A termosztátról beszélsz, vagy a termosztát házról???
A termosztátház, az valóban müanyagból van, eléggé sérülékeny, nagyon kell rá vigyázni. Biztos a németek "újítottak"! Ezzel nem lesz könnyebb az autó, viszont jó drága, ha kompletten cserélni kell!
És, mondom, termosztátot csak akkor cserélj, ha tényleg melegszik a motor!
a huton a sin leňegtelen. a termostat ujita nem nad ireker let. ha mem fog jol mu´´ko´´dni akor maj at činaljuk favoritera. ot hol irod a arga jetet a 4 kivezetenel ot neha tesnek zoldet vad kek ho erzekelot de arga a meg felelo.
Szeretnék ebbe a termosztát és hőmérséklet érzékelő szonda témakörben kiokosodni.
Amit ma megnéztem az autón:
- A hűtön lévő hőmérséklet érzékelő, szerintem ez kapcsolhatja a hűtőventilátort hatlapolt rézből van, ezt írtam én zöldnek.
- A termosztát szerintem, ha felnyitom a motorháztetöt és szemben állok az autó elejével akkor a motor jobb(váltó) felőli oldalán van a hengerfejnél. Ennek a tetején van egy 4 pólusu csatlakozó. Ezt lepattintottam alatta sárga színünek látom a csatlakozó aljzat alatti részt amin van 1 müanyag biztosító fül amit talán lelehet húzni, de én nem próbáltam meg.
Elnézést az aprólékos leírásért, de nem igazán ismerem még műszakilag az autót és szeretném megismerni.
A kérdés, hogy érdemes lenne a Favoritéra átálni és milyen átalakítással járna?
Ha a Favorité jobb volt akkor miért módosították erre a műanyagra?
A termosztátoknak az a jellemzöje, hogy zégeres, vagy nem zégeres???
Nem a nyitási hömérséklet???
Amikor a 120-asomba akartam venni alacsonyabb nyitási hömérsékletü termosztátot, akkor azt mondták, hogy van, igen, de ritka mint a fehér holló, és 5 ször annyiba kerül, mint a normál termosztát!!! Na, ezért nem vettem, inkább kiszereltem!
Nem az a fontos, hogy a mutató 70 fokon áll-e, vagy 90 fokon, hanem az, hogy 110-et ne mutasson soha!! Csak esetleg a sebességmérö! :-)
Ha túlmelegszik a motor, akkor van baj!!
A Haynes féle könyv: Igen, sajnos, azt meg kell venni, azt nem adják "ingyér"!
Digitális formában csak alkatrészkatalógus van, szerelési útmutató, az sajnos nincs!
A könyvet sztem nem szívesen fogja beszkennelni senki.
Ha konkrét kérdésetek lenne, megpróbálok segíteni.
a zegere az utan dartot de az a jo bene hod abba bele lehet koňen rakni a favorit termostatot. zegere termostat dakran hamarab ňit mind 85 fok. akkor ki a zeger e bele vagod a favoritet.
A szerelőm vette, szerintem a zégergyűrűsből szerelt most be, azt emlegette! Eredetit nem kapott, így került ilyen bele. A zégeres az a Favoritban volt?
Digitális formában én is örülnék ha valakinek meglenne, már kerestem de csak ezt találtam:
Skoda Felicia Petrol & Diesel
ISBN: 1859609376
Rendelési szám: 3505
Kiadó: Haynes
Méret: 210x280
Szerző: Mark Coombs & R. M. Jex
Borítás: Keménykötés
Nyelv: angol
Listaár: 8 500 Ft
Hatchback & Estate inc. special/limited editions. Covers major mechanical features of Van, Pick-Up & 'Fun' Petrol: 1.3 litre (1289cc) & 1.6 litre (1598cc). Diesel: 1.9 litre (1896cc) 95 - 01 M to X
A Haynes kiadó által kiadott átfogó szerelési könyvek nemzetközi piacra készültek, ezért az angol nyelvet kevésbé ismerők is biztonsággal használhatják. Az eligazodást segíti az oldalankénti 2-3 fénykép, ábra, valamint a kapcsolási rajzok.A Haynes javítási könyvekhez 32 oldalas műhelyszótárt adunk ajándékba. Paraméterek: általában keménykötésű, méret: A4 /210 X 280 mm/, terjedelem kb. 200-250 oldal.
Szép jóestét Mindenkinek! Bocs, hogy csak így idepofátlankodok, de a segítségeteket kérem. Felícia szervíz vagy javítási kézikönyvet keresek digitális formában. Hol lehet lelni, esetleg letölteni ilyesmit. Ha volt már téma ez akkor bocsánat érte.
Nem tapasztaltam nagy hőmérséklet ingadozást csak az zavar, hogy az óra szerint 85-90 fok környékén bekapcsol a hűtőventilátor. Most hétvégén autóztam regel a kb 0-1 fokban és rövid időn belül meleg volt a kocsiba.A hütő oldalán lévő hőgomba jelzése talán zöld.
A termosztát bedöglésének előjelei a következők voltak:
-jó állapotában kb. 2 km után a mérő 70 fokot mutatott, 4 km után 90km/h-s tempóval már 90 fokon volt, és attól kezdve ezt tartotta.
-utolsó alkalommal 14 km megtéte után is alig emelkedett fel a mutató 70 fokig. Azt hittem elsőre, hogy a szonda adta be a kulcsot.
De megálltam, újraindít, és már működött rendesen kb. 10 km után, pontosabban ismét 90 fok lett. Aztán 1 hét után egyszercsak 10 km után látom, hogy a mutató 110 fokon van. Rögtön megálltam, és már rotyogott is a hűtőfolyadék. Felnyitottam a motorháztetőt, hagytam kb. 5 percet hűlni, újraindítom, ismételten 110 fok. Bekapcsoltam a fűtést, már lejött 90 fokra. Elvittem szerelőhöz, szétbontotta, és mondta máris: a termosztát ház belülről eltört, a lemezke félrecsúszott, nem nyitott már.
Ha nagy ingadozások vannak nálad, értelmetlenül, mert nem volt nagy terhelés alatt a kocsi, akkor szerintem érdemes megnézni azt a termosztátot!
Nálam most volt kb. 1000 km-el ezelőtt termosztát csere, és most jelentkezik az, amiről te írsz. Szerintem cserélni fogom ismételten, ugyanis ami belekerült az nem eredeti. Későbbre melegszik fel a motor, lomha a kocsi, nem fűt rendesen. Korábban 2 km után már 70 fok, 4 km-re már 90 fokon vígan szaladt a kocsi. A fűtés tökéletes volt. Mióta cserélni kellett, lassan "ébred" fel a motor, később tudok befűteni.
Pesten van egy jó alkatrészes, eredeti darabokat is lehet tőlük vásárolni. Rádiusz a cég neve, keress rá a google-ban. Nem kerül sokba a termosztát, vagy van itt még egy fórumozó, ő megadja neked a szlovákiában lévő árakat.
Olyan problémám van hogy a vízhőfok nem igazán akar melegedni menet közben. Ha lassan araszolok a sorban vagy megállok egy lámpánál akkor emelkedni kezd, de ha tempósabban megyek akkor a mutató rögtön visszaesik. Ötletek?