Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2017.07.14 0 0 4653

Írjál a mail címemre egy levelet és válaszban elküldöm a telefonszámot. Nyilvános.

Előzmény: Alapigazság (4651)
XANTIi Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4652

Megkérdezni tudom majd. Papír vékonyságú furnírt meg csomópontokhoz valami spéci fát rendeltek onnan. Révy Laci bácsi a nagy famágus.

Előzmény: Alapigazság (4651)
Alapigazság Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4651

Van egy hollandiai lerakata egy másik cégnek, talán írok nekik, kissé gyanús hogy kis tétellel nem foglalkoznak.

 

http://www.futuremetals.com/locations/

 

A finn címet meg tudnád adni ? Köszi.

Előzmény: XANTIi (4650)
XANTIi Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4650

De. Ugyan ennek a cégnek az európai lerakata Németországban. Bocsánat, nem gúnyolódni akartam.

Nem tudok róla, hogy hol lehet még máshol szerezni. Az avionikában nincsenek ilyenek.

Rádiós cuccokban biztosan tudnék segíteni. De az én építő barátom is onnan szerezte a csöveket, de a lemezeket is.

Szegecseket is. Meg a hozzávaló szerszámokat. Viszont rep minősítésű faárut Finnországból szoktak hozatni. Furnírt és hasonlókat.

Mi magassági kódolókat, VOR antennákat és rep minősítésű vezetékeket is a spruce-tól szerzünk be.

Előzmény: Alapigazság (4649)
Alapigazság Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4649

A 6061 T6 -os alucsőre nincs jobb szállító az EU-ban ? Netán 7075 ???

 

http://www.aircraftspruce.com

Előzmény: XANTIi (4648)
XANTIi Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4648

Gondolom aki megtervezi elsőnek attól kérik el a számításokat.

Ennyire light-os gépet nem tudom hogyan kezel a magyar jog tervezési oldalról. Az is kérdés, hogy állnak az EU-s hasonló szabályok honosításai vagy saját nemzeti szabályozások. Az biztos, hogy egyszer valakinek az aláírásával kell felelősséget vállalni, hogy a gép alkalmas emberi repülésre.

"Rendes" UL gépnél követtem végig ismerős munkáját. Az 300 kiló környékén lesz. Ott külföldről vett típustervet épített meg. A felhasznált anyagok egy részét kitben vette a tervvel együtt. Ebben voltak főtartó bekötő öntvények, Minden műbizonylattal. Bizony a nyersanyagok nagyobb részét amcsiból kellett hozatni.

Simán mondanám, hogy keress meg valakit a magyar hatóságnál milyen szabályok vannak. Csak konkrét, felelősséggel járó nyilatkozatot igen nehéz lesz aláíratni bárkivel. De még akkor is előfordulhat, ha 2 embert kérdezel, 3 eltérő válasz lesz......Sajnos ennél napibb, élőbb gondokban is káosz van.

Előzmény: Alapigazság (4647)
Alapigazság Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4647

Itt van egy olasz modell, 95 kg száraz súllyal.

 

http://www.aviad.it/p/17956/zigolo-mg-12.html

 

Nos, ha valaki egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező UL épításábe kezd, akkor milyen előzetes aerodinamikai

számítás szükséges? Mert ha szintén egy dakron-borítású konstrukciónál ahol a kormánylapok igen egyszerűek,

azért nem semmi csak hogy egy közepes falatot mondjak: a fogott kormánysatbilitás előzetes kiszámítása ??!!

Tehát nem egy már meglévő tipus-modell, hanem valami teljesen új konstrukcióról beszélünk.

Ilyen esetben nekem az USA szabályozás jobban járható utat mutatna....

Előzmény: XANTIi (4646)
XANTIi Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4646

Nem ritkán pedig arról van szó, hogy nagyon "kezdők" akarnak gépet építeni és repkedni vele. "Majd alacsonyan és lassan repkedek" és akkor senkinek nincs köze hozzá mottóval.

Persze hogy vannak játékszabályok. Természetesen. Akár a gépet, akár a pájlot mestert érintően. Valamilyen szintű orvosi, vagy nem szakszó szintű de repülési jogosítás kell. Azonosító jel a gépre, ha nem is lajtromjelnek nevezik.

Előzmény: Alapigazság (4645)
Alapigazság Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4645

Azért nem teljesen erről van szó. / analfabetizmus /

 

Az eredeti USA FAA Part 103 szerint nem kell légialkamassági, szakszó és orvosi.

 

Viszont az építéshez kötelező pld. az alu 6061 T6, kompozitnál a repülő minősítésű gyanta és szövet, ha acél

 

csőből dolgozunk akkor 4130-as ötvözet, és ha kész akkor a homokzsákos terhelés +4.5 - 2 g 1.5 biztonsággal.

 

Németországban nem tudom él-e még a solo 120, /120 kiló üres súly/ vagy az angol nem szabályozott 115 kg.

 

Én azt gondolom, az EU és kis hazánk elegánsan beemelte az LSA medrébe a 254 font alattiakat is. :-(

Előzmény: XANTIi (4644)
XANTIi Creative Commons License 2017.07.12 0 0 4644

Itt (sajnos?) nincs olyan kategória, hogy csinálj magadnak valami minimál  nyekedlit, aztán ha megpusztulsz vele vagy miatta, vagy egy életre rokkant leszel a saját tudatlanságod, gyakorlatlanságod miatt akkor így jártál.

A pár összevarrt paplanhuzat darab a fejed felett (mint minimális légijármű) hatósági vizsga köteles. Azonosító számot kap.

XANTIi Creative Commons License 2017.07.11 0 0 4643

UL Európában is van. Biztosan más szabályokkal. Ahhoz kicsit könnyebb szakszót csinálni. De a gépépítés alapszabályai azonosak. Még egy siklóernyőnek mint a minimális légijárműnek is rendszeres műszaki felülvizsgálaton kell átesni.

Már egy 2500 grammnál nehezebb drón is légijármű.

Előzmény: Alapigazság (4642)
Alapigazság Creative Commons License 2017.07.11 0 0 4642

Gondolom nem tilos egy olyan merevszárnyú repülőgépet építeni, aminek a száraz súlya max. 254 font, a csúcs

sebessége 55 csomó, a leszálló sebesség nem több mint 24 csomó, és 5 gallonnál kisebb az üzemanyag tartálya.

Az számomra világos, hogy az USA-ban mit kezdhet vele az építője, kérdés kis hazánkban hasonló a helyzet ?

Előzmény: XANTIi (4641)
XANTIi Creative Commons License 2017.07.11 0 0 4641

Az gondolom csak UL esetén jöhet szóba.

Előzmény: Alapigazság (4640)
Alapigazság Creative Commons License 2017.07.10 0 0 4640

Nálunk nem működik az FAA Part 103 ?/ mivel szakszolgálati engedélyt említettél /

Előzmény: XANTIi (4638)
XANTIi Creative Commons License 2017.07.04 0 0 4639

Egy kis ízelítő:http://www.plans-for-everything.com/htr_aircraft_plans.html

 

Ha a gugliba beírod:  aircraft build plans igen sok látnivalót találsz.

Előzmény: Rececelégy (4637)
XANTIi Creative Commons License 2017.07.04 0 0 4638

Lapokban inkább csak papírrepülő hajtogatási minták vannak. Az igazi repülőknek pénzért árulják a tervcsomagjait. Mert elég komoly szellemi munka. Meg felelősség! Valaki összehebrákol egy szart és kitöri a nyakát, ki megy a kóterbe?

Meg az engedélyeztetéshez kell minősített, jóváhagyott terv dokumentáció. Részletes anyag listákkal, minőségbiztosított szállítótól.

Ha típustervet veszel az sokkal drágább, de kicsit egyszerűbb a papírmunka. Amit már sokan megépítettek. A kivitelezést felügyelő hatósági mérnök is megnézi mihez adja a nevét.

Ha egyedi a terv, ezer szilárdsági számítást és aerodinamikai számítást követelnek. Elvégre aki jóváhagyja, az felel valahol az életedért. A kivitelezést aprólékosan ellenőrzi egy hatósági mérnök. Betartat minden előírást és csak akkor léphetsz tovább, ha az előző munkaműveletet leellenőrizte. Kivitelezés és anyag tekintetében. Ellenőrzi a beépített anyagok műbizonylatait. Mindent dokumentálni kell építési naplóban és minden sorban ott kell lennie az ellenőrző mérnök jóváhagyásának.

A legtöbb terv olyan részletes, hogy átlagos műszaki érzékkel és jól felszerelt otthoni műhelyben kivitelezni lehet. Pár kritikus alkatrészt nem bíznak a laikusra, azt készen, előszerelve KELL megvenned.

Itthon egy igazi hős aki ilyet végigvisz és majd egyszer ő is repül vele. Mert például hiába építi magának, azt ő csak egy meglévő szakszolgálati engedély birtokában, egy hatósági berepülő pilótától tanulhatja meg vezetni. Csak akkor, ha már más gépen megszerezte a jogsit addigra.

Előzmény: Rececelégy (4637)
Rececelégy Creative Commons License 2017.07.04 0 0 4637

Sziasztok,

 

tud valaki külföldi (esetleg magyar?) lapokat linkelni, ahonnan terveket lehet letölteni?

Kíváncsi vagyok, milyen részletességgel vannak közzétéve a különböző tervek.

 

Köszönet!

 

T.

AirGuard Creative Commons License 2017.05.15 0 0 4636

Szia! ha még kérdés a vásznazás esetleg tudok segíteni. ORACOVER az anyag neve, már burkoltak több An2 vele. 30/6900750 vagy pinter@airguard.hu

Előzmény: ANCA2 (4630)
AirGuard Creative Commons License 2017.05.15 0 0 4635

Sziasztok! Hátha érdekel valakit. Ceconite helyett Oracover 600 illetve 6000 fólia. Az Aero Messén is jelen vannak minden évben, 2 éve fóliáztak AN2-t. Az anyaggal kapcsolatban bármi segítség kell vagy infó nyugodtan keressetek: pinter@airguard.hu vagy 06 30 /6900750 vagy a Facebookon van erről pár kép és videó, Air Guard Magyarország név alatt. EASA által szertifikált, javításra is használható.

Pitylogós Creative Commons License 2017.02.26 0 0 4634

Szia, akkor építs ha gazdag, műszakilag igen penge, ráadásul időmilliomos vagy.

 

Mindezek hiányában ne.

 

Amúgy minek, mikor bérelni is tudsz? Mi belefutottunk az építésbe/felújításba, és mindenkit eltanácsolnék tőle aki repülni akar. Aki a kihívást keresi annak persze érdemes, de azért hogy repülj nem kell saját gép, főleg nem sk épített.

Előzmény: segno (4633)
segno Creative Commons License 2017.02.20 0 0 4633

Üdv Mindenkinek!

 

Bevallom őszintén, hogy szakmailag semmi közöm a repüléshez, viszont barátaim jóvoltából volt szerencsém kipróbálni (szigorúan utasként) a motoros sárkányt és a gyrocoptert - autgyrot (ki, hogyan nevezi). Eleinte majréztam, mint a fene, de ez egy csapásra elmúlt, sőt teljesen megferőződtem, főleg az autgyró után.

Mivel nem vagyok benne az első 100 leggazdagabb magyar között és még stómanja sem vagyok senkinek, arra gondoltam, hogy megépítek egyet. Végig olvastam a fórumot, vannak itt "szakemberek" és "repülőgyárosok" itt rendesen. A kivitelezés terén nem érzem magam teljesen analfabétának, bár igaz, hogy ezidáig a legkomolyabb szerkezetek kishajók voltak, amiket építettem fából - rétegelt lemezből, van némi tapasztalatom az üvegszövetes technikában és a fémmegmunkálás sem áll távol tőlem ráadásul elég tűrhetően felszerelt műhelyem is van ehhez.

Kinéztem és letöltöttem egy pontosan méretezett tervrajzot (HORNET) pontos anyag és anyagminőség megjelöléssal, és úgy tervezem, hogy tavasszal nekiállok az építésnek.

Ami viszont nincs a tervrajzban és nem nagyon találtam sehol, az a rotor és a forgószárnyak meghajtásával kapcsolatos adatok - rajzok. 

Valaki tudna ebben segíteni? Köszi előre is a válaszokat.

(Mindenhez értők kíméljenek!)

XANTIi Creative Commons License 2017.02.19 0 0 4632

Üdv.!

Elvileg biztos lehetne fél évre kapni a rádióra.

Az S módú még nem kötelező 18-tól ha nem kereskedelmi tevékenységet végez. De ott is hamarosan jön a végső határidő.

De érdeklődj a hatóságnál, mert nincs gránitba vésve. Az 100%, hogy jan.1-től csak 8.33-as lehet a rádió. Az bizony 850-900 Euró. Használt gyakorlatilag nincs.

A transzponder meg használtan is 1500-nál indul.

Előzmény: Pitylogós (4631)
Pitylogós Creative Commons License 2017.02.19 0 0 4631

Sziasztok,

 

Egy D-ből hozott Falke felújításábn vagyunk.

 

Ha nagyon rossz helyen kérdezem, szóljatok rám, de nem tudok passzentosabb fórumot.

 

Tényleg nem ad ki a hatóság engedélyt már 25-ös osztású fedélzeti rádióra és C módú transzponderre? A 8,33 elvileg cask 18 tól kötelező, miért ne lenne jó hogy még idén 25össel repüljünk? A C transzponder sem mindegy hogy 100e vagy 500e... egy 3-5MFt értékű movitnál jelentős "büntetés" ez a két tétel...

ANCA2 Creative Commons License 2017.01.30 0 0 4630

Köszi megkérdezem egy vásznazást mennyiért vesztegetnek.

Miocsó Creative Commons License 2017.01.30 0 0 4629

Üdv!

Nyíregyháza Nyír-Rep kft 42-430-138

Kb 40 éve nagyjavítják az Ancsákat.

Előzmény: ANCA2 (4627)
XANTIi Creative Commons License 2017.01.30 0 0 4628

Kérdezd meg a hatóságot. Biztosan fel tudják sorolni az erre jogosult cégeket.

Előzmény: ANCA2 (4627)
ANCA2 Creative Commons License 2017.01.30 0 0 4627

Üdv mindenkinek ebben a topikban az An-2-esem vásznazásra vár csak egy jó vásznazó kéne esetleg tudnátok ajánlani mert már repkednék vele előre is köszönöm .

Üdv:Balázs

lverhas Creative Commons License 2016.07.31 0 0 4626

Üdv Törölt nick,

írni szerettem volna Neked, de a mail címed nem publikus. Aktuális még a motor építési lelkesedésed ?

Üdv:VL

Előzmény: Törölt nick (4596)
lverhas Creative Commons License 2016.07.31 0 0 4625

Üdv Fórumtársak,

információra lenne szükségem, hogy hol lehet beszerezni rep. minősítésű  fa ragasztót.

Előre is köszönöm, 

VL

Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2016.06.10 0 0 4624

A google egyik alapítója Larry Page egy újabb vállalatot alapított repülő autó kifejlesztésére

http://www.terrafugia.com/tf-x

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!