Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

D 20 Creative Commons License 2021.08.08 0 0 18322

Urak!

A F kuplung 100+e km után időzített bomba, vagy a 86 másodpercekig kinyomva tartás miatt halt be ismerősnél?

vino-et-veritas Creative Commons License 2021.08.08 0 0 18321

Ha jól emlékszem 120.000 km vagy 6 év a gyári ajánlás (K4M).

Volt egy közbenső "garanciális" csere, így itt nem a szokásos a menetrend. Most a +6 év számít.

A szerelő is megerősítette, hogy a szíjon már látszanak az öregedés jelei, de azért még bír valamennyit.

 

Ha nem volt a km miatt csere, az a 9 év soknak tűnik.

Hamar meg kellene nézetni, mert egy másik családi kocsinál a vezérlés elszállása miatt már volt motorcsere...

 

Mivel a Nissan-motoros F-ok láncosak, ott elméletileg nincs ilyen gond. A Dieseleseket nem tudom.

Előzmény: abnm (18320)
abnm Creative Commons License 2021.08.08 0 0 18320

Érdeklődöm, a 9 éves autóban hányadik vezérléscsere jön, mikor volt az első?

Előzmény: vino-et-veritas (18319)
vino-et-veritas Creative Commons License 2021.08.06 0 0 18319

Túl vagyunk a 150.000-ik kilométeren (2012, K4M).

Ennek "megünneplése" az olaj- és szűrőcserékkel történt (15.000 km).

Megbeszélve a szervizes szerelővel minden "gyári" volt, kivéve az olajat. Most is Castrol ment bele nem elf. Szerinte jó alternatíva. 

Az a helyzet, hogy eléggé bevált, bár a legutóbbi "kényszermegoldásként" először nem tetszett.

DE úgy tűnik halkabb a motor, kicsit nyomatékosabbnak is érződik és a fogyasztás is jobb (nagyon vegyes használattal 6,1 / +2000 km).

A fékekben még kb. 10.000 km van, betétet már cserélt korábban, legközelebb valószínűleg tárcsákat is kell.

A vezérlés- és termosztátcsere őszre tolva, mert egyelőre nem volt gyári szett.

Minden más OK, rozsda semmi, gumialkatrészek, szilentek, stb még bírják.

Szerinte a F jól össze van rakva, nekik a márkaszervizben viszonylag kevés gondjuk volt eddig vele...

Black11 Creative Commons License 2021.07.29 0 0 18318

Ugye-ugye, pedig tuti nem volt elcsúszva... :-)

Ezek a szerelők... :-(

Előzmény: bodoly (18316)
Papi45 Creative Commons License 2021.07.29 0 0 18317

Köszi! Egyenlőre hagyom a bogarakat "nyugodni"....

Előzmény: Black11 (18315)
bodoly Creative Commons License 2021.07.29 0 0 18316

Sziasztok!

 

Elméletileg mostmár rendben van az autó. A vezérlés volt elcsúszva, ez generálta a hibákat.

 

Black11 Creative Commons License 2021.07.29 0 0 18315

Nekem is bogárcsapdaként működik.

Én egyszer leszedtem, négy "karom" fogja le a lemezhez, de vissza nem tudtam teljesen pattintani, csak az üveghez közelebbi felét sikerült visszafogatni, a másik oldala szabadon maradt.

Mondjuk nem "ugrál", nem zörög, úgy hagytam.

Így legalább könnyebb a bogártalanításhoz leszedni. :-)

Gondoltam rá, hogy valami tömítést kellene a műanyag és az üveg közé tenni, dehát azért annak kulturáltan kellene kinézni.

Előzmény: Papi45 (18314)
Papi45 Creative Commons License 2021.07.28 0 0 18314

A kalaptartón lévő féklámpa "dobozában" van 3-4 bogár, fogalmam sincs hogy tudtak oda bemászni. Próbáltam a dobozt előre felé kipattintani, kihúzni, de könnyen nem jön, erőltetni meg nem mertem, nehogy letörjek valami rögzítő fület róla. Hogy tudom ezeket az öngyilkos bogarakat eltávolítani?

CsA Creative Commons License 2021.07.27 0 0 18313

Én az olajat a kauffer.huoldalról rendeltem ELF Full Tech Fe 5W-30, szűrőt gyári Renault, ahol éppen olcsóbb volt, akár több darabot is, hogy jobban jöjjek ki a postaköltséggel. Ja, és 8-10ekm után olajcsere...

 

Előzmény: abnm (18311)
Black11 Creative Commons License 2021.07.27 0 0 18312

Bár az enyém benzines én olajat a gyári ajánlás alapján ELF-et szoktam bele rakni, azzal szerintem nem lehet mellényúlni.

Bár nyilván ami a specifikációnak megfelel az bármilyen jó.

Ha meg nem, az úgyis csak 200+ km után derül ki... :-)

A dieselhez való pontos fajtát esetleg megmondják a típustársak.

Olajszűrőt az azért a gyárit veszem, bár a Mann-filter-ről is jók a vélemények, bar azt hiszem ezek nagyjából egy árban vannak.

Légszűrőt és pollenszűrőt a Filtercenterben vettem, egyféle volt mindkettőből, katalógusból nézték ki, melyik jó bele.

A pollenszűrő aktív szenes, 1500 körül volt, szemben a gyári 8000-el és még jobb is mert a hosszabbik éle merev falú, így könnyebb betenni, teljesen passzentos, nem úgy mint a gyári, amelyik hajlamos összeroskadni berakásnál.

Előzmény: abnm (18311)
abnm Creative Commons License 2021.07.26 0 0 18311

Hamarosan ismét olajcsere esedékes. 6 sebességes 110 le dízel.

Mostanában  honnan szoktatok olajat, szűrőt, pollenszűrőt beszerezni?

Mik a pontos típus számok?

Köszönettel.

Szép nyarat kívánok mindenkinek.

(shell, omv tankolás, 4.8-5l/100 km átlaggal.)

D 20 Creative Commons License 2021.07.25 0 0 18310

Eddig is "vakaróztam" a jövőre esedékes kötelező motorbontásos művelettől, most már félek is.

Főleg, hogy tavaly a fagyállásra fokmérés után nem tették vissza a víztartály kupakját...

Ha nem nézek rá nem tudom miért, 10km-en belül kibukta volna a vizet.

Szóval "naccerű" a szervizek munkája. :/

Előzmény: bodoly (18308)
.AxlZoli Creative Commons License 2021.07.22 0 0 18309

Szia!

 

Én egyáltalán nem értek ilyen szinten a motorokhoz és okoskodni sem akarok, de annyit tudok, hogy egy volt munkatársam a Peugeot 206 RC (180LE) vezérlés csere után járt így. Elvitte padra 120LE sem volt meg belőle. Kiderült, hogy mégis csak a vezérlés volt rosszul visszatéve. 

 

Én mindenképpen megnézetném ismét a szerelővel, szedje szét, ennyit garanciát vállaljon a munkájára. Emlékezetből biztosított , hogy nem ment félre a vezérlés? vagy szétszedte és megnézte? Mert nem mindegy... Nyilván azt mondja, hogy ő nem hibázott.

 

Remélem sikerül megtalálni a hibát, majd írd meg mi volt.

 

Üdv.

Előzmény: bodoly (18308)
bodoly Creative Commons License 2021.07.22 0 0 18308

Sziasztok!

 

Rég jártam itt, mert eddig nem volt gondom, de most megpróbálom hátha valaki járt már így.

Vízszivattyú csere óta a kocsi nem akar menni. Értem ezen, hogy erőtlen nem húz. A végsebességem 150 volt padló gázzal. Ha a klímát ráengedtem teljesen elment az erő belőle. Vissza vittem a szerelőhöz, Ő biztosított afelől, hogy tuti nem ment félre a vezérlés még 1 foggal sem. Hiba kódot olvastunk a kocsiból volt is egy jó pár (vezérműtengely jeladó, fojtószelepház trafó), mindegyikre áramköri hibát írt.

A vezérműtengely jeladó cserélve lett avval jobb lett a helyzet, mostmár nem fullad meg olyan könnyen meg egy hangyányit jobban húz, de még mindig egy örökké valóság elérni a 130 km/h, de még a 90-t is. Bármilyen megengedett sebességhez kb mindig padlóig kell nyomni a padált hogy menjen is.

Most van hogy érzésre már megyen, de a következő lámpánál már megint vissza áll a nyugdíjas üzemmódban.

Egy kicsit tanácstalan vagyok, mert jelen pillanatban szerintem csak csereberélni foglyuk a jeladókat és nem biztos hogy megoldódik.

A motor K4M838 1,6 benzin.

 

.AxlZoli Creative Commons License 2021.07.02 0 0 18306

Ne haragudj , pedig én is figyelek rendszeresen, ezek szerint kevesebb sikerrel :D Én a Dustert keresem, azt hittem már nincs meg a Corsa. Egyébként igen van egy dublőr, csak a számok másabbak :)

Előzmény: CsA (18303)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.21 0 0 18305

Bocs, a lényeg lemaradt: 2011-s 110 lovas dizel.

Törölt nick Creative Commons License 2021.06.21 0 0 18304

Szevasztok ! A következő a hiba: a motor hosszabb, rövidebb állás (több nap, pár óra) után nem indul. Az önindító pörgeti, de semmi, majd leáll az önindító. Többszöri próbálkozás után sem indul. A motortérben található kézi pumpával keményre felnyomva, pöcre indul a motor. Találkozott valaki már evvel a hibával ? Mi volt a megoldás ? A márkaszervíz szerint vagy a gázolaj szűrőnél, vagy a kézi pumpánál veszti el a nyomást, így a cső leürül a tankig, és a táp szivattyú nem tudja felnyomni, hogy a rendszerben meglegyen a nyomás. Köszönettel: Sándor

CsA Creative Commons License 2021.06.15 0 0 18303

A napokban többször láttalak reggel a Kishegyesin a dugóban araszolni, de nem figyeltél, pedig egyszer integettem is Corsából, amikor mindketten a belső sávban araszoltunk egymással szemben (mielőtt a Hatvan utcára fordultál volna). Aztán egy-két nappal később utolértem egy krémfehér Fluence-ot ugyanitt, a Kishegyesire forduló lámpánal, már majdnem kiszálltam, hogy bekopogok az ablakon, amikor az utolsó pillanatban beugrott, hogy a rendszám betűi stimmelnek, de a számok eggyel el vannak csúszva - a dublőrőd állt előttem... :-)

Előzmény: .AxlZoli (18302)
.AxlZoli Creative Commons License 2021.06.12 0 0 18302

Én 85 ezernél cseréltettem ki a gyári fékbetéteket, mert nyáron ilyen kis nyikorgó hangot adott, pedig 70-80%-osak voltak. állítólag felkeményedtek. Most van 92 ezer az autóban, de valóban az új betétekkel megszűnt ez a "talicska" hatás :D

tnz Creative Commons License 2021.06.04 0 0 18301

Ez teljesen életszerű. Én már jöttem haza az M3-ason, majd az M35-ösön  Budapesttől a Hajdúszoboszlói kijáratig úgy, hogy konkrétan egyszer léptem a fékpedálra!

Előzmény: jenoe- (18297)
vinil62 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 18300

Üdv!

Már cseréltem (bal első) egy utángyártottra, de fél év múlva az is kattogott. A lemez menetes, nincs anya, a csavar simán ki-behajtható.  Sajnos a belső ajtóburkolatot le kell venni, mert a határolót onnan kell ki és betenni.

 

Előzmény: Black11 (18296)
Black11 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 18299

Nem mindig lehet arra biztosan adni amit a szerelők mondanak a fékbetét elhasználtságára. Nekem volt, hogy egyik éves szervizen azt mondták, hogy 50 százalékosak a fékbetétek, következő évben ugyanabban a szervizben kb. 10 ezer km-el később meg azt, hogy ó hát ezek még alig használtak...

Ennyit erről, ránéz, mond valamit oszt jóvan. :-) Lehet inkább rosszabb állapotot mondanak. nehogy később reklamáljon a tulaj, mondván "korábban még azt mondta, hogy ezek még jók..."

A féktárcsa hol korrodál, a peremén?

Mert eddig mindegyik autómnak rozsdásodott a pereme, hiszen ott nem koptatja semmi és acélból van. :-)

Előzmény: D 20 (18298)
D 20 Creative Commons License 2021.06.03 0 0 18298

A tárcsákon csak az elsőknek van minimális válla.

Viszont nagyon korrodálnak, kb "csipkés" a szélük.

 

Mindig az az érzésem, hogy amit én ülök Limited, azt "pénteken" rakták össze...

Előzmény: jenoe- (18297)
jenoe- Creative Commons License 2021.06.02 0 0 18297

egy út oda-vissza több mint 5 ezer km, ezt irányonként 22-24 óra alatt tettem meg 4 tankolással. sztem egy átlag napon többet fékez a nagyátlag, mint ezen az úton nekem kellett. 

de az is lehet hogy romlott a minőség.

szomszédomnak 80 ezernél már hátsó tárcsát is cserélni kellett a 4 éves 3 gyémántos autóján.

Előzmény: D 20 (18295)
Black11 Creative Commons License 2021.06.02 0 0 18296

Valaki cserélt vagy cseréltetett már ajtóhatároló kart?

Az A oszlop felé eső tartócsavarja gondolom nem ellenanyás hanem menetes furatba megy bele, ha kicsavarom nem fog semmi "leesni" a túloldalon?

Merthogy nem igazán sikerült a gyárban a felületkezelése, klasszul rozsdásodik, félek megmarja a fényezett lemezt is, azt meg nem szeretném.

Nem bírta sokáig csak 5 évet... :-(

A többi rendben van csak a bal első ilyen.

Az ajtó oldalán le kell venni a belső ajtóburkolatot?

Merthogy az meg belül ki lett burkolva a hangszórócserénél, nem örülnék neki, ha azt is le kellene bontani.

D 20 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 18295

Durvi a 147e km nemzetközi autópályázáshoz a 80%-os fékbetét.

Nekem a 46500-hoz, ami javarészt városközi, az 46%-osnak mondták.

Pedig defenzíven, motorféket favorizálva vezetem.

Szerintem a fékalkatrész beszállításnál is volt olcsósítás a gyártás folyamán. :/

Előzmény: jenoe- (18290)
AndrasFlu Creative Commons License 2021.06.01 0 0 18294

Egy motorindítás után újra menni fog az elsétálós módszer. Ez valami biztonsági megoldás, hogy ne tudd kizárni magadat.

Előzmény: Papi45 (18291)
Papi45 Creative Commons License 2021.05.31 0 0 18293

Köszönöm! Működik....

Előzmény: bodoly (18292)
bodoly Creative Commons License 2021.05.31 0 0 18292

Szia!

 

Be dugod a kártyát a kártya nyílásban és beindítod az autót. Utána kiszálsz és elmész az autótól és be kell zárjon magától.

Előzmény: Papi45 (18291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!