Úgy tudom, lehet kapni felújítókészletet, amiben van új membrán és még pár kellék. Nekem anno az mk1-esemen ugyanez volt a helyzet, a felújítókészlet megoldotta. A pumpát érdemes megtartani, mert ha neadjisten valahol kifogy a gázolaj és a kútig tolni kell, azzal vissza tudod hozni a nyomást a rendszerbe. Pumpa nélkül csak szakember légteleníti neked a rendszert :(
Sziasztok!! Szeretnék segítséget kérni. Van egy 2002 mondeom ami sajnos itt áll az udvaron. A lényeg hogy nem teljesen állapították meg a hibáját. Azt remélem nem a magasnyomású üzemanyag rendszerrel van gond. A ki olvasásnál azt írta ki, hogy a főtengely jeladó hiba. Ki lett cserélve és nem megy az üzemanyag szűrőt is ki lett cserélve. Előzőleg azzal kezdte 2000 ford számnál kb le ált a motor mi után a fen említett dolgok ki lettek cserélve már el sem indult nem kap a motor üzemanyagot. Nem szeretnék 200000 Ft rá költeni hiszem, hogy mivel a shell nél tankoltam mindig ráadásul szinte új kúton arra gondolok, hogy valami elektronikus hibája van. Ezért szeretnék segítséget kérni mert dolgoznom kellene vele nincs másik autóm. ha tudna valaki segíteni ki olvasni rendesen stb. Előre is köszönöm ha lehet hívjon vissza tudom hívni : 06703118306
Segítséget, ötletet kérnék. Ford Mondeo Turnier 2.Diesel 2008-as gk-m van és elszakadt a motorháztetőnyitó bowden. Annyira zárt a rendszer hogy a szerelő azt mondta csak motorház tető cseréjével tudja kinyitni. Más megoldást tuna valaki?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy 2003-as ford mondeo mk3 2.0 tdci autóval kapcsolatban. Az autóvillamosság szerelő azt mondta, hogy a nagynyomási szivattyú reléjét kell kicserélnem. Megnéztem a kesztyűtartónál , az akkumlátor melletti vezérlő egységnél és az akkumlátor tálca alatt is de sehol nem találom..! Van esetleg valakinek ötlete, hogy hol kereshetem még? Köszönöm!
Bizony kár.Azért a kérdezők is benne vannak ebben,mert sokan kérdeznek és utána már nem reagálnak semmire.Lehet azért,mert nem kapnak választ rögtön(nem néznek vissza később,mikor valaki tud érdemben válaszolni)vagy csak nem érzik fontosnak egy köszi odabiggyesztést.
Ezt a kocsit 1 hónapja vettük. Elkeserítő, hogy bárhová nyúlok rajta, mindenhol tákolás, szakszerűtlen szarság van, és ezekért a dolgokért a tulaj pénzeket fizetett! De nem ez az elkeserítő! Hanem hogy ezek a "szakik" esetleg futóművel, fékkel is foglalkoznak, és azért az más! Átnézve pár dolgot meg kellett igazítani rajta, rendben is lett uténa, csak elszakadt a generátor szíj, és a darabok bekavartak a vezérléshez... Pl. azt sem tudni, milyen burkolatnak kell ott lenni, mert ott nálunk semmi nincs.
Én kibasztam belőle, ugyan ez volt a helyzet. Tettem visszafolyás gátlót a csőre, a szelepfedélnél, ahol feljön...
A pumpás szűrőházat lekaptam, egyik luk befog, kompresszorral kicsit megkínálva a másikon, mosogatószeres lötyit rákenve: buborékolt a kézi pumpa körül. Ez is eresztett visszafelé... Nehéz indulás, hosszú parkolásnál hosszabb indítózás. Az "O" gyűrűk rendben voltak, új szűrőbetét, és cseszhettem... Minden csőcsatlakozást ellenőrizni kell, az előmelegítő is lehet levegősödős.
Bontott lehet ugyan így szar. Nálad a 2 szíj (vezmű szíj, adagoló szíja) mennyire fut egymástól?
Adagolót cseréltünk egy olyan autóról lett levéve ami ment szépen járt. Érdekességek: esőtartályról be sem szállok az autóba ablamon behajolok indul egy fordításra.
Szépen jár hirtelen padlógáznál egy löket koromfüst aztán már semmi füst. Alapjárat szépen visszaáll füstmentes ketyegés.
De ha rádugon a csövet a gázolajszűrőházra akkor nem indul csak hidegindítóval nehezkesen. Szerelő szerint a gázolajszűrőház nem tartja meg a nyomást. Vettem egyet bontóba az sem tartaná meg?
A hiba az hogy az ac pumpa a szűrò tetején nem keményedikbe.
Univerzális szűrővel sem jobb a helyzet. Meg egy átlátszó csövet raktam be az adagoló és a szűrő közé és azt látom hogy levegő buborékok jelentkeznek. Szerintetek adagoló hiba van vagy üzemanyag rendszer?
Igazából úgy vagyok ezzel a témával, hogy várom, hogy valami megadja magát. Akkor legalább nem költök feleslegesen 10-100 ezreket a kocsira. Tudom hogy a bajt inkább megeleőzni kellene, de találgatni sem szeretnénk a saját költségemre.
Úgyhogy most várok. Ha van valami fejlemény megírom...
Köszi szépen,hogy válaszoltál.Nekem is nagyon hasonló a gondom(kopogás,de inkább kerepelő)minden teljesen normálisan működik.Alapjárat szép sima egyenletes,nincs fűst,motor szép simán jár,jól húz,nincs torpanás,nincs hibajel stb...szóval mintha minden rendbe volna. Mégis megvan ez a tompa kerepelő hang a motorból-tol,és nekem nem befolyásolja a meleg hideg sem. Gyanakodtam én is injektorra,viszont utána olvasva a témának akkor annak érezhető látható jelei lennének.pl alapjárat ingadozás, motor egyenetlen járás,hibajel!!!,füstölés,nehéz indítás stb...ezeknek mind kéne lennie.Viszont az esetedben nálad sincsenek ezek,így arra gondoltam,hogy érdemes lenne más irányba is nézelődni főleg mert melegedésre halkul,megszűnik.Lehet esetleg egy hidrótőke is,habár annak levegő melegedéshez nincs köze,csak a motor felmelegedésével halkul szűnik meg kezdeti fázisban.Nagyon becsapósak tudnak lenni a szíjtárcsák,görgök,feszítők stb. Minden ami motorra van szerelve,és ezek viszont hidegben jobban halhatóak ha kehéssek,ahogy melegszik az idő úgy halkulnak is.Sokszor becsapós,mert a kopogásuk-kerepelésük úgy hallatszik mintha biztos a motorból jönne.Szóval nagyon megtévesztő tud lenni. Befecskendezés mellett csak annyi szólna,hogy gázelvételre megszűnik(viszont nincsenek a hibás porlasztóra utaló jelek) és csak húzatásra jön elő.Viszont belegondolva ez érvényes lehet a gumibetétes tárcsákra is.
És amit még fontosnak tartok. Az autónak teljesne normális a füstje. Nem szürke, nem kormos. Ha taposom neki, akkor értelem szerűen előjön a korom, de ez szerintme normális. És szemmel láthatólag nem füstöl többet mint amennyit ezt megelőzően.
Még egy kicsit az alapjáratról.
Alpjárat nem lagol vagy szagat, nem hagy ki. Üresben gázadás után sem esik le a fordulatszám.
Szóval szinte minden rendbennek tűnik ezen az "apró" hibán kívül.
Sajnos mostanába nem jártam a fórumba, ezért nem válaszolgattam...
Hát egyenlőre nem mozdultam a témában sehová, mert nincs olyan szerelő a környéken akire rá merném bízni, hogy kiderítse, mi okozza a kopogást a motorba.
Az szinte biztos hogy az üzemanyag rendszerhez van köze. Valamint a külső hőmérséklettől nagyban függ a kopogás. Tehát hiába üzem meleg a motor, ha 7-10c fok alatti levegőt szív be a motor, akkor előjön a kopogás.
Be is bizonyosodott a hideg levegő elméletem. Az elmúlt pár napban többször volt melegebb időjárás, értem ezt úgy, hogy 12-15c fok feletti. Már vártam is a jó időt, éreztem, hogy ehhez van valami köze.
És láss csodát, szinte teljesen elmúlt a kopogás, sőt már inkább nem hallom, mint hogy igen, és ez szerintem fokozódni fog, ahogy fog jönni a jobb idő.
Szóval itt kellene keresni nekem a problémát. Gondolom van egy ilyen hőmérséklet jeladó, ami lehet hogy hibás értéket mér, és ennek hatására esetleg több üzemanyagot enged a motorba, vagy ha nem is ad be többet , de más értéket küld computere és emiatt a computer hibás adatokat küld a többi vezérlő alkatrészre, ami aztán ezt a hibát eredményezi.
Egyébkén az autó teljesen normálisan működik, mint például alapjárat, ment teljesítmény vagy akár a hidegben való indítás. Nem igazán fogyasztott többet , max. 1-2dl, de ezt betudtam a téli körülményekre. Szóval ezért sem erőltettem ennek a problémának az orvoslását.
Ettől függetlenül az egyik porlasztóm egy kicsit eltér a többi működésétől, gondolom ez is hozzájárul ehhez a hibához. Szerintem egy porlasztó újra programozás ezen még segíthet, csak kellene egy normális szerviz, aki megcsinálja. Egyébként nekem is meg van hozzá a kábel + program, de nem merek belekezdeni, mert ha lerontom akkor nem tudok mozdulni az autóval sehová. Ezért kell egy normális szervizes.
Sikerült újra programozni a porlasztókat,ha ígen van pozitiv változás? Ha álló helyzetben alapjáratnál adsz motornak gázfröcsőt,közben nézd fordulatmérőt,a fordulatnak visszafele nem szabad az eredeti(jó stabil nem hullámzó)fordulat alá esnie, és onnan kusznia fel alapra. Ha így van,az biztos befecs híbára útal.A kezdeti magas fordulatról a gyors csökkenésnek alap előtt szépen lassulnia kel,és úgy beálnia alapra. Nézd meg,,hogy ez így rendbe van e.
Kicsit keresgéltem a témában (résolaj mérés)és ezt találtam: A résolaj visszafolyás mennyisége nem lehet több 17 ml/1-perc.Ha ennél több,akkor hibás az injektor.