Üdv mindenkinek!
Aki szereti az off roadot (már van ilyen topic igaz), de ezen túlmenően imád autót fejleszteni és szerkeszteni, azt szeretettel várjuk tapasztalatcserére! Remélem hasznos segítői lehetünk egymásnak a jövőben!!!
Sajnos más fórumban nem nagyon nézik jó szemmel, ha valaki jobbat akar a meglévőnél. Itt ez a cél...
Megpróbálom egy példával megmagyarázni a lényeget.
Példa: A legjobb autó a Dacia Logan. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy soha nem javítottam más autót, de ettől függetlenül ez a véleményem. Kéretik elfogadni. :-DDD
Elnézést kérek a fent említett márka tulajdonosaitól de hirtelen ez jutott eszembe.
Igen, valóban megmosolyogtató, néhány Abenteuer Allrad, Croatia Trophy, Iglhaut gyár látogatás és vagy 10 Merci birtoklása után arról beszélgetni, hogy nem váltak be ezek a dolgok.
Sőt tavaly volt alkalmam megbizonyosodni róla, hogy az amik tényleg hülyék, képesek átvinni Európából azokat a gyenge és szervizigényes hidakat, hogy alárakják a gépeiknek...
Tudod mi volt az igazán vicces?
Mikor még nem ismertük meg mekkora sz.rok is ezek a Mercik és akár 10-15-en is összejöttünk azokon a találkozókon,amiket szerveztem ;)
Április 20- án terepjárós túrát szervezünk a Bakonyban. Mindenki részt vehet, akinek van 4x4 es autója, ingyenes, akár családostól. Indulás Várpalota 8sz. főút Városi Sportcsarnok parkolója.
Talán tudna nekem valaki segiteni. A helyzet a következő: van 1 jeep cherokee xj-m 4 literes benzines motorral 6 henger meg amit akarsz. Na szóval , olyan gondom van vele ,hogy megy meg minden húz mint az ökör egy darabig aztán 1 idő után (kb 2 óra terepezés ) elkezd dadogni elerőtlenedik és 2000 nél nem nagyon pörög többet és utána lehörög ,de ha üresbe rakom akkor semmi megint pörög de menet közben megint szar ha lehül utána megint ugyan ez a metódus következik. Mi lehet a baja? Köszi előre is!
Valahogy éreztem,hogy ez lesz belőle, mármint a bűn bak és a víta…
A katonaságot és a hivatásosokat ne keverjük bele, egy szóval se mondtam azt hogy nekem ezt egy HIVATÁSOS mondta volna, / kérlek ne forgasd ki a szavaimat! Csupán ez az én véleményem.
A hozzá értéssel kapcsolatban szerintem ne állapítsunk meg semmit, valaki ehez ért, valaki máshoz! Katonák közül is tudnák olyat mondani aki szó nélkül Kraz + csmz póttal ment ki a csehekhez BMP-ért, amihez pedig nem kevés rutni kell, főleg a hegyekbe! Amit küldtél linket azon szép kis árvíz látható, de ehez képest pocsolya .: http://postimg.org/image/x8xvowel5/21f50069/
”A hozzá nem értés, a butaság miatt nem szeretik ezeket a kocsikat, nem is való nekik!
Ülnének vissza az Ifába, az sokkal jobb ”
Persze lehet fikázni az ifát mert nem olyan korszerű mint az unimog én ezt is megértem, csak azt ne felejtsük el hogy az ifát+ pótal 15-17 tonnával terepen lehet nyúzni ! és csak 125le, hidakhoz pedig csak a fék miatt kell hozzányúlni!
Ismerős a helyzet, nekem is van egy cimborám ő is közel 10 éve jár erdőre urallal, állt 14-18 köbi fával, kuplungokat leszámítva tökéletesen működik. Ahol a nyugati már nyög, őő mosolyogva/kezével integetve 2-be ballag :)
Ne haragudjatok de én a részemről ezzel témát most lezárnám, nem szertnék megbántani senkit.
A legkisebb 411 mognak 4.5 t a híd terhelhetősége! a közép kategóriás 421 mogé 6,5 t
unimogot a Németek fakitermelésre is gyártották . nem véletlenül nincs alattuk hossz panhart!
https://www.youtube.com/watch?v=gGbIhKE0wgM
1 ismerősöm 404 katonai moggol közelit már 6 éve! 4 köb fával LKT nyomba MTZ első kerekekkel! hibátlanul működik ! jaaaa és úgy ,hogy tavaly tudta meg azt ,hogy a portál lehajtásban külön kell olajat cserélni!!!
Akkor engedd meg, miután 3 Unimog könyv van a polcomon, hogy 1-2 infót én is mondjak...
Az Unimog az egy teherautó család.
Nem gondolod, hogy a Mercedes úgy találta ki, hogy 2T felett problémák vannak?
Az U5000 14.1T össztömegig kérhető!
A "hivatásosok" véleményére hajlamos vagyok semmit nem adni.
Még mindig az Ifá-k, meg Csepelek világában élnek!
Eszembe jutott mikor felkerült a G-re a 37-es kerék, akkor jöttek a Nivás ás Uaz-os szakik, hogy ők a 195-ös gumival 50LE-vel micsoda helyeken járnak, hogy a KATONASÁGról ne is beszéljünk!
A hozzá nem értés, a butaság miatt nem szeretik ezeket a kocsikat, nem is való nekik!
Végezetül tennék fel 2 képet. Az egyik az U5000-es (a kabint csak mókából tették rá) a másik pedig egy 1951-es ős modell. Csak az infó kedvéért mondom, hogy most is 60-as évekbeli 404-es hidakat raknak a kocsik alá a mérete miatt....
A másik pedig a régi kocsimról. 37 kerék vs. 30-as kerék.
Nyugi, ezt sem szerették, sem a szerelők, sem a többi "szakértő", nekem jó volt ;)
Na most én se azért írta,hogy vitát kezdjek el felépíteni, egyszerűen választ adtam a kérdésedre! Nekem sincsen sajátom, csak szervizelés és kipróbálás táján tudom ezt a véleményt adni! :)
Ez így van a mog hidak tökéletesek terepjáró építés céljából, de azt vedd figyelembe hogy ezek a vasak max 1,5- 2 tonnásak összesen / nem teherautók. Próbáld használni erdő kiközelítésre vagy bármiféle nehézmunka céljából, meg fogsz lepődni!
2010-es árvízkor nem szerették a manokat főleg a merciket nem. Megpakolták homokzsákkal nyűgös volt…
hát nem nagyon szaggatják a mog féltengelyeket! azt mondják a portál hajtásnál az olajra kell nagyon odafigyelni. ha elkészül abba biztos vagyok hogy a hidak lesznek a legbiztosabb pontok a kocsi alatt.
A terepszöget bizony eltalálták a németek, de attól mert a reduktor nincs elforgatvan 90 fokkal mint a többi teherautónál ez nem azt jelenti,hogy ”ennek nincs akadály” / már ahogy én egyesektől hallom.
Pl.: Difit+első hajtást pneumatikusan működteti (ha nincs legalább 3bar levegőd =0-val) Lehajtásnál (elfáradt olajjal) gyönyörűen elintézi a szimeringet!
Terhelhetősége szinte semmi / ha jól tudom 2-3T,de nem vagyok benne biztos.
Katasztrófa helyzetben(hó,víz) nem szivesen használják. Én ezzel a hsz-al nem rontani akarom a mog hírnevét, csak szerintem túl van misztifikálva ez az unimogos téma! Persze aki még nem próbált más járművet annak egy értemlű,hogy az első tetszik.
Persze ez már csak így fog folytatódni! Annó én is be tudtam szerezni sokmindent, cimborámnak voltak (szinte új) 20km-ert futott gaz66,uralok, uazok …stb
Nem sok esélyt látok arra hogy be tudj jutni, de sok szerencsét hozzá. Nem, nálunk nincs U500 (vagyis én nem tudok róla) 435-ösből és tűzszerész 4000-esből javítottam sokat, de nemsokat érnek…
Ez így van. Egyre sűrűbben elgondolkodom rajta,hogy összerakom az autókat és befejezem! Van egy pár UAZ cuccom még próbáltam eladni,a kutyának nem kell. Ha venni akarok valamit akkor meg a csillagos ég. Akikkel régen kijártunk gyúrni a sarat, mikor még a 100-200 000 ft-os szarok voltak,akkor még össze lehetett szedni 8-10 autót.Mióta épített autók,és kinek több a pénze,azóta 2max 3 autó megy ki.Szép nem? Kár,hogy nem lehet bemenni. Majd csak megoldom valahogy,a szemrevételezést. Én úgy gondoltam nagy Unimogra,hogy emlékeim ha nem csalnak akkor U-500-as van nálatok az nehezebb mint a 404-es.
Sajnos ezt már csak az tudja csinálni akinke van hátszele, és anyagilag is jól áll.
Venni / nézelődni és egyéb ilyen dolgok ki vannak zárva/tilos! Unimogból nem tudom mire gondolsz ? (”nagyok vannak” ) Ha a 2 tengelyesre gondolsz akkor igen, de ezeket nem nevezném nagyoknak.
Bocsi hogy beleszólok a beszélgetésbe. Bele lehet tenni a VW motort de,ezt jól gondold át! Sem a váltó, sem a terepváltó, sem a hidak nem fogják bírni.Ráadásul engedélyeztetni kell,rajzot kell csináltatni. Magyarországon így működik sajnos.
Ezt szomorúan olvasom,hogy feladtad.Már én sem húzom sokáig ha így mennek a dolgok.Bérből fizetésből egyre nehezebb ezt a játékot játszani. Ráadásul kijött megint a gerinc sérvem. De mindegy. Arra van lehetőség,hogy megnézzem nálatok a hidakat? Unimogból gondolom a nagyok vannak. Az lenne jó ha elmenne a jeep is meg majd a Land Rover is. Akkor tudnék egy kicsit jobban csemegézni.