milyen, így aztán úgy döntöttem, hogy Candy white lesz, legfeljebb az egészet lefújom. :-)

 

Előzmény: turner62 (52126)
turner62 Creative Commons License 2022.05.11 0 0 52126

Szia!

 

Itt az én színkódom:

Előzmény: gergerg (52123)
attilamolnar79 Creative Commons License 2022.05.10 0 0 52125

Sziasztok,

 

tudnátok segíteni, hogy mennyit kérhetnék feleslegessé vált, megfáradt 1.9 D felliciámért?

 

Sziauramok, tesók, rejtett hibára apellálók kérem ne......

 

Bütykölni szerető, típust ismerő embernek javaslom, vagy donornak.

 

-küszöbvég lemezelve, hátsó ív cserélve (festést igényelne, legalább spray-t)

-minden elem élén felületi rozsda van, így nem szép

-gyújtáskapcsoló nem ugrik vissza alaphelyzetbe, de müködik

-féltengelyek picit kopognak

-gumik téliek, kb. 1 évet még bírnak

-műszaki 2022.06.19-ig

 

Esetleg vizsgáztatva nagyobb lenne a kereslet? (de akkor meg a nem kívánatos csoport jelentkezne, aki

hozzá nem ért, hogy foglalkozzon a kocsival)

Helyileg Fót.

 

 

Köszi

Attila

 

 

svgyula Creative Commons License 2022.05.10 0 0 52124
Előzmény: gergerg (52123)
gergerg Creative Commons License 2022.05.10 0 0 52123

Köszönöm!

Előzmény: turner62 (52121)
turner62 Creative Commons License 2022.05.10 0 0 52122

Le fotózom!

Előzmény: turner62 (52121)
turner62 Creative Commons License 2022.05.10 0 0 52121

Szia!

 

Holnap megnézem neked, csak ki kell pakolnom a horgász cumót.

Ott van a pótkerék mellet a színkód. Majd jefotózom.

Előzmény: gergerg (52120)
gergerg Creative Commons License 2022.05.10 0 0 52120

Sziasztok!

 

Felicia színkódokat tud valaki? Fehér érdekelne, feltételezem nem készült sokfajta fehér. A tanksapka ajtós színkeverés nem működik, mert az cserélve van, és én fújtam fehérre (nem tökéletes árnyalatra).

turner62 Creative Commons License 2022.05.10 0 1 52119

Üdv Mindenkinek!

 

Generátor összerakva:

Töltés rendben:

svgyula Creative Commons License 2022.05.08 0 0 52118

Szia! Javítani is lehet DE! az az alkatrész annyi hőtáguláson esett már átt, hogy az szerkezete sérült. Nyilvánvalóan egy röntgenképen olyan lenne mint a törött üveg.  A tőcsavarokat kiszedés előtt érdemes akár egy kézi gázmelegítővel felmelegíteni és először csak oda-vissza mozgatni ha megmozdul akkor nyakon borítani csavarlazítóval. A visszarakás előtt egy menetmetszőt átengedi a csavaron az anyát pedig mindenképpen cserélni! A lambda szondát inkább kiszerelés után szintén felmelegítve kell meglazítani. A visszarakáskor pedig a meghúzással nem kell megerőltetni magad inkább azt másra tartogatni és csak érzéssel meghúzni. Akkor bármi gond van javítható. A beszakadt tőcsavar az nagyobb gond azt egy darab vas ráhegesztéssel "elméletileg" ki lehet mozgatni. De ez a végső rossz ebben az ügyben.

Előzmény: joevagyok68 (52117)
joevagyok68 Creative Commons License 2022.05.08 0 0 52117

Kedves Mindenki...

Szomorúan tapasztalom, hogy egyre "korosabb" a feliciám... :-(

A lényeg...alacsony fordulaton 1000 - 1200 fémes zörgő hangot kezdett kiadni...
Megnéztem.....Y leömlő zörög maga a cső "elvált" a rögzítő résztől..
És csak azért nem "esett" le,mert mint a mellékelt linken látszik, a cső túlnyúlik a rögzítő karimán... (gondolom én...)

Skoda Felicia kipufogó cső leömlő első rész / Y / - SkodaPat (skodapatika.hu)

 

Vissza is kerestem a fórumon, mielőtt kérdezezk........  amiből kiderült, hogy gondok lehetnek a szétszedésnél...> korrodált anyák, beszakadó tőcsavarok...stb. ...

a kérdések ezzel kapcsolatban..

Jól gondolom, hogy necces így közlekedni ?  (nagy hangja - még - nincs....

Ha mondjuk "elválik" és leesik, megakad valamiben, akkor leturhatja az egész kipufogórendszert ?
Ha szerelőhöz mennék, arra az időre érdemes valahogy feldrótozni ?

Mennyi lehet ennek a szerelési díja ?

 

Mivel "csak" a találkozásnál vált el a heggesztés, meg lehet esetleg heggeszteni ?
Valakinél történt már ilyen ? Vagy csak tüneti a kezelés ?

Előre is köszi a válaszokat.

 

Előzmény: Lajos06 (44283)
turner62 Creative Commons License 2022.05.08 0 0 52116

Szia!

 

Igazad van!!!

Tegnap újra szétszereltem és kiforrasztottam a dióda és próbáltam külön - külön 

kimérni és ezt találtam ami forrasztás előtt abszolult nem látszott!

Pedig a helyén minden jóvolt mikor mértem.

 

Köszönöm a segítséged!

Meghajlok a tudásod előtt!! 

Előzmény: svgyula (52115)
svgyula Creative Commons License 2022.05.08 0 0 52115

Úgy emlékszem a régebbi leírások alapján, hogy ez a diódasor hibát jelzi. Normál esetben(nálam) az alapjárati töltés is 14,5V. Ami nálad van az sajna nem töltés. Sokan keverik az aksi 12V névleges feszültséget a feltöltött akkumulátor fezültséggel. A töltéshez pedig nagyobb feszültség kell mert ugye az elektromos áram sem hülye és nem megy a nagyobb feszültség irányába csak a kisebb fele. Nálad nagyjából az aksi feszültséget mérted nem a töltést. Azért világít  a visszajelző is. Nagyobb fordulaton nagyobb az elvétel a gyújtás miatt aminek azért van teljesítménye ezért világít jobban az izzó.

 

Előzmény: turner62 (52114)
turner62 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 52114

Régebben szereltem be egy voltmérőt, mert egyszer már a feszszabályzó

beadta a kulcsot és 18 voltot kapott a rendszer szerencsére csak egy izzó bánta.

 

Előzmény: turner62 (52113)
turner62 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 52113

Igen nagyobb fordulaton 13.8 világítással 13.3-5 között van.

Vissza tettem a régi fesszültség szabályzót és azzalis ugyan ez a jelenség.

 

 

Előzmény: svgyula (52112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!