Sziasztok. Ezer éve nem jártam erre.. és most sem autólopás a téma, de tudom, itt jó szakik vannak, és hasonló terület, lehet átfedés, hátha tudtok segíteni.
Suzuki SX4-be szeretnék utólagosan központi zárat rakatni. Tudtok ajánlani valakit rá, aki megbízható, de nem horror áron dolgozik? Köszi
A motortérzárnak alaphelyzetben nincs áramfelvétele. Kihúzhatod a listáról.
A az ultrahangos riasztónak szerintem 15-30 mA normálisnak tekinthető. A 40 mA-be belefér a mérési pontatlanság, meg egyéb autó elektronika.
Nézd, itt az akkumulátorral is bajok lehetnek, de az is lehetséges, hogy az indítás igényel valamiért a normálisnál nagyobb áramot. A hideg idő sem segít.
Egy 60 Ah-s akku teljesen feltöltve még 3/4 kapacitással is elég biztonsággal kell, hogy indítsa a kocsit. 15 Ah-t a kocsi és a riasztó általad mért 40 mA-es áramfelvétele kb 375 óra alatt vesz ki az akkuból. Ez bő két hét. Ahhoz, hogy ezt visszatöltsed, 3-4 órát kell járatni a motort. És ez egészséges akkumulátorral! Ahogy öregszik az akku a fogyasztás nem csökken, de a töltést is nehezebben veszi fel, az önkisülése is megnőhet és kevesebb töltést tárol és ami hidegindításnál különösen fontos, nem tud annyi indítóáramot leadni, amennyi ideális lenne. Ezért hallani, hogy "nyögve" indul a kocsi. Szóval hatványozottan romlik a helyzet.
A heti pár percet használat a lehető legkedvezőtlenebb az akkumulátornak és persze a kocsinak is. Üzem meleg állapotra van optimalizálva, ez alatt természetszerűleg nagyságrenddel nagyobb a kopás.
Az akkumulátor élettartama szempontjából ideális, ha fullra van töltve. Hosszú távon a fél-harmad töltéssel már károsodik, de minimum az élettartama csökken. Ha az indításkor (max terhelés) az akku feszültség 10,5 V-ra, vagy ez alá csökken, akkor egyenesen kuka! Igazából 11-11,5 V még az elfogadható.
Mit lehet tenni?
Ha kertben, vagy garázsban parkolsz, akkor egy pár ezer forintos csepptöltő a megoldás. Ezek szabályozott töltők és ha elérik a max kapocsfeszültséget, akkor a töltőáramot pár mA-re, vagy az esetedben 40-45 mA-re csökkentik.
Ha utcán parkolsz és gondolom ez a helyzet, mert kapun belül alapértelmezett a riasztó, akkor más megoldás van. Nekem mind a két kocsi diesel utcai harcos. A kocsik hátsó ablakában van egy-egy névleg 10W-os napelem a kalaptartóra szerelve. Ez napközben még szórt fény esetén is visszatölt az akkumulátorra annyit, hogy teli töltés környékén tartja, de minimum kitolja a lemerülés veszélyének időpontját. Ha meg napot is kap, akkor 500-600 mA-t is visszatölt. Az akkumulátoraim meghálálják, 6-8 évente kell cserélnem.
már tele hócipőm azzal hogy mindig lemerül a kocsi akksija. Igen, ritkán járok vele. Megmértem, az áramfelvétel nyugalomban 40mA. Ez bizony elég neki, hogy lemertse, mivel heti kb 1-szer használjuk, akkor is csak poár percet megy.
Persze, tudom hogy a kocsinak alapból van egy áramfelvétele, de én mégis a biztonsági eszközökre gyanakszok, azaz:
-Motortérzár
-Cult2 RFID immo
-Riasztó (Mistral) ultrahang érzékelővel
A dokumentációjukban nem találtam, de meg tudnátok mondani, mennyi ezeknek az áramfogyasztása? Egyáltalán, melyik a "legéhesebb"? Mert komolyan gondolkozom rajta hogy kiköttetném az Immo / motortérzárat...
És kisebb kockázat lekapni egy drága tükröt, első lámpát, kipattintani a tolatóradart, vagy ahogy brazilok nyomják a katalizátorral, egyebekkel. Sok 10-100ezrest ér, lebukás veszélye sovány.
Bár már leírtam többször de szerintem nagyon egyszerű, van mindenkinek munkája főleg egy lopós csapatban lévő "agynak".
Egy lopott autó szerintem olyan 10%-ot érhet a piacon ha itthon adják el (tényleg nem értek hozzá de nem hiszem, hogy 400-700e-nél többet kapnának egy lopott autóért). Egy autó lopáshoz meg kell legalább 4-5 ember, akik figyelnek, akik mennek a lopott autó előtt, hogy nincs-e rendőr...és ami a legfontosabb kell egy jól képzett autóvillamossági szakember. Tegyük fel elosztoznak rajta az agyas megkapja mondjuk a 30%-át ami olyan 120-150e forint per autó. Ha havonta el tudnak lopni 4-5 autót ez akkor is csak 600-700e forint.
Ha ugyanez a villamossági ember elmegy dolgozni valami műhelyben, egy KATÁt kiváltva simán megkeres 500-600e forintot, mert annyira nincs szakember. Na most lehet mérlegre tenni 600-700e, idegeskedve, 5-6 év börtönt kockáztatva, kereshet 20-30%-al többet mint amennyit legálisan nyugodtan 8-tól 5-ig megkereshet.
Amúgy teljesen jól látszik, hogy a szakember hiány megjelenésével összeomlott az autólopások száma. 10 év alatt a tizedére esett a lopott autók száma.
A másik odalról meg még a kockázat is megnőtt. Mindenütt kamerák, az utolsó ember kezében is. Bármi gyanús csinál egy fotót, vagy épp véletlenül kerül fel egy képre stb. Ugyanígy rengeteg térfigyelő kamera is van.
Ezért is mennek ezek a tükörlap meg hasonló piti lopások, mert egy autót elvinni kell a szakember, egy tükörlapot meg nulla tudással is ki lehet pattintani. Viszont ez ellen lehet védekezni, az a neve, hogy garázs vagy beálló.
Ezért esett vissza. Autó rizikóval jár és ahhoz képest nincs értéke, mikor 100ezres nagyságrend a katalizátor, újabb autóknál röpködnek a fél milliós tükrök, aztán ott a tolatóradar szenzora, kamerái. Kipattintja, elballag, heló. 80-90es években futott az alkatrészpiac, mert nem volt és drágán. Most el vagyunk látva mindennel, relatív olcsó (dől is a kevésbé minőségi foshalom), ellenben ezek a tartozékok zsebbenyúlósak még akárkinek is. Szépen átrendezte a piacot.
Vajon mitől esett vissza a dolog? Csökken a kereslet?
Szomszédnak viszont az audi jobb első tükréből a tükörlapot azt megpróbálta kiszedni valaki éjjel az utcán... ráadásul sikertelenül, mert csak széttörni tudta (nyilván neki az nem "fáj", keres másikat).
Persze ezzel utcán parkolásnál nem sokat lehet tenni sajnos. De az ellopásnál azért jobb.
Mai nap reggel 7-7:30 között házunk elől, addig ismeretlen tettes, el tulajdonította autómat.
Felkelve, kávé nélkül anyósom szegezi nekem a kérdést, hogy hol voltam..., mondom most keltem,... miért? Teszem fel a kérdést.Mert a kocsi nincs a ház előtt...! Ablakhoz rohanok, tényleg sehol...
Azonnal be pattanok a másik autóba, telefon haveroknak, iszkiri vadászni! Hívom a szerelőmet, akinél csapágy cserén volt tegnap az autó, hogy megtudjam, hogy zárta be az autót, de nem veszi fel a telefont...Fokozódó ideg, cigi nincs, és egy lomha dízellel akarok üldözni valakit... gondoltam. Még mielőtt nagy keringésbe kezdek, első utam a szomszéd utca, szerelőt kérdőre vonni!Ahogy közeledem a műhely felé, egyszercsak meglátom az autóm seggét...
Mint a filmekben, de gyök2-vel satufékkel berombolok a parkolóba, már vigyorogva jön felém Kálmán bácsi (68 éves), hogy nem akart fel kelteni, de észre vette, hogy egy csavar kimaradt az össze szerelés után, így munkába indulásom előtt, ki akarta javítani a hibát.
Szóval minden rendben lett, de megkértem, hogy április elsején messzire kerüljük el egymást.
Ezen sokszor fogok nevetni, de nem kívánom senkinek, azt a bizonytalanságot, hogy merre induljon ilyen helyzetben.
Ha elfogadsz egy tanácsot tőlem, akkor szereltetsz 2db rejtett kapcsolót a kocsiba miután kiszerelteted a kiszámíthatatlan riasztót, vagy visszakeresed a régi tulajt. Aztán amikor lesz pénzed egy normális megoldásra, akkor szereltessél egy tényleg jó védelmi rendszert mert az többet ér egy riasztónál. Én amikor megvettem a mostani kocsimat, akkor a piacon fellelhető általam legjobbnak tartott védelmi rendszert építettem bele. az árakról annyit, hogy egy vállalkozó a legkisebb is óránként, ha nem kér el 5000ft-t a munkájáért akkor éhen hal. Egy autóvillamossági szerelő 10000ft alatt nemigen dolgozik.
Köszönöm szépen az értelmes hozzászólást! Nem a fórumra illetve a fórumtagokra gondoltam ,amikor azt irtam hogy megszoktam,hogy itthon ez a hozzáállás!De amikor Jön Jahno és tök ismeretlenül beszól nekem ilyen stílusba akkor nyilván én is igy igy fogok hozzáállni,mellesleg nem én kezdtem a fröcsögést! Felhívom még az ajánlott céget,ha itt se járok sikerrel ,akkor kiszereltetem! Abban egyetértek hogy ,egy szerelő nem szívesen nyúl olyanhoz amiről nem tudja mi és hogy van vezetékezve. Ettől függetlenül vissza lehet annyit irni az érdeklődőnek hogy nem tudjuk javítani. Ha én megteszem a munkámban akkor mástól is elvárható lenne! Egyébként igen,laikus vagyok ezért nem is okoskodom feleslegesen és nem állok neki bütykölni mert nem értek az immohoz.
Nem akartam beleszólni, de látom elöntötte az agyadat a szar... Nem kéne...!
Összefoglalom:
1. Adott egy autó, amit használtan vettél, benne egy megbízhatatlan, vagy annak látszó, vagy nem ismert védelmi rendszer.
2. Te keresel valakit, céget aki ismeri ezt a "talán Volf" rendszert és esetleg képes arra, hogy megjavítsa. Mert mindenki elhajtott eddig!
3. A hozzászólók felhívták a figyelmedet, hogy a remény elég csekély a kívánságod teljesülésére. erre Te "megszoktad, hogy senki sem segít"...
Akkor innen, mert ezek szerint annyira laikus vagy (nem bántásból írtam), hogy szükség van az alábbiak leírására:
Az utólag és egyedileg szerelt autó védelmi rendszereket javítani úgy, hogy nem tudod, mit hova és hol vezetékeztek és szereltek nagyon nehéz. Te sajnos nem tudod ki szerelte, mert az autót ezzel együtt vetted!
Ha bárki könnyen tudná javítani, akkor a védelmi rendszered szart sem érne! Javítását értelemszerűen csak olyan vállal, aki a szerelést csinálta, vagy nagyon megfizetteti. Mondhatjuk, hogy aki nem vállalja, az volt a korrekt! Ha óradíjban vállalná, akkor egy új rendszer árát biztosan kifizeted és még garancia sincs!
A javításhoz valószínűleg ugyanúgy szét kell szedni az autót, ellenőrizni minden forrasztást, kötést, vissza kell fejteni a vezetékezést, a logikát, meg kell keresni a hibát... Nagyon nagy munka!
Itt arra próbáltak rávilágítani, hogy Neked sem éri meg! Ebben segítőszándék volt, amire Te jössz azzal, hogy "nem segítenek"?
Egyszerűbb kiszedni az egészet és egy újabbat, beszerelni! Ez is benne lesz a tudásától és típusától függően 50-200 ezer forintba + a régi kiszerelése.
Ennek ez az ára, de lesz egy garanciális, megbízható és általad ismert rendszer.
Basszus, költöttél az autódra mondjuk 1,5+ millió forintot! Most egy gumicsere árát kell kifizetni azért, hogy nyugodtan aludjál, nyugodtan útnak merjél indulni! Ezen akarsz takarékoskodni?
Higgadj le, értelmes kérdésre fogsz választ kapni, ahogy eddig is, de ha túráztatod magad rajta, akkor pillanatokon belül eltűnik az irodalmi stílus!
Ha kiszereltetem,30 ezer, veszek egy másikat bele+munkadij megint 50-60 simán,erre most nincs keretem,ha lehet első körben javittattnám ha már benne van. Valamit úgy is ki kell találnom mert a tasztaturát ki se merem venni a kocsiból ,nehogy valahol egyszercsak úgy döntsön hogy nem indul!