Keresés

Részletes keresés

pg_breki Creative Commons License 2006.07.20 0 0 517
hol lehet kapni a DVD-t még? Sehol sem találom. MM-ben néztem a turkálóban, de meguntam a kutakodást.
virracocha Creative Commons License 2006.06.24 0 0 516
virracocha Creative Commons License 2006.06.24 0 0 515
Egy kis érdekesség:
boogeymanjoe Creative Commons License 2006.05.25 0 0 514

 

 

Szombaton a Filmrendezőportrékban késő éjszaka az M2-n David Lynch!

 

Jó éjszakát!

 

 

pg_breki Creative Commons License 2006.05.18 0 0 513
és amúgy a 2 lemezes változaton mi is van a második CD-n?
Előzmény: pg_breki (512)
pg_breki Creative Commons License 2006.05.17 0 0 512
Köszi, ez tényleg jó hír!
Előzmény: Szívsebész (510)
sisti Creative Commons License 2006.05.17 0 0 511
Valóban,nagyszerű !
Előzmény: Szívsebész (510)
Szívsebész Creative Commons License 2006.05.17 0 0 510
Június 13-án jelenik meg 950 Ft-os áron a Budapest Film forgalmazásában.
Előzmény: pg_breki (504)
Skywalker. Creative Commons License 2006.05.16 0 0 509
a nagyobbakban, pl: Odeon, tutira!
Előzmény: sisti (508)
sisti Creative Commons License 2006.05.16 0 0 508
Kölcsönzőkben vajon előfordulhat ?
Előzmény: Skywalker. (505)
Skywalker. Creative Commons License 2006.05.16 0 0 507

én is így voltam

szerintem nézd meg még egyszer, meg egy kicsit olvass vissza a topicban

onnantól nem menekülsz...

...és még kb 5x meg fogod nézni :)

 

a dűne pedig szerintem nem lynch film. illetve de, de nem az igazi, nem lincses pöttyet sem. sokak szerint valszeg pont ez a jó benne... nekem az tetszett legkevésbé (semennyire sem) 

Előzmény: Szabotibor78 (506)
Szabotibor78 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 506

Megnéztem a filmet a Duna Tv-n, de nem nagyon értettem, már ha lehet egyáltalán.

Lehet, hogy maradi vagyok, de szeretem ha egy film A->B-be megy.

Kusza volt és zavaros. A Twin Peaks-et szerettem, de az a film nekem annyira nem jött be. Igaz az én kedvenc Lynch filmem még ma is a Dűne. 

 

Skywalker. Creative Commons License 2006.05.15 0 0 505

használtan még látni itt-ott

de inkább csak az egylemezes verziót...

Előzmény: pg_breki (504)
pg_breki Creative Commons License 2006.05.15 0 0 504
Lehet még kapni DVD-n valahol?
Skywalker. Creative Commons License 2006.05.14 0 0 503

hehe, simán lejön, h az írók max egyszer

najó, kétszer látták a filmet :)

Előzmény: neofrix baszmacs (502)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2006.05.13 0 0 502
Ma, Duna-TV, 21:50., Mulholland Drive.

Aki a haját akarja tépni, olvassa el a fenti port.hu oldalról nyíló négy kis kritikát.
szikret Creative Commons License 2006.02.20 0 0 501
Nem hiszem, h. létezik egy korrekt értelmezés, 'az értelmezés'.
Előzmény: Dorien (433)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2006.02.19 0 0 500

>Lynch inkább Bergman Personájából nyúlt (na jó: inspirálódott)
Már a második filmet említed, amit száz éve láttam, és már nem emlékszem rá. A Tizenkét majmot nem hiszem, hogy a közeljövőben megnézem, de a Persona tippet kösz! Lehet, hogy az lesz a ma esti program, ha megtalálom a VHS-halom mélyén.

Előzmény: charlot (498)
charlot Creative Commons License 2006.02.18 0 0 499
én annak idején leszedtem a pilot forgatókönyvét valahonnan, úgy emlékszem, pont az álom(?)-rész végéig tartott, mínusz silencio és tsai. de utána kéne néznem, amit most nem teszek meg :)
charlot Creative Commons License 2006.02.18 0 0 498
ja és szerintem simán dolgozhatott ott, nyilván nem véletlenül a pincércsaj volt Diane. de ez megint a "nem tudhatjuk" kategória, amitől jó a film.
charlot Creative Commons License 2006.02.18 0 0 497
nekem úgy rémlik, h ezt a Veszett a világra mondták (és Nocolas Cage Toto:)), de tényleg erre is passzol. bár annyiban nem, h Dorothy vissza akar kerülni Kansasba, Diane meg nem hiszem. szal itt pont fordítva van az álom-valósághoz a viszonya. ahogy minden pont fordítva van Lynch filmjeiben. oké meggyőztél. viszont sztem Lynch inkább Bergman Personájából nyúlt (na jó: inspirálódott), de azt nagyon komolyan, még akár beállítások szintjén is.
Előzmény: neofrix baszmacs (493)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2006.02.17 0 0 496
A MD kapcsán már többször eszembe jutott a fa-hasonlatod analógiája, a magyarórán tanult külső-formai-szint - belső-tartalmi-szint mantra. Nem nagyon emlegettem itt, mert ezt még Robin Williams is kitépetné a könyvből a Holt költők...-ben.

Mondják, hogy ha leásol a fa gyökeréig, akkor kidől a fa, vagyis mire megértjük az összes logikai csűrcsavart, addigra már nem tudunk örülni a filmnek. Sokan vannak, akik ezen az alapon fölöslegesnek, károsnak tartják a MD elemzését. Általában én is így gondolom: nem fogom rongyosra analizálni mondjuk a Cinema Paradiso-t, de a MD-t kivételnek tartom. Ennek a filmnek nem lehet akkor vége, mikor kijöttél a moziból, és akkor sem, mikor egy kávé mellett elábrándoztál rajta. Ha csak megnézed háromszor, és nincs a fejedben négy-öt lexikon, akkor a felét se érted meg: se a formának, se a tartalomnak. De hát nem hiszem, hogy Lynch csak unalmában rakta tele rejtvényekkel, gondolom, azt akarta, hogy megfejtsük: a film és rejtvényfejtés együtt adják a művet. A film kijött a moziból, és rendszeresen zaklatja a nézőket.

Ja, és ez a megfejtés-játék nem hiszem, hogy menne internet nélkül. Úgyhogy - bár nincs kiírva nagybetűkkel a cégtáblára - ez igencsak multimédiás-kortárs-modern művészet.

Tényleg: mikor játszódhat a film? Én csak annyit vettem észre, hogy mobiltelefon még nem volt. Tudtok még valamit, amiből az évszámra lehet következtetni?
Előzmény: boogeymanjoe (495)
boogeymanjoe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 495

 

Most csak úgy általánoban a 10 clue-ról:

 

Az első néhány hozzászólásomat követő véleményeket elolvasva jutottam arra a következtetésre, hogy a Mulholland Drive-ban minden mindennel összefügg (nem lehet véletlen semmi, bármi amit látunk vagy hallunk, esetleg vhogy máshogy érzékeljük); tkp. túl sok is van ezekből az összefüggésekből: az ember azért nem tud megmagyarázni minden egyes részletet, mert elveszik az összefüggések sűrűjében. A film gyökereihez kell tehát leásnunk.

 

Lynch filmje egyébként olyan, mint egy fa: sokfelé ágazó gyökere van, az egyes gyökerek azonban a főgyökerekhez, a főgyökerek pedig végül a törzshöz kapcsolódnak, ami pedig erős tartást ad a fának. Ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön, meg kell érintenünk a fa gyökereit, amelyek ennek a fának nagyon mélyre nyúlnak. Szerény véleményem szerint egy ember - miután először látja a filmet - a fa lombkoronájában köt ki. Onnan aztán kisebb-nagyobb nehézségekkel eljuthat a fa törzséig, onnan pedig már csak egy ugrás a talaj. Azonban ásó nélkül senki sem juthat a fa gyökereihez. Lynch kezünkbe adta az ásót, azonban ásnunk magunknak kell...

boogeymanjoe Creative Commons License 2006.02.17 0 0 494

 

Ezen dolgozom, csak éppen nehezen megy az angol.

Előzmény: neofrix baszmacs (489)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2006.02.16 0 0 493
Nem nagyon mondtátok meg, hogy dolgozhatott-e Diane a Winkie's-ben, pedig még ezen kívül is lenne pár kérdésem.

Például az, hogy mindenki az Ózhoz hasonlítja a filmet: a szélelfújta kislány, aki álmában egy idegen helyre kerül, de vissza akar találni a nagynénjéhez (Dorothy-nak persze sikerül, Diane-nak nem), közben találkozik az agyatlan madárijesztővel (Cowboy), a gyáva oroszlánnal (a Castigliane testvérek), meg a bádogemberrel (Roque). Mindkét filmre igaz, hogy az álombéli személyek valós személyekből készültek.

Amíg nem olvastam, hogy ki, kicsoda, addig meg voltam győződve, hogy Adam a madárijesztő. Nem azért mert olyan ostoba lenne, hanem mert teljesen madárijesztős, amikor fekete ruhában, pirosra festve kóvályog.

Mit gondoltok?
Előzmény: neofrix baszmacs (465)
Skywalker. Creative Commons License 2006.02.15 0 0 492

vagy úgy forgatta, h volt egy B terve is, csak azt már sosem tudjuk meg, mi volt

vagy, mint írtam, a sorozatban is az álom ment volna, csak hosszabban, részletesebben vagy vmi hasonló

 

ezt a dicsekvés cuccot látom benéztem, na mindegy, nekem úgy tűnt azért nevetgélnek. lassan meg kéne néznem mégegyszer :)

Előzmény: neofrix baszmacs (491)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2006.02.15 0 0 491
>Szerintem a Pilot a dobozka kinyitásáig tarthatott volna, aztán az utólag forgatott részek (ébrenlét, előzmények) lettek hozzácsapva és így került moziba. (Meg persze a film eleji elalvást, ha feltételezzük, h a TV sorozat más irányba ment volna.)

Ezt olvastam máshol is, de elképzelni sem tudom, hogy lehet ez. Előbb leforgat egy egyenesen értelmezhető filmet, aztán hozzáforgat még tizenöt százalékot, ettől megfordul az egész, de úgy, hogy az álomba transzponált rész ezer aprósággal kapcsolódik a valósághoz. Ez nekem kb. olyan, mint ha mondjuk a Szeptember végén-ről kiderülne, hogy visszafelé olvasva az Index fórum adatvédelmi elveit adja. (Ki tudja? Nem néztem meg. ;-) Továbbá azt kell feltételezni Lynchről, hogy egy egy tök egyszerű, lineáris filmet akart forgatni. Pont Lynchről! ;-)
Előzmény: Skywalker. (485)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2006.02.15 0 0 490
Segítek.
Bocs a sok számért, de most nem vagdosom ki őket, mindjárt mennem kell.



265
00:36:11,716 --> 00:36:14,617
Then we'll shut
everythinq down.

266
00:36:29,701 --> 00:36:31,601
<i>[ Door Closes ]</i>

267
00:36:43,047 --> 00:36:45,538
[ Both Lauqhinq ]
Oh, man.

268
00:36:45,650 --> 00:36:47,618
That's unheard of.

269
00:36:47,719 --> 00:36:50,779
An accident like that——
who could have
foreseen that, man ?

270
00:36:53,157 --> 00:36:55,125
<i>Jeez!</i>
It's unreal, riqht ?

271
00:36:55,260 --> 00:36:57,922
<i>Hell,yeah.</i>
<i>[ Lauqhinq Continues ]</i>

272
00:36:58,029 --> 00:37:00,054
Unbelievable, man.

273
00:37:00,198 --> 00:37:02,189
<i>[ Lauqhinq Continues ]</i>

274
00:37:02,333 --> 00:37:04,233
[ Groans ]
Whoo.

275
00:37:06,638 --> 00:37:09,106
So, bro.
God, you look qood.

276
00:37:09,240 --> 00:37:11,140
<i>What have you been doinq ?</i>

277
00:37:11,242 --> 00:37:14,575
Well, you know,just doin'
some stuff for this quy.

278
00:37:14,679 --> 00:37:16,704
Yeah ? Are you
makinq ends meet ?
<i>Yeah.</i>

279
00:37:17,815 --> 00:37:19,874
Hardly.

280
00:37:19,984 --> 00:37:23,044
[ Siqhs ]
I know, man.

281
00:37:23,187 --> 00:37:25,087
Look at my diqs.

282
00:37:25,189 --> 00:37:27,885
Times are touqh, bro.

283
00:37:29,694 --> 00:37:32,595
Hey, man,
it's not that bad.

284
00:37:34,032 --> 00:37:35,932
Gee, I hope you're not
qonna qet into any trouble.

285
00:37:36,034 --> 00:37:38,002
Oh, that was
just a thinq, man.

286
00:37:38,102 --> 00:37:40,002
But that story,
that made you lauqh, riqht ?

287
00:37:40,104 --> 00:37:43,471
That was a funny story, man.
<i>Fuckinq car accident.</i>

288
00:37:47,078 --> 00:37:50,275
Hey, so that's, uh——
That's it, huh ?

289
00:37:50,381 --> 00:37:52,679
That's Ed's
famous black book.

290
00:37:55,753 --> 00:37:59,655
The history of the world...
in phone numbers.

291
00:38:20,979 --> 00:38:22,378
<i>[ Woman Screams ]</i>
Előzmény: Skywalker. (488)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2006.02.15 0 0 489
>miért lenne ez a sok érdekes részlet bizonyíték az álom-valóság éles elválasztására?

Bár nekem az álom-valóság-értelmezés jön be legjobban (persze nem élesen elválasztva, mert az egész film szinte pattog a kettő között), ezeket a részleteket nem ennek bizonyításaként írom. Elsősorban azért írom, mert Skywalker kérdezte, másodsorban azért, mert amíg írom, az én agyamban is tisztul a kép, harmadsorban azért, mert örülök, hogy valami élet van a topikon.

Az álom-valóság értelmezés számomra azért meggyőző, mert a sok, látszólag összefüggéstelen részletből egy nagy, kerek kép látszik kialakulni. (Ha ezt más témában mondanám el, rögtön rámsütnék a kreacionizmus vádját. ;-)

Na, de erre még mindjárt visszatérek egy Skywalker.-nek adott válasz keretében.

Ennek ellenére nem vagyok az álom-valóság megingathatatlan híve, én se bánnám, ha valaki meggyőzne egy másik értelmezés létjogosultságáról, vagy akár csak szépségéről.

Előzmény: charlot (484)
Skywalker. Creative Commons License 2006.02.15 0 0 488
most pont kölcsönadtam a dvd-t, így nemtom csekkolni, de közvetlen azelőtt, h kinyírná
Előzmény: neofrix baszmacs (486)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!