Felkeltette az érdeklődésemet ez az oldal, bár az igazat megvallva engem egy házilagosan néhány 10e Ft-ból kivitelezhető "szélerőmű" érdekelne.
Sokat agyaltam rajta. Áramot szeretnék fejleszteni egy elhagyott tanyán (12V). Csak ritkán kellene használni némi világításra, esetleg egyéb elektromos eszközökhöz (pl. kis hűtő v.hűtőtáska.
Sokat agyaltam rajta, csak az a baj, hogy nehézkes megoldani a tárolást szabályozás, túltermelés kérdését. Legalábbis nekem. Maga a szélkerék már megvan, ennek kellene meghajtania egy dinamót. Azt tárolni aksiban, a töltést szabályozni, a túltöltést megakadályozni.
Ha valakinek van ötlete, esetleg tapasztalata, szívesen venném.
Micsoda marhaság ez a vízautó? Ha hidrogént fecskendezel be, akkor az nem víz, itt kezdődik. Szójjál ha vizet nyomatsz bele és elindul.
Az étolajas ügyet meg nem úgy kell megközelíteni. Honnan tudja meg bárki, hogy étolaj van az autódban? Hát onnan, hogy hasábburgonyák jönnek ki a kipufogódon. Nna. Szóval a hasábburgonyaszagot kell megszüntetni. Aki kitalálja az étolajba adagolható dízelszagosító adalékot, az győzött.
na hja, faterom is étolajjal megy néha, régi dízeles autókhoz állítólag meg szerinte is kiváló...jó nincsnek benne adalékanyagok, azt rakni kell hozzá, ha ragaszkodtok hozzá
tök jó, olyan palacsinta szagú a kipufogógáz...így tudják rajtakapni a fogyasztókat,
jellemző, h itthon büntetik...persze, a Mol részvények azonnal mélyzuhanásba kezdenének
Örülök a pozitív ill. negatív hozzászólásokhoz is.
Sok eu-s országba kevernek étolajat az üzemanyaghoz. De van ahol csakis kizárólag étolajjal ill. biodízellel mehetnek az agráripar területén a kamionok, traktorok. És ez Anglia.
Ki tudja nekem megmondani hogy mi is az a jövedéki termék ill. az, hogy jövedéki adó.
Nem találtam még definíciót erre.
Mi is az a vízüzemű autó?
Ez nem külömbözik semmit a megszokott benzines otto motortól.
A motor ugyan az csak nem benzingőzt fecskendezünk be, hanem hidrogén és levegő keverékét. A vizet egyenfeszültséggel szétbontjuk hidrogénre és oxigénre.
A sz*arháziak szerint ha beleöntöd az étolajat a tankba, akkor az már nem étolaj, hanem üzemanyag és mint ilyen jövedéki termék, amely után adót kell fizetni. Bár szerintem ez egy kapitális baromság és az étolaj attól még étolaj marad és amíg nem hoznak olyan törvényt, hogy közúti közlekedésben csak az vehet részt aki adózott üzemanyaggal üzemelteti a járgányát, addig tehetnek egy szívességet.
Gondolom kompatibilis a dízelolajhoz (csak) télen adagolt dermedéspont csökkentővel, amit bármely kúton külön megvásárolhatsz.
Egyébként meg naná, hogy büntiznek... az üzemanyaggal fizetjük közvetve az úthálózat építését/fenntartását. Az étolaj árában ez tudtommal mnincs benne. Abban csak inszekticidek fordulnak elő nyomokban ;)
Te nem lehet hogy környezetvédelmi probléma van az étolajal? Nem tudom hogy kapna e zöldkártyát étolajal. Meg ugye az is valószinű, hogy a jelenlegi zöldkártyájához a mérést étolajjal végezték.
Mellesleg érdekes ez a dolog, még nem hallottam róla. Hogyan akadályozzák meg hogy beledermedjen a motorba?
...egyébént majd megoldják ezt is: lesz az étolajon is jövedéki adó, s majd a rászorultak (akik otthon krumplit sütnek) majd pályázhatnak állami támogatásért.
divatos lett a téma (mármint az étolajos autók). Mostanában túl sokat beszélnek róla. Túl sok felesleges dolgot! Épp ma volt a hírekben, hogy megbüntetik a határon azokat, akik étolajjal mennek. (Pont azért nyílt ma ez a topik??)
Korábban meg azt mondták, hogy károsítja a motort. Egy biztos: nem akarják, hogy elterjedjen!
Úgy tudom, nincs rá törvény! (Még nincs.)
Viszont ismerek olyat, aki 6 éve használt étolajjal jár, kutya baja az autónak. Ausztriában tilos, Németországban pedig lehet. Nézzétek meg a német Toyotások internetes klubját. Ott le van írva, hogyan kell átalakítani az autót, hogy biztonságos legyen. A limitált km: 160.
Most volt az ÖKO vásár. Ott meg láttam egy amerikai házi szélerőművet, ami egy normál háztartás energia ellátását képes megoldani. Az ára 3600 EUR. A német muki azt mondta, hogy 26000 db-ot adott el belőle. Ilyet biztosan veszek! De ahogy ezeket ismerem, majd ebbe is beleszólnak! (Ugyanis 10 méter magasra kell szerelni.)
Nem tudom, hogy vagytok vele, de engem felháborít ebben a szabad országba, hogy nem is olyan szabad.
Nem lehet logikus értelmezésben mindent, bármit csinálni. Nincs szabadság!!!!!!!!
Amin, felháborodtam az az, hogy ki mondja meg azt, hogy mi a törvény ill. mit lehet vagy mit nem.
Hallottátok ti is, hogy Baranyába büntetik az embereket, mert nem gázolajjal üzemeltetik a gépjárműveiket, hanem étolajjal.
Ez most miért baj?
Ezt ki dönti el, hogy mivel üzemeltethetem az autómat. Aláírtam 1 szerződést az állammal hogy akkor vehetek autót, ha olyan üzemanyaggal üzemeltetem, amiből nekik jó hosszútávon????
Az a problémájuk, hogy az étolajon nincs jövedéki adó, mint a benzinen, gázolajon ,..stb és a szőlőn, boron.
Tehát nem folyik be pénz az államkasszába.
Mi lesz, ha összefogunk, mint 'vizesek' (nem olajosok) és tömegesen autókat fogunk átalakítani vízhajtásúra.
Lehet, hogy az esővizet is megadóztatják? :-) Egy jó pár évvel ezelőtt azon röhögtünk a haverokkal, hogy eljön majd az az idő is, amikor nem lesz ingyé' a levegő se.
A szegények csak 1-2-t lélegezhet percenként.
De vissza a témához.
Át lehet íratni a forgalmit hogy vízüzemű az autóm?
Lehet zöldkártyát szerezni ilyen autókra? Mert úgy hallottam, hogy eleinte a hibrid autókra se akarták megadni.
Mi alapján bírálják el azt, hogy lehet -e vízre vizsgáztatni az autót vagy sem.
Azért elég nagy az olajosok beleszólása a világon mindenbe pl. politikába,.
Előfordulhat, hogy lecsuknak azért mert ingyen energiával megy az autód.
Azért nem mindegy, hogy gyilkosságért ülsz vagy egy ilyen, valaki kitalált hülye gazdasági törvény megszegése, áthágása miatt.
Na mind1.
Nektek mi a hozzászólásotok? Hogy gondoljátok?
Ide azokat az érdeklődöket, feltalálókat, fejlesztőket várok akik elsősorban a free-energy technológiát részesítik előnybe a mai energiahordozókkal szemben.