Én speciel nem hiszem, hogy most divatosabb lenne ez az lengő-tolóajtó, mint mondjuk 5-10 évvel ezelőtt; szerintem arról lehet szó, hogy bizonyos helyekre könnyebben beépíthető (pl a farmotoros buszok hátsó tengely utáni része) vagy csak egyszerűen praktikusabb, mint a hagyományos bolygóajtó (pl ha a babakocsi/kerekesszék tároló részt nem a második ajtóval szemben, hanem az előtt alakítják ki). A legtöbb gyártó egyébként olyan ajtóval gyártja le a buszt, amilyennel a megrendelő kéri.
Ez nem túl jó, amikor kérdezek valamit, és a végén csak még hülyébb leszek... :)
Szóval a VT-s jószágok azok Localo2-k, igaz? Ezeknél milyen a harmadik ajtó?
Milyen a Localo3? És főleg: milyen lesz a négy? (Tudod esetleg illuszrálni a különbségeket, csak az én gyenge felfogóképességemből kifolyólag?:))
És mit gondolsz arról a (teljesen szubjektív) meglátásomról, hogy ez a "metróajtós" cucc most divatos? Miért lett az? Mitől jobb, min egy bolygóajtó?
Egyébként "városi busz külső lengőajtóval" témában nekem személyes rossz tapasztalataim vannak: a 80-as évek közepén Prágában eléggé ijesztő volt, amikor a végállomás tömött peronú felszállóhelyéhez beállt a szóló Karosa, és az ötéves énem arcát veszélyeztetve csapta szét az ajtaját... :)))
Szerintem mind a kettő...de a döntés hozatalánál mentségünkre szóljon, hogy Észak- és Nyugat-Európában minden gond nélkül használják a kifelé nyíló hátsó ajtójat, lásd pl. Volvo Sverige - Saffle buszait...
Hogy azért volt-e gondja mert a szegedi volt, vagy azért mert balf@asz modón kifelé nyíló ajtaja van egy városi busznak és könnyen felakad a szegélybe ki tudja.
Ez részben azért volt, mert anyja neve Szegedi Ájkarusz, részben amegállók egyeletlen magasságából, a rossz utaktól, sofőrhibából adódott, és egy jó része megjavult/megszünt...
A Localo-2 típusnál olyan - olasz - ajtók vannak, amelyek kb 50 mm-t emelkednek ki nyitáskor a jármű sikjából, majd szétsiklanak, mint a metro-ajtók.
Kisebb a meghibásodás és a mechanikai elakadás/ütődés lehetősége, árban meg annyi, mint a szegedi...
A Localo-3 hátsó ajtaja - Euro 4 motorral - már az Alfa Busz fejlesztése, amit a Volvo Bus Corporation velünk terveztetett meg, egységesen az összes Volvo B7RLE alvázra..
Csak olvasótok vagyok, nem hozzáértő, de néha szokok hülyeségeket kérdezni egyik-másik buszos fórumban. Most ezzel zargatnám az illetékeseket (gondolok itt főleg I-shiftre):
Dél-Budán ugye látni már Localo2-t. Eddig mindig csak futólag láttam (autózom), csak tegnap tűnt fel, hogy mintha más lenne az ajtómechanika, mint az 1-eken - biztos ezer helyen van ilyen, én eddig a londoni Citarókon, meg néhány DD-n láttam ilyet élőben. Végigolvastalak benneteket, de erről csak szőrmentén esett szó, és akkor is csak a 2. ajtóról beszéltetek.
Szóval: mi a stájsz a 3. ajtóval?
És miért lett most "divat" (ha az lett) ez a fajta ajtómechanika? Úgy értem, a külső lengő (ideértve most ezt is, ami nem teljesen az) nekem balesetveszélyesebbnek tűnik, mint egy bolygóajtó. Persze, nem az utastérből foglal el helyet, de én úgy hallottam, hogy tőlünk nyugatabbra olyan a tömegközlekedés, hogy nem kell ezen centizni - aki felszáll a buszra, az el is fér rajta... (Jó, erre mondjuk pont nem London a jó példa)
A 61E-n 435-ösök és Volvok járnak, a Volvok oly módon, hogy elindulnak reggel a garázsból, kimennek Rk-ra, onnan 61E-n az Örsre, majd átszerelnek 7-esre vagy 9-esre. Este ugyanez visszafelé.