Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32939

Még eshet, hog vacakol. Vagy a csatlakozója. Én vettem valami mini meretut bele. Így elég uk

Előzmény: lapar (32933)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32938

YouTube p410'transaxle

 

Kicsit olyan, mint a fluxuskondenzator :)

Ebben nincs semmi szíj.

Azért hívják cvt-nek, mert nincsenek fokozatok. De teljesen elektronikusan vezérli az egészet.

Előzmény: lapar (32936)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32937

Én ínyenc vagyok :)

Előzmény: attila0325 (32932)
lapar Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32936

Nem is láncra gomdoltam, hanem ékszíjra. De nem láttam még ilyet, így nem is tudom, hogy fémből vanm, vagy valami műanyag. De a CVT az alapból ékszíjas, így tud fokozatmentes lenni.

Előzmény: attila0325 (32935)
attila0325 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32935

Nincs benne CVT lánc. ha erre gondolsz. A hibrid hajtásban biztosan nincs. Én kizárólag a hibridről írtam. Nézz utána az e-cvt működési elvének, ezért is írtam, hogy P410 transaxle.

Előzmény: lapar (32934)
lapar Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32934

"Egyetlen mechanikus áttételváltás sincs bent."

 

Azért ez így túlzás. A CVT a maGA ÉKSZÍJAS RENDSZERÉVEL IGENIS MECHANIKUS. aZ MÁS KÉRDÉS,  hogy nem fogaskerekes, meg bolygóműves. (caps lock nem volt szándékos)

Előzmény: attila0325 (32932)
lapar Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32933

Egyszer csak jó lett, addig nyomigáltam a központi kijelzőn ( nem a tableten :-)

Aztán most megint nem. Fogja magát, és amikor tekerewm a hangerő szabályozót, ledobja.

De a másik pendrive-val próbálva arra rájöttem, hogy a videót is tudja jáccani.

Ha már sávtartó, meg adaptív tempomat, lehet filmet nézni :-)

 

Lehet, hogy ősöreg a pendrájv? 512 MB.

Előzmény: t.lantos (32919)
attila0325 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32932

A hibrid sokkal egyszerűbb konstrukció, mint egy kéziváltó...

Egyetlen mechanikus áttételváltás sincs bent. Sem kettőstömegű, sem kupplung. Sem nyelestengely és kinyomócsapágy.

 

Keress rá pl. youtube-on:

 

P410 Transaxle

 

 

Ez van az aurisomban. Szerintem zseniális találmány. Meghibásodás? What? Hol? Az akkupakkra kell egy kicsit odafigyelni. Értsd: félévente kitisztítod a ventillátort, hogy ne legyen tele porral meg dzsuvával.

 

Esetleg 10 évente ki kell venni a pakkot, alaposan kitakarítani, és a beteg cellák szükség esetén egyesével cserélhetők. Ha valami extrém történés miatt egész akkupakkot akarsz cserélni gyári újra,

akkor az még mindig nem annyi, mint egy modern dízelbe a kettőstömegű és körítéseinek cseréje. Olajcsere a hajtóműben gyerekjáték, ha 150 ezrenként lecseréled, már mindent megtettél.

Szükséges szerszám kb egy darab imbuszkulcs, nem kell semmi extra mint egy automata váltóhoz.

 

Motorolaj + szűrő csere szigorúan max 10 000, belevaló olajjal. (Esetemben 0W20 Eneos ultra, ínyencek vehetnek gyári olajat)

Előzmény: Törölt nick (32931)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32931

Pont a bonyolultabb konstrukció és az emiatti nagyobb meghibásodás miatt kerülném a hibridet és preferálnám a kézi váltót. Vagy ezt rosszul gondolom?

Előzmény: t.lantos (32924)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32930

Mindenfélét vezettem már. Engem inkább az automaták zavarnak, amikor nem tudnak dönteni.

Előzmény: candle (32929)
candle Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32929

"Az a helyzet, hogy padlozva mindennek hangja van. "

 

Nem a hangerő a kérdés, hanem a babetta-feeling. Megszokható valóban, de ettől még furcsa annak, aki elsőre beleül.

Előzmény: t.lantos (32927)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32928

A chr, auris, corolla 1.2- és motorja valódi toyota, 4 hengeres.

A francia fős 3 hengeres.

 

Előzmény: candle (32926)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32927

A francia fős csak a proace-ba került, mert ott maga az autó sem toyota.
Nem a hangját kell megszokni, hanem meg kell tanulni a gazpedalt kezelni  :)
Az a helyzet, hogy padlozva mindennek hangja van. Viszont a fogyasztás és kényelem téren még verhetetlen az e-cvt

Előzmény: candle (32926)
candle Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32926

"Az 1.2T 4 ajtósban Európaban nem volt. Szokás felni a közvetlen befecskendezestol a kokszosodas miatt. Főleg, ha sok a rövid út.

Mondjuk 2015 óta van ez a motor, aztán nem keringenek róla olyan csoda történetek, mint a PSA csodabenzineseirol, amik adott esetben 40000km után csereerettek."

 

Bocs, h beleszólok, de a psa 1.2-ese (aka Puretech) konstrukciós hibás, talán lassan be is ismerik. A stellantison kívül még a toyota is betette az autóiba, de úgy láttam a neten, csak a proace city versoba. Természetesen itt sem lett jobb. Kuka az 1.2. (Ha nem csak a proace c v-ba tették, javítsatok ki.)

 

"Illetve mint említettem, a hibridet ne zárd ki csak azért mert nem kézi váltó."

 

Nekem felváltva voltak manuál és automata autóim, most ültem át hibridbe. Bejött nagyon, de a cvt váltó hangját szokni kell.

Előzmény: t.lantos (32924)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32925

A kérdésedbol ítélve viszont te az E180-ra gondoltál kizárólag.

Ha kicsit szűkítés, mondjuk hány ajtó kell, milyen használat, akkor több lesz a konkrétum :)

Előzmény: t.lantos (32923)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32924

Az 1.5 csak E210 4 ajtós esetében opció, de ezek elég újak (ez váltotta az 1.6-ost). 2 évesnél öregebb nem nagyon lesz. 

Az 1.2T 4 ajtósban Európaban nem volt. Szokás felni a közvetlen befecskendezestol a kokszosodas miatt. Főleg, ha sok a rövid út.

Mondjuk 2015 óta van ez a motor, aztán nem keringenek róla olyan csoda történetek, mint a PSA csodabenzineseirol, amik adott esetben 40000km után csereerettek.

Az 1.6 viszont kiforrott, jó motor. És ereje is van azért.

Illetve mint említettem, a hibridet ne zárd ki csak azért mert nem kézi váltó. Igen jól kitalált dolog, és egy csomó alkatrész nincs benne, ami más konstrukciókban kellenek.

 

Előzmény: Törölt nick (32921)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.28 0 0 32923

Ha E180-rol beszélünk (2012-2018), akkor az ajtók száma. A Corolla 4, az auris 5 ajtos/kombi.
E210 esetén már mindegyik Corolla 

Előzmény: Törölt nick (32922)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.27 0 0 32922

Elnézést a béna kérdésért, de a Corolla és az Auris között mi a különbség? Mert ránézésre elég hasonlóak.

Előzmény: t.lantos (32920)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.27 0 0 32921

Ha az 1.5 gyenge, nekem nem akkora probléma.

 

Az 1.2T-nél miért baj a közvetlen befecskendezés?

 

 

Előzmény: t.lantos (32920)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.27 0 0 32920

1.33-ast semmi esetre se. Szigorúan tilos. Az 1.5 elég gyenge, az 1.2T meg közvetlen befecsis. Nem térjen ének róla rossz hírek, de ha biztosra mennél, akkor 1.6 benzin (E180-bol minden azonban, E210-bol viszont csak 4 ajtósbol lesz ilyen.
De azért a hibridet ne zárd ki, ha találsz egy jót, nem ordogtol való az :)
A 7 évvel be is előtted, hogy már a 17-es modellek lesz E180 esetén. Ezt érdemesebb választani, jobbak a felszereltségek. Onnan ismered meg, hogy nincs hátul toyota felirat.

Előzmény: Törölt nick (32917)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.27 0 0 32919

Ilyen bajom meg nem volt. Nekem fixen benne van egy, mindig látja. Próbálj beledugni egy másikat, aztán vissza ezt.

Előzmény: lapar (32916)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.27 0 0 32918

Ami nem projektoros, az ff :)

Előzmény: lapar (32915)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.27 0 0 32917

4-7 éves Toyota Corollát, Aurist vennék, most kezdek szétnézni. Csak benzines, manuális váltós érdekel. Van olyan motor vagy évjárat vagy bármi, amit érdemes kerülnöm?

lapar Creative Commons License 2024.01.27 0 0 32916

Újabb problémám van. Egyszer már próbáltam pendrájvról zenét hallgatni, sokkal jobb, mint a rádió.

Ma újra akartam, de nem "látja" a pendrájvot. A kijelzőn, a menüben halvány szürke az USB jel.

Elnyomigáltam valamit, hol lehet ezt visszakapcsolni?

lapar Creative Commons License 2024.01.27 0 0 32915

"ff led"

Az mi?

A hátsó lámpák izzósak, kivéve a helyzetjelző alatti csík.

Na, sikerült kicserélnem a hátsó helyzetjelző égőt. Kicsit para volt, mert a 2 csavar után még feszegetni kellett hátra, de utána már látszott, hogy mi tartja.

Előzmény: t.lantos (32914)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.26 0 0 32914

Az már facelift, ff led lámpával.
bar négy henger, de kicsit fázom a közvetlen befecskendezestol.

De eleve úgy voltam vele, hogy ha csere, akkor hibrid.

Előzmény: lapar (32913)
lapar Creative Commons License 2024.01.26 0 0 32913

Letöltöttem, valami 820 oldal, a papír meg 300 se.

A funkciókat is jobban megértettem abból.

 

egyébként a tököm kivan az autó forgalmazókkal, hogy egy több milliós termékhez nem képesek egy pontos leírást adni, Nagyon sok helyen ott van, hogy "felszereltségtől függően", és nem tudom meg, hogy az én autómban épp mi van.

Egyébként most vettük, egy 2020-as 1,2 benyás, nem hbrid.

Elől már led fényszórós.

Előzmény: t.lantos (32910)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.26 0 0 32912

Valaminolyasmi lehet. Mostanában ilyen uveglabu izzokat is használnnak. Nekem az első index ilyen. Hátul normal. Már ami nem led.

Előzmény: lapar (32911)
lapar Creative Commons License 2024.01.26 0 0 32911

Köszi, megvan a burkolat, lepattintottam, alatta a 2 csavar.

Most nem szerelem, de a búrán alaposan benézve valóban nem a hagyományos fém foglalatú 21/5 W-os izzó van, hanem ez az üveg foglalatos, amit eddig csak 5 W-osban ismertem.

Mi ennek a rendes neve w21/5 W?

Előzmény: t.lantos (32910)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.26 0 0 32910

Van ott egy burkolat. Felülről alanyulva valami erősebb műanyaggal ki kell pattintani. Alatta lesznek a csavarok.

Amúgy osram bulb finder :)

Ja, és töltsd le a my toyotarol a teljes használatot, az több, mint ami papíron van

Előzmény: lapar (32909)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!