Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

joy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 34
Ez az!
Nem a közlekedési morált javítják, csak terrorizálják a közlekedőket. Így érték el azt, hogy az elmúlt 10-15 évben az autók létszámával fordított-hatványban romlott a közlekedők kultúrája!
Előzmény: leha (32)
joy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 33
Láttam olyan útszakaszr - nem M.o-n - ahol fölhívták a figyelmet a mérőpontra, és a következő kb. 500m-re lévő táblán föltüntették a rendszámot, és hogy mennyi volt a túllépő sebessége. Azután a következő mérőpont után már a kékfény állította le 1000-ért !DM! kedvesen megkérdezték: hogy lehet ekkora idióta?
A szoktatásnak, azt hiszem, ez igazán hatékony módszere.
leha Creative Commons License 1999.06.18 0 0 32
sajnos(?) nem csak a pénzbírságra mennek. kedves cimborám mostanában szabadul a jogosítványától, mert 75 km/h-val ment lakott területen (a 3-as úton egy faluban). hiába tuszkolta az ötezrest a rendőr markába, nem kellett neki
Előzmény: BlackLion (29)
Alfred Creative Commons License 1999.06.17 0 0 31
BlackLion:
Amióta Landyval járok, olyan jól elporoszkálok hatvannal a városban...
Előzmény: BlackLion (29)
csab Creative Commons License 1999.06.17 0 0 30
Rendkivul csalafintak... ;-)
Inkabb azon kene dolgozniuk, hogy a rendor ne penzehsegbol allitson meg, hanem valodi szabalysertesert.
Előzmény: Alfred (28)
BlackLion Creative Commons License 1999.06.17 0 0 29
Helló Szimba!

Ha a hír igaz, akkor nem kizárt. De elég valószínűtlen. A gyorshajtókra mennek. Szóval ha meg is büntetnek, maximum pénzbírságra. Az oroszlán-jogsidat nem fogják elvenni.
Különben mi, gyorshajtók egyre fogyunk. Még néhány év és teljesen ki fogunk pusztulni. Lehet örülni.

Előzmény: Szimba (18)
Alfred Creative Commons License 1999.06.17 0 0 28
Heavy_D :
Tényleg, a hév az előbb elragadott, és a lényeget elfelejtettem leírni. Pár hónapja nyilatkozott valamelyik főrendőr, hogy minden nagyobb kivezető útra fölszerelik a dobozokat, de csak egy fotoapparátjuk van, és azt időnként átszerelik másik dobozba, tehát állampolgár soha nem tudhatja, melyik doboz mér.
Előzmény: Heavy_D (27)
Heavy_D Creative Commons License 1999.06.17 0 0 27
Csá!
Legnagyobb okosság a zsaruktól ezen dobozok elhelyezése.
Villanymérnök tévedsz mikor azt mondod, hogy pazarolják a pénzünket
hiszen ezek a dobozok pár ezer forintból kirakhatók. Film meg berendezés nem kell köszönhetően a rémhireknek amilyet te is terjesztesz. Ha müködnének nem lenne itthon forgalom mert mindenkinek elvennék jogsiját.
Ennyi szerintem a rendörségnek a rendörök fizetésén kéne sporolnia hiszen az alapbér többszörösét keresik meg hetente cashben.
James Bond Creative Commons License 1999.06.17 0 0 26
Bakasz!

Nem az a baj, hogy mérnek, hanem ennek hatása. Gondolom ott azért volt hatásos, mert be is szedték az ilyen esetekben esedékes tarifákat. De ha ez nem történik meg, akkor csak azért mérnek, hogy végén remek statisztikákkal lehessen alátámasztani a súlyos közúti balesetek számának növekedését?

JB

Előzmény: Bakasz (23)
Górcső Creative Commons License 1999.06.17 0 0 25
Volt szerencsém Kanadában járni - meglepődtem, hogy azokkal a számunkra nagy kocsikkal mennyire betartják a határt...
Szabályok azért kellenek - de jó lenne, ha normálisabban tudnánk alkalmazni őket. Ha nincs korlát ott, ahol egyébként többel is lehetne menni... vagy lennének kitérők, és a lassú buszok, kamionok Lengednék a többit - talán nyugodtabban vezetnénk. (A sztrádán a 120 marhaság...)
Törőlt_nick Creative Commons License 1999.06.17 0 0 24
"A kormánynak úgy látszik sok pénze van, hogy a rendőrségnek újabb játékszereket vegyen"
Ha van rajta sapka - az a baj, ha nincs rajta sapka - az a baj!

(kampányszöveg 2002-ből:)
HA A BALOLDALRA SZAVAZ, NEM LESZ TÖBBÉ TRAFFIPAX !

A zsigeri gyűlöletre találhatnának már valami ellenszert a tudósok!
-ant-

Előzmény: villanymérnök (-)
Bakasz Creative Commons License 1999.06.17 0 0 23
"Még soha senkinek nem sikerült igazolnia, hogy a rendőrség ilyen irányú technikai eszközökkel "gadget"-ekkel való felszerelése javította volna a közlekedési morált, vagy fokozta volna a közlekedés biztonságát. Az viszont tény, hogy az erre lekötött erőforrások - pénz, paripa, fegyver - hiányzik a közbiztonság fokozására irányuló intézkedésekből."

Hogy a másodikkal kezdjem: a közúti közlekedés rendje szintén része a közbiztonságnak. Ebben - póriasan - az a biztonság, hogy mennyire kell egy veled szemben száguldó őrülttel számolnod, akivel egy esetleges ütközés esetén esélyed sincs a túlélésre.
A mondat első része sem helytálló. Tolna megyében a 6-os út 144-138-as km-e között a rendszeres és következetes sebességmérés miatt (amelynek messze földön (Pécs-Bp között rendszeresen közlekedők)híre van) annyira visszaesett a balesetek száma, hogy már csak töredéke a korábbi évek statisztikájának, pedig erre a szakaszra esik a korábban szinte hetente halálos áldozatokat követelő szekszárdi delta is. Az autósok többsége - ha mérnek, ha nem - nem megy nyolcvannál gyorsabban, mert - magamat is ideértve - majréznak, hogy valahova el van dugva a pax.
Az én megfigyelésemet igazolja a helyi sajtó, illetőleg az autómentősök is egyértelműen ennek tudják be a kevesebb munkát arról a környékről.
És miért épp ez az útszakasz lenne az egyetlen, ahol ez így működik?

Alfred Creative Commons License 1999.06.17 0 0 22
James Bond:
"Száguldozó rendőrök: én nem csodálom, hogy a nagy sietség közben "elfelejtik" bekapcsolni megkülönböztetett jelzéseiket. Ugyanis megkülönböztetett jelzéstű gépjárművet csak PAV I. vizsgával rendelkező gépjárművezetők jogosultak használni, ráadásul a megkülönbeztető jelzés valamennyi használatát jegyzőkönyvezni is kell. Na már most, az előbb említett vizsgája csak igen kis számú közegünknek áll rendelkezésre..... "
Rosszúl tudod. Fegyveres testületnél nem kell a megkülönböztetetthez Páv, valamint akkor használhatják a kéket, amikor az indokolt. Ebből pl. akkor van probléma, mikor parancsuk van a bevonulásra váltáskor, de ők sietnének haza, és villogva karamboloznak.
Előzmény: James Bond (21)
James Bond Creative Commons License 1999.06.17 0 0 21
Kedves Sörtársak!

Mint köztudott, Én remekül vezetek.... :o))

Na de félre a tréfával. A kereszteződésben várakozó autósokat én személy szerint nem megbüntetném, egyszerűen beszedném a várakozás alatt a jogosítványaikat. Így biztos, hogy két hét alatt megszűnne a dugó Budapesten, és mennyivel tisztább lenne a levegő!
A fix trafokokkal kapcsolatban nekem az a legfőbb ellenérvem, hogy minek költenek rá, ha csak kiadást jelent, bevételt nem? Már van vagy fél éve, hogy körbement a levél ezek helyét illetően, s én azóta tisztelettudóan többször is kewresztülhajtottam eme helyeken 120-130 Km-es sebességgel, néha pirosba forduló színösszetételnél.... Eredmény: 0! Tehát ha van, miért nem használják, ha nincs akkor meg mit riogatnak? (a legtöbb autós úgysem emléxik rá, mikor a sebességmámor elönti az agyát)

Száguldozó rendőrök: én nem csodálom, hogy a nagy sietség közben "elfelejtik" bekapcsolni megkülönböztetett jelzéseiket. Ugyanis megkülönböztetett jelzéstű gépjárművet csak PAV I. vizsgával rendelkező gépjárművezetők jogosultak használni, ráadásul a megkülönbeztető jelzés valamennyi használatát jegyzőkönyvezni is kell. Na már most, az előbb említett vizsgája csak igen kis számú közegünknek áll rendelkezésre.....
És hogy jobban vezetnek az átlagnál? Persze. Nemrég is sikerült több virtuóz rendőrautónak egy vontatott személygépkocsit hosszas üldözés után felborítaniuk, miközben nem kímélték sem a saját testi épségüket, sem az adónkból vásárolt és fenntartott járműveiket sem.... Majd azóta is keresik a tetteseket, akik a vontatást végző terepjáróval az aszfaltos úton köddé váltak. Ha jól emléxem, kb 6 rendőrautó üldözte ezt az egy "vontatmányt".....

Na ennyi elég is (sőt sok is), lehet rajta gondolkodni!

JB

utnapistim Creative Commons License 1999.06.17 0 0 20
Sziasztok!

Egy kis faluban lakom, a házam a főutcán egy kanyar után van és ma reggel amikor kimentem a kapu elé a szomszéd macskáját amelyiket én is szoktam etetni, ott láttam elterülve az úton. Sajnáltam a kis macsekot, hisz eleinte elég vadóc volt, de két hét alatt annyira megbarátkozott velem, hogy már-már a kezemből evett. Miközben pakoltam be egy zacskóba a tetemét egy másik autós jött szemből 70-80-al, s ráordítottam a baromra, hogy lassítson. Ám a következő pillanatban, hallottam a puffanást és a szőrnyű vinnyogást s végig kellett néznem a másik macska haláltusáját.

Borzalmas volt látni annak a szerencsétlen állatnak a szenvedését főleg, hogy mindennap etettük mindkettőt.
Nyolc éve vezetek és hál' Isten még nem volt balesetem, pedig elém is szaladtak ki kutyák, macskák, de valahogyan mindig IDŐBEN MEG TUDTAM ÁLLNI, KI TUDTAM KERÜLNI. Ha falvakban, szűk utcákban hajtottam végig megpróbáltam figyelni arra, hogy az út két oldalán, a sövény vagy más tárgy takarásából kiszaladhat egy kisgyerek a kocsim elé s rájöttem, hogyha 50-60-nál gyorsabban megyek tényleg már nincs idő megállni.

Ha Te is szoktál száguldozni az utcákon, csak mert mindig sietsz vagy mert ezt szoktad meg, csukd be egy pillanatra a szemed és képzeld el azt az iszonyú helyzetet, hogy okoztál egy balesetet, amiben megöltél valakit CSAK MERT gyorsabban mentél a kelleténél. Ér-e neked annyit egy ember élete vagy testi épsége, hogy pár percig becsukd a szemed és végiggondolj egy ilyen helyzetet?
Az ismerősőm mentős, sírva mesélhetne azokról a pillanatokról, amikor az anya átöleli az összeroncsolódott gyermekét, s a lelkét kitépi a fájdalmas kiáltás mert a karjai között lehelte ki a lelkét az akit mindenkinél jobban szeretett. Vajon hány évnek kell eltelnie ahhoz, hogyha becsukja a szemét, ne a halott gyermeke szemét lássa? És az az ember aki a lelkén viseli azt, hogy véletlenül megölt valakit és egy család boldogságát tette tönkre, sikerül-e valaha túltennie magát ezen a fájdalman és önmarcangoláson?

Megéri-e az a plusz akármennyi sebesség az ÉRTELMETLEN HALÁLT?
Azt hiszem, hogy mindaddig amíg ennyire gyermekien felelőtlenül használunk veszélyes dolgokat, addig a rendőrség is értelmetlen játékszerekkel próbál ennek gátat vetni. Én is elég száguldozós voltam (de csak az autópályán, a városban ritkán), s csak ritkán kaptak el, de amikor meghallgattam a mentős ismerősőmet aki azt mondta, hogy ezt lehetetlen megszokni, gyökeresen megváltoztattam a vezetési módszerem még az autópályán is. És ennek a szerencsétlen macseknek a kimúlását látva, méginkább megerősített abban, hogy jól döntöttem, hisz annak az autósnak szerencséje volt, hogy nem a szomszédgyerek szaladt át az úton.

Egyébként meg valaki régen valami olyasmit mondott, hogy úgy bánjatok másokkal, ahogy ti szeretnétek, hogy veletek bánjanak. Talán ez a vezetésre is alkalmazható, hisz én baromira szeretném, ha például a lánchídi körforgalomnál a zipzár elv érvényesülne, vagy amikor gyalog vagyok, ne kelljen annyit várnom amíg végre valaki átenged stb.

Bocs, ha szomorú és kissé kioktató az üzenetem hangzása, de tényleg nem ez volt a célom, csupán azt szeretném, ha többen elgondolkoznánk ezeken a dolgokon, egyébként meg nekem is van mit tanulnom.

(Miközben ezt az üzenetet írtam, különös "véletlen" történt.
Azon gondolkoztam, hogy van-e értelme leírnom s ellküldenem ezt a szomorú üzenetet. A kolléganőm akivel nem beszéltem erről s nem látja a monitorom elmenőben megszólalt:
- Bőrig fogok ázni én is, a kislányom telefonált, ők is megáztak ma a koszorúzáson.
- Milyen koszorúzáson?
- Van egy emlékmű a Flórián (?) téren és MA VAN AZOKNAK A NAPJA AKIK KÖZLEKEDÉSI BALESETBEN HALTAK MEG, odamentek.
Ez tényleg így történt, mostanáig azt se tudtam, hogy ilyen megemlékezés is van, olyan mintha csak a kolléganőm válaszolt volna helyettem)

Újlaki Creative Commons License 1999.06.17 0 0 19
Igazad van, de nem a statisztikát vitatom, dögöljön meg a statiszika. Az életünkről van szó, meg a másokéról.
Előzmény: Alfred (17)
Szimba Creative Commons License 1999.06.17 0 0 18
Hali,

én is ott járok minden reggel, de akkora a dugó, hogy csak lassan.
Szerintetek azt is büntetik, aki a busz sávban megy, de lassan?

Szimba

Előzmény: BlackLion (14)
Alfred Creative Commons License 1999.06.17 0 0 17
Újlaki:
Teljesen mindegy, ha elütöd nagy a valószínűsége, hogy gyorshajtásként kerül be a statisztikába.

"A rendőrök meg sem merik állítani a városban 120-szal robogó ködlámpás őrülteket..."
Dokumentált mérés nélkül senkit sem tudnak megbüntetni, a fizikatanárt sem.
Amúgy az elmúlt két év mániákus terepjáró, majd kisbusz ellenőrzéséről áttértek a Mercédesek, és BMW-k ellenőrzésére, ezt jól lehet látni a városban.

Még egyszer értelmesebben: a közlekedésrendészetnek ideje lenne áttérnie a bevételcentrikus, inkább közbiztonsági jellegű közúti ellenőrzésekről a forgalom folyamatosságát, zökkenő mentességét elősegítő, a szabálytalankodókon kívül az antiszociális közlekedőket is ellenőrző, büntető közlekedési ellenőrzésre.
A jogszabályok úgy rosszak ahogy vannak, pl. ma ha nincs fék egy autón, azt akár tovább is engedik, ha viszont lejárt a zöldkártyája bevonhatják a forgalmiját. Vajon melyik hiba a veszélyesebb?

Előzmény: Újlaki (16)
Újlaki Creative Commons License 1999.06.17 0 0 16
Ha ötvenről harmincra fékezve ütsz el valakit, talán még megússza. Ha kilencvenről nyolcvanra fékezel, darabokra szakad az áldozat.

A baj itt is a végrehajtással van. A rendőrök meg sem merik állítani a városban 120-szal robogó ködlámpás őrülteket, ezért a Trabantjával 55-tel száguldozó nyugdíjas fizikatanárokon állnak bosszút a frusztárcióért.

Előzmény: Alfred (15)
Alfred Creative Commons License 1999.06.17 0 0 15
Ha megnézzük a rendőrségi statisztikákat a gyorshajtás vezet a balaseti okok között, ezért alapvetően támogatom a sebességmérést. A probléma szerintem ott van, hogy minden olyan esetben, mikor a baleset, a vétkesnek nyilvánított féktávolságán belül történik, automatikusan gyorshajtást, illetve relatív gyorshajtást állapítanak meg a "szakértők". Ezért egyrészt a statisztika, másrészt a szegénység a sebességellenőrzés felé tereli a közlekedésrendészetet.
Tiszta röhej, hogy ma Budapesten a forgalom szabályozásával, felügyelésével egyáltalán nem foglalkozik a rendőrség, pedig sok balesetet lehetne megelőzni a "hülyék" noszogatásával, illetve a forgalomban antiszociálisan viselkedőket figyelmeztetné.
BlackLion Creative Commons License 1999.06.17 0 0 14
Ajjaj!
Én naponta kétszer végigmegyek a Budaörsin. Százzal. Buszsávban.
Lehet kárörvendeni. Akik igazán veszélyesek, úgyis megusszák a dolgot és nevetve fizetnek ki 50-100 ezreket. Azoknak fogják elvenni a jogsiját, akik egyszer életükben egy kicsit megnyomták a gázt. Mindíg igy van.
Szerencs utca: Úgy tudom működik. Legalább két hónapja.
Adatbázis:támogatom az ötletet. Minden eszközzel harcolnunk kell a traffipaxok ellen.
Előzmény: villanymérnök (-)
lolka_bolka Creative Commons License 1999.06.17 0 0 13
Egyszer bevittek a korházba, (pont amiatt, mert ittasan vezettem, nagyon gyorsan, és felborult, meg pörgött az autó) és velem volt egy srác. A sztorija az volt, hogy motorral ment, és kint állt két rendőr, közúti ellenőrök.
Az egyik, az utolsó pillanatban, ilyen többek által említett sunyi módon ki akart ugrani hogy elkezdi pörgetni a lámpáját, és leállítja a srácot.
A marha nem kiugrott a motor elé? aztán csodálkoztak, hogy koponyaalapi törése van. Persze a srác volt a végén a hibás.
Egyébként midnen más tekintetben csatlakozom leha -hoz, a szabályok azért vannak, mert különben káosz lenne.

Lolka

villanymérnök Creative Commons License 1999.06.17 0 0 12
Egyszer Kanadában jártam, és meglepődve figyeltem fel arra, hogy a lakóövezetekben az útkereszteződésekben mind a négy sarkon nyolcszögletű Állj, elsőbbségadás kötelező! stop tábbla található, amelynél mindegy, hogy melyik irányból jött valaki mindenképpen kötelező megállnia. Ennek vajon mi lehet az értelme? A magyarázat nagyon egyszerű, aki ott gyalogost gázol, annak az egyéb büntetésektől függetlenül örökre elveszik a jogosítványát.
Valószínűleg ennek köszönhetően is tisztelik az autósok a zebrákat és a gyalogosokat.
AsteriXXL Creative Commons License 1999.06.17 0 0 11
"a szabályokat nem azért kell betartani, mert a rendőr azt mondta"
Ez így van de akkor ne is ő kérje számon.
leha Creative Commons License 1999.06.17 0 0 10
ki a rákot érdekel, hogy a rendőr száguldozik? a szabályokat nem azért kell betartani, mert a rendőr azt mondta, hanem azért, mert ha minden hülye annyival menne, amennyivel szeretne (vagy az autója bír), akkor elég hamar leamortizálódna a magyar gépkocsipark (a gyalogosok hamarabb)
leha Creative Commons License 1999.06.17 0 0 9
igazad van. én pl állítom, hogy városban tudok 80km/h-val balesetmentesen közlekedni, de sajnos vannak emberek, akik (talán fél disznóért, vagy hízott libáért vettek jogosítványt) még az 50 betartva is veszélyesek.
Mivel nem lehet mindenkinek személyreszóló sebességkorlátozást kitalálni, marad az, hogy a hülyére kell méretezni a dolgokat. ez kb azt eredményezi, hogy amikor gyorsan hajtok, nem érzek lelkiismeretfurdalást, de nem vagyok felháborodva, ha elkaptak. a szabályok egyértelműek

példamutatás: elvileg jó, gyakorlatilag azonban tudjuk magunkról, hogy nincs szükségük a megkülönböztető jelzésekre, mert az orvosi ügyelet fehér skodája is lassításra késztet, pusztán azért, mert villogó van a tetején.
mindamellet előfordulhat, persze, nem biztos, hogy jobban vezetnek, mint az átlag autózúzó polgárok

Előzmény: Macs (6)
villanymérnök Creative Commons License 1999.06.17 0 0 8
Kedveseim!
Én csak annyit állítottam, hogy nekünk adófizetőknek ez túl sokba kerül és a várt eredmény kétséges.
Csak egyetlen példa a Népszabadságból:
Pest Megyei Krónika, 1998. augusztus 1.
Lézerrel a gyorshajtók ellen.
Érd és Százhalombatta sebességmérőt vett a rendőrségnek
"Harmat Béla érdi polgármester az átadáskor elmondta: eleget próbált tenni a balesetmegelőzés iránti lakossági igénynek. A képviselőtestület egyébként elutasította a 2,7 millió forintos berendezés megvásárlásának ötletét, de a polgármester a szabadon felhasználható keretéből mégis szánt rá pénzt."
Hurrá, inkább útra, csatornahálózatra stb. költötte volna. Miért nem inkább
forgalomirányító jelzőlámpát vett, ha mindenáron a közlekedésbiztonság a heppje.
A rendőrök szeretnek seriff-est játszani, aminek nem sok köze van a közlekedésbiztonsághoz, csak jó sokba kerül. Ez kérem üzlet annak minden rossz mellékhatásával együtt (pl. korrupció).
Hallott-e már valaki arról, hogy egy rendőrt megbüntettek, amiért megkülönböztető jelzés nélkül száguldozott, hogy a kiváló politikusaink baleseteiről ne is beszéljek, mert ezek mindig sietnek valahová pártállástól függetlenül.
A gyorshajtásnál vannak sokkal veszélyesebb dolgok is, pl. autópályán a jobbról való, vagy a leállósávon történő előzés. Németországban ilyesmi nem gyakran fordul elő. Ehhez jó úthálózat, korszerű gépjárműpark és vezetői tudás szükségeltetik. Mi híján vagyunk mindegyiknek.
egyelőre ennyi,
villanymérnök
N___ Creative Commons License 1999.06.17 0 0 7
A múltkor felhívtam a 107et, hogy megváltozott-e a KRESZ az utóbbi időben, amikor a Nyugati térnél a 6dik lámpaváltásnál sem tudtam a körútról lefordulni a pirosban mosolyogva keresztben álló alakok miatt. Meggyőztek, hogy nincs rá emberük, de mostanában kint áll néha egy-egy és bambán bámulják a most másik irányból beragadó sávokat, ahelyett, hogy tarifálva begyűjtenék a zsetont. Hamar megoldódna a dugókérdés, asszem.
Macs Creative Commons License 1999.06.17 0 0 6
Sziasztok!

Ami a közlekedés veszélyességét illeti, annak sokkal inkább oka a vezetni nem tudás, mint a gyorshajtás. Budapesten van egy rakás olyan hely, ahol teljesen indokolatlan a sebességkorlátozás.
Én támogatom a traffipaxjelző rendszer létrehozását.

Üdv,

Angi

AsteriXXL Creative Commons License 1999.06.17 0 0 5
Az alapvető porbléma nem a sunyiság (ez igazán nem is jó szó), hanem a példamutatás hiánya.
Előzmény: rikitiki (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!