Az, egy ilyenben négyen is meghalhatnak minden erőfeszítés nélkül. Az ülés praktikusan hitvány anyagból készült és szerencsésen eltört a támlája, így mivel csak édesapám ült benne, neki még épp elég hely maradt fekve a roncsban... tudj' Isten, hogyan, még csak különösebben meg se viselte a karambol.
Olvasgatok a témában ezt azt. Jól sejtem, hogy egy 1973-as 2101-es Zsiguli sikeres OT-s vizsga esélyeit jelentősen rontaná a gyújtás ugyan gyári Lada alkatrésszel, de elektronikusra alakítása?
Simon Laci ! Szia. megváltozott a telefonszámod ? mert ami nálam van arra a központ azt mondta hogy már nem élő.
Azt szeretném kérdezni Tőled, hogy érdekel -e robbantott ábrás Peugeot 204 és 504 katalógus és kisPolszki javítási könyv. Ezen kivül van Fiat 850 és P125 német nyelvű javítási könyv, no meg egy magyar nyelvű Barkas javítási könyv. Sajnálom a kukába dobni, szívesen neked adnám ha egyáltalán kell, vagy ha neked nem kell, bárkinek a topiktársak közül.
Ezen kívül van még egy táskányi Citroen DS, Kacsa és HY Der Franzose alkatrész katalógus cikszámmal és árral, szintén ajándékba.
Továbbá egy a 30-as években gyártott Zündapp 250B motorkerékpár szétszedve de közel kompletten papir nélkül és egy 1950-es évek elején gyártott Puch robogó osztrák Typenscheinnel szintén szétszedve de kompletten.
Természetesen a motorokat nem tudom ajándékba adni, azokért valamennyit szeretnék kapni.
Én most nem a restomod átalakításokról szeretnék véleményt mondani, bár arról is pozitiv a véleményem, hanem azokról az enyhe átalakításokról, amik még bele kellene férjenek hagyományos restaurálásokba, nevezetesen a hatvolt-tizenkétvolt anomáliákról. 2004-től, amikor beindult a veterán minősítésnek a mai napig is érvényben lévő módja, az elsők között voltam aki részt vett ebben a munkában, és végeztem 14 éven át. A sok negatív és néha nemtelen megnyilvánulásokkal szemben most is az a véleményem, hogy Borsche Károlyék akkor korszakos szabályozást hoztak létre. Ugyanakkor már az első pillanattól kezdve az volt a véleményem, hogy túlságosan merevre sikeredett a szabályozás, egy pár ponton megengedőbb kellett volna, és kellene legyen. Nagyon jellemző példa erre a fent említett elektromos feszültség.
A szívem szakadt meg, amikor egy nagynevű német restauráló műhelyben szuper színvonalon restaurált 30-az évekbeli 326-os BMW-t kellett megbuktatnunk, mert a német műhelyben természetesnek vették hogy a rendszert 12 voltra alakítsák.
A mai napig is működő restauráló műhelyemben nem kevés osztrák, német vagy benelux illetőségü autót restauráltunk és minden esetben a megrendelőnek az volt a kívánsága hogy 12 voltosra és dinamó helyett generátorosra alakítsuk át a rendszert.
Jelenleg is dolgozunk egy Müncheni tulajdonban lévő Traction Avanton amibe golyós kardánokat, 12 voltos generátort, H4-es lámpákat, modern fűtő berendezést, elektromos kormányszervót és elektromos hűtő ventilátort kért a megrendelő és ezekkel megkapja a "H" minősítést.
Oly sok esetben áhítjuk a nyugati színvonalat, miért van az hogy onnan csak a szigorításokat vesszük át, de a sok esetben életszerűbb enyhítéseket soha sem ? ( Tudom, ez csak egy költői kérdés volt ).
Nem biztos, hogy ide szántad, de nagyon szeretem az írásaidat olvasni.
(A ló-restaurálás, az eladásra kipofozott virslitöltelék is érdekes és néha kegyetlen műfaj, nem véletlenül vonnak szívesen párhuzamot a mai nepperek és a máig tevékeny, de ősrégi trükkökkel nyerészkedni próbáló kupecek között. Sajnos került a rokonságba megkímélt, keveset futott ló szervizkönyv nélkül, visszatekert órával, komoly ütközés miatt nehezen csukódó ajtókkal...)
-…….amint már utaltam rá, a Kantzel kisasszonyból lett feleség, a neveltetésének következményeként nem felelt meg a parasztasszony szerepre és Lajos bátyám rövid úton megvált tőle.
Én ugyan nagyon sajnáltam hogy Grétike el kellett hagyja bátyám házát és haza kellett költözzön a szüleihez. Azért sajnáltam mert Grétike nagyon kedves volt hozzám. Felszólitott hogy ne ángyomnak hívjam hanem Grétinek, és ami igazán kedves volt, nem kellett magázzam, hanem tegezhettem. Tulajdonképpen az egész Kanzel család kedves volt hozzám. Még a szakadáti időkben, amikor Lajos még csak udvarolgatott Grétinek, én nagyon szerettem hozzájuk járni, és úgy láttam hogy ők is szívesen láttak. Kanzel néni is elég jól beszélt magyarul és a kedves szavakon kívül is mindig volt valami finomság amivel megkínált. Egyszer valami szép fehér habszerűt adott sárga lében, amiben finom diós kalács darabok is úsztak. Azt mondták rá hogy madártej. Csodálkoztam is hogy milyen madaruk lehet amit meg lehet fejni. Nekünk fejős tehenünk volt, de fejős madarunk nem.
Azt már írtam hogy nagyon szegények voltak, egy alacsony zsúptetős egyszobás, konyhás lakásban éltek, de mindig nagyon tisztaság volt náluk. A lányok is nagyon szépen voltak öltözve, hosszú, majdnem földig érő mintás szoknyát es hozzá puffos blúzt viseltek, amitől valahogy olyan szépen bögyösök voltak.
Nem csoda hogy Lajos bátyám ráehűlt Grétikére.
Kanzler bácsitól sok érdekes lovas és vásáros történetet hallottam. Egyszer láttam azt is hogy egy rossz kinézésű gebéből hogy csinált egész jó kinézésű lovacskát. Azzal kezdte, hogy langyos szappanos vízben alaposan lemosta, szárazra törölte és nagyon kikefélte a szőrét, majd mert ez egy barna gebe volt diólével dörzsölte át. Ettől szép fényes lett a szőre. A ronda sárga fogait szódabikarbonás ronggyal addig súrolta amig eltűntek a csúf fekete lepedékek és eléggé ki is fehéredtek. A csámpásra elnőtt patákat megformálta, és smirgli papírral egyenletesre csiszolta, majd barna cipőkrémmel kifényesítette. A farkát és a sörényét is szépen kifésülte. A végén rá sem lehetett ismerni a rozzant gebére. Akkor még nem volt nyilvántartás az álatokról, igy éveket tudott letagadni a gebe korából. Kanzler bácsi ebből élt és tartotta el tisztességgel a családját. Mindig volt két-három „restaurálásra” váró ló a pici istállóban.
Urak, kb. 20 autót kellene elhelyezni valahol Bp környékén. Lehet tágabb környék is - azért ne pl. Hódmezővásárhely. Nem kell központi, nem naponta lennének mozgatva, viszont ne lopják szét őket, legyen megbízható a hely. Legjobb, ha van zárt csarnok, épület, de ha nincs, akkor ideiglenes épületet lehessen felhúzni. Nem nekem kell, de ha van ötlet, továbbítom.
Érdekelne a cikk hsz-ei közötti bervas felvetése, hogy mikor (ha egyáltalán) jut el a magyar OT vizsga oda, hogy ne csak a restaurált járművek, hanem a kulturáltan megőrzött, de kissé patinásak is esélyesek legyenek a vizsgán. Értem persze, hogy ebben is a szubjektivitás, a határ meghúzása a nehézség.