Keresés

Részletes keresés

Mumcsel Creative Commons License 2024.05.05 -1 0 66915

Igen, valójában nem is egy hosszabbításról volt szó, hanem a már éptíés óta létező Vöröshíd állomáson nyitottak egy újabb fejtést, abba egy csonka vágánnyal. Egy térkép szerint volt egy 100 m-es kitérő (ez a helyszín alapján passzol is), illetve egy 200 m-es kitérő a mészkemenckék kiszolgálásához, de ez a helyszín alapján inkább 300+ m. Ezeken kívül volt még Vöröshíd és Alsóvadács között nagyjából félúton egy kitérő, az ottani fejtés kiszolgálására. utána következett az újságcikkben tárgyalt új fejtéshez vezető csonka, utána a hosszabbik kitérő, a rövidebbik kitérő, majd abból visszafelé elágazva egy csonka, ez eredetileg azért épült, mert az állomás egy meredek szakaszon volt, szóval a kocsimegfutamodás veszélye miatt terelővágánynak szánták. Ez után volt egy újabb csonka, ez volt eredetileg a Csonkás-völgybe vezető szárnyvonal, aztán jött maga a vörös híd, majd egy újabb csonka az ottani fejtésbe. 

 

Igaz, itt is írtak már mindent: Bikol, Bikolpuszta, Marótpuszta, Pusztamarót, Maróth, Gerecse Gerecs, Vadács, Vadacs stb. 

 

Mondjuk Vöröshídon - Vöröshidán viszonylag könnyű félreolvasni, elírni. ;)

Előzmény: csillecsapágy (66914)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.05.05 -1 1 66914

A "vöröshidai" kőbányához csak egy rövidke, pár tíz méteres iparvágány ágazott ki, jól tudom?

 

Az archívumokban keresgélők munkáját nem könnyíti meg, amikor a Vörös-hídból Vöröshida lesz, Tornyópusztából Tornyapuszta (vagy fordítva), Vitányvárból Vidámvár, Vöröskopolyából Vöröskoponya, Hangita-hegyből Hangitó-hegy, és még lehetne sorolni.

Előzmény: Mumcsel (66913)
Mumcsel Creative Commons License 2024.05.05 -1 0 66913

f_k Creative Commons License 2024.05.02 0 2 66912

5 évvel "előre látott". Amolyan Freundi "elírás"

 

1955  akkor a Győri GVI lehetett....

Előzmény: Felek Ferenc (66911)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.05.02 -1 2 66911

Kicsit melléfogott az újságíró tolla, 1955-ben nem a MÁV, hanem a GVI vette át a kisvasutat.

Előzmény: f_k (66910)
f_k Creative Commons License 2024.05.02 0 3 66910

 

f_k Creative Commons License 2024.05.02 0 3 66909

smith Creative Commons License 2024.05.02 0 0 66908

Akár Fonyód felé is, lévén kész a csisztai bekötőút onnan.

Előzmény: nidsz (66907)
nidsz Creative Commons License 2024.05.02 0 0 66907

vajon milyen útvonalon közlekedtek le a pótlóbuszok?

Előzmény: zjakabfi (66906)
zjakabfi Creative Commons License 2024.04.30 -1 1 66906

Ez mi a fene lehet? Súlyos pályahiba? Filmforgatás?

 

 

Május elsején Balatonfenyves GV és Csisztafürdő között valamennyi vonat helyett pótlóbusz szállítja az utasokat. (30852, 30857, 30854, 30855, 30864, 30865, 30856, 30853, 30866, 30863).

 

 

Mumcsel Creative Commons License 2024.04.29 -1 2 66905

Nem tudom melyik képre gondoltál, de egyik sem a Gerecse. A 94. szerkezetszámú mozdonyok abban különböztek a 85. szerkezetszámúaktól, hogy szinte minden dimenzióban kisebbek voltak. 

 

A legjobban onnan felismerhető, hogy a 85.-nél a füstszekrény túllóg a főkereten, míg a 94.-nél egy vonalban érnek véget. 

 

Képek a Gerecséről:

 

Előzmény: Törölt nick (66903)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.29 -1 3 66904

...de ez a fórum mégsem az én "műfajom"... Távozom, maradok lelkes olvasónak.

Előzmény: Törölt nick (66903)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.29 -1 4 66903

Sajnos, azt hiszem, hogy a képfelirat téves, és a képen a MÁVAG 94 szerk. számú, "Gerecse" nevű mozdony látható... De lesz itt olyan, aki ennél pontosabb választ tud adni.

Előzmény: Mumcsel (66902)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.29 -1 1 66902

Megjegyezném, hogy Nagybörzsönyben és Süttőn volt két külön Villám, az süttőiről csatoltam képet (gyakorlatilag megegyezik a 85. szerkezetszámú gépekkel, csak a kéménye más), a későbbi Villám (4866 gysz. 106/4 jelleg) viszont Nagybörzsönyben és Süttőn is járt. 

Előzmény: Felek Ferenc (66896)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.04.29 -1 7 66901

"Viszont: a mozdony 1925-ös gyártású. Létezik, hogy négy évig eladatlanul raktáron állt (pl. az ekkor már Magyarországon is kibontakozó gazdasági világválság hatására)?"

 

Én el tudom képzelni, eleve elég rövid szállítási határidővel vállalták. Vagy másfél hónap csak a mai világban tűnik rövidnek? :)

Előzmény: Törölt nick (66897)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.29 -2 2 66900

Tisztelettel rákérdeznék egy másik érsekségi mozdonyra, aminek létezéséről dokumentumom van: O&K (Berlin-Drewitz) 1923/10726. 3/3, szertartányos, 50 HP mozdony. A hercegprímási uradalom a börzsönyi üzem részére az O&K -tól néhány hónapra bérbevette, de arról nincs adatom, hogy oda is került volna . 1924. januárjában víznyomáspróbát és kazánvizsgálatot kértek rá.

Előzmény: k.novotny (66898)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.29 -2 2 66899

Feri véletlenül elírta a számot.

Helyesen: O&K 1902/939.

 

Előzmény: Törölt nick (66897)
k.novotny Creative Commons License 2024.04.29 -4 0 66898

Az Ouk 393 gyári számu mozdony sosem volt Magyarországon. ezáltal süttön sem. Ráadásul a villámhoz annyi köze van, hogy at esetleges zivatarokkor a Villám bekecspott. Amugy pedig a z ide irt mozdony B-n2t volt mig a söttöi gép a C-n2t. volt. v

Előzmény: Törölt nick (66897)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.29 -2 2 66897

Az új Villámhoz:

-          1929. február 29.: Esztergomból megrendelik a Magyar kir. Állami Vas-, Acél –és Gépgyáraktól;

-          1929. március 2-án a gyártó visszaigazolja a megrendelést, és április 15-re ígéri a szállítást;

-          1929. április 17-én kifizetik a vételárát (15E P.)és kérik Szobra szállításá;

-          1929. május 1-én a mozdony feladásra kerül Szobra;

-           1929. május 8-án Esztergomból bejelentik a M. kir. Vasúti és Hajózási Főfelügyelőségnek a mozdony megérkezését és intézkedést kérnek a műtanrendőri próba megtartására.

Viszont: a mozdony 1925-ös gyártású. Létezik, hogy négy évig eladatlanul raktáron állt (pl. az ekkor már Magyarországon is kibontakozó gazdasági világválság hatására)?

Előzmény: Felek Ferenc (66896)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.04.28 -1 4 66896

VILLÁM - 1900. Orenstein & Koppel 393 gysz.

VILLÁM’ - 1925. MÁV Gépgyár 4866 gysz. 106/4 jelleg

MACKÓ - 1915. MÁV Gépgyár, 3800 gysz. 85/7 jelleg

MACKÓ' - 1926. MÁV Gépgyár 4934 gysz. 85/14 jelleg

Előzmény: Törölt nick (66895)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.28 -2 0 66895
Előzmény: Mumcsel (66892)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.28 -2 1 66894

Pardon. :D

 

Előzmény: Mumcsel (66893)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.28 -2 0 66893

Na, itt egy 1.000 mm-es nyomtávú dandármozdony, kereten kívüli kerekekkel. Persze 760 mm-re ez nem működne, csak a keret kibővítésével. 

 

Mumcsel Creative Commons License 2024.04.28 -2 1 66892

Majdnem, ez az idősebb Mackó, nem is tudom miért írtam a Villámot. A fiatalabbik Villám az egyenes kéményű volt, a fiatalabb Mackó a k.u.k. Heeresfeldbahn-os gólyafészkes kéményű, elől elhelyezkedő gőzdómmal rendelkező, az idősebb Mackó pedig ugye a képen látható gólyafészkes kéményű, hátul elhelyezett gőzdómmal rendelkező példány. 

Előzmény: Törölt nick (66887)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.26 -2 3 66891

Namost ebből kettőt felhasználtam Szobon, a Börzsöny Múzeumban egy "stilizált" csille építéshez. Egy tengelyt még kiszabadítottunk a kavicságyból (ami valószínűleg már újra kavicságyban van), de már nem tudtuk elvinni. És hát, amire azóta is kiváncsi lennék: ott kell valahol lennie a negyedik tengelynek is. De azt megtalálni... (lehet, hogy az olyan mélyen a kavicságyban van, hogy ki sem látszik, vagy annyira bent van a mederben, hogy nincs az az alacsony vízállás, hogy látni lelhessen. Esetleg mindkető.)

Előzmény: csillecsapágy (66890)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.04.26 -1 4 66890

Csak megnézzük? Nem szedjük ki? Az ilyesmit nem szabad otthagyni. A fotók alapján legalább két csille/lóré kijön belőlük.

Előzmény: Törölt nick (66889)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.26 -2 1 66889

Ha extra alacsony vízállás lesz a Dunán, keress meg, kimegyünk, megnézzük a maradékot :-)

Előzmény: csillecsapágy (66888)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.04.26 -1 1 66888

Ejnye, mik rejtőznek a Dunában felétek!

Előzmény: Törölt nick (66879)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.26 -2 0 66887

Pontosítanék: fiatalabb Mackó.

Előzmény: Mumcsel (66885)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.26 -2 1 66886

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!