Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2016.03.01 0 1 16004

Bocsánat, de nem a kalauz volt a tudatlan. A kalauz alkalmazta a vonatkozó szabályokat.

Sokat gondolkoztam, hogy hogyan lehetne másképpen, de nem jöttem rá. Neked esetleg van ötleted?

Előzmény: Borta65 (16003)
Borta65 Creative Commons License 2016.03.01 -1 0 16003

A 15998. számú hozzászólásom folytatása.

Nem hagytam annyiban a KALAUZ okoskodását.

Felhívtuk a MÁV DIREKT vonalat (vasárnap is él) és elmondtuk a történetet. Hitetlenkedett az ügyintéző hölgy és megígérte, hogy visszahív.

Vissza is hívott, elmondta, hogy egyeztetett egy szakértővel és megnyugtatott, hogy több lehetőség van a büntetés mérséklésére.

Azt választottuk, hogy másnap jegypénztárban elkészíttettük az igazolást, és a jóindulatú pénztáros hölgy a bemutatási díjat kérte el, mindössze ezt kellett befizetni.

Úgy gondolom, ebben az esetben ez így elfogadható, nem pedig a tudatlan KALAUZ azonnali, helyszíni maximális bírságolási okoskodását elfogadni. Még abban az esetben is lehetett volna utólagos mérséklést kérni, méltányossági alapra helyezni az ügyet, de az nagyon hosszadalmas.

Még egy adalék: a MÁV-nál lehet internetes felületen (e-mail útján) reklamálni, egy hónapon belül válaszolnak!!!, de ha bonyolult az ügy HÁROM hónapos határidőt!!!!!!!! vállalnak. Ehhez hozzáfűzve közzéteszek egy más ügyet.

Az ÉMÁSZ-nál (áramszolgáltató) volt egy levelezésem, ahol kicsúsztak a saját belső szabályzatukban vállalt 10 napos ügyintézési határidőből.

Sűrű elnézések közepette 10.000 Ft-ot utaltak a számlámra, mert a szabályzatunkban erre az estre ezt írták elő.

EZ IS MAGYARORSZÁG!

asdf_ Creative Commons License 2016.02.28 0 0 16002

Még egy kérdés, ha ellenállást tanúsítok és nem működök együtt a vonaton, mit tesznek velem?

 

Akkor elvisz a rendor valamelyik kovetkezo megallonal, a MAV hivatalos uton kikeri az adataidat a rendoroktol, es az alapjan buntet, a rendorok meg lehet hogy szamlaznak egy intezkedesi dijat.

Előzmény: Borta65 (16001)
Borta65 Creative Commons License 2016.02.28 0 0 16001

Igazából úgy látom nincs megoldás a büntetés csökkentésére. Egy kalap alá vesznek azzal, aki abszolút jegy nélkül utazik,  a végösszeg ugyanannyi.

 

A következővel kapcsolatban mi a vélemény:

 

http://www.mavcsoport.hu/ugyfelszolgalat/adatkezelesi-tajekoztato-fennallo-tartozas-ervenyesitesehez

 

Innen idézek:

 

"Fizetési könnyítések

A MÁV-START számos lehetőséget biztosít a tartozások rendezésének megkönnyítésére, melyekkel célszerű élni annak érdekében, hogy a követelés összegének további növekedése elkerülhető legyen.

3 munkanapon belüli befizetés: Amennyiben Ön a vonaton együttműködést tanúsított munkatársunkkal, és tartozását az utasleadási lap bemutatásásval három munkanapon belül rendezi, úgy bizonyos esetekben a felszámított 8 ezer Ft pótdíj helyett csak mérsékelt összegű pótdíjat, 2 600 Ft-t kell megfizetnie. A menetdíj megfizetése minden esetben kötelező. A részletekről érdeklődhet pénztárosainknál, a MÁVDIREKT-nél, vagy követelésbehajtó munkatársainknál."

 

Van az országban olyan ember, akivel már szóba állt az ügyfélszolgálati vagy a követelésbehajtó munkatárs?

És sütött belőlük a jóindulat?

 

Még egy kérdés, ha ellenállást tanúsítok és nem működök együtt a vonaton, mit tesznek velem?

_Nyuszi Creative Commons License 2016.02.28 0 1 16000

Valaki kijogászkodta, hogy ennek így kell működnie (ti. kérsz papírt, hogy ez a legrövidebb út).

Jelen állás szerint a vonatkozó szabályokat az utasnak kell ismernie, legalábbis alkalmaznia. Az, hogy a pénztáros miért nem kérdezett rá, hogy kell-e ilyen igazolás? Valószínűleg azért, mert tőle egy Győr-Kelenföld jegyet kértek, nem pedig azt kérdezték, hogy ilyenkor mi van.

Hogy a jegyvizsgáló miért nem csak figyelmeztetett először? Jó kérdés. Korrektebb lett volna, ha először csak rávezeti a jegyre, hogy tessen már ilyen igazolást venni....

Előzmény: Borta65 (15998)
asdf_ Creative Commons License 2016.02.27 0 0 15999
Előzmény: Borta65 (15998)
Borta65 Creative Commons License 2016.02.27 0 0 15998

Hello!

 

Van-e valakinek jó ötlete, hogyan lehet lefaragni a büntetést?

Lányom ma utazott Győrből haza (Nógrádsipek), Kelenföldig vonattal 50%-os kedvezménnyel. Levelező hallgató, érvényes diákigazolvánnyal (2015. szeptember óta már 10-szer megjárta az utat oda-vissza).

Hála az égnek, nagyon kevés a kapcsolatunk a MÁV-val, de most bebizonyosodott, hogy a szóbeszédnek megfelelően, abszolút rosszindulatú jegykiadók, kalauzok dolgoznak ott.

A tény, a lányom a diákigazolványával megváltotta a jegyet, pótjegyet, mire a kalauz kérte az igazolást, amely igazolja azt, hogy ő a legrövidebb úton utazik az egyetemtől a lakhelyéig. Erről eddig még nem hallottunk és a kalauz teljesen rosszindulatúan 8000 Ft + 1200 Ft büntetéssel sújtotta (melyet szerinte leszálláskor Kelenföldön a vá. pénztárába be kell fizetnie).

Lehet ebből faragni? Tényleg a tudatlanság miatt történt a hiba (különben is a jegykiadó miért nem kéri az igazolást, miért nem figyelmeztet?) és egyből max büntetés jár érte? Senkit nem károsított meg, és egy szerintem lényegtelen, utólag pótolható papír miatt ekkora büntetés jár?

Várom a rutinos vasúton utazók javaslatait!

 

Üdv.:  Gábor

gepesz Creative Commons License 2016.01.19 0 1 15997

Kösz.

Leszoktatott a MÁV a vonatozásról. Részvétem azoknak is, akik rá vannak kényszerülve.

Tegnap egy találkozó színhelye volt a Nyugati. Nem éreztem, hogy de jó lenne vonatozni.

Amiket az esztergomi vonalról olvasok az pedig ha fele igaz, akkor is szégyen.

Lehet bűncselekmény?

Előzmény: vjano (15995)
gepesz Creative Commons License 2016.01.19 0 0 15996

" Ez nem biztos. Sőt! "

Ezt csak hasra ütve mondtam. Nem emlékeztem rá.

Előzmény: haha 1970 (15994)
vjano Creative Commons License 2016.01.19 0 0 15995

Ezek "az utasok jobb tájékoztatása érdekében" bevezetett  viszonylatszámok:

 

 

Előzmény: gepesz (15993)
haha 1970 Creative Commons License 2016.01.19 0 0 15994

Szerintem ez fogos kérdés lessz,párszor utaztam onnan S;Z;G,vonatokról hallottam de valahogy "K" vonatról még nem!

Előzmény: gepesz (15993)
gepesz Creative Commons License 2016.01.19 0 0 15993

Nem panasz. Kérdés.

Mi a fenét jelentenek azok a betű és számkombinációk, mint C60-as vonat?

Tegnap a Nyugatiban mintha K valamennyit hallottam volna. Ez nem biztos. Sőt!

Klair79 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 15992

Félreértett! Bennem semmi harag nincs csak egyszerűen megoldást és segítséget szeretnék.Köszönöm szépen a segítséget! (Már mint, az email címet)😊

 

Üdv.

Előzmény: haha 1970 (15991)
haha 1970 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 15991

Félre értett,isten ments hogy én önt elküldjem a fenébe!!Elöttem szoló topictárs is kifejtette hogy mi volt a lényege a hozzászólásomnak! Egyébként valóban az "eszrevetel@máv-start.hu" email cimre kellene irnia,részletesen hogy melyik vonaton érte ez a kellemetelenség!

Előzmény: Klair79 (15989)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.01.16 -1 0 15990

Az olvtárs úgy értette, hogy ide vasutas nem fog írni hivatalból, csak max. hobbiból. Szóval ha úgy kezded, hogy "MÁV Igazgatóság", akkor inkább írj a vasútnak e-mailt, vagy hagyományos levelet nekik, mert arra majd akkor ők, hivatalból válaszolnak.

Itt pár hobbista lesz az, aki válaszol. (És ha te erőből írsz, a válasz is olyan lesz.)

 

Szóval ilyenkor, amikor valaki ott ül és te nem férsz el, nem szoktál szólni neki, hogy arrébb is mehetne? Egyébként ez milyen kocsi volt?

Előzmény: Klair79 (15989)
Klair79 Creative Commons License 2016.01.16 -1 0 15989

Kedves Válaszoló!

 

Számomra a MÁV panaszkönyv azt jelenti, hogy jelezhetem a negatív élményemet. Szeretnék változást, mert sűrűn használom az IC vonatot és annyi pénzért nem állva szeretnék utazni, mert nem tudom hová tenni a babakocsit. Köszönöm, hogy diszkréten küldött a fenébe.....ha " ez nem az a hely ", akkor a média talán segít.

 

Üdv.

Előzmény: haha 1970 (15987)
_Nyuszi Creative Commons License 2016.01.16 -1 0 15988

Amikor szóltál nekik, hogy mizu, akkor ők erre mit mondtak?

Előzmény: Klair79 (15986)
haha 1970 Creative Commons License 2016.01.16 0 2 15987

Tisztelt Klair 79,köszönettel vettük a "MÁV Igazgatóság" címre küldött levelét de ez nem az a hely!Vasutas fórum ahol vasutbarátok vasúthoz értő ember illetve nem értők ( olyanok mint én)probálják megbeszélni a vasúttal kapcsolatos dolgokat,itt érdemben önnek segíteni senki sem tud! Tisztelettel: "NEM MÁV Igazgatóság"kommunikácios osztály.

Előzmény: Klair79 (15986)
Klair79 Creative Commons License 2016.01.15 -1 0 15986

Kedves MÁV Igazgatóság!

 

 

Legyenek szívesek és gondoljanak a kisbabás babakocsis szülőkre is, hogy kényelmesen és zavartalanul tudjanak utazni a vonaton. Nagyon szép gesztus, hogy mozgáskorlátozottak számára van kialakítva hely, amit vasutas öltönyben ülő fiatal emberek vesznek igénybe míg a kisbabás szülőknek azt mondják a jegypénztárban, hogy csak mozgáskorlátozottak használhatják.

 

 

Köszönettel: egy kisbabás anyuka

haha 1970 Creative Commons License 2015.12.09 -1 0 15985

Igazábol nem lényeges a dolog,leirom saját szavaimmal a dolgot a máv-direkt telefonos ügyfélszolgálat felé többször is mondtam telefon beszélgetésünk alkalmábol hogy a 317-es Rába IC vonat kizárt hogy 415-ös fülkés kocsival közlekedjen miután elötte való nap 318-as vonat 414-es termes kocsival megy ki Grazba.Ezen a dolgon vitatkozott velem több ügyintézö is,és a gép is így adta ki a jegyet,ez volt a történet lényege és erre jött a hivatalos válasz hogy javitani fogják(ami a mai nappal meg is történt)hogy a helyes kocsiszám a 414-es.Más kérdés hogy akiknek meg van a jegye a 415-ös kocsiba azok hova fognak ülni!

Előzmény: _Nyuszi (15984)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.12.09 -1 0 15984

Nincs rálátásom a MÁVDIREKT munkájára, viszont most akkor nem értelek... Idézőjelek között írtál valamit. Ezek szerint magadtól idéztél? Vagy idézőjelekkel jelzed a tartalmi idézést? Tulképp _pontosan_ mit válaszoltak neked? Mert az előzményekből most már nem nagyon látom.... (Cserébe viszont elvárod, hogy minősítsem őket, bár nem tudom, hogy miért...)

Előzmény: haha 1970 (15983)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.08 -2 0 15983

Teljesen jól látod ez volt a lényege a válasznak!Csak gratulálni tudok neked,az nem számit hogy a máv-direkt alkalmazottak fogalmatlanok sok dologhoz,a lényeg az én helyesirásom.Elismerésem!

Előzmény: _Nyuszi (15982)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.12.08 0 2 15982

Érdekes a válasz... Nem használnak vesszőt, viszont felkiáltó jel van a mondatok végén... Hmm....

Előzmény: haha 1970 (15981)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.07 -2 0 15981

Meglepöen gyorsan érkezett válasz az észrevételemre,ami igy szólt" Tájékoztatjuk hogy a helyes kocsiszám a 414-es a hiba javitása miatt felvettük a kapcsolatot az osztrák partnerrel!Tájékoztatása szerint néhány napon belül javitásra kerül a kocsiszám! Észrevételét köszönjük!"Most már csak azt nem értem miért van az hogy egy egyszerű utas jobban tudja ezt a dolgot mint azok akik elméletileg a hivatalos információval rendelkeznek!És ez nem egyedi eset a máv-direkt kedves ügyintézöi vitatkoznak velem kioktatnak,amikor meg jön a hivatalos válasz a máv-start ügyfélszolgálattól a felvetett problémára mindig elismerik hogy jogos az észrevétel és köszönik szépen!

Előzmény: haha 1970 (15980)
haha 1970 Creative Commons License 2015.12.02 -2 0 15980

Úgy döntöttem hogy ha van valami fejlemény akkor dokumentálom!Legujabb hogy a 318-as 414-es termes kocsival kimegy másnap a 317-es 415-ös fülkés kocsival jön vissza Grazból.Rákérdeztem hogy lehetséges azt mondták hogy ez miért nem fordulhatna elő!Igaz a 9:00 órás indulást is biztosnak mondták és én voltam a hülye amikor mondtam hogy az 9:10,és lássanak csodát kijavitották már 9:10-re!!

Előzmény: haha 1970 (15979)
haha 1970 Creative Commons License 2015.11.30 -2 0 15979

Tisztelt topic társak szeretném megkérdezni hogy a máv-direkt mi célt szolgál,mert én nem igazán bírom ezt megfejteni!Semmi plussz infóval nem rendelkeznek sőt ami hűlyeséget fel tölt a szolgáltató kft régebbi nevén "Máv Informatika" azt ök meg mondják és kötik az ebet a karóhoz! Azért az kicsit elgondolkodtató hogy én mint egyszerű utas jobban tudok dolgokat mint a "Máv egyetlen hivatalos információt adó szolgálata"! Konkrét példát is irok mai nap (11.30-án) a 317 -es  Rába IC vonattal kapcsolatban kettő ügyintéző is egyértelmüen azt mondta hogy a 9 óra 10 perces Szombathelyi indulás az hibás mert 9 órakor fog indulní és az első osztályú kocsi pedig 415-ös számú fülkés kocsi lessz amit szèpen ki is adtak!!Én meg 9 óra 10 perces indulásról és nem fülkés kocsi  és nem is lessz bent 415-ös kocsi!Ezt azért irtam csak le ha tényleg igazam van nehogy utolagos okoskodásnak tünjön!Ez max két hét múlva kiderül!

teerted Creative Commons License 2015.11.14 -1 1 15978

Erőből nyesné meg a vonatokat a MÁV.

 

http://24.hu/kozelet/2015/11/12/erobol-nyesne-meg-a-vonatokat-a-mav/

 

Ezen sértődött meg a Tomas-család. Néhány hete a Székesfehérvár-Repülőtér megállónál öncsonkítást követett el az egyik villanyos Tomas. Eltörte az áramszedőjét. Tegnap a Tomas-család BZMOT-os ágához tartozó Piroska Tomas akkutöltője lépett sztrájkba a Tapolca-Székesfehérvár vonal 9727-es járatán. A Tomas vezetője az utasokat már Balatonfürednél a motorkocsiban invitálta, mondván így nagyobb esélye lesz arra, hogy felkapaszkodjon az emelkedőkön. Ennek az előrelátásnak köszönhetően a Polgárdi és Polgárdi-Ipartelepek állomások között emelkedőn a vonat kb. 2,5 km/órás sebességgel fel tudott kapaszkodni.

 

Ez már a gépek lázadása. Rövidesen jön a Terminátor is. :)

haha 1970 Creative Commons License 2015.11.12 0 1 15977

"Kedves Katalin köszönjük hogy társaságunk megtiszteltetés bizalmával" így fog kinézni a hivatalos válasz ha megfelelő helyre megint mert ez sajna nem az!  :) 

Előzmény: Katás3 (15976)
Katás3 Creative Commons License 2015.11.12 -1 0 15976

Tisztelt Máv!

 

Szeretném Önöktől megkérdezni, hogy a Martonvásárról induló 6.49-es vonatot miért nem indítják hosszabb szerelvénnyel? Tárnokon már alig lehet felszállni a vonatra, Érden meg egyszerűen lehetetlen. Nem az lenne a cél, hogy az emberek normálisan bejussanak Budapestre? Az már nem kérdés, hogy a bérletünkért csak álló hely jut, de legalább ne nyomorogni kelljen! A kalauzok meg sem kísérlik a jegyek ellenőrzését, mert nem is tudnának a tömegen átvergődni. Ők nem jelezték ezt a problémát? Nagy kérés lenne, hogy ezt a reggeli járatot hosszabb szerelvénnyel indítsák???

Tisztelettel

Vass Katalin

 

haha 1970 Creative Commons License 2015.11.10 0 0 15975

Első olvasatban tők logikátlannak tünt hogy miért a "Bkv" lett megkeresve először és nem az Alba Volán,és rájöttem hogy a csodálatos átszervezés miatt nem létezik ez a társaság önálloan.A KNYKK-hoz tartozik melynek székhelye Tatabánya,a levél további tartalmát meg inkább nem minösitem!

Előzmény: teerted (15974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!