Abszolút érthető. Jelenleg, fizikai elvonási tüneteket okoz az alkoholhiány nálam, mégsem tankolok ilyen áron. Jóllehet semmilyen nyomást nem gyakorolhatok ezzel az etanol piacra.
Előbb az egyetlen hazai gyógyszergyárat sarcolta különadóval, aztán elment felavatni ennek a cégnek egy új üzemét és úgy tett mintha bármi köze lenne hozzá. És így tesz rendre mindig.
Fél év benzinpusztítás után, most megint szeszt raktam a gépbe... semmiféle anyagi megfontolás nem volt a dologban... A meleg miatt tettem, ezzel kevésbé melegszik a motor, még bp-i dugózásban sem, leállítás után pl nem kapcsol be a ventillátor. OBD-t figyelve benyával simán mutat 100 fokot is a vízhőfok... szesszel 90 fölé alig megy!
Másik mellékhatás, h valóban jobban húz szesszel a skodri, még bekapcsolt klíma mellett is!
De szerintem tudok még fejlődni kb 3 secet esetleg 4-et, utána kéne a slick meg a futóműállítás azzal még további 2-3-at és onnantól kell tanulni valakitől a további másodpercekért.
Azért erős autóval nem is olyan könnyű a hring, mert túl gyors tud lenni szinte mindenhol.
Gynege autóval sok helyen lehet nyomni padlóig, kanyarokban meg elég elvenni a gázt esetleg enyhén fékezni a hátsó részen, de ha én nyomom akkor felgyorsulok a hátsó részeken is 200-ra és onnan már igencsak kell taposni a féket hogy lelassuljon, és ott lehet sok időt veszteni. Meg a kanyarok sajátosságait is meg kell tanulni, pl a mansell-t nem tudom jól bevenni, valahogy nem merek elég gyorsan nekimenni, meg ott is 200-ról fékezés után a kocsi kicsit bebillen, kb 120-al kéne rajta átmenni de még nem sikerült csak 112-vel. Azon a részen min ott van még 1-2sec amit ki kell aknázni.
Van köridőmérőm, de még nagyon az elején járok a pályázásnak.
Idáig összesen 4-szer voltam.
De legutóbb jutottam el csak oda pl hogy a menetstaibilizálót legalább részben kikapcsoljam illetve R állásba tegyem ahol jóval kevésbé avatkozik be.
Régen 2:21 -23-akat mentem, most idén meg 2:18 volt az első alkalommal, legutóbb meg 2:12, ez már kezd jó lenni, bár a kocsi egy jó pilótával 2perc körüli időkre képest jelen állapotában, R888 gumikkal megyek.
Idén annyi célom van még hogy bemenni 2:10 alá.
Gyári futóműállítás van még, most nézek slicket meg kisebb felniket meg kéne egy futómállítás és szerintem min 5sec-et fogok ettől javulni, úgy hogy még mindig nem tudok vezetni, na utána kell elkezdenem megtanulni a pályát kanyarról kanyarra.
Csak leggyengébb programmal érdemes menni ilyenkor kb 1.1-1.15bar boost van csak és max 650Le-s az autó, nagy nyomáson 2bar boost-al 20perc alatt kienné a teljes tankot, meg aztán irányítani is nehezebb lenne.
Így kis nyomáson 8-9ms körüli nyitási idők vannak és 2x20perc után kb max 15kör meg oda vissza út benne van 148km-re tanokltam 57L-t ebből a pálya csak 65-70km.
Az utolsó körökben már a célegyenes végén ellibbent a szesz és kb 3-4sec-ig gyakorlatilag állt a motor a kanyar után. Kéne egy kút a Hring mellé ahol van e85. A legközelebbi a pólusnál ami van agip, már csak ott tankolok mert ott még nem tankoltam szart,máshol már igen.
köszi, ennek már utánanéztem, illetve azért amit lehetett, gúgliztam, elvileg hosszabb állás után fenyegeti csak a kiválás veszélyes a mixtúrát.
nekem az kellene, h a gyakorlatban mit reagál rá. azért ezek a gépek jellemzően nagy fordulaton üzemelnek, itt azért a hatásfok sokkal rosszabb, így jóval többre van szüksége, nagyobb a fogyasztás, jobban kell kenni, gyanítom az olaj minősége is többet számít, ésa fúvókán és a karburátoron is sok múlik.
ugyan nem saját tapasztalat, de innen-onnan azért jöttek hozzám erről a területről már visszajelzések. és ezek alapján azt mondom, nem ajánlott a kétütemű motorokhoz. ennek fő oka, hogy a kenőanyaggal felkevert benzin és az etanol szét tud válni külön a tankban, ami azért nagyon rossz, mert ha dús etanolba "harap" a motor, akkor nincs kenése. szóval itt a tökéletes keveredést kellene megoldani (esetleg erre valami adalékot nézni, hátha létezik már a nagyvilágban, bár még nem tudok róla), és utána lehetne beszélni üzemi próbákról (a kenés mindenképpen rosszabb lesz).
egy másik topigban kérdeztem, de most látom itt nagyon a pörgés, ezért idekopizom.
elnézést, ha már volt téma (lusta vagyok keresgélni) de ilyen apróságokhoz, mint láncfűrész, fűszegélyvágó, fűnyíró, mindenféle csiribiri nélkül a gyakorlatban is lehet 50:50 arányban etanolt adagolni?
az ok aránylag egyszerű, de nem szokványos, a hátterében a benzin rákkeltő hatása áll. mielőtt még valaki kétségbeesne, h rákos lesz a benzinkúton, és hogyhátezmi, röviden összefoglalom:
a mol hivatalosnak tekinthető tájékoztatása szerint az evo neo ebben a keverési arányban nem lesz karcinogén. merhogy ugye benzin az.
és mostanság azt találta ki a munkavédelmi felügyelőség, h karcinogén a benzin (0,1 tömeg koncetrációtartalom feletti benzoltartalommal minden annak számít, az evo neo benzoltartalma 2011-ben: min: 0,03%; max:0,22%; átlag:0,07%) ezért minden, ezek tankolásával érintett munkakörben a vonatkozó jogszabály szerint személyenkénti légzőzónás mintavételezéssel kell megállapítani a foglalkozás egészségügyi kockázatokat a rákkeltő anyagokról szóló jogszabály kockázatértékelés része szerint.
egy ilyen mintavételezéses, bevizsgálásos aktus, tüdőnként 80k.
a másik lehetőség ehhez a tankolási munkaművelethez (aka az ötliteres kandliból beönti a zember a tankba a pár litert, egy nap párszor) a félálarc, ami még mindig olcsóbb.
mint szakember, szerintem az egész röhej. de ez van.
egyelőre mindenki ódzkodik tőle, mert félti az eszközeit, ezért hátha van valakinek személyes tapasztalata, vagy kellő háttértudása eme fontos kérdés megválaszolásában. sokak sorsa forog kéremszépen kockán. :D
Üzemanyagként alkalmazva a szintén alkoholfajta butanolnak számos előnye van az etanollal szemben, kezdve az energia "sűrűséggel". A benzin 32 megajoule literenként, a butanol 29,2 MJ/L, az etanol pedig csak 19,6 MJ/L energiát tárol. A butanolnak az etanolnál sokkal alacsonyabb a párolgási hőmérséklete, így könnyebb hidegindítást tesz lehetővé. Fontos előny, hogy mivel a butanol jellemzői közelebb állnak a benzinéhez, nincs szükség rozsdamentes acél üzemanyag vezetékek használatára, mint az etanol esetében, és a befecskendezők kapacitását sem kell megnövelni. Egyetlen hátránya, hogy a magas olvadási pontja miatt télen benzinnel kell keverni, a zselésedés megakadályozása érdekében.
Nyilván mindannyian tudjuk mi az a Bioetanol, és ezzel nyilvánvalóvá válnak a hátrányai is ennek az anyagnak.
A bioetanol kifejezés alatt olyan, nagyrészt etil-alkoholból (etanolból) álló üzemanyagot értünk, melyet biológiailag megújuló energiaforrások (növények) felhasználásával nyernek abból a célból, hogy benzint helyettesítő, vagy annak adalékaként szolgáló motor-üzemanyagot kapjanak Otto-motorokhoz..[...] Forrás: Wikipedia
Ezzel idáig semmi probléma nem is lenne, csak hogy vízzel elegyítve egy gyakorlatilag semmire nem használható elegyet képez, szállítása és tárolása is problémás, továbbá nem használható hagyományos motorokban kisebb-nagyobb átalakítások nélkül.
A Tulane egyetem egyik kutatócsoportja felfedezett egy TU103 névre hallgató baktérium törzset mely nagy mennyiségben képes előállítani igen jó hatékonysággal oxigén gazdag környezetben is butanolt. Ebből az anyagból sokkal több energiát nyerhetünk ki mint a hagyományos gázolajból(illetve bioetanolból) továbbá kevésbé korrozív anyag. Ez a baktérium törzs képes gyakorlatilag bármilyen cellulóz tartalmú növényi részből üzemanyagot előállítani, ide tartozik az a papír is ami manapság egyszerűen csak a kukában köt ki (pedig üzemanyag is lehetne belőle - Amerikában évente 323 millió tonnányi cellulóz tartalmú anyagot dobnak ki), fakéreg, prérifű, kukoricacsuhé, cukorcirok, és természetesen a gabonafélék. Pozitívumok közé tartozik még hogy tulajdonságait tekintve annyira hasonlít a gázolajra (némelyikben még jobb is), hogy a dízel üzemű autókban semmiféle átalakításra nincs szükség a használatához, továbbá oxigén gazdag környezetben való előállíthatósága a szállítás és az előállítást is megkönnyíti.
Ez vajon csak kacsa, vagy haladunk előre a benya gázolaj kiváltásában.
Hát ,ez egy örök vita marad. Valóban nem ők rakták rá az adót, de közel 100Ft-ot drágul akkor, amikor még adómentes volt, mert követnie kellett a benzint ;-) Azt hiszem ezt nem kell tovább részletezzem.
Az általam javasolt eljárás pontosabb (víz helyett sós vizet használ, nem okoz gondot a térfogati kontrakció), ez a csövecske cserében egy picit egyszerűbb. Borászboltban 500HUF-ért simán kapsz mérőhengert, szerintem egyszerűbb, mint az usa-ból rendelni.
De így csak +/- 2-3-4% opntosan tudsz mérni, mert egyrészt a térfogatok nem additívak (azaz fél liter alkohol és fél liter benzin összeöntés után nem pont 1 litert ad), másrészt a benzin tartalmaz olyan összetevőket, amik jól oldódnak vízben, még sós vízben is (pl. benzol). Más kérdés, hogy kell-e ennél pontosabb eredmény?
Rövid ideig megérte tankolni, de az kb 2-3 hétig tartott... Időközben lecseréltem az autómat újrabbra, de a hungrana pofátlan árképzése miatt biztos nem fogom már átalakítani.