"Miért is tüntessek a kapukért, nem fizetek és pont."
Na, igy mar elegansabb, ne eroltesd az ideologiakeresest a dolog moge, eddig se volt vele sok sikered.
De azert szolnek, hogy ha a "nem fizetek es pont"-ot a Tecsoban (ami szinten fuj, gonosz multi) probalnad eloadni, azt mindenki egyszeruen lopasnak hivna. :-)
"Nagymamiéknál borsodban hány százalékkal nőtt a pálya hossza?"
Nem Borsod, Bekes, es amennyi tetszik, mert a 0-nal a 0 akarhany szazaleka lehet. Bekes megyeben ugyanis meg egyszamjegyu ut sincs (mindenhol mashol van BTW), nemhogy tervbe vett, vagy neadjisten letezo autopalya.
A tobbit meg hagyjuk, egy kukkot se ertettel az egeszbol. Na jo, meg ennyi:
"A fatökű kormány helyében én építettem volna egy új pályát a régi mellett 10 méterrel"
Nyilvan hallottal rola, hogy semmilyen, az M5-ossel parhuzamos utat nem lehetett fejleszteni (tehat a regi 5-ost se lehetett szelesiteni, pl.).
Miért is tüntessek a kapukért, nem fizetek és pont.
Nagymamiéknál borsodban hány százalékkal nőtt a pálya hossza?
Az állam beszedi az adót és azt mondja autópályát épít.(az M5-ös példája)
Jön egy beruházó aki szívesen megcsinálja. (felveszi a pénzt a bankoktól, jó, hogyha a magyar tulajdonúaktól veszi fel) a bankok adóznak.
Keresnek kivitelezőt.(adózna a bevételei után, ha nem lenne adócsaló)
A kivitelező szerez jó sok alvállalkozót, a magánvállalkozók kenik az építésvezetőket, hogy kapjanak munkát, az alvállalkozók kenik a kivitelezőt vagyis a fővállalkozót.
a magánvállalkozók adóznának, ha nem csalnának.
kész a pálya, lehet használni. kapuknál lehúzás,
hitelek fizetve, a cég külföldi, a hasznot viszi.
jön az állam és megveszi kp-ra az egészet megint a te lóvédból.
hogy nem térül meg a beruházás???????
hát ezt meg ki monndta neked, az M5-ös a 3. évtől hasznot termelt, a törlesztések, a fenntartások fizetve voltak, és az állam jóval a bekerülési ár felett váltotta meg.
A fatökű kormány helyében én építettem volna egy új pályát a régi mellett 10 méterrel, aztán azt kapcsoltam volna össze a meglévőekkel.
akkor a külföldi beruházó mehetett volna a sunyiba, az államnak meg még olcsóbb is lett volna.
Hat persze, nyilvan 30 evig nem voltak utak, mert felretettek a befizetesedet, hogy lehessen belole M7-es. Meg tan en is neked koszonjem meg?
Tudod, sokszor elokerul, hogy igy lenne igazsagos, meg ugy lenne igazsagos, meg szegeny autosokrol rengeteg bort lenyuznak. Hat jo. Csak azt szokas ilyenkor elfelejteni (indexek is elfelejtettek a cikkukben), hogy a "hasznalo fizet" elvnel igazsagosabb meg nemigen szuletett. Tehat valoban, jelenleg benne van az utban az altalad befizetett ado, meg az altalam befizetett ado (csak ugye en most hetvegen jartam eloszor sajat autoval autopalyan, de nem baj), meg a szuleim altal befizetett ado is (akik mondjuk csak husz eve jarnak autoval, nem harminc), igaz, hogy a palyat meg nemigen volt alkalmuk hasznalni, mert Bekes megyet nagy ivben elkeruli az osszes, igy sose esik utba. Sot a nagymamam adoja is benne van, bar neki soha nem volt autoja. De azert ez igy igazsagos, persze.
Te egyszeruen nem akarsz fizetni es ehhez keresel mindenfele indoklasokat.
"Az utópia, hogy ha nem bliccelnének az utakon, alacsonyabb lenne a díj. Vagy ennyire naív vagy?"
Nem, nalam ez elv. Az onkoltsegi ar toredekeert lehet hasznalni az autopalyat (ugyanez van a tomegkozlekedessel is), ezert nem vizionalom azt, hogy engem epp kirabolnak. Mert konnyen ellenorizheto, hogy nem, pont forditva.
"Azt írják egyre kevesebben bliccelnek, akkor miért kell az infláció mértékét meghaladó áremelés."
Mert novekszik a palyahossz is. Persze te nem fogod kihasznalni a tobbletet, igy ez igazsagtalan, de pont errol szol a matricas rendszer. Ha csak azert akarsz fizetni, amit hasznalsz, akkor tuntess, hogy rakjak vissza a fizetokapukat.
Húúúúúha ... olyat olvastam, hogy az idén már gyűjtögették rendesen a nem fizetőket, csak valami jogi akadálya van annak, hogy megbüntessék a manusokat, viszont jövőre visszamenőleg is be fogják hajtani a "lemaradást" mindenkitől :o
Akkor a renitensek asszem meg fognak lepődni, mikor egyszercsak kapnak egy csekket fél misingerről :o
Majd meglátjuk, akkor mekkora arca lesz az embereknek .... én biz tudom, hogy egyik rádióriporternek is nagyon kicsi lett az arca, mikor be kellett volna fizetni neki párszáz rugó parkolási díjat. Örült, hogy meg tudott egyezni velük valahogy, persze csengetni kellett rendesen :))
TÉD A GYÁR MAGADNAK ÉPÍTED. ELHITTEM, BIRKA VOLTAM, HA MINDENKI MEGELÉGEDETT VOLNA EGY KEVÉSSEL, NEM MI JÁRNÁNK EURÓPA LEGDRÁGÁBB ÉS NEM MELLÉKESEN A LEGSZARABB AUTÓÚTJAIN.
30évig adóztam, már a régi M7-est is abból a pénzből csinálták meg amit én meg a sok birka befizetett a feneketlen államkasszába.
Ez nem spórolás, ez elvi kérdés, és ha kétszer megbüntetnek egy évben, akkor sem fogok venni matricát.
Nem nálam van a pénzed.
Azt számold ki, hogy mennyit kellene fizetned a közösbe(40%,ÁFA,illetékek,haláladó,jövedéki adó), ha a szó szoros értelmében vett közteherviselés lenne.most te is símán befizeted a fizud 70%-át.
Az utópia, hogy ha nem bliccelnének az utakon, alacsonyabb lenne a díj. Vagy ennyire naív vagy?
Azt írják egyre kevesebben bliccelnek, akkor miért kell az infláció mértékét meghaladó áremelés.
Na mindegy te csinálj amit akarsz, állj be sorba aztán fizess.
+olvasgasd a táblákon, hogy az önök pénzén önöknek. (35ezerért évente)
Néha vettem, néha nem, volt hogy láttam kamerás kocsit az út szélén M5-ön.
Az a furcsa, hogy meg kellene tartani minden blokkot meg hasonlókat, ha később esetleg kiértesítenek, hogy kamera alapján jogtalanul használtad a pályát, tudd mivel bizonyítani, hogy neked volt jegyed.
Ígazán akkor vennék matricát ha nem lenne sebességkorlátozás.
"Közben meg fel vagy háborodva, ha valaki csalni akar melletted."
Jo, akkor en is fel vagyok haborodva, velem is kezdj valamit. :-) Kozalkalmazott vagyok, a wc-papirt is 100%-osan torvenyesen leadozott penzbol veszem, de egyebkent is kinyilik a bicska a zsebemben, ha valaki nem kepes kifizetni egy ezrest, es akkor o meg csak nem is csal, hanem "sporol". A maradekot meg persze en potlom ki (meg mindenki mas, koztuk sokan olyanok, akiknek nincs is autojuk). Az autopalyahasznalat mar igy is kb. szocialis kerdeskent van kezelve, akkor legalabb annyi gerinced lehetne, hogy ezt a latszatdijat kifizeted.
A héten megdöbbenéssel hallottam a rádióban, hogy azt mondták, hogy jövőre már élesben fognak működni a mozgó matricaellenőrök?!?!?! Ezek szerint eddig csak demo-ként működtek az utak mentén a kamerás autójukkal???? Nem semmi ...
Te akartad megmondani nekem, hogy mi nem áll jól. Tehát ha te megmondod mi áll jól és mi nem, addig én is megmondom mibe szólj bele és mibe ne.
Úgyhogy pofabe.
Lehet, hogy pont te nem(bár nem valószínű, hogy pont te ne tennéd), de majd minden vállalkozó legalább az adójával csal. Legalább az adóval, írom ezt mert 100 egyéni vállalkozóból 99 azt csinálja. 40 százalékuk mindennel.
Te meg pont a matricával nem, nagydolog. Csalsz mással. Közben meg fel vagy háborodva, ha valaki csalni akar melletted.
Ja, ha megírod mivel foglalkozol, megírom, hogy kb. hány helyen vétesz, vagyis károsítod meg a gazdaságot, vagy esetleg az alkalmazottaidat, csakhogy nehogy az legyen, hogy vádaskodás amit írok.
Ha nem így van, nyisd meg az összes közterhet kifizető vállalkozó topikját aztán beszélgess magaddal, más úgysem lesz. (a topikcím is hazugság)
na pá vállalkozókám
azóta is sokat mentem a sztrádán, fehérvár balaton viszonylatban, szürkületkor, hétköznap.(még használt matrica sincs a kocsin, üres aszélvédő, ha elkapnak, kifizetem, kb 40 rugót spóroltam eddig)
Aki fehérvárra jön, ne az első kijáratokat használja, mert ott gyakran ellenőrzik a lehajtókat. Viszont ha egyel tovább jöttök, ott már nincs értelme ellenőrizni, mert a fehérvári szakasz ingyenes.
Én is éveset veszek (saját cégem autójával mászkálok a pályán). 30500 volt idén, jövőre infláció felett emelik sajnos (35 rugóra), bár ennek pozitív összetevője is van, mert Pest-Szeged között is járok autópályán.
Ezt a cikket találtam róla az Indexen:
2005. január 1-től emelkednek az autópálya-használat díjai hazánkban. A drágulás mértéke átlagosan 15% lesz.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztéiumban a sztrádák és autóutak 9%-os bővítésével, valamint a 6%-os inflációval indokolják a döntést. A korábbiakkal ellentétben ezúttal a személyautósok járnak rosszabbul, míg a tehergépkocsik számára kis mértékben még csökkenés is tapasztalható lesz.
Sztrádahasználati díjak 2005. január 1-től
D1 kategória (Személyautók, motorkerékpárok)
4 napos matrica (2005.01.01-2005.04.30, 2005.10.01-2005.12.31): 1120 Ft 4 napos matrica (2005.05.01-2005.09.30): 1460 Ft 10 napos matrica: 2300 Ft 31 napos matrica: 3900 Ft Éves matrica: 35 000 Ft
D2 kategória (Teherautó 3,5 és 7,5 tonna között)
10 napos matrica: 6300 Ft 31 napos matrica: 11 500 Ft Éves matrica: 101 000 Ft
D3 kategória (Teherautó 7,5 és 12 tonna közt)
10 napos matrica: 9800 Ft 31 napos matrica: 16 700 Ft Éves matrica: 150 000 Ft
D4 kategória (12 tonna feletti nehézgépjárművek)
1 napos matrica: 2000 Ft 10 napos matrica: 12 500 Ft 31 napos matrica: 21 300 Ft Éves matrica: 190 000 Ft
Veled értek egyet. Annak, aki rendszeresen jár a pályán nem olyan nagy ügy megvenni a matricát. Én éveset veszek, nagyjából 30 rugó az ára. Ezért megyek kb 20000km-t rajta cégesen. Magánban pedig csak ritkán, de akkor négynaposat veszek, de nem fogok a 7-esen menni 40-nel, vagy bliccelni a pályán egy ezresért.
Amúgy mostanában már sokszor látom a kamerás Opel Corsát erre-arra, remélem, hogy előbb-utóbb befellegzik a renitenseknek ... hallod AndD??? :-))
Ja, ... és bizony hogy befolyásolja az árat, hogy mennyien vesznek, mint minden más közüzemi szolgáltalásnál!!! Kikalkulálják, hogy mennyi bevétel kell, ha nem jön be, akkor következő évben már azt is bekalkulálják, hogy a renitensek miatt mennyi a kimaradás :o(((
Ez marhaság. Ha mindenki így gondolkodna, még ennyire sem működne semmi, mint most. Egyébként nekem tényleg nemigen érné meg, szinte minden másnap autópályázom, a fene figyelgesse őket állandóan. A lényeg viszont az, hogy sokan vagyunk a pályán, és nem annyira drága a matrica. Aki nem veszi meg, büntessék meg, vagy menjen a párhuzamos főúton átlag 40-nel.
Ez a topic nemcsak a fizetés elkerüléséről szól. Azt pedig nem te mondod meg, hogy én hol szólok bele, és mibe.
Balu1st!
1.,Aki mindíg fizet, az miért nézi meg ezt a topikot?
2.,Aki nézi, nem azért teszi, mert annyira boldog a fizetős pályától. Engem nem érdekel a fizetők véleménye, sajnálom. Azoké sem akik majd egyszer megállítanak és ellnőriznek, aztán büntetnek.
Van rajtad kívül aki azért látogat ide, hogy elküldhesse a "búsba" azokat akik nem fizetnek?(nem hiszem, hogy akárkinek is jól esne a nyúzás)
Azt nem te mondod mi áll jól és mi nem.(ha nem jön be, akkor mindenkinek egyedül kell kitalálnia, hogy működik, vagy nem működik a rendszer, ez nem jó a topiklátogatóknak)
Ha tudnád, hogy nem bukhatsz le, te sem fizetnél.
Sombala