Szia! Ha letörött a fül akkor lengéscsillapító csere! Az a fül rögzíti a lengéscsillapítót a megfelelő magasságban és a megfelelő dőlésszögben! Hegeszteni nem lehet!!! olaj van bent és a hegesztéskor akár szét is mehet ill. deformálódik a cső! Az alsó rögzítő csavart én is már vagy 2x ki kellett hogy fúrjam. A réginél is a bal oldalon meg ennél is a bal oldalon. Nem tudsz vele sok mindent csinálni át kell fúrni egy 3mm fúróval lehetőleg középen aztán 5mm és utána egy 8mm-es aztán egy 10mm rúddal kiütni. Ha megemeled és kifordítod a kereket akus fúróval hozzá lehet férni én is azzal csináltam. Nagyon éles fúróval könnyen megy. Ami még fontos nem elég cserélni(illik mindkét oldalon cserélni).
A művelet után KELL!! kerékösszetartást ellenőrizni és szinte biztosan állítani! Ez a művelet is egyszerű, ha otthon van egy 2m-es 20x20 szögvas abból lehet egy ellenőrző szerkezetet csinálni. Ha érdekel leírom a méreteit annak ami nekem van. Egyébként futóműves-> futómű ellenőrzés/állítás ár ~20eft.
A következő problémám lenne, első lengéscsillapító csavarját nem bírom kiszedni gumi és ütköző csere miatt, közben észrevettem, hogy gyengén ereszti a csillapító az olajat is. Már sok minden próbáltunk melegítés, olajban áztatás nem segít semmi, eredmény a csavar feje letörött, a lengéscsillapító aljánál lévő lemez alja letörött az a kis rész, ami a csavart körbe fogja az miatt lehet hogy cserélni érdemes?, és a sajnos nem találok olyan szakit, akinek erős CO hegesztője lenne. Egy ismerős szerelő szerint a futómű is elállítódhat, a lemezt sikerült bealítani kb. derékszögben és a csillapító alját kb. ugyanúgy beállítani, mint a másik az anyát meghúzni. Nekem az is magas hogy lefele hogy mehet a lengéscsillapító kilazított anyával. Esetleg valami ötletetek van? Köszönettel.
A gyújtáskapcsoló és az elektonikát kapcsoló betét két külön egység! Amibe a kulcsot rakod az csak egy zárszerkezet ebben hátul van egy nyelv ami belemegy a gyújtáskapcsoló betétbe! Ehhez a betéthez vannak a vezetékek csatlakoztatva és a slusszkulcs elfordításával kapcsolod a funkciókat. A kulcsos rész szorosan rögzítve van a kormányoszlophoz hiszen a kormányzárat is ez aktiválja. A betét ennek a hátuljába van 2db hernyócsavarral rögzítve egy alul egy felül. Pontosan az erre kialakított "likon" keresztül. Akkor is lehet gond ha ezek fellazulnak és a betét elfordul(nálam volt ilyen) akkor sem műxik és nem tudod kivenni a kulcsot. Betétet bárhol kapsz ugyanaz mint a 105, 120, favorit......
Huhh, köszönöm a részletes választ, segítséget. Ilyen betétet lehet kapni az autósboltokban(Bárdi, Unix, stb), vagy inkább speckós helyeken(skoda patika) nézzek szét? Egyébként életemben soha nem szedtem szét ilyen gyújtáskapcsolót, fogalmam sincs hogy néz ki belülről, vagy miből is áll ez a szerkezet. :D
Szia! Azt kellene kideríteni, hogy a betét esett széjjel vagy a zárszerkezet. Ezt otthon is az udvaron megtudod nézni bár ha bent a kulcs akkor nehéz lesz hozzáférni a betéthez. Mindenesetre egy gyújtáskapcsoló betétet szerezz be. Én arra tippelnék elsőre. Sajna a helyén csak úgy tudod kiszedni, ha kiveszed a műszerfalat. Akkor hozzáférsz a felső hernyócsavarhoz ha azt meglazítod ki lehet feszegetni a betétet. Ha kijött és a kulcsot is eltudod fordítani akkor nyertél. Az alsó csavar hozzáféréshez vagy fúrsz egy "likat" alul a műanyagra, vagy leereszted az egyész kormányoszlopot. Ahhoz pedig le kell kötni minden csatlakozót mert rövid a vezeték(két hete cseréltem betétet).
A minap be akartam indítani az autót, de a slusszkulcs gyakorlatilag beragadt a gyújtáskapcsolóba gyújtás pozícióban. Se indítani nem tudok, se alaphelyzetbe nem fordítható a kulcs. Levettem az akkusarut egyelőre. Mi lehet a gond? Szétesett a szerkezet? Szombat délelőtt kéne elhúzni a szerelőhöz, addig jó lenne alkatrészhez jutni... Szerintetek mi történt? Köszi előre is...
Szia! Én a régi takarításos dolgok mellett megnézném az injektorokat! Nem nagy cucc kivenni és kitakarítani! Leveszed a légszűrőt utána a sort tartja 2db csavar. Ha ezeket kicsavarod akkor ki lehet húzni a hengerfejből az egész sort. Arra kell figyelni, hogy ha valamelyik szorul akkor felül van egy biztosító lemez ami a csőhöz fogja az húzd ki és akkor az külön jön ki. Ha kivetted akkor egyszerű a mutatvány adsz neki a csatlakozón 12v-ot és kompresszorral kifújatod visszafele a trutyit. Erről keveset beszéltek itt a fórumon pedig ott is lerakódik az üzemanyagban feloldott szemét. Ha gumigyűrű kell azt tudok adni. Vettem egy csomaggal(50db) mert olcsóbb volt mint itt 8db! Ha már ott vagy nézz bele a szívócsőbe is van-e ott lerakódás(?). Nálam anno' amikor észrevettem azt, hogy az előző tulajnál ki lett cserélve egy nem belevaló injektorra és raktam bele odaillőt az autó reagálása alapjaiban változott meg!
van valakijnek tippje, mitől van az, hogy az 54 lovas mpi-m motorikusan jobban reagál, finomabban jár, érezhetően harapósabb, mint a 68 lovas mpi-m? Ami ráadásul szeret fulladozni is kis gáznál, főleg tolatáskor.
Nagyon szeretem a kocsit, de lassan el kell gondolkodnom a "modellfrissítésen".... :-( (vizsga 2023 augusztusig van még rajta..) Mert hát szegénykének az első sárvédői is elkezdtek "rozsdásodni"... A hátsónál már lett javítva javító ívvel...
Ha az öregség jelei nem jönnének elő rajta, simán ellennék vele életem végéig.... mert amúgy jó vezetni...szeretem.
Szóval ezzel kapcsolatba az jutott eszembe, hogy megkérdem, ki meddig gondolja/tervezi még "életben" tartani a feliciáját ?
jaaa... 2. tulaja vagyok és még nincs benne 100 ezer km :-)
Hát ez nem jó hír... :-( ( kérdeznem kellett volna ...előbb...) Viszont a jó hír az, hogy legalább más tanul(hat) belőle... :-)
2 dolgot tehetek....
1 ;megint bekúszok alá és megnézem, hogy a katalizátor előtt fel lehet-e "kötni" valahova, hogy tehermentesítsem kicsit a flexi csövet ééééésss, ha esetleg az vagy a hegesztés megadná magát, akkor ne essen le az egész.. ( és ne tolja le az egész rendszert, ha felakad valahova..)
Szia! A helyszínen hegesztette(helyén)? Ha igen akkor ne reménykedj hosszú távú befektetésben. Azt az öreg anyagot még speckó AWI elektródával is nehéz lenne úgy összehegeszteni, hogy ne égesse ki az anyagot a régi lemezből. Ha CO-val csinálta akkor ~max1év! Mivel a gyári megoldásnál nincs flexibilis cső mivel a leömlő is tartó funkciót lát el, én nem tartom ezért sem előnyös megoldásnak. Azért a katalizátor és a középső dobnak van súlya és azt most annak a flexibilis csőnek kell megtartania. Szerinted? De kívánom, hogy legyen hosszú életű.
Köszönöm a választ.. És némi infó utólag a "megoldásról".. (hátha valakinek mégjól jön majd az infó...)
Mivel se aknám, se "lángom", + olvasva a lehetséges buktatókat ...... elvittem kipufogóshoz....aki úgy oldotta meg, hogy kivágta a rossz/ "karimás" részt ( tűzkarika ??? ) és a helyére (katalizátor <> Y cső "maradéka" közé ) , behegesztett egy többrétegű flexibilis csövet..
Szumma : 23 ezer... kb 20 perc meló.... Mivel az y leömlő már maga is vagy 15 ezer lett volna, így bevállaltam.. ( az ismerős szerelő is csak úgy vállalta volna el, hogy leviszem, ott hagyom...majd valamikor érte megyek.....így ezért is vállaltam be....) Remélem nem rövidtávú lesz a megoldás....
Köszönöm a fáradozásod! A lentebb linkelt színprospektus alapján 3 fehéret is találtam. Fogalmam sincs, hogy az enyém milyen, így aztán úgy döntöttem, hogy Candy white lesz, legfeljebb az egészet lefújom. :-)
Felicia színkódokat tud valaki? Fehér érdekelne, feltételezem nem készült sokfajta fehér. A tanksapka ajtós színkeverés nem működik, mert az cserélve van, és én fújtam fehérre (nem tökéletes árnyalatra).
Szia! Javítani is lehet DE! az az alkatrész annyi hőtáguláson esett már átt, hogy az szerkezete sérült. Nyilvánvalóan egy röntgenképen olyan lenne mint a törött üveg. A tőcsavarokat kiszedés előtt érdemes akár egy kézi gázmelegítővel felmelegíteni és először csak oda-vissza mozgatni ha megmozdul akkor nyakon borítani csavarlazítóval. A visszarakás előtt egy menetmetszőt átengedi a csavaron az anyát pedig mindenképpen cserélni! A lambda szondát inkább kiszerelés után szintén felmelegítve kell meglazítani. A visszarakáskor pedig a meghúzással nem kell megerőltetni magad inkább azt másra tartogatni és csak érzéssel meghúzni. Akkor bármi gond van javítható. A beszakadt tőcsavar az nagyobb gond azt egy darab vas ráhegesztéssel "elméletileg" ki lehet mozgatni. De ez a végső rossz ebben az ügyben.
Szomorúan tapasztalom, hogy egyre "korosabb" a feliciám... :-(
A lényeg...alacsony fordulaton 1000 - 1200 fémes zörgő hangot kezdett kiadni... Megnéztem.....Y leömlő zörög maga a cső "elvált" a rögzítő résztől.. És csak azért nem "esett" le,mert mint a mellékelt linken látszik, a cső túlnyúlik a rögzítő karimán... (gondolom én...)
Vissza is kerestem a fórumon, mielőtt kérdezezk........ amiből kiderült, hogy gondok lehetnek a szétszedésnél...> korrodált anyák, beszakadó tőcsavarok...stb. ...
a kérdések ezzel kapcsolatban..
Jól gondolom, hogy necces így közlekedni ? (nagy hangja - még - nincs....
Ha mondjuk "elválik" és leesik, megakad valamiben, akkor leturhatja az egész kipufogórendszert ? Ha szerelőhöz mennék, arra az időre érdemes valahogy feldrótozni ?
Mennyi lehet ennek a szerelési díja ?
Mivel "csak" a találkozásnál vált el a heggesztés, meg lehet esetleg heggeszteni ? Valakinél történt már ilyen ? Vagy csak tüneti a kezelés ?
Úgy emlékszem a régebbi leírások alapján, hogy ez a diódasor hibát jelzi. Normál esetben(nálam) az alapjárati töltés is 14,5V. Ami nálad van az sajna nem töltés. Sokan keverik az aksi 12V névleges feszültséget a feltöltött akkumulátor fezültséggel. A töltéshez pedig nagyobb feszültség kell mert ugye az elektromos áram sem hülye és nem megy a nagyobb feszültség irányába csak a kisebb fele. Nálad nagyjából az aksi feszültséget mérted nem a töltést. Azért világít a visszajelző is. Nagyobb fordulaton nagyobb az elvétel a gyújtás miatt aminek azért van teljesítménye ezért világít jobban az izzó.