Nem is láncra gomdoltam, hanem ékszíjra. De nem láttam még ilyet, így nem is tudom, hogy fémből vanm, vagy valami műanyag. De a CVT az alapból ékszíjas, így tud fokozatmentes lenni.
Nincs benne CVT lánc. ha erre gondolsz. A hibrid hajtásban biztosan nincs. Én kizárólag a hibridről írtam. Nézz utána az e-cvt működési elvének, ezért is írtam, hogy P410 transaxle.
Azért ez így túlzás. A CVT a maGA ÉKSZÍJAS RENDSZERÉVEL IGENIS MECHANIKUS. aZ MÁS KÉRDÉS, hogy nem fogaskerekes, meg bolygóműves. (caps lock nem volt szándékos)
A hibrid sokkal egyszerűbb konstrukció, mint egy kéziváltó...
Egyetlen mechanikus áttételváltás sincs bent. Sem kettőstömegű, sem kupplung. Sem nyelestengely és kinyomócsapágy.
Keress rá pl. youtube-on:
P410 Transaxle
Ez van az aurisomban. Szerintem zseniális találmány. Meghibásodás? What? Hol? Az akkupakkra kell egy kicsit odafigyelni. Értsd: félévente kitisztítod a ventillátort, hogy ne legyen tele porral meg dzsuvával.
Esetleg 10 évente ki kell venni a pakkot, alaposan kitakarítani, és a beteg cellák szükség esetén egyesével cserélhetők. Ha valami extrém történés miatt egész akkupakkot akarsz cserélni gyári újra,
akkor az még mindig nem annyi, mint egy modern dízelbe a kettőstömegű és körítéseinek cseréje. Olajcsere a hajtóműben gyerekjáték, ha 150 ezrenként lecseréled, már mindent megtettél.
Szükséges szerszám kb egy darab imbuszkulcs, nem kell semmi extra mint egy automata váltóhoz.
A francia fős csak a proace-ba került, mert ott maga az autó sem toyota. Nem a hangját kell megszokni, hanem meg kell tanulni a gazpedalt kezelni :) Az a helyzet, hogy padlozva mindennek hangja van. Viszont a fogyasztás és kényelem téren még verhetetlen az e-cvt
"Az 1.2T 4 ajtósban Európaban nem volt. Szokás felni a közvetlen befecskendezestol a kokszosodas miatt. Főleg, ha sok a rövid út.
Mondjuk 2015 óta van ez a motor, aztán nem keringenek róla olyan csoda történetek, mint a PSA csodabenzineseirol, amik adott esetben 40000km után csereerettek."
Bocs, h beleszólok, de a psa 1.2-ese (aka Puretech) konstrukciós hibás, talán lassan be is ismerik. A stellantison kívül még a toyota is betette az autóiba, de úgy láttam a neten, csak a proace city versoba. Természetesen itt sem lett jobb. Kuka az 1.2. (Ha nem csak a proace c v-ba tették, javítsatok ki.)
"Illetve mint említettem, a hibridet ne zárd ki csak azért mert nem kézi váltó."
Nekem felváltva voltak manuál és automata autóim, most ültem át hibridbe. Bejött nagyon, de a cvt váltó hangját szokni kell.
Az 1.5 csak E210 4 ajtós esetében opció, de ezek elég újak (ez váltotta az 1.6-ost). 2 évesnél öregebb nem nagyon lesz.
Az 1.2T 4 ajtósban Európaban nem volt. Szokás felni a közvetlen befecskendezestol a kokszosodas miatt. Főleg, ha sok a rövid út.
Mondjuk 2015 óta van ez a motor, aztán nem keringenek róla olyan csoda történetek, mint a PSA csodabenzineseirol, amik adott esetben 40000km után csereerettek.
Az 1.6 viszont kiforrott, jó motor. És ereje is van azért.
Illetve mint említettem, a hibridet ne zárd ki csak azért mert nem kézi váltó. Igen jól kitalált dolog, és egy csomó alkatrész nincs benne, ami más konstrukciókban kellenek.
1.33-ast semmi esetre se. Szigorúan tilos. Az 1.5 elég gyenge, az 1.2T meg közvetlen befecsis. Nem térjen ének róla rossz hírek, de ha biztosra mennél, akkor 1.6 benzin (E180-bol minden azonban, E210-bol viszont csak 4 ajtósbol lesz ilyen. De azért a hibridet ne zárd ki, ha találsz egy jót, nem ordogtol való az :) A 7 évvel be is előtted, hogy már a 17-es modellek lesz E180 esetén. Ezt érdemesebb választani, jobbak a felszereltségek. Onnan ismered meg, hogy nincs hátul toyota felirat.
4-7 éves Toyota Corollát, Aurist vennék, most kezdek szétnézni. Csak benzines, manuális váltós érdekel. Van olyan motor vagy évjárat vagy bármi, amit érdemes kerülnöm?
A hátsó lámpák izzósak, kivéve a helyzetjelző alatti csík.
Na, sikerült kicserélnem a hátsó helyzetjelző égőt. Kicsit para volt, mert a 2 csavar után még feszegetni kellett hátra, de utána már látszott, hogy mi tartja.
Letöltöttem, valami 820 oldal, a papír meg 300 se.
A funkciókat is jobban megértettem abból.
egyébként a tököm kivan az autó forgalmazókkal, hogy egy több milliós termékhez nem képesek egy pontos leírást adni, Nagyon sok helyen ott van, hogy "felszereltségtől függően", és nem tudom meg, hogy az én autómban épp mi van.
Egyébként most vettük, egy 2020-as 1,2 benyás, nem hbrid.
Köszi, megvan a burkolat, lepattintottam, alatta a 2 csavar.
Most nem szerelem, de a búrán alaposan benézve valóban nem a hagyományos fém foglalatú 21/5 W-os izzó van, hanem ez az üveg foglalatos, amit eddig csak 5 W-osban ismertem.