Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2023.02.24 0 1 50215

Pontosítok : ... ahol előnyösebb a villamos hajtás erőátvitel  , de összességben én is kétlem ...

Előzmény: Bakancs4 (50211)
kiggyo Creative Commons License 2023.02.24 0 0 50214

Hát ebből éppen semmi konkrétum sem derül ki, csak hogy a cikkíró nem komálja a mopedautókat.

 

Bizonyára sokkal jobban járt volna a bácsika ha simsonnal vagy kerékpárral megy és úgy találja hátulról telibe az opelos. Mert legtöbbször nem jókedvükben vesznek ilyet az öregek hanem smpk helyett, autójogsi híján.

Előzmény: Metcal (50213)
Metcal Creative Commons License 2023.02.24 0 0 50213
Bakancs4 Creative Commons License 2023.02.23 -1 0 50212

Elégé megnehezíti számomra a hiba áttekintését , hogy az se derült ki milyen kocsiról van szó . Néhány fénykép hasznos lenne , látván melyik csatlakozókról is van szó . De ezt párszor írtam -- hiába , a fórumlakók irtóznak a képektől , ezért aki esetleg tanácsot adna találgathat .

A magam részéről lehúznám az ablaktörlő-motor csatlakozóját ( a motornál ) és megnézném melyik lyukban mikor milyen áram van . Meg is terhelném egy izmosabb izzóval , mert előfordul : a multiméter szerint van 12 V , de terhelve megszűnik . Utána a kiszerelt motorba belevinném a delejt és megnézném forog-e ?

 

 

Előzmény: brömbi (50201)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.02.23 -1 1 50211

WooDoo nagyjából már válaszolt . Szerintem se jön ki  a matek , mert egy modern elsőkerék-hajtású autó 2-3 homlokfogaskerék-páron keresztül leviszi a főtengelyről a kerékre a hajtást , annak hatásfoka szerintem bőven 90 % fölött kell legyen . Azt pedig ezzel a közbeiktatott villamos transzmisszióval aligha lehet hozni . A mozdonyokban használnak ilyesmit , de ott azért , mert normál váltóval-kuplunggal nem lehet üzemelni ; csak kis vonatokon ( pl . a keskeny nyomközű C-50-eseken ) használnak mechanikus erőátvitelt , de nehezebb szerelvényeknél már  ügyeskedni kell az indulásnál .

Persze a gyártók dumája eléggé sajátos : egy több tonnás hibrid SUV-ra szemrebbenés nélkül leírnak 2-3 liter  ( benzin v. gázolaj ) fogyasztást , elfelejtve  megemlíteni , hogy a táv kétharmadát az előre gondosan feltöltött aksiból tette meg , és azok ekképp nullára is merültek . Mintha az az áram ingyen lenne valami rejtélyes okból .

Létezhet olyan felhasználói szituáció és részterheléses üzemállapot  ahol előnyösebb a villamos hajtás , de összességben én is kétlem a megoldás életképességét .

 

 

Előzmény: oljeg12 (50197)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.02.23 -2 0 50210

szeretnék venni egy Aixam 500.4 vagy 500.5-öt hogy át tudjam alakítani mechanikus váltósra vagy akár hibridre.

 

Mi az átalakítás oka ?

Sinkler1 Creative Commons License 2023.02.22 0 0 50209

Sziasztok, új vagyok a csoportba. Bár van már mopedautóm, de szeretnék venni egy Aixam 500.4 vagy 500.5-öt hogy át tudjam alakítani mechanikus váltósra vagy akár hibridre. Ha valaki tud eladó magyar papíros Aixamot azt nagyon megköszönném ha írna nekem. További szép napot kívánok nektek.

brömbi Creative Commons License 2023.02.22 0 0 50208

Az ütés mindennek használ, kivéve az üvegnek..

Előzmény: ívfény (50207)
ívfény Creative Commons License 2023.02.21 -1 0 50207

az olaj, fél lakatos, a régi mondás szerint!

Előzmény: Malaguszti (50206)
Malaguszti Creative Commons License 2023.02.21 0 0 50206

Érdekes, hogy 3hónapja megszorult a generátor csapágya, beállt mint egy faék.
Akkor befújkáltam wd40-el. És azóta is jó.

ívfény Creative Commons License 2023.02.21 -1 0 50205

mondom én, hogy tudtok ti valamit!? szerintem legtöbb mopeden nincs gyorstöltési lehetöség, ahogy az én gépeimen sincs, így, ha van is lehetőség, valahol tölteni, nem igen állok be, tölteni 7-8 órát, inkább tréler, így nem is tudom, miért van töltési lehetőség, ha amúgy nem játszik?)  ha meg közel vagyok az otthonhoz, akkor hazavontatom és nekem hiba miatt is volt vontatás, jópár, tudom, tudom!, az én gépem fostalicska, nem mérvado az ev mopedek körében? lehet, ha hogy kel lenne valami aplikácio, hogy megtervezze az ev moped utját, hidegbe, melegbe,és  éppen, milyen sulyba vagyok, reggeliztem vagy nem, és kelle fűtenem, vagy sem, vagy éppen klimázni, mert az én szar kocsimban van az is, és és még ezer dolgot figyelembe venni, hogy ne merűljön le a pakk ideje korán? és vontatás nélkűl haza lehessen érni a fostalicskával?, ezek helyett én beülök a diselembe és, ha elkezd világítani a tartalék lámpa, még akkor is elmegyek, kb 50 km-ert, legtöbb ev mopednek, meg ennyi a hatótávja, mondjuk télen a hidegbe, és még ez sem tutti, mert hidegfüggő, hogy mennyi. ezer kompromisszumot látok, amikkel napi szinten kell megkűzdeni és foglalkozni és valoszínű te is ezek táborához tartozol és ebben az esetben irigyellek és értem is, miért nem gond nemcsak beűlni a kocsiba és gyia.. persze van egy réteg, aki csak napi pár km megy, annak nem kell félnie az 50km-es hatotávtol. én napi 50-100km megyek, olykor többet is

Előzmény: WooDoo (50204)
WooDoo Creative Commons License 2023.02.21 0 1 50204

Bár én még csak max100e km-t mentem az elektromos járműveimmel, de még sohasem merült le annyira az akku, hogy ne érjek haza. Egyszer voltam nagyon közel hozzá, amikor beragadt a fék, és sokkal több lett a fogyasztás a szokásosnál. De megálltam útközben egy ismerösnél, és 15 percig töltöttem az akkut, utána simán hazaértem. Kezdő villanyautósoknál jellemző ez a hatótáv para, de gyorsan elmúlik.

Többnyire nem szoktam olyan utat tervezni, ami kívül esik a hatótávon. Ha meg messzebbre megyünk, betervezzük a töltést is. Még itt keleten is 20 km-ként vannak a Type2-es töltők. Debrecenben csak az ingyenesből van vagy 10 db, de minden szomszédos városban van nyilvános töltő. A Lidl parkolókban ingyenes gyorstöltő is van, ahol 30 perc alatt 100 km-re elegendő áramot lehet tankolni. De az Aldi, Penny, Spar, Auchan parkolókban is vannak töltők, és most építik a Tesco parkolóban is. A MOL és a Shell kutakon is láttam már töltőket, de oda csak ablakot mosni, vagy kereket fújtatni szoktam járni.

De a legjobb otthon tölteni, este bedugom a konnektorba, és reggelre fullon van az akku.

 

Szóval trélerezni csak akkor kell, ha elromlik a kocsi, de ez sokkal ritkábban fordul elő az elektromos autóknál, mint a benzines vagy dízel motoros kocsikkal.

Előzmény: oljeg12 (50200)
ívfény Creative Commons License 2023.02.20 -3 0 50203

hátt ez, meg luxus, hogy állandoan cipekedje a villanyos rendszer, a hiányossága miatt a robbanomotor és generátor + sulyait! rengeteg elpocsékolt energia a tulsuly cipelése, akár több 10 000km-eken keresztűl, merthogy tökéletlen az elektromos rendszer, persze jobb mint trélerezni, de itt ahogy olvastam, a többieknek, perpétum mobile, az elektromos mopede, semmi vontatás, vagy tréler, lemerülés miatt, én valamit roszul csinálhattam, mert a legtöbbet eddig ev mopedet kelett vontatnom az életemben, pedig csak kb 1 éve vannak elektromos mopedjeim, de azthiszem nem sokáig...

Előzmény: brömbi (50201)
brömbi Creative Commons License 2023.02.20 0 0 50202

Az ablaktörlő relére gondoltam. A motor ezek szerint csak jó lehet..

Köszönöm, ha segítenek.

brömbi Creative Commons License 2023.02.20 0 0 50201

Kaptam egy ablaktörlő motort. Beraktam, és semmi. Egy sarun van pozitív a csoki közepén, a kapcsoló két állásánál. A régi motort erre kötöttem át, és a nagyfordulatán tudtam használni, végállás nélkül. Igaz ezen van egy plussz piros vezeték is, a csatlakozáson kívül. Hogyan tudom a reléjét megnézni, nagyobb bontás nélkül ?

Még soha sem vettem ki a műszerfalat, az írást meg nem találom.

Arra is gondoltam, hogy fenntről kivágok egy darabot..

A kapcsoló felső állásában hallani hogy kattan, de egyébként semmi.

Relét, vagy ezt a vezérlő elektronikát hol tudok hozzá kapni, mert még nem is láttam..  ?

oljeg12 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 50200

Én ezt a robbanómotoros, áramfejlesztős, elektromos autót úgy tudnám csak elképzelni, hogyha lemerül az akkumulátor, akkor eltudjak jutni a töltőig. Ne kelljen trélerre rakni. Ez egy biztonsági kiegészítő lenne.

Előzmény: ívfény (50199)
ívfény Creative Commons License 2023.02.20 0 0 50199

háhháá!! ez már megint egyfajta, kákán is csomo kötés az ev autozásban!, küzdenek, mint diszno a jégen!!, megvezetve az egyszerű usereket, szerintem., ha robbanomotorral állít elő, elektromos áramot, eleve bukják a zöldséget és, a szervizgyengeséget, sőtt, lehet több a hiba előfordulás, mert van robbanomotor, a maga szervizigényével és, van a villanyhajtás, a maga ismeretlenségével, még szervizekben is, de mindenképpen duplázodva lehet venni a szervizigényt, mi értelme az egésznek, ráadásul, hiába hatékony a robbanomotor, elektromos áram termelésre, de az energia forgatása, jobbrol balra, rengeteg vesztességgel jár! egy agyament hülyeség az egész, szerintem!majdnem olyan, mint a hibrid. kell egy robbanomotorral potolni az elektromos hajtás hiányosságát, nevezetesen a hatotávot. röhejes! vissza kell nyúlni a leváltando technologiához, a robbanomotorhoz, mert nem tökéletes az elektromos hajtás, küzdenek, mint disznó a jégen! kockát gurítják, gömböt viszik!!!

Előzmény: oljeg12 (50197)
WooDoo Creative Commons License 2023.02.20 0 0 50198

A benzinmotorok hatásfoka részterhelésen akár 10-20%-ra is lecsökkenhet, de ha egy generátort hajt, akkor elméletileg mindig a maximális hatásfokon működhet. De a generátornak és a töltésnek is van vesztesége, ezért csak városban lehet gazdaságosabb, ha a fékezési energiát is visszatermelik. Egy generátort lehet hajtani egy Atkinson ciklusú benzinmotorral is, az is jelenthet néhány % hatásfokot. Szerintem semmivel sem jobb a Nissan e-power megoldása, mint a Toyota "öntöltő" hibridjei. Egy benzinmotor + generátor olcsóbb lehet, mint egy 50-60 kWh kapacitású akku, így jön ki a matek a gyártónak. A vásárlók meg beszopják a marketing szöveget. 

 

Amúgy nem új találmány ez a megoldás, a Mitsubishi Outlander PHEV-ben is van egy benzinmotor, ami egy generátort hajt, ha lemerül az akku. De nagyobb sebességnél közvetlenül is tudja a kerekeket hajtani, és ha fel van töltve az akku, akkor nem fékezi a generátor. Ennek ellenére 9-10 litert fogyaszt autópályán, ami ahhioz képest nem is sok, ha azt nézzük, hogy az Outlander egy rossz légellenállású, összkerékhajtású terepjáró. De diesel motorral sokkal kevesebbet fogyasztana. Viszont ha rövidebb távokra használják, és konnektorból is töltik, akkor el lehet érni akár 1 literes átlagfogyasztást is.

 

A 20 kWh akkuval szerelt BMW i3-hoz is lehetett rendelni hatótáv növelőt, amiben egy 650 cm3-is benzinmotor van. De az is 9 liter körüli fogyasztást produkált, ami egy reletíve kicsi autónál elég sok, még benzinből is...

Előzmény: oljeg12 (50197)
oljeg12 Creative Commons License 2023.02.18 0 0 50197

Ez az E-Power megoldás valahogy nem egészen tiszta előttem. Ha egy adott mennyiségű benzinnel, egy autóval, adott távolságot tud megtenni, akkor miért tud messzebbre menni, ha a benzinmotor áramfejlesztőt hajt. És az az áram pedig meghajtja a villanymotort, ami meghajtja a kerekeket. Ez meghazudtolja az energia megmaradás elvét.

https://www.nissan.hu/kinalat/e-power.html?gclid=Cj0KCQiAi8KfBhCuARIsADp-A5667ghOKKBLH1UWm7mTx39jbQMt0yAD3W-WukNPQtizLDaNKUyt6bAaAp8iEALw_wcB

WooDoo Creative Commons License 2023.02.17 0 0 50196

A "nagyok" át tudják váltani egymás "belső" cikkszámait is, de vannak "univerzális" gyári cikkszámok is, amit a nagyobb alkatrész üzletek be tudnak azonosítani. De valóban, típus és évjárat alapján mindent be lehet azonosítani.

 

Az Unixnál vannak alkatrészek, amiknél tudunk méret alapján is keresni. Pl. gumiharangokat, és szilenteket így szoktam keresgélni, de van ott egy cimborám, aki nem hajt el, ha nem tudok se típust, se cikkszámot.

 

A gólyaláb betéteknél is vannak méretek a gépben, de általában csak a dugattyúrúd átmérő, és a hosszak (összenyomva és kihúzva) van megadva. De van amelyiknél ott van a betét külső átmérője is. 

Előzmény: Bakancs4 (50195)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.02.16 -2 0 50195

Köszönöm .

Nem figyeltem a cikkszámra , de eddig mindig azt tapasztaltam , hogy ha bármiféle autóalkatrész-kereskedésbe bemegyek , vagy a netes alkatrész-küldőket bogarászom akkor mindig a gyártmány-típus-évjárat--motor grálját emlegetik . Jó esetben egy régi vágású üzletben talán dereng az eladónak ez-az ; de a webshop semmit se tud kezdeni azzal , hogy kéne egy féltengely gumiharang ami kívül ennyi , belül annyi átmérőjű . Ha azt mondod : Toyota Corolla , 1997-es , benzines 1400-as , 62 kW akkor rögtön megmondja , hogy van-e vagy sem .

 

Előzmény: WooDoo (50193)
WooDoo Creative Commons License 2023.02.16 0 0 50194
Előzmény: Bakancs4 (50192)
WooDoo Creative Commons License 2023.02.16 -1 0 50193

Toyota Corolla. De ott van az Unix cikkszám is a képen.

Előzmény: Bakancs4 (50192)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.02.15 0 0 50192

Mi volt a kiindulási alap ?

Előzmény: WooDoo (50191)
WooDoo Creative Commons License 2023.02.15 0 1 50191

Aixam gólyaláb csináld-magad:

WooDoo Creative Commons License 2023.02.12 -3 0 50190

Én is azért nem szigeteltem le az akkut, mert jobban félek attól, hogy nyáron túlmelegszik, mint amennyire zavar, hogy télen jobban csökken a hatótáv...

Előzmény: XANTIi (50188)
WooDoo Creative Commons License 2023.02.12 -3 0 50189

Nekem egy klasszikus, piros fogantyús áramtalanító kapcsoló van beépítve a műszer fal alá, mint amiket a teherautókban vagy a traktorokban használnak. Az akku betáp kábelét szakítja a vezérlő előtt, de nem tudom jó ötlet-e lekapcsolni, mert akkor meg lemerülhet a 12V-os akku, és nem fog "beindulni" a kocsi. 

 

A hideg akku kb. olyan, mintha egy benzines autónak össze menne a tankja :) 

Az akku megnövekedett belső ellenállása miatt a feszültség is gyorsabban emelkedik, ezért sem "fér" bele annyi töltés.

 

Vannak olyan akkuk, amiket fűteni kell még nyáron is, a Bollore Bluecar szilárdtest akkuját 60 fokon kell tartani. Ezek átlagban naponta 7 kWh-t használnak el az akku fűtésre, 3-4 nap alatt nullára merülnek, és tönkre is mennek, ha nem kapcsolják be időben a hibernálás funkciót. Hőszigetelés persze ezeken sincs gyárilag...

Előzmény: kiggyo (50185)
XANTIi Creative Commons License 2023.02.12 0 0 50188

A hőszigeteléssel az lehet a baj, hogy menet közben jobban melegszik az aksi. Nincs természetes hűtése. Elég összetett feladat.

A Leaf újabb, nagyobb aksis gépeiben már van hűtés, fűtés.

Előzmény: WooDoo (50187)
WooDoo Creative Commons License 2023.02.12 0 0 50187

A Leaf-ben nincs se hűtés se fűtés az akkuban, mondjuk annak is degradálódik a leggyorsabban az akkuja, de inkább a túlmelegedés miatt.

Ha jól tudom, a C-Zero is csak hűteni tudja az akkut, a klíma hideg levegőjét keringeti be az akkupakkba. A fűtést egy "villanybojlerrel" oldották meg, de csak az utastérben van fűtőradiátor. Elég sokáig tart, amíg felmelegszik a víz, és meleg levegőt kezd fújni.  Mármint a Ligierhez képest, mert abban valami hajszárítóhoz hasonló megoldás van, szinte azonnal meleg levegőt fúj. 2 kW körül van a fűtés teljesítménye a Ligierben, ami brutálisan soknak tűnik a 4 kW névleges teljesítményű motorhoz képest. 

 

Ha le van szigetelve az akku, nem hinném hogy túl sok energiát igényelne a melegen tartása. Egy infra fűtőfilm az akku alján szerintem elég is lenne. A szigetelést viszont szeretik kispórolni a gyártók, a C-Zero kazánja sincs leszigetelve, és a menetszél hűti. Utólagos szigeteléssel 10 km hatótávot is lehet nyerni, pláne ha az ajtókat és a padlót is leszigetelik. Egy 5 mm vastag hőtükrös parketta alátét is rengeteget jelent.

Előzmény: XANTIi (50186)
XANTIi Creative Commons License 2023.02.11 0 0 50186

De még egy Zoe-ban is. A kis 500e Fiatban is egy igen bonyolult klíma rendszer gondoskodik az aksik jó közérzetéről. Ami viszont rendesen zabálja a vellanyt. Ezekben a verdákban jóval több energia megy az aksi fűtés-hűtés kiszolgálására, mint amit az utastér kap.

Előzmény: kiggyo (50185)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!