McAl,
Én is attól tartok, hogy igazad van van, de próba cseresznye...
Tavaly megvigasztaltak, hogy az Öreglányt (a régi 600-as ex-Trabink) vagyonokért viszik külföldre, az állapottól független, pusztán nosztalgiából. Úgy érzem, hogy egy kevésbé nosztalgikus, ám olcsóbb 4 ütemű, öreg japcsi lesz belőle, talán megszöktetek egyet valami roncsderbiről vagy kilopom a zúzdából. Minden autó jobb, mint órákat várni egy buszra oda meg órákat vissza. És amennyire füstölnek manapság, a környezetbarát mivoltukban is erős kétségeim vannak.
Mostanában egy Trabi egy vagyonba kerül. Úgy felment az ára (a 2ütemunek is), hogy nemi hittem a szememnek. Nem ritka, hogy 130-150e Ft-ot is elkérnek érte.
Sajna, csak gyalogos lettem. (Költözés miatt eladtam a jószágot)
Eddig 4 szekerem volt:
Trabant 600 (1963, CI-s rendszám)1988-92
4500-ért sikerült(?) eladni!
Wartburg 353 de Luxe (1967,IH)1992-95
Wartburg Tourist (1986)1995-1996
Opel Kadett 1,6 GLS (1985) 1996-1998
Most egy egyszer használatos trabicsek az álmom, átmenetileg, amit kb 1-2 év használat után lényegében eldobhatok.
Tud valaki ilyet? 2 év műszaki nem akadály!
Kösz az infot. Azt hiszem nem fogok új bogarat venni. Szerintem én is kinézek oda ma délután, de nem a bogarammal, hanem egy céges Hondával, mert egyéb ügyeket is kell intéznem és akkor oda is elugrok.
Eddig csak képen láttam az új darabot és érdekel. Bár a képen nem nagyon tetszett.
Hol van a régi szép forma???
Ma du 4-től kezdődik a Juventus rádió szervezésében és egész hétvégén tart. Ők bizti tudnak bővebbet is. Lesz Fergeteg party, meg minden.
Én csak ma tudok menni.
Egy zöld, meg egy sárga új bogár nyomul majd az áruk - ÜJJÉ LE ! - 5,3 milla ...
Növelem az öreg VW-sek csapatát:
Golf I. D papir szerint 79-ből, de a kaszni, az ülések, a műszerfal a 81 utáni alfajokból származik, az 5 sebességes váltóról nem is beszélve. Kicsit irtózatosan szakadt, de bucira tömve 120-as utazóval is 5 liter alatt van.
Előtte ('83-90-ig) volt egy 66-os évjáratú Trabi Combim. Kénytelen voltam rajta kasznit cserélni, úgy viszont újra indult a forgalmija. A zsaruk csak lesték a CN-s rendszám mellett a 3 éves friss műszakit!!
Renault 4, Magyarországon üzembe helyezve 1970-ben, a gyártás idejéről csak trubadurok regélnek. Zseniális kocsi, minden másképp működik mint normáliséknál, viszont az elmúlt hónapban vagy 2000 kilométert tepertem vele gond nélkül.
Egy időben nekem is két autóm volt, de az egyik váltó és futómű nélkül tengődött. Amelyik megmaradt már nem akarom nagyon eladni, mert igen szépet száguldozott velünk mostanában. Új gumik, meg lengéscsillapítók kellenek és egy kis lakatolás a tél előtt. Nem érdekel igazán, hogy kicsit kopott, lényeg, hogy haladjon az úton és a motor prímán húzzon.
A találkozók nem lelkesítenek be (pénzhiány), de a programok sem. Van elég ismerős az országban, akit látogathatok.
Igazi élményt a vezetése jelent - minél hosszabb távon. Imádnivaló a hangja ! Ha az ablakot is lehúzom abszolut nem hallom mit mond az asszony a mellettem levő ülésen ... :-))
További jó bogarazást !
Az új bogár orrmotoros, de ha jól hallottam hátsó hajtású les, meg négykerekes is. ...
Nekem az is tetszik.
Egy 1968-as kiadású VW bogár gurult egy jó darabig a fenekem alatt, de 1994-ben a magas felújítási költségek miatt fájó szívvel váltam meg tőle.
Kár, hogy az új amerikai bogár formáját átalakították, így már nem tetszik
Sajnos nem tudtam lemenni, mert mint említetettem a bogaram új szerzemény és a szerelőnél tötlötte a hétvégét. Szeretném, teljesen rendberakni. Riasztót szereltetni bele, meg teljesen megbízhatóvá alakítani.
Ez kb 100 környékén lesz, de legalább akkorra minden OK lesz rajta.
Csatlakozom az igen öreg autósok táborához. Ahogy Sehonnai Bitang Embernek, nekem is egy öreg(?), inkább fiatal bogaram van.
A gyártási éve 1969, vagyis ez is 29 éves. Januárban lesz 30. Ellenben Sehonnai Bitang Emberrel én most vettem az autót és szeretném rendbehozni. Ez most van folyamatban. És ha eléri a 30. évét akkor veterán autónak nyílváníttatom. Persze addig megtudo, hogy mi kell ahhoz, hogy ezt elintézzem.
Én is döbbentem a kocsin amikor megvettem. Először is, amit Sehonnai Bitang Ember mondott, automata szivatója van. A másik döbbenet az, hogy a műszerfalvilágítás szabályozható. És ez is gyári. Egyes új autóknál nincs meg ez a lehetőség.
Sehonnai Bitang Ember! Miért akarod eladni ezt a jól bevált típust. Na megha eladod akkor mennyiért. Azt mondják, aki "bogaras" az tartson kettőt, mert az egyik alkatrésznek kíválóan felhasználható.
Ford Scorpio 2.0 GL 1985-os otajtos.
187 ezer kilcsi es megy, mint akit seggbe rugtak, ilyen nagy belso terrel megaldott kocsit meg nem lattam (ami nem kisbusz),es baromi kenyelmes.
De azert eppenseggel elado.
Mitsubishi Galant 2000 GLSi, 1990-ből. Olyan, mint én: elég nagy, de nem hatalmas, nem lóerőgyár, de elég erős, kényelmes és csendes. És már nem fiatal - olyan, mint én...
Ford Escort XR3i, 1983 (105 LE)
Olyasmi, mint amilyen én szeretnék lenni: kicsit sportos, kicsit elegáns (fekete), kicsit szakadt, gyors, de nem hivalkodó, a hangja határozott... És most eladom, sutba hajítom, eltékozlom, lecserélem egy csillogó-villogó ötévesre. Emlékét örökre megőrzöm.
Azért éreztem én, hogy nem akarja szétszaggatni az aszfaltot az R9 GTS-em, de az S a végén az ugyi Sport akar lenni, meg az ember olyan hiú (különösen az autós fajta :-).
Nem akarlak elkeseríteni, de mi most vettünk egy R11 GTX-et (1987). Azt hittem ( én kis naiv amatőr ), hogy a GTX már elég bika. A szervízkönyvet és használati űtmutatót is átböngésztem, de teljesítményre utaló dolgot sehol nem találtam. Azóta az egyik barátom kikereste egy 1988-as katalógusból és letörölte a vigyort a képemről. A Röné a betűjelzéseket nem csak a felszereléshez köti, hanem egyben a motorhoz is. Jelen esetben a GTX az 1720cm3-es motorokat jelöli, ami, ha jól emlékszem további három teljesítményre van bontva!
Hát persze, hogy a legkisebb van a miénkben, csak 75 paci, a többi 90 vagy 95 és 115 ló.
Sajna így nem tartom kizártnak, hogy a géped 70!