Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Buckey Creative Commons License 2007.10.14 0 0 189
Köszönöm!
Ebben van valami! Majd az új kocsival lassabban kell vennem a kanyarokat is meg a hirtelen manővereket is jól meg kell gondolni. De viszont egy kicsit el tudunk menni vele "terepre". A Feliciát akkor is sajnálom, jó kis kocsi.
Előzmény: Api72 (188)
Api72 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 188

Az ember akkor is Skodás marad lélekben.

Sok örömöt az új autóhoz.

Előzmény: Buckey (179)
Api72 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 187
Akkor most hogy cseréltem az akkumulátort lecserélem a feszültség szabályozót is.
Előzmény: CDN (181)
Api72 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 186

Télire jobb a 10/40 olaj, mert hígabb, a 15/40 inkább nyáron jó.

5/40 nem tennék bele, mert szerintem fogyna menetközbe ez az olaj meg nem olyan hatásos főleg ha sok kilóméter van az autóba.

Előzmény: hotib (184)
Api72 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 185

Nekem is ugyan így van, de az óra szerint 85-90 fok környékén már bekapcsol a ventilátor. Majd a hőgomba jelzését megnézem de szerintem sárga.

Közbe ide kapcsolódóan egy kérdés.

A termosztátot mikor cseréljem, ha bedöglik, vagy ha jó akkor ne piszkáljam?

Érdemesebb beletenni a favoritét?

Előzmény: job1 (180)
hotib Creative Commons License 2007.10.14 0 0 184

Mind két olaj téli nyári,csak a 15/40 es sürübb egykicsit ás félszitetikus, ami azt jelenti hogy 10 000 kilométer után cserélendö.A10/40 ,5/40 olaj szintetikus 15 000kilométeres.Egyszer volt az én feliciámban is 8000 után lecseréltem ,most 10/40 használok mert 13000körül megyek vele egy évben és tél elött cserélek olajat.

Előzmény: CDN (181)
bandi1.3 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 183
köszönöm!
Előzmény: job1 (180)
hubo44 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 182
jol iš gondolod telre had a 10W ha čak 3ez.km van rajta. majd olaj čerene ňugotan ted el 15W. a tolato kapčolo dakran zarlatoš sokot leni.
Előzmény: CDN (181)
CDN Creative Commons License 2007.10.13 0 0 181

Lassam már hét éve van egy Felicia 1.3MPI Comfort autóm,amivel tulajdonképpen kisebb problémákat leszámítva soha,semmi gondom nem volt,pedig évi közel 20 ezer km-t megyek vele.Igaz,mint első és azóta is egyetlen tulajdonosa nagyon vigyázok rá.Ha jól visszagondolok,igazából egyszer volt egy érdekes hiba,nevezetesen hátramenetbe kapcsoláskor kivert egy 15A-es biztosítékot (jobbról a harmadik a biztitáblában),ami gondot okozott hiszen nem volt gyújtás,igy az autó sem indult.Előszőr mindenre gondoltam,szétszedtük a fél autót,megnéztük az AC pumpát,de mint kiderült rossz helyen nyomoztunk.A bizti csere után ismét jó volt,már el is felejtettem mikor újra jelentkezett a hiba,egymás után többször is kiverte a biztit,aztán újra jó lett.Ezután kicseréltük alul a hátrameneti kapcsolót,azóta már eltelt 3 hónap és nem jelentkezett a hiba,remélem ez volt az ok,bár különösebb magyarázatát nem látom,de mégis jó.Ami még előfordult:többszöri termosztát csere,feszültség szabályzó (majdnem eldurrant az akksi),gömbfejek,ékszíjcsere,műszerfal megvilágítás izzói,meg egynéhány defekt...

Sok-sok évig márkaszervízbe hordtam az autót,de egyre inkább elment a kedvem tölük,mert bár eleinte ezt nem tapasztaltam,de később hogy finoman fogalmazzak nem voltak túl korrektek.Úgyhogy manapság már nagyívben kerülöm őket,igaz igy a szervízkönyv nem vezetett,de talán 7 éves korban már nem annyira fontos(igaz a szervízlistát magam vezetem azért).Amire még kiváncsi lennék,hogy eddig mindig 10W40-es olaj volt benne,most medig 15W40 került bele (bár a szervízkönyv ezt is irja,de azóta sem értem magamat,hogy miért pont ezt vettem:-) ),de nem tudom hogy igy tél előtt nem lenne e jobb újra a 10W-s,bár igaz ezzel az olajjal még csak 3000km-t mentem.Hát most igy elsőre ezek jutottak eszembe,de talán késöbb még lesznek észrevételeim,sziasztok!

 

job1 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 180

A hőmérséklet mutatód állása normális, az a névleges 90 fok az üzemi hőmérséklet.

Ha lassabban jársz, akkor néha fentebb megy, de ne zavarjon. 110 foknál kapcsol be az én ventillátorom, így járok már kb. 90.000 km óta!

Elsőre én is megijedtem, a szervízben szóltak, hogy ez így van rendjén!

Előzmény: bandi1.3 (174)
Buckey Creative Commons License 2007.10.13 0 0 179
Szeretettel várunk.
Előzmény: hubo44 (178)
hubo44 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 178
hat šok serenčet kivanok a uj kočihoz. remelem be valik. kosonom majd meg alok:)
Előzmény: Buckey (176)
Buckey Creative Commons License 2007.10.13 0 0 177
hubo44!
Ha erre jársz, szívesen vendégül látunk!
Buckey Creative Commons License 2007.10.13 0 0 176
Sajnos megválok a kicsi Skodámtól. Kaptunk egy kis pénzt és egy új autóra-nem skodára- költjük (a fórumot ezután is látogatni fogom). Sajnálom, mert nagyon a szívemhez nőtt. Hűséges volt 3 évig, költeni is kell rá és persze 7 éves, az ára meg egyre jobban esik. Az új autó az új autó. Meg haladni is kell a korral.
Nem tudom, milyen lesz az új, majd kiderül. Ha sok pénzem lenne, megtartanám az új mellett és javítgatnám (de akkor már nem ezt az újat venném meg).
hubo44 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 175
az ud jo ha šarga jel van a ho´´ kapčolon. 1996-2001.
Előzmény: bandi1.3 (174)
bandi1.3 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 174

Kérdésem lenne:

a vízhőfok mutatója termosztát csere után is /átlagos közlekedési viszonyok között/, csak a skála közepéig megy fel. Ez normális?

bandi1.3 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 173

hello!

 

Nekem 1.3-asom van, nemrég újítattam fel a váltót kint Párkányban 90.000 ft-ért.

Előtte kissé nehezen vette a fokozatokat és daráló hangot adott.

Azóta szuper.

Előzmény: Haugland (159)
job1 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 172

Egyszerű ok, amiért nem áramtalanítanám mindig: az egyszerű digi óra mindig nullázodik, és nálam ő az egyetlen pontos óra az egész háztartásban, de tényleg. Atomórához hasonlíthatom, annyira pontos!

Meg meglehet, hogy a számítógépének sem tenne jót!

Sajnos már nem a régi autók ők sem! Az elektronika, ha még csak kis mértékben is, de betette a lábát!

Előzmény: Api72 (167)
job1 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 171

Hát igen, a motorfőzés:-), pedig mást kéne, meg másokat:)))

Én 7.000 km óta vagyok második tulajdonosa a Feliciának, most 92.000 km van benne.

Kb. 9.000 km-nél vettem észre hűtőfolyadék szintesést, ami nem a főzésnek volt köszönhető, hanem a hőmérsékletmérő szonda nem volt eléggé helyérehúzva. Kulcs neki, másfél tekerés, azóta semmi.

A szonda tökéletesen végzi a dolgát, max. 105-110 fok között, ha nem megyek elég sebesen - mondjuk Pesti araszolás, vagy araszolás mondjuk határátkelésnél - akkor a hűtőventilátor bekapcsol. Télen meg fűtök bent amúgy is.

 

SZüleim egy elég kavicsos, meredek utcában laknak, ezért a nyári szünidőkben látogatok hozzájuk. A főúttól kb. 2 km araszolás kb. 30 km/h-val, aztán a meredek szakasz, mire megmászom a kb. 500 m emelkedőt 1-es, kettessel, tele csomaggal, addigra felmelegszik 110-re. A szonda viszont végzi a dolgát, a ventilátor meg hűt keményen.

 

Sajna közel 100.000 km után ventilátor-csapágy zörgésre lettem figyelmes, lehet nem ártana cserélni. Mert ha beáll, akkor már nagyobb a baj.

 

Menetközben egyébként én is figyelem gyakran a hőmérséklet-mutatót. Csak nyáron, amikor nem elég, hogy a piros színe miatt forróság van bent, leég a combom egy Cegléd-Bp úton - nincs hővédőüvegezés sem - még fűtenek a belső kapcsolók fényei is. Na ilyenkor már zavar, mert ha akarom, ha nem, hozzáérek valamelyik kapcsolóhoz. És láss csodát, az is meleg.

 

Na nem baj, fő, hogy működik.

 

Jó autózgatást!

Előzmény: Api72 (169)
hubo44 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 170
en šajat nezetem a armtalanito kapčolo nem ed jo megoldašnak tartanam. nem hisem hod nem bolondulna meg a samitogep. ezen el kene gondolkoznod.
Előzmény: Api72 (167)
Api72 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 169

Megmondom őszintén még nem figyeltem ezekre.

Normálisnak találtam, de megnézem majd ezt és visszajelzek.

A műszerfalon egyébként a hőfokmérő órát figyelem a  a legtöbbet.

A feleségem munkatársnője már megfőzőtt egy motort, de szerintem ő nem úgy használja az autót ahogy kellene, meg valószínű nem tartotta menetközben figyelemmel a hőfokmérő órát.

Előzmény: job1 (168)
job1 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 168

Azt hiszem már nem lesz több áram-gond a nagyobb teljesítményű akkumlátorral.

Viszont kérdeném tőled, nem tapasztaltál enyhe melegedést a háttérfényes kapcsolóknál? Nálam bekapcsolt állapotban nagyon tudnak néha melegíteni.

Más Feliciában még nem tapasztaltam, nem néztem, mert nem volt alkalmam.

 

Nem zavar különösképpen, csak nem szeretném, hogy valami beolvadjon ez miatt.

Előzmény: Api72 (167)
Api72 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 167

Köszönöm a tapasztalataidat és a tanácsodat.

Az aksit lecseréltem 50Ah Varta aksira és már gondoltam a feszültség szabályzó cseréjére is legalább tudom, hogy ha lecserélem egy darabig nem nagyon kell erre figyelnem.

 

A fényerő változást még nem tapasztaltam.

Viszont gondoltam egy áramtalanító kapcsoló beépítésére.

Volt egy kollégám akinek  a kesztyűtartóba beépített talán Zsuk áramtalanítót.

Előzmény: job1 (165)
hubo44 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 166
ja ez 1.9D felicia ude? akkor ez a arak el med. ud a hod.
Előzmény: Haugland (164)
job1 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 165

Nem vagyok teljesen szakavatott, de ez a jelenség nekem azt sugallja, hogy a feszültség szabályzó már kezd vacakolni.

 

Az akku cserekor egy eredeti VARTA aksit cseréltem Banner-re. Mivel ugyanaz a teljesítmény, talán 44 Ah-s, meglehet, hogy kellene egy nagyobb teljesítményű. Ugyanis nálam a gázadáskor észrevehető enyhe fényerő változás még fennáll, de már csak enyhén vehető észre. A fesszabályzó kiakadásakor viszont olyan volt mint a disco-ban, hihetetlenül látványosan változott az alapjárat, 2000-es fordulat között a fényerő. Meg az összes kapcsoló ami a műszerfalon van mind beforrósodtak. Amúgy a forrósodás továbbra is megvan, de akkor égetett bele.

 

A 44 Ah-s aksitól a kocsi indul bármikor, hidegben, melegben. A legérdekesebb az volt, amikor -24 fokban első kulcsra csak egy kicsit pörgettem, hogy az olajat "összetörje", aztán meg másodikra már egyből vígan beindult.

Vagyis a jó aksi végzi a dolgát.

 

Az, hogy teljesen precízre lett méretezve az aksi, és nincs semmi plusz tartalék, az meglehet. Nálad meg ráadásul a fesszabályzó sem működhet rendesen. Ha van egy normális szerelő ismerősöd, ajánlom nézesd meg vele. Ugyanis egy ilyen alkatrész ára 2500 ft, bontott VW generátorról meg még olcsóbb is. Az új aksi meg 10.000 a Feliciába, és még a fesszabályzó akkor is cserére szorúl.

Előzmény: Api72 (157)
Haugland Creative Commons License 2007.10.09 0 0 164
OK, mondom az árakat SK-ban :)

Kulpungtárcsa: 1290 SK
Kinyomócsapágy: 400SK
Szerkezet: 1100SK

Vezérműszíj + görgők: 1500SK
Vízpumpa: 1290SK


Te honnan is vagy pontosan?
Esetleg Komárom vagy Párkány környékéről?
Előzmény: hubo44 (163)
hubo44 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 163
mi a fene 20ez.ft? ird le nekem koronaba mi meňi. nezek neked olčober aňagot. valtoba erdemeš kuplung javitašnal čerelni olajat mert ud iš le kel engedni a olajat. 2 liter PP-80. 200.-sk
Előzmény: Haugland (162)
Haugland Creative Commons License 2007.10.09 0 0 162
Sziasztok!

Elgondolkodtató amit mondtatok, így tettem egy próbát a váltóval ami Nektek ad igazat!
A véleményemet máris megváltoztatom arra, hogy a kuplunggal lesz a gond..
Betettem az autót 1-esbe, elindultam vele egy dombtetőn lefelé, kinyomtam a kuplungot és láss csodát, a fordulatszám így is emelkedett egy kicsit, amiből arra következtetek -> nem emel ki a kuplung!
Már meg is néztem (Komarno-ban) ~20eFt-ért lehet venni komplett kuplung szerkezetet (tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy)

Az olajat sajna nem ismerem, én még nem tettem bele sosem, de lehet, hogy nemsokára megéri lecserélni :)

Köszi mégegyszer az ötleteket/tanácsokat!!

bakter
Előzmény: hubo44 (161)
hubo44 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 161
van úlaj abba valtoba? ezek a valtok nadon štrapa birok. ha tevedešbol 90 olajat tetek bele akor hidegen nadon nehezen mentek a šebešegek. 80 med bele
Előzmény: Haugland (159)
Api72 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 160

Helló!

 

Szerintem, ha nem gond vegyétek le a váltót és kiderül, hogy a kuplung milyen állapotban van.

De ahogy Hubo is mondta a váltószerkezetnél lehet a gond.

Nálam a Dáciánál volt ilyesmi mikor még az volt, tudom nem egy kategória.

Ott sem vette előszőr a 2. sebességet aztán a 4. sebesseéget, de ott egy harditárcsa szerű dolog szakadt szét ami a sebváltókar és a váltó rész összekötésénél volt.

Meg csinált olyat is, hogy semmilyen sebeséget nem vett, akkor pedig a váltó tövén tört el az a kar ami a váltón közvetlenül kapcsolta már a megfelelő sebességet.

Szerintem minél előbb csináltasd meg mielőtt nagyobb baj nem lesz.

Kiváncsian várom mi lesz a hiba.

Előzmény: Haugland (159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!