Na mindegy, majd most a fekete Mareában leengedem a 2300 km-t futott első olajtöltetet és akkor ebbe beleöntöm...aztán meg járatom, próbálom átszellőztetni a rendszert, csak attól tartok, az egész szívósor tele van olajjal.
Csak ugye feltűnt, mikor sikerült beindítani, hogy nagyon füstöl. Néztem a pálcát és nem lehetett beazonosítani a szintet, akkor gondoltam hogy túl van töltve. De hogy ennyire, hogy le se engedték és úgy letetett "olajcsere", álmomban sem gondoltam volna...
Ha lehúzod, nem lesz kényszerfesz, azt a szonda maga produkálja amíg még nem meleg. Autókulcsos szaki OBD-n keresztül kiolvassa a kódokat, ami a távhoz meg az immo-hoz kell és beprogramozza, betanítja.
Első körben elég lenne lehúzni, akkor mit reagál. Jó esetben beáll 0,45V-ra a kényszerfeszültségre és örülök, hogy csak a szonda rossz. Ha marad a 0,3V, az viszont sajna akkor jó eséllyel ecu hiba. Ami ugyan van másik a polcon, de a hozzá tartozó bsi-nek sajna nincsen meg a Fiat code-ja.
Az se rossz, elgondolkodtató hiba, hogy konstans feszültséget mutat és az üzemi tartományon belül van ráadásul.
Kéne egy bontott szonda, azt berakni és megnézni, hogy mi változik. Aztán lehet hogy a motorvezérlő csatlakozót is szemügyre kéne venni, nekem a Lybrán volt ott egy-két gikszerem.
Érdekes olvasmány volt, köszönjük. Én megvagyok áldva ezzel a jó kis Hitachi vezérlővel. Annyi történt, hogy kb két hete ráraktam a MES-t, hogy van e bármilyen hibakódom, amire mondjuk nem gyújtott MIL lámpát, vagy esetleg nem vettem észre. Hibakód nem volkt, viszont a monitor szonda folyamatosan stabil 0,3V-os feszültséget mutat, ennek azért majd utána kell néznem. Még a ropogót rakom összefelé, ez még a kezdeti állapot, azóta bekerült már a motor, tank, kormány, most éppen azzal küzdök, hogyan tisztítsam meg az első teleszkópokat. Valami, talán só erősebben megmarta a felületüket. Aztán lassan elkészül, utána jöhet a Stilo motor.
Szembejött ez a motorvezérlő, ott hányódott a tatai bontóban, bontottak egy-két olasz rendőrségi Mareát.
Tartalmában van pár módosítás, nem érinti a teljesítményt, kb. úgy tudnám érzékeltetni a dolgot, hogy megengedi árkon-bokron keresztül úgy működtetni a motort, mint normál körülmények között. Szóval ha teli gázzal nyomni kellett a rendőrautónak, akkor a motorvezérlőn nem múlott.
Tegnap kihoztam a feketét a téli álomból és már ezzel fogja róni az utakat. Ha már ilyen ritka és egyedi, miért ne legyen ez a kocsimban? :D Ennek is csak sportértéke van úgymond.
Előtte, amit már megtanultam, aktiváltam a tempomatot benne (majd beépítem a kart meg bekábelezem) meg kinulláztam az eeprom tartalmát, így gyakorlatilag egy gyári új, szűz állapotú vezérlőként került az autóba. Bekódolta az immo-t az első gyújtásráadásra és indítás után meg egy fojtószelep önbeállítással kezd. Az még egy érdekes téma, túl hideg külső hőmérséklet nem lehet hozzá (10 fok fölött azért meg kell lennie) és egy hosszabb meg egy rövidebb járatás után, a harmadik indításra lesz befejezett a művelet, akkor fog normálisan járni már a motor. Addig még diagnosztikai eszközzel sem lehet csatlakozni és gázadásra sem reagál természetesen.
De ilyenkor a km-állás is 0-ról indul, szóval újra ki kell venni, KKL kábellel "asztalon" le lehet tölteni az eeprom fájlt és át kell írni a km-t benne arra, amire szeretnénk vagy ahol jártunk. Egy hex editorral ha megnyitjuk az 1 kilobyte-os fájlt, akkor meg kell benne találni a km-állást. Hát megtaláltam magamtól. :D
A bal oldalon kijelöltem a helyet és a jobb olddalon látható decimális formátumban, az utolsó karakter egy tized. Most ha át akarnám írni pl. 123456 km-re, akkor 1234560-at, mint 10-es számrendszerű számot át kell konvertálni 16-os számrendszerbe, méghozzá 8 karakterre. Az 0012D680. De ezt a fájlba fordított sorrendben kell beírni, tehát 80 D6 12 00. Nyilván nekem az eredeti vezérlőről letöltött értéket csak át kellett másolni a polizia vezérlőről immo kódolás és önbeállás után letöltött fájlba, elmenteni és visszatölteni. Aztán mentem 20 km-t, kis átmozgató edzés gyanánt.
Ennyire én sosem szedtem szét őket, nem találkoztam még ilyen jellegű hibás motorral, csak rossz elektronikával meg lelazult karokkal. Meg sok típusnál elkopott csuklókkal a szerkezeten.
Köszönöm! Akkor ez a munka sajnos megmarad jövő hétvégére, ugyanis a régi motorhoz tettem az újabb szerkezetet, így jött össze a mostani "kollekció". A fenn lévő szerkezettel eredetileg összeépített motort minden próbálkozásom ellenére nem tudtam beindítani. Kapott áramot, de csak megugrott és annyi. Szét is szedtem, amennyire tudtam, megtisztogattam, a kör alakú, fehér műanyag belső rész közepén szerintem jól beállt már a tengely. Na, azt a részt viszont sehogy nem tudtam tovább bontani (az alsó részéről is mindent leszedtem), még kisebb ütéseket is mértem a tengelyre oldalról kalapáccsal, hátha majd attól beindul vagy legalább kijön, hogy megzsírozhassam és persze kenőolajat is spriccelgettem neki rendesen...
Levettem a karokat (jó rá voltak gyógyulva)! Sajnos az van, hogy egy kis lapátok nélküli mozgatás után visszatettem őket és természetesen a vízszintestől lefelé próbálnak meg mozogni. Én nem értem, olyan mintha az egész szerkezet teljesen fodítottan "gondolkodna". Már abban sem vagyok biztos, hogy egy másik szerkezettel jól működne a dolog (van még egy klón autóm is, csak nem itt a közelben). Nem lehet ez valamilyen elektronikai probléma (relé vagy vagy valami biztosíték, ehhez eléggé nullásak az ismereteim)?
Vedd le a karokat, elfordulhattak a szerkezet tengelyein. Annak a nyomait meglátod a recés kúpokon, ha úgy van. Ha lapátok nélkül minden rendben működik, akkor visszatenném a karokat vízszintesen, rendesen meghúzva.
Nem először írok ide a Bravammal kapcsolatosan, most a következő problémám adódott:
Ki kellett cserélnem az ablaktörlő szerkezetem alsó részét (a réginek az alsó része ment szét, az "újnak" meg nem tudtam elindulásra bírni az egyébként tök jó állapotúnak tűnő motorját - jó pár éve nem volt használatban). Először minden rendben működött, de a tegnapi esőtől kezdve a lapátok valahogy fordítva dolgoznak. Gyakorlatilag a fűggőleges lett a nyugalmi állapotuk és lefelé törölnek. Alapvetően teszi a dolgát az egész, csak elég zavarók vezetés közben a felfelé álló lapátok :-)
Nagyon köszönöm, ha valakinek van ötlete, mit kellene tennem. Külsőre semmit sem látok a szerkezeten.
Akkor kezdd el a belső biztosítéktáblán is kihúzgálni az ott lévő biztosítékokat egyesével, hogy melyiknél szűnik meg a nagy áramfelvétel. Azzal már eléggé le lehet szűkíteni a kört, hogy mit kell konkrétabban célba venni.
Fiat 1,4 t jet 2007 s. Már kétszer leszívta valami az akkut. Az akku fél éves most átraktam egy másik autóba ott jó az akksi. Próba lámpával nézve(sorba kötve az akku kábellel) a lámpa világít illetve a fénye ütemesen pulzál egy picit. Az akku pozitív saruján van két vékonyabb kábel amit 70 A bizti véd ha ebből az egyiket leveszem akkor a lámpa nem világít.Rajz szerint ez a kábel a belső bizti táblára megy.Tovább menni már nem volt időm.Ez alapján valakinek van ötlete hogy hol lehet a hiba?Köszi előre is