Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Az a helyzet, hogy már nem is tudom pontosan regisztrálni az előéletet.
Ugyanis a nejem gépén vásárláskor rajta lévő office szerűség is jelezte egyszer, hogy lejárt, és felajánlotta az office 365 próbaidejű használatát, amit elfogadott. Így már nem is tudom megnézni, hogy milyen néven futott az első valami, mert le lett váltva.
Viszont ezek szerint a 365 sem tudta kezelni a fájljaimat. Gondolom, a próba használatra ugyanaz a verzió futott, mint a végleges fizetős.
De nem foglalkozom tovább vele, bízom benne, hogy az öreg gépemet életben tudom tartani, és használni, még ha veszünk is mellette egy korszerű laptopot, a nejem meg megveszi az office 365-öt, mert most nincs működő office-ja.
Tudom, most már meg kell szokni, hogy minden Windows alkalmazás szolgáltatás üzemmódban működik, és bizony évente pénzbe kerül, csak nekem szokatlan, mert annak idején, mikor a gépemet vettem, az eladó sima kérésre rátette az office 2007-et, gondolom kalóz módon, ki tudja hány kuncsaftnak, és ráadásul ez soha nem jár le, ősidők óta használom gond nélkül.
A régebbi verziók eleve nem lejárónak készültek, egyszeri beszerzés után életfogytig használhatók voltak?
"A múltkor kiderült, hogy a nejem gépén, amelyen 2010-es verzió van, nem is működnek ezek a fájlok."
Tudnál küldeni egy olyan fájlt, ami nem működik a nejed gépén, és nem tartalmaz bizalmas infrmormációkat? Mert akkor ki lehetne próbálni, hogy Windows 10/Office 2021.Office 2019, vagy office 2010 verziók alatt működik-e, esetleg Office 365 alatt, ami előfizetéses. (Javaslom, hogy ha van ilyen fájlod, akkor töltsd fel a Google drive-ra, vagy a Microsoft Onedrive-ra, és csak a linket küldd el. Olyan beállítással, hogy a "link birtokában bárki letölthesse ")
Mellesleg nem tartom valószínűnek, hogy a Windows 7/Windows 10 az oka annak, hogy nem működnek a makrók.
Nekem is az a gyanúm, amit írsz: "Állítólag a nejem gépén már nem is a hagyományos office van, hanem a géppel adtak egy helyettesítő valamit, ami nem azonos és egyenértékű a megvásárolható office verzióval, ezért nem is működnek rajta ezek a régi fájlok."
Jó lenne megtudni, mi ez: Free office, OpenOffice, LibreOffice, Google Sheets? Úgy tudom, hogy az utóbbinál a makrók nem mindig kompatibilisek, bár magam nem is próbálkoztam. De a többinél is adódhatnak problémák.
Ahhoz, hogy eldöntsd milyen office verziót veszel, jó lenne látni, mi várható. Egyébként nem igazán javasolnék a 2021-nél régebbi verziót. Apropó, a most működő gépeden milyen Office verzió van? 2003, 2010, vagy újabb?
Elnézést ha nagyon laikusak a kérdéseim, de igazi júzer vagyok, nem ismerem a mai Office állapotokat hozzáférhetőség és jogszerűség szempontjából.
Az én gépemen még Windows 2007 van, és van egy rakás excel fájlom, amire annak idején jó kis makrókkal profi lekérdező programok készültek még XP-n, amelyeket a mai napig használok nyelvtanuláshoz a 2007-en.
A múltkor kiderült, hogy a nejem gépén, amelyen 2010-es verzió van, nem is működnek ezek a fájlok.
Azóta úgy vigyázok öreg Windowsomra, mint a szemem fényére, óriási adatmennyiség van ezeken a fájljaimon, szükségem van rájuk, futtathatóságukra.
Állítólag a nejem gépén már nem is a hagyományos office van, hanem a géppel adtak egy helyettesítő valamit, ami nem azonos és egyenértékű a megvásárolható office verzióval, ezért nem is működnek rajta ezek a régi fájlok.
Szerintetek ha megveszem az új gépre az office-t, az fogja tudni kezelni a régebbi makrós fájlokat?
Megköszönném, ha valaki kicsit körbefutná a témát, hogy állnak most ezek a dolgok, mert mióta nyugdíjas vagyok kissé lemaradtam az infókkal, amit annak idején kollégáktól meg tudtam szerezni...
Rájuk néztem, de nem mélyedtem el bennük. Így elsőre nem látom azt, amit egyáltalán alapvetően szerettél volna megoldani, az egyes levelekhez más és más csatolmány hozzáfűzését. Ezt tudja a kettő közül valamelyik?
Egyébként látatlanban feltételezem, hogy valószínűleg egyszerűbben kezelhetők, mint a Word körlevél kezelő.
Szia, én azt hittem, hogy a megoldásod megvan valahol a fórumon. De ha nincs, akkor sokat segítenél a kérdezőnek, ha egy mintaoldallal együtt közzétennéd.
Próbáltam ezt is =KICSI(HA(A1:A10<>0;A1:A10);1) Ez meg csak akkor működik, ha bármilyen 0-nál nagyobb érték már van valamelyik cellában. Ha csak 0-k, akkor ÉRTÉK hibát ír ki.
A képen látható, hogy ha a bal oldalon "0" érték van akkor a jobb oldali körnél üres cella jelenik meg. Azt szereném, hogy a "m3" előtt addig míg nem írok a bal oldalra minden cellába értéket addig a következő jelenjen meg: "0m3" = nulla köbméter/KWh.
Azért várj még egy kicsit, hátha m54-b idetéved. Szerintem ő meg tudja oldani. Csak mostanában ritkábban néz ide. De azért vasárnap írt egy másik topikba. Sajnos nem nyilvános az email címe.
Hát, erre nincs sajnos beépített funkció. Még PowerAutomate-el szoktunk hasonló munkát munkát végeztetni, de itt is elérési úttal kap csatolmányt az e-mail. (mivel mással...) Ez ingyenesen windowsba épített eszköz, korlátozásokkal. (A fizetős korlátlan)
Köszi, de ha ez makrós ügy és többszörösen is, abban teljesen inkompetens vagyok. Ráadásul nem lehet hogy ellenőrizni és ha tényleg kimegy tucat email rossz helyre az nagyon gáz volna. Inkább nem kísérleteznék vele. De köszönöm a válaszokat! 👍
Ezt VBA-val úgy készítettem el, hogy egy táblázaton végigmegy egy ciklus és a táblázatban szerepel a csatolmány elérési útja is. (és minden egyéb ami kell a levélküldéshez a VBA számára - mint levéltörzs, tárgy, cc, stb...)
Csak még egy kérdés a körlevélhez... Lehet hogy inkább Outlook funkcióra vonatkozik, de egy olyan kérdés merült fel, hogy ha van excelben egy email címlista és mellette még egyedi doksi mellékletek, lehetne-e csoportosan emailt küldeni ez alapján úgy, hogy adott címzettnek szólóan a rá vonatkozó egyéni doksi melléklettel automatikusan küldözgesse ki a rendszer az excel lista alapján amit kell? Magyarul, ne kelljen a titkárnőnek 150 emailt külön megszerkeszteni és egyenként elküldözgetni.
Köszönöm a segítséget! Bár kicsit szégyellem magam, hogy 25 év alatt erre nem jöttem rá. Volt már máskor is problémám ebből, akkor is a csillag karakter kavarta fel az életem. Nem gondoltam volna, hogy a keresésnél mint helyettesítő karakter éli az életét, nem pedig mint csillag. Nagyon hasznos volt a tájékoztatód!
A 4. paraméter szabályozza, hogy pontos egyezőséget keresünk vagy "közelítőt".
A 0 vagy HAMIS pontos egyezőséget keres, az 1 vagy IGAZ közelítőt. Mit jelent a közelítő érték:
Ahhoz, hogy a közelítő keresés (avagy tartományban keresés) működjön, a keresőtábla keresési oszlopának emelkedő sorrendben kell lennie, pontos egyezés keresése esetén ez nem szükséges. Közelítő egyezés keresése esetén azt az értéket kapjuk vissza, amely még nem nagyobb a keresési táblában szereplő értéknél. Ezt ellenőrizhetjük úgy, hogy a harmadik paramétert 1-re -azaz magára a keresési oszlopra állítjuk.
Pl. van egy ilyen táblánk:
Az FKERES(56;B2:C7;2;1) képlet eredménye 3, mivel 56 nem nagyobb 75-nél, vagyis az 55 és 75 közötti tartományba esik, ezért az 55-höz tartozó értéket kapjuk vissza a C oszlopból. A B oszlopban az adott érdemjegyhez tartozó alsó pontérték határát kell megadni.
Ez így kiválóan működik, ha számokat kell keresnünk.
Esetedben viszont a keresést szövegben kell végrehajtani. Itt már előjönnek a szöveges keresés speciális szabályai:
1. A legfontosabb a csillag (*) ugynevezett helyettesítő/joker karakter. Mit jelent ez? A csillag helyettesíthet akárhány és akármilyen karaktert!!!
Pl. a.) *ház keresés a ház-ra végződő szavakat találja meg, legyen az áruház vagy nyilvánosház vagy beruház!
b.) ház* keresés a ház-zal kezdődő szavakat találja meg, pl. házfal, háztető, házaló!
c.) *ház* minden szót megtalál, ami tartalmazza a ház betűcsoportot, pl. beruházás, áruházi, átruházás!
Az FKERES pedig mindig a legelső találatot adja vissza.
Esetedben tehát a legelső olyan találatot, amely a szövegedben az első * előtti szöveggel kezdődik. Ez a "furcsa" viselkedés magyarázatának egyik része. TEHÁT A * helyett használj más karaktert (pl. x ) a méretek jelzésénél.
2. A probléma másik része a szövegek sorbarendezésének szabályából adódik. Amint a 4. paraméternél láttuk, a közelítő egyezéshez sorba kell rendezni a keresési táblát.
Mivel a méret tábla is szöveg, a benne levő számok szövegesnek minősülnek, ráadásul a rövidebb szöveg van előrébb:
Eredeti Sorba rendezett (már X-t használva)
Pontos egyezésnél egyértelmű amit keresünk -> vagy van, vagy nincs.
Közelítő egyezésnél viszont amint látod, pl a Durvalemez|1250X2500X11 méretnél a Durvalemez|1250X2500X10-et fogja megtalálni és az ahhoz kapcsolódó értéket adja vissza.
Ha a fentieket figyelembe veszed, akkor nem lesz "furcsa" a függvény viselkedése. Így alkották meg, alkalmazkodni kell hozzá a használat során. (fene essen a redmondi logikába....)