Megkérdeztem a német szakosztályt, engem ez sosem vonzott. A tekerős 5 állású volt, a nyomkodós már csak 3, biztos lusta volt a programozó, vagy drága a led...
Sosem szerettem a kényes, és télen hideg bőrülést, sosem akartam bőrös autót, az nálam kizáró ok volt még ha más paraméterek meg is feleltek, ha bőrös volt lapoztam.
Tudom erre mindenki azt mondja van ülésfűtés, igen, akinek meg bőrülése volt ( jónéhány kolléga ) az panaszkodott rá általában, de csak azért mert ha télen beülök akkor hideg, nyáron meg forró.....meg kényes....
Én meg sosem próbáltam, ettől függetlenül másnak meg csak olyan kell.:)
Nem vagyunk egyformák, automata sem kell......9 évig volt, megútáltam egy életre.
Állófűtés, hát az is nagyon hasznos extra, még sosem volt olyannal felszerelt autóm, ettől függetlenül még mindig élek.:)
" Mert régen minden jobb volt "....
Nem is olyan régen a 80-as évek végefelé 90-es évek elején, mikor az ember már könnyebben hozzájuthatott nyugati autókhoz még a kevés extra is soknak számított.
Anno a metálfény, központi zár, színezett üveg, gyári rádió, ködlámpa, neadjisten ABS, napfény/üveg/tolótető ( nepperek sibeda-nak írták a schiebedach helyett.) megléte már jól felszerelt autónak számított.
Klíma, fűthető tükör/ülés/állófűtés, navi, stb...stb.......ugyan már, zsigulátorokban meg semmi sem volt gyárilag aztán az is de jó volt ha volt.:)
Anno 37 fokban dugóban állva, természetesen klíma nélküli nyugati autóban lehúzott ablakokkal, kinyitott ajtóval próbálta magát hűteni az ember, manapság már el sem tudná képzelni az autózást klíma nélkül az elkényelmesedett ember, persze velem együtt.:)
" Mert régen minden jobb volt".... nem is volt rossz, ha úgy lett volna nem lennének kellemes emlékeink abból a korszakból.
Bőrt én sosem rendelnék magamtól, ha nincs más mert gyárilag csak azzal szerelték akkor ez van, nincs más ezt kell szeretni.
Majd ha valamikor eladósorba kerül a bőrös "dákód" akkor lesz majd jelentős előnyöd a többi hirdetettel ellentétben, szvsz csak úgy kapkodnak majd a bőrüléses Duster után, lesz majd sorbanállás, és veszekedés, harc, hogy kié is legyen a ritkaságszámba menő "dákó".:-)
A Ford-nál volt/van régóta fűthető opciós szélvédő, azt hiszem ők vezették be anno, azóta talán más márkáknál is bevezették, van aki dícséri, de olvastam már olyat is akineknem tetszett.
Fűthető tükör szerintem már sok modellnél, bizonyos felszereltségi szinttel együtt jár, én speciel alig használom, még az ülésfűtést főleg téli időszakban vagyis ősztől tavaszig mindig.
Octaviában kb 5-6 éves 3-al. múlt héten zsír új superb, mindennel ami rendelhető, elöl- hátul 3-3 fokozat. biztos chiphiány :) tutira 3 volt, 4xre megnyomva kikapcsolt a seggem alatt.
Skodából csak Fábiám ( párom használta ) volt, abban meg nem volt ülésfűtés, de volt természetes anyagból készített "bio" üléshuzat/fűtés, birkaszőr/bőr/szőrme, nagyon jól tartotta a meleget, beüléskor még hűvös, de néhány perc után a testhőtől már kellemes közérzetet adott.
Bőr ülés.....no ezért én egy megveszekedett buznyákot sem adnék, jó persze van az a kategória ahol furcsa lenne a szövet üléshuzat, megvagyok nélküle is ahogy az automata váltó nélkül is.
Az utóbbi viszont egyre gyakoribb lesz főleg hibrideknél ill. elektromos csak azzal van.
A működése tiszta, ebben is különböznek az utólagostól, mert azok egy része pl. 25-35 fok között fűt, bármi is történik ha be van kapcsolva és a teflon és karbonszálas alap sem mindegy.
A Fabia egyébként pont ilyen, mint a Duster, ha már VW csoport, két állás, tojássütés.
Az Octaviában viszont én is csak 5 fokozattal találkoztam.
Az hogy két kapcsoló hova kerüljön, minimálisan költségvetési kérdés. Főleg, hogy ebben nem közös alkatrészeket használnak fel, nulláról indulnak. Csak vannak gyártók és kategóriák, ahol akár facelift idején is átrajzolnak ilyesmit, itt valamiért ragaszkodnak ehhez az elhelyezéshez.
Amennyiben ugyanaz lesz a padlólemeze és ugyanolyan motorokat építenek bele és még számtalan alkatrésze ugyanaz, akkor egészen nyugodtan, mert az üzemeltetői tapasztalatok hasonlóak lesznek.
Egy kérdésem maradt: a környezetvédelmi behajtási tilalmak Európában az Euro3-4 norma alá tartotó járművekre vannak-e érvényben ma, vagy az euro6-osokra?
Szóval, akkor te csak ezért veszel új autót. Értem és megértem, dícséretes.