Nemrég vezettem egy új Passat-ot. Komolyan gondolkodtam, hogy erre cserélem le a jelenlegi Superb-et.
Highline felszereltség, DSG, 150Le 2.0 Cr-el.
Katalógus fotón nagyon tetszett a belső dizájn, de beleülve már nem volt annyira tuti.
A teszt folyamán a nap hátulról sütött be a kocsiba, jól megvilágítva a műszerfalat. A lényeg, hogy a középső és a szélső befúvó rostély között végig fut egy "áll rostély" és a nap szépen bevilágított az áll rostélyba. Nagyon nem volt szép látvány azt az egyszerű fekete műanyagot bámulni a rostélyon belül, teherautós feeling. Szerintem ez blőd hiba egy több mint 10 millás autóban! A menet komfort, hang nem tűnt jobbnak a Skodánál, ráadásul szélzajosabb volt.
Passat ugrott! Várom, hogy milyen lesz az új Superb. Én már lassan fél éve tervezek kocsit cserélni, de ez idáig nem tudtam választani, pedig jó pár típust megnéztem. Jelenlegi Superb-émmel meg már lassan 6szor megkerültem a földet (és még mindig a gyári első fékbetét van bent)! Ezzel összevetve mindegyik kocsinak van valami kehélye: kisebb csomagtartó, szarabb automata váltó, kényelmetlenebb ülés, kevesebb garancia, stb.
Már csak a SuperbIII-ban bízok! Remélem nem szúrják el! :-)
Ezt az Android os appot ismeritek? Elég sokat tud, teljes kézikönyv autó adatai pl. gyártása első forgalomba helyezés alvázszám szerint.
Kénytelen voltam kipróbálni a mobilitás garanciát.
2 hete leparkoltam a Nyugati Pu. meletti parkolóban. S amikor indulnék, autó nem indul, helyette inditómotor próbálkozik, villog minden a műszerfalon s a kormánykerékk lámpája világít majd villog. Ha soká próbálom az inditózást kiteszi automatikusan a vészvillogót.
Na mondom király elővettem a telót hogy elolvassam mit is jelent a villogó kormánykerék.
Részleges vagy teljes kormányszervó meghibásodás. Hát mondom ezt meg hogy...
Volt egy sejtésem mivel nem indult be az autó gondoltam hátha van egy taxisnak bikakábele, de nem volt.
Gondoltam egy életem egy halálom rányomtam a fent említett Androidos alkalmazásban az orvosi táska ikonra. Egyből hívott egy 80-as számot s bejelentkezett az asistance. Fél óra sem telt el ott volt a szervízautó. Közben a szerelő már felhívott és mondta, ha szerencsém van akksi problémám lesz.
Megérkezett rátett egy tesztert az akksira, ami kinyomott egy cetlit melyen az állt 540A ből 140-et tud az akksi 11.5V os és 28%-os egy újhoz képest. Kérdeztem, van is önnél akksi? Erre mondta, természetesen. Kétfélét ajánlott, gyárit és egy Eco-t, a gyárit választottam, mert arra 3 év a garancia. Az akksi 33eft volt, de örültem, hogy egyáltalán van! Kicserélték, papirokat kitöltöttük és ennyi. Az akksi 4 éves múlt.
Felmerült bennem, mi a fenéért nincs egy figyelmeztető led a műszerfalon, hogy akksi cserés lesz. Ja az akksin semmi nem láttszott, mármint azon a lyukon amin meg lehet állapítani hogy jó-e.
(A kormánykerék ikon félrevezető mert ha nincs elég szufla az akksiban akkor ezt a hibát jelzi a rendszer.)
Szóval le a kalappal az aszisztansz szolgáltatásuk előtt! Biztos olcsóbban is megúszhattam volna az akksi kérdést ha pl. otthon történik ez, nem egy parkolóban, de ez így esett.
Javaslom mindenkinek ezt a kis Skoda service alkalmazást a telefonra. Tuti hogy iOS en is megvan.
Te is tudod, hogy az ár mi mindent befolyásol. Aztán a következő, hogy használtan mi és mennyi lesz belőle. (ugye kérdés, hogy mikor veszed)
Simán lehet egy Skoda is jó vétel 1...3 évesen, ha éppen sok van belőle, nagy a választék, és nem csak 2 van az országban, mert olyankor alkudni se nagyon lehet belőle sokat. Fel lehet mérni addigra azt is, hogy szabad olyat venni, vagy éppen kerülni kell.
Az meg, hogy a VW vagy a Skoda a "titkos favorit", az elmúlt 2-3 generációnál folyamatosan változott. Az esetleges különbségeket árképzéssel szokták kompenzálni.
Ha Sztivi írná ezt a hsz-t, még egy pagedown-ban összefoglalná, hogy a konszernnek (ill. egyes tagjainak) egymással - vélhetően - összhangba hozott döntésein keresztül a profitmaximalizálás a célja, annak elérése meg csak papíron egyszerű.
Sokszor a valóság dönti el (de csak utólag felmérve látjuk be), hogy mondjuk egy olcsóbb terméket nagy példányszámban eladva valójában siker volt-e, vagy "lehetett volna jobban is csinálni". Tartsunk-e többféle ár/érték arányú autót, vagy a legkisebb is legyen "prémium", mert egy fapados Fabia rossz fényt vethet egy csúcsmodellre. (egy Audi esetében egész biztosan)
Ugyanezt a kérdéseket futják végig a VW márka esetén is, csak ott a marketing miatt más súlyokat kell alkalmazni. Meg a Seat is.
De a piacra egyszer ki kell állni. És akkor még mindig nem tudjuk, mit gondolnak majd a vevők, meg aztán akkor éppen van-e Válság, hány Ft (EUR) a benzin, tiltják-e már a franciák a dízelmotort, ami épp a modellünk erőssége stb.
De persze emellett a francia, japán stb. konkurencia is ezen elvek szerint gyárt és forgalmaz, azokra is kell figyelni. Meg ők is fognak ránk...
Arról nem is beszélve, hogy az idő-tengelyt nézve (mikor kerül ki az autó a piacra, és ez neki késlekedést jelent-e, vagy éppen hogy előnyt, mert tudtak reagálni a potenciális ellenfelek technikai újításaira, mittomén mostantól mindenki HUD-dal és automata parkolórendszerrel gyártja az összes modelljét, akkor nem árt legalább a csúcsmodellünket ilyenre faragni, van rá 6 hónapunk...) egészen érdekesen tudnak ezek a dolgok alakulni.
És mint a csatatéren; csak utólag derül fény rá, hogy mi mennyire volt jó ötlet.
A Te helyzeted a legegyszerűbb, hisz adott a keret, adott az elvárásod, tapasztalatod is van, már csak választanod kell(ett). És mivel nem örök életre választottál, akár módosíthatod is (pár év után). :)
Lényegesen egyszerűbb, mint mondjuk a párválasztás. :-D
A most választott autó 300e-el kerül többe mint a Yeti.
Mondjuk ez így nem teljesen igaz, mert azonos felszereltség mellett, egy rakás dolog jobb benne.
Hibátlan, nem nyúlós fék. Sokkal jobb futómű. Fejlettebb audió rendszer kihangosítóval. Sokkal jobb anyagok. Jobb szigetelés.
Ezek csak a fontosabb tételek, de egy rakás apróság van ami nem kicsit múlja felül a Skodáét.
Ismételten kihangsúlyozom, hogy ez így van rendjén.
Tehát ugyanannyiba kerül egy VW mint egy Skoda. Nekem mondjuk jobban is tetszik a VW.
15 év után a héten voltam életem utolsó Skoda szervizén. (remélem kibír még 1,5-2 hónapot)
Volt a szalonban FIII 5M-ért, és többek kötött egy egykerék hajtású 1.4 dsg Yeti, kis túlzással használhatatlan navival, fekete tetővel 8,5M-ért. Mit mondhatnék?
Lehet rugózni a Superb hátsó lábterén.
Én is szerettem. 197cm vagyok.
Állítólag az SII nagyobb mint az SI. (én sosem vettem észre)
Az SIII pedig nagyobb mint az SII.
Ismereteim szerint sok 160-170cm-es fickó is elengedhetetlenül fontosnak tartja a Superb hátsó lábterének méretét, én viszont enyhe túlzásnak.
Magam mögé beülve gond nélkül keresztbe tehettem a lábam. Nejem mögött bukfencezni is lehetett volna. Ez ugye teljesen életszerű.
Az A6 jóval kisebb mint a Superb volt (azonos tengelytáv és hossz mellett) de többször voltunk már hosszú úton vele, ahol mindenki jól érezte magát, és elfért mögöttem bárki.
Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy inkább vennék egy Passatot, jobb anyagokból, szebb formával, kevesebb spórolással mint egy Superbet.
Az árát senki sem tudja, de nyilván 8 körül még csak az alja lesz. Vagy olcsóbban 1.4-es lábbal hajtós.
És igenis, ennyi pénzért ne megalkuvás legyen a formája, hanem hibátlan.
(Nyilván emlékszel még 2008-ra. Nálam jobban kevesen várták az SII-t. Mégsem állt soha a garázsban)
Sziasztok! Olyan led rendszámtábla világítást keresek, aminél nem jelzi a műszerfal, hogy kiégett egy izzó. Tudom hogy CAN-BUS-os kell, de rendeltem már nem egyet nem kettőt (nem olcsó vacakokat) de mindnél írta. Esetleg valamelyikőtöknek van ötlete, egy konkrét webshop vagy izzó márka? Előre is köszönöm