Ha azt akarod, hogy a kedves párod ugorjon egy tandemet akkor azt _TE_ szervezd meg. A tandempilótának az a dolga, hogy biztonságosan végrehajtsa az ugrást és egy életreszóló élményt szerezzen a tanulónak. A klubnak/dropzonenak a dolga biztosítani a körülményeket...de a te dolgod mindezt megszervezni, keresni tandempilótát, klubot, dropzonet.
Kedves Fórumozók!!! Kiadónk egy megjelenés elött álló laphoz keres szerkesztőket. A lap fő témája a magyar sportrepülés. Ebbe beletartozik a motoros-, UL-, vitorlázó-repülés, helikopteresek, ballonozás, siklóernyőzés, gyalog- és motoros sárkány. Természetesen helyet kap a lapban a hazai polgári perülés valamint a mezőgazdasági repülés is. Szóval minden, ami a hazai repüléssel kapcsolatos. Egy olyan médiumot kívánunk létrehozni, mely szakmai körökben átlátható, teljes képet ad a hazai repülésről, valamint a civil szféra felé egy hiteles, informáló média szerepét tölti be. Arra kérem a fórum tagjait, olvasóit, hogy ha kellő motívációt, affinitást éreznek arra, hogy részt vegyenek a lap létrehozásában, és munkájukkal hosszú távon kívánják biztosítani a lap színvonalas megjelenését, azok pár soros bemutatkozásukat és véleményüket küldjék el a dtpmester@yahoo.com e-mail címre. További információ is a fenti címen kérhető!
A Kiss Robi lesz az :) Jó arc, jó kezekben voltál... Szegedről ismerős.
Szentkirályszabadja pedig nagyon frankó hely, ott töltöttem gyerekkorom minden második nyarát.
"Tőled is azt kérdezem, mint a Robitól amikor 40 mp szabadesés után kinyílt az ernyő: és ti ezt az őrültséget csináljátok, baszki?:)))"
:) jópofa kérdés... szerintem nagyjából ugyanaz a válaszom mint a Robinak: Igen, méghozzá minél gyakrabban :D
Amúgy én nem tartom annyira őrültségnek sem a tandemezést sem a szóló ugrálást. Ha enniyre bejött neked is a dolog akkor jobb ha egy tanfolyamra spórolsz :)
A gravitavio az egyetlen meghajtas: a helyzeti energiat alakitjuk mozgasi energiava. A cel az, hogy minnel tobb energiat vigyunk az ejtoernyosbol es ejtoernyobol allo rendszerbe, amit a megfelelo pillanattol kezdve lehetoleg vizszintes repules soran hasznalunk fel. A vizszintes repuleshez sebesseg kell, ami elobb utobb el fogy....
Ok azt mondjak, hogy ezzel kezdeni olcsobb es biztonsagosabb.Hja, az tuti, hogy elve erkezel, de hogy harckepes allapotban.... Par ev es buszke lehet, hogy ugrottal ilyennel.. :)
Az iranyithatosagrol annyit, hogy mivel nehezen tudtam kimaszni a Cessnabol, a 6-os ut tuloldalan levo kukoricasba erkeztem, nem a repterre... :)
A korkulopa eleg sok setaval jarhat. :)
Tegnap megvolt az avatas is. Kihagytam volna... :)Kivancsi leszek, hogy hany ev kell meg, hogy kimenjen a divatbol az eje. katona fele avatas. Ismerek olyan oktatot, aki ez nem hagyta a tanuloin.
Ugyan kérlek :) a D1 a mai napig az egyik legfrankóbb kupola amivel valaha ugrottam.
Szerintem lehet vele fordulni, csak türelem és erő kell hozzá :) A célbaugrás pontossága pedig ugyebár mint majd minden körkuplás ejtőernyőnél az ugratás helyén múlik :)
Azért a D-1-es sem volt akármi! Fordulni akkor lehetett vele ha keresztben fogva húztad a hevedereket. Örűltünk ha a reptérre estünk. Ennyi volt a célzás.
Az UT-15 nagyjából úgy nézett ki, mint egy mai vizi ernyő. Lehetett vele rendesen perecelni. Mit ne mondjak, ég és föld volt a különbség az UT-15 és az akkortájt használatos RL-10 paplan között. A cálbaugrás pontosságában is. Vágytunk is rá rendesen. Szinte botrányos volt hogy én, és egy tehetséges sporttárs anno száz ugrás alatt (91) paplant kapott a hátára, természetesen egy kis vizsgaügyeskedés után.
Nekem csak RS 4/A jutott. 9bol 1x ugy ertem foldet, ahogy az ember 1 lepcsofok lelep. A tobbi kozott volt par kemenyebb is es ez nem rajtam mult... Az UT-15-hoz nem volt szerencsem, de nem is volt velem egy kategoria.
Azok a boldogságos UT-15-ös idők. Akkortájt még a kiugrási helyet illett jól betájolni és már lehetett is 5,1 m/s merülési sebességgel a célkeresztre öszpontosítani.
No, persze ez már a sporternyő volt. Nem fájlaltuk a bokánkat, (minden más csontunkat igen) mert néha abban sem voltunk biztosak, hogy rendben földetértünk, vagy lezuhantunk e. :)))